Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 8 [ 199 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Tweestrijd paarden houden of stoppen

 
Profiel   

Je kan nu op voorhand zoveel willen plannen, bedenken. Maar geloof me, als ze eenmaal geboren zijn gaat alles anders.
Waar de ene perfect slaapt, is het bij de ander een drama.
Mijn oudste was 13 mnd toen hij voor het eerst een nachtje doorsliep, standaard iedere 2-3 uur wakker.

Maar persoonlijk vind ik zo´n 50-60 uur werken, een kindje, paarden (aan huis) iets wat veel van het goede.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-22 09:47 



 
Profiel   

Ik zou niet stoppen.. Ik zat bij beide kindjes zes weken na de bevalling opnieuw op een paard en dat was dan ook echt mijn me-time. Mijn paard was jammer genoeg overleden tijdens mijn eerste zwangerschap, ik heb een bijrijdpaard gehad dat ik ben beginnen rijden zes weken na de geboorte van de eerste, tijdens mijn tweede zwangerschap en opnieuw zes weken na de bevalling van mijn tweede. Toen mijn tweede kindje één jaar werd ben ik opnieuw op zoek gegaan naar een paardje voor mezelf.

Ik heb het soms aangevoeld als zijnde een egoïstische keuze om een nieuw paardje te kopen maar het is niet omdat je mama bent dat je daarnaast geen eigen hobby mag hebben.

Ik ben vaak pas om 21u-22u op stal om op te zadelen, te verzorgen, te rijden. Ik ga elke dag naar mijn paard. Mijn jongste kindje (3j) vind het heerlijk om betrokken te worden bij alle klusjes en zorgen die erbij komen kijken, het paard zelf heeft hij weinig interesse in. De oudste vind het paard net heel leuk maar alle klusjes bij het paard niet zo. De oudste is nu 4j en gaat vaak mee, terwijl ik aan het paardrijden ben mag ze dan een filmpje kiezen om te kijken op de ipad dat vind ze heerlijk. Als ik gedaan heb met rijden komt ze mee afzadelen, spulletjes wegleggen, zit ze er zelf ook wel een keertje op en geeft ze worteltjes, voer etc...

Op een dagje thuis met de kindjes gebruik ik dat ook als een activiteit, dan gaan we met z'n allen naar stal om Winston te verzorgen heel leuk! En ik rij zelf ook niet dagelijks, ik rij 3x per week en ik longeer 1x per week. Als papa thuis is gaan beide kindjes ook graag mee als ik ga rijden! :) Als we op verplaatsing gaan gaan ze ook graag mee, de jongste is gefascineerd door de trailer en vind dat fantastisch als we met het paard onderweg zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-22 09:50 



 
Profiel   

Bedankt voor je reactie, heb ik zeker wat aan,... om mee over na te denken

(Het is geen topic over wie wat en op welke manier doet met zijn paarden, maar wel de verandering die een kind teweeg brengt in je leven en je gevoel naar je paarden toe, voldoening, schuldgevoelens,...) en hoe ieder in zijn eigen situatie dat heeft ervaren en welke aanpassingen heeft gedaan

Kind is in onze ogen veel thuis bij mama en dan bij papa, er zijn in België weinig mensen waarbij de luxe is om in de namiddag alweer tijd met je kind te kunnen spenderen in combinatie met een fultime werkregime en idd iedereen zijn mening...


Idd partime is inderdaad een luxe en kinderen zullen hier ook altijd op nr 1 staan, dan ons gezin, het werk, mijn man en dan de paarden en de rest,...

Mensen insinueren graag en veel in dit soort topic...

    Karin_deB schreef
    @Sizzle, ze beschrijft juist dat de baby 4 dagen per week naar de opvang zal gaan.
    Haar partner gaat 2uur later werken dan zij en is dus ook 2 uur later thuis maar grootste deel van de uren werken ze gelijk.

    Ik voldoe maar aan 2 van je 3 "eisen" TS maar reageer toch maar.
    Ik heb 2 kinderen (3 en 5) en paarden aan huis. Ik werk parttime.
    Ben bewust van fulltime naar parttime gegaan toen de eerste geboren werd (mijn man is ook een dag minder gaan werken).
    Persoonlijk lijkt fulltime werken mij pittig icm kinderen. Ik begrijp dat niet iedereen (financieel) de mogelijkheid heeft om minder te gaan werken, maar als je dit kan zeker het overwegen waard.
    Scheelt ook in je opvang.

    Ik ben benieuwd of je straks, als de kleine er is, misschien gaat merken dat je prioriteiten verschoven zijn.
    "Vroeger" waren mijn paarden ook mijn nummer 1 en deelde ik daar mijn dag en tijd op in.
    Nu ik kinderen heb zijn zij mijn nummer 1.
    Dat betekent niet dat mijn paarden nu verwaarloosd worden uiteraard. Maar veel randzaken zijn veranderd.
    Soms poets ik mijn paarden een week niet, laat staan dat ik ze zo uitgebreid toiletteer als jij doet.
    Geloof niet dat ze eronder lijden hoor :)

    Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-22 10:59 



     
    Profiel   

    Ik vond het heerlijk om als de kinderen op bed lagen in de tuin bij de paarden te rommelen, babyfoon mee en zelf even lekker buiten aan de gang. Rijden heeft dan misschien een tijdje minder prioriteit maar ik kon erg genieten van het buiten bij de paarden zijn. Met een kleintje ben je zeker in het begin erg gebonden. Later ben ik, samen met de kinderen, weer steeds meer gaan rijden

    Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-22 11:04 



     
    Profiel   

    Fijn dat je reageert

    En het stukje van plezier de leadrope meenemen is geweldig leuk, maar in ons geval hier niet meer mogelijk om het veilig te laten verlopen,...

    Maar de trainingen en verzorging zijn al heel wat afgebouwd en aangepast,...

    Maar de essentie van het topic is gewoon,

    Een kind in je leven, paarden, fultime job, wat doet dat met je leven en hoe ga je ermee om en wat zijn de ervaringen teleurstellingen,....

    Heeft niets te maken met wie wat waar en hoe doet met zen paard of commentaar op wie wat wel en niet doet of nodig vind... maar persoonlijke ervaringen delen


    pol013 schreef
    Even zonder zelf kinderen te hebben. Maar van paarden trainen ken ik wel wat :o :

    Je hoeft helemaal niet zo lang/vaak met de paarden bezig te zijn om ze fatsoenlijk te trainen. Dan moet je alleen kijken naar de effectiviteit van je training. Na een fatsoenlijke warming up kun je dan even korter en intensiever trainen waarbij je meer effect hebt dan wanneer je er lang op zit met een lage intensiteit.

    Zo kun je ook je bosritten prima verkorten en toch een voldaan gevoel hebben. Kijk naar trainingen (en begeleiding) met hartslag meters om daar iets van te leren. Je kijkt dan naar interval trainingen. Dan hebben ze het over 'train slimmer, niet harder'

    Dan hoef je nog niet altijd zo te trainen. Maar als je al een deel van je trainingen zo oppakt bespaar je ook al tijd. Tutten hoef je ook niet elke dag even lang te doen.
    En juist tutten kun je heel goed tussendoor doen als je ze thuis hebt staan. Als de kleine even slaapt sneak jij er lekker even tussenuit voor een kriebel sessie. Dan kun je het poetsen en toiletteren op de momenten dat je gaat rijden best wat vlotter doen. Je moet even omdenken tov van hoe je het nu allemaal doet, nu je 'tijd zat' hebt. Maar het klinkt niet geheel onmogelijk (al lijkt 2 paarden blijven rijden me echt een uitdaging, 1 zie ik nog wel voor me)

    Voor mijn paarden, die altijd buiten staan, is het echt prima om 3 a 4 keer per week gereden te worden. Al s ik er maar voor zorg dat die trainingen ook echt tellen. Dan kunnen ze ook met dat aantal trainingen zelfs prima 'in de sport' lopen.

    Oh, nog een idee: kun je paard nr 2 meenemen als handpaard als je een lange buitenrit gaat maken? Lekker efficiënt en heel gezellig.

    Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-22 11:09 



     
    Profiel   

    Bedankt voor je reactie

    Ja het is inderdaad zonder kinderen al pittig om vol te houden,... maar het lijkt ons niet onmogelijk ... en inderdaad we hebben een dagplanning met taken, maar zijn de meest flexibele mensen qua schuiven
    met uren en onvoorziene zaken omdat onze dagen ook gewoon lang duren...

    Maar met een kind zal het idd afwachten zijn of het nog lukt, want we gaan er idd van uit dat het nog meer energie zal vergen en tijd,... die we er heel graag voor over hebben

    Vandaar dat we alle opties en verhalen graag lezen,... want er zijn dus wel degelijk mensen die keuzes hebben gemaakt en achteraf spijt hadden en dat willen we net voorkomen

    En ook is het fijn om te weten dat het haalbaar is voor velen mits hun persoonlijke situatie wel wat verschilt van de onze,...

    kiki1976 schreef
    Je kan nu op voorhand zoveel willen plannen, bedenken. Maar geloof me, als ze eenmaal geboren zijn gaat alles anders.
    Waar de ene perfect slaapt, is het bij de ander een drama.
    Mijn oudste was 13 mnd toen hij voor het eerst een nachtje doorsliep, standaard iedere 2-3 uur wakker.

    Maar persoonlijk vind ik zo´n 50-60 uur werken, een kindje, paarden (aan huis) iets wat veel van het goede.

    Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-22 11:16 



     
    Profiel   

    Bedankt voor jou verhaal,

    Wat een droomscenario om het zo te lezen, en inderdaad wij zijn ook van mening dat iedereen binnen het gezin recht heeft op ontspanning en me time en dar dat zeker niet ten koste hoeft te gaan van de kinderen


    Je hebt echter wel nog heel veel tijd voor je hobby en dat met een gezin ( daar wordt ik vrolijk van) ook al staat het paard waarschijnlijk wel op stal waar deel van onderhoud wel weg valt (domein) maar dan nog vind ik het een heerlijk verhaal om te lezen

    Dit geeft me zeker hoop om nog door te zetten en te dromen

    Leentje_ schreef
    Ik zou niet stoppen.. Ik zat bij beide kindjes zes weken na de bevalling opnieuw op een paard en dat was dan ook echt mijn me-time. Mijn paard was jammer genoeg overleden tijdens mijn eerste zwangerschap, ik heb een bijrijdpaard gehad dat ik ben beginnen rijden zes weken na de geboorte van de eerste, tijdens mijn tweede zwangerschap en opnieuw zes weken na de bevalling van mijn tweede. Toen mijn tweede kindje één jaar werd ben ik opnieuw op zoek gegaan naar een paardje voor mezelf.

    Ik heb het soms aangevoeld als zijnde een egoïstische keuze om een nieuw paardje te kopen maar het is niet omdat je mama bent dat je daarnaast geen eigen hobby mag hebben.

    Ik ben vaak pas om 21u-22u op stal om op te zadelen, te verzorgen, te rijden. Ik ga elke dag naar mijn paard. Mijn jongste kindje (3j) vind het heerlijk om betrokken te worden bij alle klusjes en zorgen die erbij komen kijken, het paard zelf heeft hij weinig interesse in. De oudste vind het paard net heel leuk maar alle klusjes bij het paard niet zo. De oudste is nu 4j en gaat vaak mee, terwijl ik aan het paardrijden ben mag ze dan een filmpje kiezen om te kijken op de ipad dat vind ze heerlijk. Als ik gedaan heb met rijden komt ze mee afzadelen, spulletjes wegleggen, zit ze er zelf ook wel een keertje op en geeft ze worteltjes, voer etc...

    Op een dagje thuis met de kindjes gebruik ik dat ook als een activiteit, dan gaan we met z'n allen naar stal om Winston te verzorgen heel leuk! En ik rij zelf ook niet dagelijks, ik rij 3x per week en ik longeer 1x per week. Als papa thuis is gaan beide kindjes ook graag mee als ik ga rijden! :) Als we op verplaatsing gaan gaan ze ook graag mee, de jongste is gefascineerd door de trailer en vind dat fantastisch als we met het paard onderweg zijn.

    Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-22 11:19 



     
    Profiel   

    Bedankt,

    Klinkt ook als een realistisch verhaal en haalbaar

    ( welke babyfoon hebben jullie? De onze heeft maar bereik van 3000meter en ik ben bang dat ik het niet altijd zou opmerken of horen als ik buiten bereik ben(geeft wel signaal als hij buiten bereik is en verbind ook direct terug wanneer je hem opschuift, want de grasweides en stallen vallen hier net buiten het bereik, soms valt die gewoon weg.

    En nu voeren, mesten, is ff borstelen zie ik wel zitten, maar verder ga ik toch niet... dan zou men kindje te lang moeten wachten en dan wacht ik liever tot mijn man thuis is om zeker te zijn

    alexandras schreef
    Ik vond het heerlijk om als de kinderen op bed lagen in de tuin bij de paarden te rommelen, babyfoon mee en zelf even lekker buiten aan de gang. Rijden heeft dan misschien een tijdje minder prioriteit maar ik kon erg genieten van het buiten bij de paarden zijn. Met een kleintje ben je zeker in het begin erg gebonden. Later ben ik, samen met de kinderen, weer steeds meer gaan rijden

    Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-22 11:25 



     
    Profiel   

    Je paarden worden er echt niet minder van als je een poos minder met ze doet. Het is je eigen verwachtingen bijstellen. Het zijn niet de verwachtingen van de paarden.
    En heb je een dagje wat meer tijd dan ga je dan lekker tutten en/of rijden.

    Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-22 11:45 



     
    Profiel   

    Mijn kinderen zijn inmiddels groot, dus ik weet niet meer wat ik voor babyfoon ik had. Je hoort echt elk geluid wel hoor als je buiten loopt.


    Annlifehorse schreef
    Bedankt,

    Klinkt ook als een realistisch verhaal en haalbaar

    ( welke babyfoon hebben jullie? De onze heeft maar bereik van 3000meter en ik ben bang dat ik het niet altijd zou opmerken of horen als ik buiten bereik ben(geeft wel signaal als hij buiten bereik is en verbind ook direct terug wanneer je hem opschuift, want de grasweides en stallen vallen hier net buiten het bereik, soms valt die gewoon weg.

    En nu voeren, mesten, is ff borstelen zie ik wel zitten, maar verder ga ik toch niet... dan zou men kindje te lang moeten wachten en dan wacht ik liever tot mijn man thuis is om zeker te zijn

    alexandras schreef
    Ik vond het heerlijk om als de kinderen op bed lagen in de tuin bij de paarden te rommelen, babyfoon mee en zelf even lekker buiten aan de gang. Rijden heeft dan misschien een tijdje minder prioriteit maar ik kon erg genieten van het buiten bij de paarden zijn. Met een kleintje ben je zeker in het begin erg gebonden. Later ben ik, samen met de kinderen, weer steeds meer gaan rijden

    Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-22 12:00 



     
    Profiel   

    Mijn situatie is wel wat anders, maar wat gevoel betreft vond ik het vooral moeilijk om m'n schuld gevoel los te laten. Had ik tijd met m'n kind, dan vond ik me tekort schieten naar m'n paard, was ik bij m'n paard voelde ik me tekort schieten naar m'n kind. Dit heeft echt lang geduurd. Met de tijd heb ik wel geleerd m'n (onrealistische) eisen los te laten en echt te genieten van het moment. Wanneer ik bij m'n kind ben geniet ik daarvan en wanneer ik bij m'n paard ben geniet ik daarvan.
    Wat velen ook zeggen, het zal alles veranderen. Doe wat voor jou goed voelt en ook waar jij blij van wordt, dan kun je ook weer een betere moeder zijn voor je kind.

    Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-22 12:38 



     
    Profiel   

    Ik neem aan dat je een bereik bedoelt van 300 meter in plaats van 3 kilometer? Volgens mij is een paar 100 meter wel gebruikelijk en normaal gesproken ook ver zat omdat het onverantwoord is om verder van een klein kind (alleen in huis) weg te gaan :)

    Hier had ik ook dat ondanks de paar 100 meter, toch regelmatig de verbinding verbroken was omdat het signaal door wat muren / bomen enzo heen moest. Super irritant wanneer je een kindje hebt dat niet rustig wakker wordt maar meteen als een speenvarken in paniek begint te krijsen waardoor je er z.s.m. bij wilt zijn....enorm stressvol. Maargoed dan ga je sowieso al niet meer met een fijn gevoel naar buiten als het elk moment standje 100 van stress kan worden.

    Ik begrijp dat er ook mensen zijn die werkten met een GSM bij hun kindje, en dan zo'n abonnement dat je elkaar gratis kan bellen bij dezelfde provider / huishouden ofzo. Dat je dan gewoon constant de lijn open laat staan en zeker weten hoort wat er rondom je kindje gebeurt. Maar weet niet of dit tegenwoordig nog aangeboden wordt :)

    Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-22 12:43 



     
    Profiel   

    Heb jij trouwens een opvang waar je halverwege de middag je kind op kan halen? Hier kon dat niet standaard, omdat veel kinderen rond die tijd slapen.

    Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-22 12:53 



     
    Profiel   

    Ik heb nog wel een tip voor een babyfoon, koop er een op radiofrequentie. Ik heb er een die idd gaat tot 3 kilometer want de standaard babyfoons willen nog wel eens stoppen zodra je naar buiten gaat of een muur tegenkomt.

    Ik heb zelf een bedrijf aan huis, twee kinderen, drie honden en twee paarden (aan huis) en ik doe maar wat. Soms lukt alles en soms lukt helemaal niks.

    Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-22 13:11 



     
    Profiel   

    Bedankt

    Klinkt inderdaad heel herkenbaar dat schuldgevoel... en doordat ik me nu al heel veel heb ingeboet de laatste jaren en me er eindelijk een beetje comfortabel bij begon te voelen,... moeten er opnieuw keuzes gemaakt worden en geschipperd worden,... het is gewoon moeilijk om bepaalde zaken los te laten en nog een goed gevoel te houden...



    flavlip schreef
    Mijn situatie is wel wat anders, maar wat gevoel betreft vond ik het vooral moeilijk om m'n schuld gevoel los te laten. Had ik tijd met m'n kind, dan vond ik me tekort schieten naar m'n paard, was ik bij m'n paard voelde ik me tekort schieten naar m'n kind. Dit heeft echt lang geduurd. Met de tijd heb ik wel geleerd m'n (onrealistische) eisen los te laten en echt te genieten van het moment. Wanneer ik bij m'n kind ben geniet ik daarvan en wanneer ik bij m'n paard ben geniet ik daarvan.
    Wat velen ook zeggen, het zal alles veranderen. Doe wat voor jou goed voelt en ook waar jij blij van wordt, dan kun je ook weer een betere moeder zijn voor je kind.

    Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-22 14:37 



     
    Profiel   

    Ha ja ik bedoel 300meter :D , en ja de 300meter is dus hier wel degelijk haalbaar, maar dus net nog wat te weinig voor echt standvaste verbinding,... zo gsm lijn lijkt me ook niet ideaal...

    pmarena schreef
    Ik neem aan dat je een bereik bedoelt van 300 meter in plaats van 3 kilometer? Volgens mij is een paar 100 meter wel gebruikelijk en normaal gesproken ook ver zat omdat het onverantwoord is om verder van een klein kind (alleen in huis) weg te gaan :)

    Hier had ik ook dat ondanks de paar 100 meter, toch regelmatig de verbinding verbroken was omdat het signaal door wat muren / bomen enzo heen moest. Super irritant wanneer je een kindje hebt dat niet rustig wakker wordt maar meteen als een speenvarken in paniek begint te krijsen waardoor je er z.s.m. bij wilt zijn....enorm stressvol. Maargoed dan ga je sowieso al niet meer met een fijn gevoel naar buiten als het elk moment standje 100 van stress kan worden.

    Ik begrijp dat er ook mensen zijn die werkten met een GSM bij hun kindje, en dan zo'n abonnement dat je elkaar gratis kan bellen bij dezelfde provider / huishouden ofzo. Dat je dan gewoon constant de lijn open laat staan en zeker weten hoort wat er rondom je kindje gebeurt. Maar weet niet of dit tegenwoordig nog aangeboden wordt :)

    Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-22 14:40 



     
    Profiel   

    Ha, dan kunnen we over de babyfoon toch misschien nog eens over nadenken en achter zoeken,...
    Bedankt

    Peppertree schreef
    Ik heb nog wel een tip voor een babyfoon, koop er een op radiofrequentie. Ik heb er een die idd gaat tot 3 kilometer want de standaard babyfoons willen nog wel eens stoppen zodra je naar buiten gaat of een muur tegenkomt.

    Ik heb zelf een bedrijf aan huis, twee kinderen, drie honden en twee paarden (aan huis) en ik doe maar wat. Soms lukt alles en soms lukt helemaal niks.

    Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-22 14:42 



     
    Profiel   

    Ja dat is in deze opvang geen probleem,...

    Normaal zou ik op vrijdag zelfs men kindje op 13u30 al kunnen ophalen, maar omdat dan het fruitpap momentje nog niet geweest is en de middagwandeling bij mooi weer nog niet terug is, hebben we die dag ook besloten om de kleine er zijn fruitmomenetje en wandeling of uitje niet te ontzeggen en dus ook gewoon om 15u15 af te halen anders zou hij dit moeten missen en dat zouden we jammer vinden...

    En dan heb ik dus op dat moment ook al een dik uurtje tijd om andere zaken te doen en te regelen...

    Miran schreef
    Heb jij trouwens een opvang waar je halverwege de middag je kind op kan halen? Hier kon dat niet standaard, omdat veel kinderen rond die tijd slapen.

    Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-22 14:47 



     
    Profiel   

    Jouw kindje interesseert het geen ene bal dat ie dat gaat missen, als ze zo jong zijn, zijn ze liever bij mama.
    Fruithapje en wandeling zoiets hoor je zelf gewoon te willen doen.

    Wanneer ga jij voor je kind zorgen? Wat ga je überhaupt ondernemen met je kind?
    Kind droppen op de opvangen en later weer ophalen is zo makkelijk mijn keuze zou het niet zijn

    Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-22 15:56 



     
    Profiel   

    tita schreef
    Jouw kindje interesseert het geen ene bal dat ie dat gaat missen, als ze zo jong zijn, zijn ze liever bij mama.
    Fruithapje en wandeling zoiets hoor je zelf gewoon te willen doen.

    Wanneer ga jij voor je kind zorgen? Wat ga je überhaupt ondernemen met je kind?
    Kind droppen op de opvangen en later weer ophalen is zo makkelijk mijn keuze zou het niet zijn


    En wanneer gaan vrouwen eens stoppen elkaar te veroordelen met hoe ze met hun werk/tijd icm kinderen omgaan?
    Alsjeblieft zeg, wat een verwijtende toon. Nou en dat het jouw keuze niet zou zijn, het is jouw kind ook niet.

    Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-22 16:14 



     
    Profiel   

    Majabeestje schreef
    tita schreef
    Jouw kindje interesseert het geen ene bal dat ie dat gaat missen, als ze zo jong zijn, zijn ze liever bij mama.
    Fruithapje en wandeling zoiets hoor je zelf gewoon te willen doen.

    Wanneer ga jij voor je kind zorgen? Wat ga je überhaupt ondernemen met je kind?
    Kind droppen op de opvangen en later weer ophalen is zo makkelijk mijn keuze zou het niet zijn


    En wanneer gaan vrouwen eens stoppen elkaar te veroordelen met hoe ze met hun werk/tijd icm kinderen omgaan?
    Alsjeblieft zeg, wat een verwijtende toon. Nou en dat het jouw keuze niet zou zijn, het is jouw kind ook niet.


    Dit ja {:)-:(
    Hoe moeilijk ook, TS, ik zou het voor nu even loslaten. Wacht tot kleine er is en kijk samen na een tijdje wat jullie willen. Er zijn nu zoveel onvoorspelbare factoren. Nu wegdoen krijg je spijt van als je straks wel alles goed kan combineren op jullie manier.
    Kinderen krijgen is ook loslaten.

    Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-22 16:18 



     
    Profiel   

    Majabeestje schreef
    tita schreef
    Jouw kindje interesseert het geen ene bal dat ie dat gaat missen, als ze zo jong zijn, zijn ze liever bij mama.
    Fruithapje en wandeling zoiets hoor je zelf gewoon te willen doen.

    Wanneer ga jij voor je kind zorgen? Wat ga je überhaupt ondernemen met je kind?
    Kind droppen op de opvangen en later weer ophalen is zo makkelijk mijn keuze zou het niet zijn


    En wanneer gaan vrouwen eens stoppen elkaar te veroordelen met hoe ze met hun werk/tijd icm kinderen omgaan?
    Alsjeblieft zeg, wat een verwijtende toon. Nou en dat het jouw keuze niet zou zijn, het is jouw kind ook niet.



    Ben het wel met Tita eens.
    Neem je een kind voor jezelf of voor de opvang?

    Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-22 16:37 



     
    Profiel   

    Uhm, schreef Tita niet eerder dat ze zelf ook 4 dagen werkt :?

    *gaat even teruglezen*

    Edit:

    tita schreef
    Ik ben een mama die 4 dagen werkt (min23-max40 uur per week) en echt niet hele dagen wil fröbelen en ook even me-time wil hebben.
    Maar leuk is het het niet als ik op ma en di de kids van BSO en KDV haal dan hebben we uurtje en moet er gekookt worden en dan begin het bedritueel.
    Dan denk ik wel ens ...jeetje je zou maar 5 dagen zo weinig tijd hebben met de kids


    TS, brengt haar kindje strakt 4x per week tot hoogstens 3 uur smiddags weg. Dan is er juist nog genoeg tijd om rustig te koken en fröbelen tot bedtijd.

    Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-22 16:41 



     
    Profiel   

    Nou dat klopt niet helemaal geloof ik?

    TS geeft aan dat ze 4x per week tot 15:15 uur voor haar werk onder de pannen is. En dat ze om 5:00 uur 's ochtends dan begint. Als dat allemaal werktijd zou zijn en nog niet eens reistijd, dan kom je daarmee aan max. 41 uur en niet de 60 uur die ze eerder noemt dat ze werkt? En ook noemt ze oma die een dag voor haar rekening neemt. Dus dat is sowieso al dag nummer 5 dat kindje bij iemand anders is. En het lijkt me sterk dat op dag nr. 5 de overige 19 uur gewerkt worden :=

    Dus volgens mij hebben we als bokkers helemaal niet het plaatje compleet van hoe veel mamma-tijd er eigenlijk over blijft.

    Dat is verder ook helemaal TS haar eigen keuze uiteraard :j

    Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-22 17:03 



     
    Profiel   

    Misschien kan ik niet lezen maar ik lees toch echt:

    Annlifehorse schreef
    Idd naar de opvang 4 dagen per week van 7u tot 15u15.

    En voor de baby heeft altijd 1 van ons de tijd op ermee bezig te zijn, of de ene werkt of de andere,...


    En dan hoeft ze niet poetsen (huishoudster).
    Klinkt mij als prima eerlijk gezegd.

    Ik ben 1 dag wel „vrij“ maar ben dan de hele dag eigenlijk druk met huishouden, boodschappen etc.
    Omhoog

    Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-22 17:09 

    Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
    Pagina 7 van de 8 [ 199 berichten ]
    Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
    Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




    Zoek naar
    Inloggen