Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 8 [ 199 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Tweestrijd paarden houden of stoppen

 
Profiel   

Wat zouden jullie doen?

Ik ben bijna 30jaar into paarden en heb al enkele keren alles verkocht maar steeds terug begonnen.

Ik heb momenteel 2 merries die ik zelf volledig getraind heb, het zijn 2 unieke toppers, mijn beste vrienden,...

ik trainde voor mijn verhuis en zwangerschap ongeveer elke dag 1 paard en was gemiddeld 2,5u bezig per dag met beide paarden, in het weekend ging ik steeds 1 dag op buitenrit dagtocht afwisselend( elke weekend ander paard) voor een rit van +-4uur of langer

De paarden genieten van aandacht, werken graag en gaan super graag op buitenrit ... ik ook dus

Maar doordat ik nu een man heb en ons 1ste kindje onderweg is, voel ik me schuldig naar men paardjes toe, ik heb momenteel niet de energie om ze te trainen, te verzorgen,...en ook veel minder tijd dan voorheen. Met wat geluk kom ik aan 1x per week een 2uurtjes per paard en 1x 3a4uurtjes per weekend ook afwisselend het ene paard dan het andere...

Uiteraard de verzorging, elke dag stallen mesten, voeren,... dat doe ik nog steeds...

Ik heb het geluk dat mijn paarden in mijn tuin staan, ik een kleine paddock heb om in te rijden en we voor de zomer ook grote grasweide hebben waar ze samen staan... ook financieel is er geen probleem,...

Maar ik heb het gevoel dat mijn hobby veel werk, tijd en geld (dagelijkse zorg, onderhoud stallen, omheining weide, paddock,...)in beslag neemt, ook van ons gezin voor het beetje geluk dat ik er nog uit kan putten (de momenten dat ik kan rijden en tutten) ik werk dan ook fulltime
Toen ik alleen was, kon je dus letterlijk van de grond eten in de stallen, schuur,... kregen de paarden veel aandacht, beweging, enkel het allerbeste dus,... nu is het dus nog steeds zeer oke, enkel de beweging en aandacht is veel minder

Dus nu heb ik het dillema,... kan ik ze beter verkopen,en mezelf niet langer kwellen, dat ze elders wel meer tot hun recht komen en afstand doen van mijn levenslange hobby of houd ik ze bij met al het werk errond en geniet ik nog van de weinige ritjes die ik kan maken...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-22 13:56 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-22 13:57 



 
Profiel   

Het is altijd een lüllig antwoord maar dit is toch wel een heel typisch gevalletje "kan je alleen zelf beslissen".

Door je persoonlijke lijst van voor- en nadelen te maken voor zowel houden als verkopen.

Eerste dat er door mijn hoofd schiet is, dat als je nu al weinig tijd hebt....dat waarschijnlijk niet snel beter wordt zodra er een kleintje komt. Dan is het wel fijn als je je daar niet schuldig over hoeft te voelen en je je volledig op je baby / peuter kan richten.

Maar het kan ook zo zijn dat de paarden dan juist een fijne uitlaatklep / rustpunt kunnen zijn.
Dat kan alleen jij zelf inschatten, hoe groot de kans op het 1 of ander is.

Hoe makkelijk je verkoopt is ook iets om rekening mee te houden. De 1 neemt makkelijker afscheid van een paard en laat het idee van "wat gebeurt er verder mee" makkelijker los dan de ander.

Voor de paarden maakt het imo niet zoveel uit als ze niet of nauwelijks aan het werk gaan, zolang ze maar een fijne kwaliteit van leven hebben en lekker zelf voor hun beweging kunnen zorgen en genoeg afwisseling in hun leven hebben. Met nauwelijks aandacht dag en nacht in een hersendood paddockje staan dat zou ik bvb. niet willen. Maar een leuk ingerichte wei / paddock.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-22 14:04 



 
Profiel   

Kan je niet eventueel een verzorgster nemen die ze wat extra beweging geeft en jou helpt bij de klusjes ?

Het is idd even zoeken maar je vind er wel
Een weg in. Ik werd moeder van een tweeling 5 jaar geleden en nam ze altijd mee ( manlief altijd 6
Weken van huis ivm werk). Ik paste wel alles
Aan , dus ging heen als de kids net de fles hadden gehad en ze gingen slapen , zo kon ik
Het paard doen. Je moet idd inleveren want soms
Lukt het ook niet. Ik nam daarom een verzorgster zodat niet alle druk om mij
Kwam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-22 14:06 



 
Profiel   

ik begrijp je!
toen ik zwanger was van onze 2e dochter heb ik mijn merrie verkocht. Gelukkig is zij naar een geweldig adres gegaan en eerlijk ..ik denk als ik haar weer op zou halen ze niet eens meer mee zou willen :D

Toen Iris groter werd ben ik toch weer gevallen voor een jonge ruin en ik zou het voor geen goud willen missen, juist de ontspanning die het geeft ( ik heb 2 dochters een eigen zaak en werk 80 plus uren in de week) en tuurlijk voel ik me dagelijks schuldig over van alles en nog wat... zien onze meisjes mij wel genoeg ( nu inmiddels 20 en 15) ziet mijn ruin mij wel genoeg ( inmiddels 10) maar dat hou je denk ik altijd. Ik kan niet mee praten over het werken aan huis ,wat een hele boel is kan ik me zo voorstellen als je je paarden aan huis hebt staan . Die van ons ( dochter inmiddels ook een pony) staan op een pensionstal.. de hele dagen buiten en we hoeven alleen maar te mesten en om de zoveel dagen alles binnen en buiten te zetten dus daar zit wel degelijk verschil. Met mijn merrie heb ik toen voor mezelf bedacht...wil ik een paard hebben om een paard te hebben? Of staat ze daar dikkig te worden en doe ik haar daar ook geen plezier mee... succes met je keuze! het valt nooit mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-22 14:07 



 
Profiel   

Een optie zou kunnen zijn om er een te verkopen en een pensionklant erbij te zetten. Moet je wel maar net willen natuurlijk. Ik sta zelf op zo'n soort plekje. Ik doe de verzorging van beide paarden 3 dagen per week, dus dat scheelt aanzienlijk qua werk. Zou dat niet wat voor je zijn? Heb je ook meer tijd over en daarnaast nog maar 1 paard die je volledig alle aandacht kan geven. Of eventueel een bijrijder die ook op stal meehelpt en daarnaast de paarden aandacht geeft?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-22 14:18 



 
Profiel   

Hangt ervan af waar je het moeilijk mee hebt.

Er zijn maar weinig paarden die echt nood hebben aan werk, zeker als ze voldoende beweging/weidegang hebben, en een vriendje op de wei/paddock. Dus als je je paarden gewoon als grote grasmachines/knuffeldieren wil houden, waarom niet?

Enkel het schuldgevoel zie ik niet als een reden om te verkopen. Ik zelf doe ook bitter weinig met mijn paarden, en stond een maandje geleden ook in tweestrijd. Tot mijn ene paard koliek kreeg en enkel via operatie gered kon worden. Toen besefte ik dat ik toch meer om mijn paarden geef dan ik toen dacht.

Maar het moet natuurlijk haalbaar blijven qua tijd: ik werk niet voltijds en heb geen gezin, dus voor mij is het natuurlijk iets makkelijker combineren (al heb ik dan geen man die me ook wat werk / karweitjes uit handen kan nemen).

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-22 14:39 



 
Profiel   

Ik zie veel vrouwen worstelen met een baby, man en werk zodra de baby er is.
De prioriteiten veranderen logischerwijs en er is veel minder tijd over voor de paarden.

Ik kan jou niet zeggen wat je wel of niet moet doen, maar eventueel wel een advies, paarden aan huis is leuk maar ook enorm veel werk. Je zou er over kunnen denken de paarden in volpension te zetten zodat je niet heen hoeft als het gewoon niet lukt. Na een aantal jaar als de kinderen zelfstandiger zijn zou je ze weer naar huis kunnen halen.

Ik sta op een pensionstal en er staan een aantal jonge moeders, zij redden het omdat ze niet elke dag heen hoeven en in de meeste gevallen bijrijders hebben die hun paard aandacht kan geven zodat zij niet in een spagaat komen tussen gezin werk en paarden. Als ze even wat minder tijd hebben is dat niet erg. Paard krijgt eten, wordt binnen en buiten gezet en er is een oogje in het zeil. Kortom de basics zijn in orde en aandacht van jou is extra.

Maar ik schat zo in dat ritten van 4 uur op beide weekenddagen er niet meer inzitten voorlopig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-22 15:17 



 
Profiel   

finnyboy schreef
ik begrijp je!
toen ik zwanger was van onze 2e dochter heb ik mijn merrie verkocht. Gelukkig is zij naar een geweldig adres gegaan en eerlijk ..ik denk als ik haar weer op zou halen ze niet eens meer mee zou willen :D

Toen Iris groter werd ben ik toch weer gevallen voor een jonge ruin en ik zou het voor geen goud willen missen, juist de ontspanning die het geeft ( ik heb 2 dochters een eigen zaak en werk 80 plus uren in de week) en tuurlijk voel ik me dagelijks schuldig over van alles en nog wat... zien onze meisjes mij wel genoeg ( nu inmiddels 20 en 15) ziet mijn ruin mij wel genoeg ( inmiddels 10) maar dat hou je denk ik altijd. Ik kan niet mee praten over het werken aan huis ,wat een hele boel is kan ik me zo voorstellen als je je paarden aan huis hebt staan . Die van ons ( dochter inmiddels ook een pony) staan op een pensionstal.. de hele dagen buiten en we hoeven alleen maar te mesten en om de zoveel dagen alles binnen en buiten te zetten dus daar zit wel degelijk verschil. Met mijn merrie heb ik toen voor mezelf bedacht...wil ik een paard hebben om een paard te hebben? Of staat ze daar dikkig te worden en doe ik haar daar ook geen plezier mee... succes met je keuze! het valt nooit mee


Sorry, maar hoe kun je 80 uur werken in de week? Dan moet je elke dag minimaal 11 uur werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-22 15:41 



 
Profiel   

Ik zou ook denken aan of een verkopen of een bijrijder/ medeverzorger erbij nemen. Het hoeft niet gelijk zwart/ wit..als je beide paarden verkoopt ben je ook je uitlaatklep en hobby kwijt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-22 16:02 



 
Profiel   

Hangt van zoveel factoren af. Dit zijn een paar van mijn gedachte gangen erover.
De motivatie van je partner in je te ondersteunen in het kunnen uitvoeren van je hobby.
De karakters van je paarden, gaan die met minder werk ook tevreden blijven.
Of je wel of niet gaat minderen in je werkuren, als je kleine er is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-22 16:05 



 
Profiel   

ik heb een bakkerij. Ik begin elke dag om 6.00 en sluit om 18.00 . daarnaast savonds alle administratie en andere werkzaamheden die nog komen kijken. het voelt niet als zoveel uur hoor dat scheelt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-22 16:10 



 
Profiel   

Waarom houdt je paarden? Is dat echt als hobby of heb je daar nog andere redenen voor. Het komt mij over dat het echt jouw hobby is en dat de dieren ook als zodanig worden gehouden. Logisch ook dat als je een gezin gaat beginnen daar een verschuiving in gaat komen. Je krijgt ineens andere prioriteiten en hebt ook een andere dagindeling.

Zet alle plussen en minnen naast elkaar en je hebt eigenlijk al je antwoord.

Oplossingen als zoek een bijrijder vind ik de meeste gevallen geen oplossing voor dit probleem. Je gaat net ineens meer tijd/zin krijgen om ineens wel je paarden te gaan doen. Bijrijders zijn handig als je zelf twee dagen niet kan en je wel wil dat je dier in beweging blijft.

Succes met het maken van keuzes. Dat is nooit makkelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-22 16:16 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie snelle reacties en om jullie ervaringen te delen... ik kan er zeker wat mee om verschillende zaken te overwegen, vergelijken,... of om me misschien minder schuldig te voelen naar mijn dames toe...

Mijn partner rijd ook maar zeker minder, we hebben een volledig afgesloten domein van 15000m² waar we wonen en ook onze hobby uitoefenen,... en samen onderhouden, we gunnen elkaar alles en helpen elkaar overal waar nodig, in het huishouden, de dieren, domein,...

Maar het is of beide verkopen of beide houden, een pension is absoluut niet aan de orde,...

een bijrijder vinden die +14jaar is, zelfstandig, betrouwbaar is, respectvol voor materiaal en paarden, met frequentie van 2 a 3 dagen per week kan komen en aan de rijtechnische eisen voldoet is erg moeilijk

Het is ook niet zomaar om te switchen tussen personen aangezien die in onze prive terrecht komt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-22 17:02 



 

Gefeliciteerd met de zwangerschap TS :)

Een baby kan je leven behoorlijk op z'n kop zetten.

Veel valt of staat met hulp en organisatie.

Sta je dadelijk helemaal alleen voor de zorg van jullie kleintje, dan zal het zwaar worden om én te zorgen voor én te trainen met je merries.

Maar als jouw man / moeder / grootvader / ... bereid is om mee op te passen dan zou ik mijn paarden zeker bijhouden!

Anders krijg je al snel het gevoel dat heel je wereld alleen om de baby draait. De baby is er immers dag en nacht, 7 op 7. Sommige baby's slapen al snel door maar andere houden het maar liefst 3 jaar vol dat nachtbraken. Dan is het toch wel fijn dat je paarden er voor je zijn om je batterijen weer even op te laden.

Het grote voordeel vind ik is dat je ze aan huis hebt :) tijdens het middagslaapje kan je lekker gaan rijden! (Babyfoon aan en gaan) En het mesten etc. kan gezellig met de kleine in de kinderwagen. Ook met een draagzak kom je een heel eind.

Win-win want die kindjes vinden het heerlijk om buiten tussen de paarden te zijn.

Ik zou in ieder geval eerst een jaar wachten voor je beslissingen gaat nemen. Na een jaar komt er weer veel meer structuur in je leven, ben je gewend aan een nieuw leven als moeder, en weet je vanzelf of paarden daar nog bijhoren of niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-22 17:39 



 
Profiel   

Als ik lees hoe je woont met de paarden aan huis en voldoende ruimte zou ik ze houden. Je paarden vinden het ongetwijfeld ook prima als ze minder gereden worden, of niet gereden, maar wel op de wei mogen staan.
Kun je de verzorging voor jezelf misschien wat makkelijker maken? Bijvoorbeeld met een inloopstal, zodat je ze niet steeds binnen of buiten moet zetten, een hooiplek wat je 1 of 2x per dag vol gooit (ik noem maar wat voorbeelden).

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-22 17:43 



 
Profiel   

Als je 't financieel kan lijden zou ik een bijrijder zoeken zodat je paarden voldoende beweging krijgen en stallen gemest en jij wanneer je tijd hebt gewoon lekker een paard kunt pakken voor je eigen ritje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-22 17:43 



 
Profiel   

AMCM schreef
Gefeliciteerd met de zwangerschap TS :)

Een baby kan je leven behoorlijk op z'n kop zetten.

Veel valt of staat met hulp en organisatie.

Sta je dadelijk helemaal alleen voor de zorg van jullie kleintje, dan zal het zwaar worden om én te zorgen voor én te trainen met je merries.

Maar als jouw man / moeder / grootvader / ... bereid is om mee op te passen dan zou ik mijn paarden zeker bijhouden!

Anders krijg je al snel het gevoel dat heel je wereld alleen om de baby draait. De baby is er immers dag en nacht, 7 op 7. Sommige baby's slapen al snel door maar andere houden het maar liefst 3 jaar vol dat nachtbraken. Dan is het toch wel fijn dat je paarden er voor je zijn om je batterijen weer even op te laden.

Het grote voordeel vind ik is dat je ze aan huis hebt :) tijdens het middagslaapje kan je lekker gaan rijden! (Babyfoon aan en gaan) En het mesten etc. kan gezellig met de kleine in de kinderwagen. Ook met een draagzak kom je een heel eind.

Win-win want die kindjes vinden het heerlijk om buiten tussen de paarden te zijn.

Ik zou in ieder geval eerst een jaar wachten voor je beslissingen gaat nemen. Na een jaar komt er weer veel meer structuur in je leven, ben je gewend aan een nieuw leven als moeder, en weet je vanzelf of paarden daar nog bijhoren of niet.



Ja bedankt voor jou reactie, het leunt heel erg aan over hoe wij er momenteel tegenover staan, vooral ik om zeker nog enkele jaren te aanzien, want idd het is onze uitlaatklep en we willen inderdaad ook graag onze hobby combineren met de baby,...

maar we vragen ons gewoon nu al af of het wel allemaal haalbaar is en blijft... mijn ouders springen wel bij met de kleine 1 dag per week en tijdens de vakantie van de kribbe en huishoudhulp is er ook, maar mijn man zijn ouders zijn jammerlijk overleden dus het is vrijwel dat we zo goed als alle zorg door de week heen op onze schouders rust.

Ik ben elke dag voor men werk weg om 5u00 en thuis om 15u15, mijn man is weg om 7u en thuis om 16u20 dus de combinatie van alles maakt wel dat we erf druk in de weer zijn...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-22 18:13 



 
Profiel   

Je baby blijft niet klein, hè :) . Op een gegeven moment krijg je ook weer meer tijd.

Heb m'n paarden ook aan huis, vond juist ook het verzorgen etc heerlijk .

Tijdje vakantie is lekker voor ze, en je ziet op een gegeven moment wel, of je nog blijft rijden of niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-22 18:16 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-22 18:18 



 
Profiel   

pinto_1 schreef
Als ik lees hoe je woont met de paarden aan huis en voldoende ruimte zou ik ze houden. Je paarden vinden het ongetwijfeld ook prima als ze minder gereden worden, of niet gereden, maar wel op de wei mogen staan.
Kun je de verzorging voor jezelf misschien wat makkelijker maken? Bijvoorbeeld met een inloopstal, zodat je ze niet steeds binnen of buiten moet zetten, een hooiplek wat je 1 of 2x per dag vol gooit (ik noem maar wat voorbeelden).


Bedankt voor je ideeën,... we hebben inloop stallen voor de zomer periode naar de grasweides, stallen met winterpaddockjes en trainingspadock

Maar mijn paarden missen echt wel de aandacht en de ene mist ook echt het werken,... ik ken ze door en door en tis net daardoor dat ik me schuldig voel... en als het enkel is om als grasmaaier te dienen, is de prijs van onderhoud en werk echt te hoog...

Maar we willen het zeker nog enkele jaren aanzien alvorens we echt zouden overgaan om al dan niet te stoppen of door te gaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-22 18:23 



 
Profiel   

Annlifehorse schreef
pinto_1 schreef
Als ik lees hoe je woont met de paarden aan huis en voldoende ruimte zou ik ze houden. Je paarden vinden het ongetwijfeld ook prima als ze minder gereden worden, of niet gereden, maar wel op de wei mogen staan.
Kun je de verzorging voor jezelf misschien wat makkelijker maken? Bijvoorbeeld met een inloopstal, zodat je ze niet steeds binnen of buiten moet zetten, een hooiplek wat je 1 of 2x per dag vol gooit (ik noem maar wat voorbeelden).


Bedankt voor je ideeën,... we hebben inloop stallen voor de zomer periode naar de grasweides, stallen met winterpaddockjes en trainingspadock

Maar mijn paarden missen echt wel de aandacht en de ene mist ook echt het werken,... ik ken ze door en door en tis net daardoor dat ik me schuldig voel... en als het enkel is om als grasmaaier te dienen, is de prijs van onderhoud en werk echt te hoog...

Maar we willen het zeker nog enkele jaren aanzien alvorens we echt zouden overgaan om al dan niet te stoppen of door te gaan


Dan idd over een aantal jaren weer kijken.. Ik ging juist de paarden enorm missen toen de kinderen iets groter waren. Nu is het echt mijn uitlaatklep. Ik heb met de combi gezin en werk ook minder tijd voor mijn paard dan ik zou willen. Maar hij heeft daar geen last van, staat lekker buiten met zijn vrienden.
Juist met een druk gezin is het ook heerlijk om wat anders te hebben en lekker buiten bezig te zijn, hoofd leegmaken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-22 18:40 



 
Profiel   

Annlifehorse schreef
AMCM schreef
Gefeliciteerd met de zwangerschap TS :)

Een baby kan je leven behoorlijk op z'n kop zetten.

Veel valt of staat met hulp en organisatie.

Sta je dadelijk helemaal alleen voor de zorg van jullie kleintje, dan zal het zwaar worden om én te zorgen voor én te trainen met je merries.

Maar als jouw man / moeder / grootvader / ... bereid is om mee op te passen dan zou ik mijn paarden zeker bijhouden!

Anders krijg je al snel het gevoel dat heel je wereld alleen om de baby draait. De baby is er immers dag en nacht, 7 op 7. Sommige baby's slapen al snel door maar andere houden het maar liefst 3 jaar vol dat nachtbraken. Dan is het toch wel fijn dat je paarden er voor je zijn om je batterijen weer even op te laden.

Het grote voordeel vind ik is dat je ze aan huis hebt :) tijdens het middagslaapje kan je lekker gaan rijden! (Babyfoon aan en gaan) En het mesten etc. kan gezellig met de kleine in de kinderwagen. Ook met een draagzak kom je een heel eind.

Win-win want die kindjes vinden het heerlijk om buiten tussen de paarden te zijn.

Ik zou in ieder geval eerst een jaar wachten voor je beslissingen gaat nemen. Na een jaar komt er weer veel meer structuur in je leven, ben je gewend aan een nieuw leven als moeder, en weet je vanzelf of paarden daar nog bijhoren of niet.



Ja bedankt voor jou reactie, het leunt heel erg aan over hoe wij er momenteel tegenover staan, vooral ik om zeker nog enkele jaren te aanzien, want idd het is onze uitlaatklep en we willen inderdaad ook graag onze hobby combineren met de baby,...

maar we vragen ons gewoon nu al af of het wel allemaal haalbaar is en blijft... mijn ouders springen wel bij met de kleine 1 dag per week en tijdens de vakantie van de kribbe en huishoudhulp is er ook, maar mijn man zijn ouders zijn jammerlijk overleden dus het is vrijwel dat we zo goed als alle zorg door de week heen op onze schouders rust.

Ik ben elke dag voor men werk weg om 5u00 en thuis om 15u15, mijn man is weg om 7u en thuis om 16u20 dus de combinatie van alles maakt wel dat we erf druk in de weer zijn...


Blijven jullie allebei zoveel uren werken...? Dan zou ik namelijk na het werk niet ook nog mijn kind aan de kant willen moeten schuiven zeg maar, om de paarden te doen tijdens die paar uurtjes die je samen hebt.....

Ik zou sowieso een manier zoeken waarop je (zeker de eerste maanden) in principe zéér weinig werk hebt aan de paarden. Want zo makkelijk gezegd van kind meenemen en rijden e.d. tijdens een middagdutje....die mazzel heeft echt niet iedereen dat dat haalbaar is, het zijn niet allemaal makkelijke slapers die zomaar klokvast uren onder zeil zijn :(:)

Geeft erg veel stress als je verwacht iets te kunnen doen, en je bent nog niet buiten of je hoort het gekrijs alweer beginnen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-22 18:48 



 
Profiel   

Ik zou zeggen... houd ze nog ff. Weg doen kan altijd nog. De eerste jaartjes met kinderen zijn tropenjaren, dan zal je minder tijd hebben voor je paarden, maar voor je het weet gaan ze naar het kinderdagverblijf of peuterspeelzaal voor een paar uurtjes, of een dag of meer in de week en dan heb jij even tijd voor jij! En het maakt je paarden geen moer uit hoor, zolang die maar de ruimte hebben om lekker te scharrelen.
En misschien moet je je eigen profiel nog een keer lezen ;) Dat gevoel, dat heb je gewoon nodig, het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan. En werk goed samen met je man qua afspraken maken om tijd voor jullie zelf te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-22 19:31 



 
Profiel   

Gekke optie:

Is in pension zetten geen optie?

Als je weinig tijd hebt is het soms gewoon relaxed als je dan al die tijd kunt besteden aan rijden ipv alles er omheen :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-22 19:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 8 [ 199 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen