Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Excuses

 
Profiel   

Hi,

Ik zag vandaag een filmpje die een meisje die ik ken plaatste op instagram. Bedoeld denk ik als grappig filmpje. Maar paard steigerde, bokte en was in paniek.
De ruiter gaf hierom het paard een tik met de zweep en dit hoorde je.

Dus ik zeg er wat van. Krijg ik terug ‘makkelijk oordelen over een filmpje.’ En dan denk ik is dit hoe we met elkaar praten? Ik snap dr reactie maar, moeten mensen daarom maar niks zeggen? Jij post toch zn filmpje online?

Ik zal het fijn vinden als iemand aan mij feedback zal geven als ik iets deed wat niet oke is.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-22 17:05 



 
Profiel   

Ik snap niet zo goed wat je met dit topic wil. Je vraagt je af waarom je die reactie van dat meisje krijgt, maar in plaats van met haar in gesprek (gesproken, niet geschreven) open je een topic.

Op hetgeen is gebeurd kan toch niemand feedback geven met de info die er nu is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-22 17:13 



 
Profiel   

En wat wil je nu precies van ons? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-22 17:16 



 
Profiel   

Rocamor schreef
Ik snap niet zo goed wat je met dit topic wil. Je vraagt je af waarom je die reactie van dat meisje krijgt, maar in plaats van met haar in gesprek (gesproken, niet geschreven) open je een topic.

Op hetgeen is gebeurd kan toch niemand feedback geven met de info die er nu is?


Nou ik vroeg mij af of je dus nog wel kan reageren hoe dit zit in de paardenwereld. En hoe meerdere paardenmensen hier tegenaan kijken. En met hier heb ik het dan gewoon over reageren he. En dan niet over de reactie van het meisje maar van mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-22 17:16 



 
Profiel   

Ja je kunt reageren, nee je kunt niet reageren.

Alles staat en valt toch hoe er gereageerd wordt?
Waarover?
Op welke manier?

Dus ik snap nog steeds niet, hoe wij je feedback kunnen geven, omdat wij geen kennis hebben van dat filmpje, geen kennis hebben van hetgeen je geschreven hebt, geen kennis hebben van de relatie tussen jou en het meisje in kwestie.

Ga gewoon bij jezelf na:
- was wat ik schreef netjes?
- Kwetste ik bewust of onbewust de ontvangende partij
- kan ik wat met de feedback van de andere partij?
En anticipeer daarop

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-22 17:27 



 
Profiel   

Ik sluit me aan bij Rocamor. De manier waarop je reageert speelt een grote rol en wij kunnen niet oordelen over die situatie.

Als je graag wil reageren op zo’n filmpje en / of het gesprek met dat meisje wil aangaan, ga dan eerst eens na bij jezelf: wat is de situatie (feiten,. Dus wat zie, hoor, … je), wat denk je en wat voel je? Waar heb jij nood aan (behoefte)? En wat zou je de ander willen vragen (op welke manier zou dir aan jouw behoefte tegemoet kunnen komen)? Denk daarna na of je het gesprek start met naar de ander te luisteren (vragen stellen etc) of dat jij eerst gaat praten. Als jij zegt wat je wil zeggen hou dan dit in het achterhoofd:
/ geef ik-boodschappen
- vertel de feiten (“ik heb je horen zeggen dat..:”, “ik zag dat…”)
- zeg hoe dat voor jou voelde. Wat je dacht laat je beter achterwege in de meeste gevallen.
- zeg waar jij nood aan hebt
- vraag de ander of hij / zij je kan helpen die behoefte te vervullen (verzoek).

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-22 18:42 



 
Profiel   

Ik moet wel zeggen dat ik merk dat ze op Instagram alleen maar positieve comments willen horen. Je ziet de meest tenenkrommende filmpjes met alleen maar 'oeh' en 'ahh' eronder

Iets wat niet mega positief is wordt verwijderd of je krijgt allemaal reacties dat je er niks vanaf weet etc. Er is geen plek voor een dialoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-22 18:52 



 

Ik denk eerlijk gezegd dat je de reactie veel negatiever opvat dan dat het wellicht bedoeld is. Het is ergens gewoon een feit, als je het verhaal of de situatie er achter niet kent is het idd lekker makkelijk om te oordelen over een filmpje.

Maar goed ik mis een hele hoop informatie in je post.. Is dit meisje een vriendin van je? Of zomaar iemand die je volgt? Het filmpje wat ze postte was dit een filmpje van haar zelf of gewoon een filmpje van weet ik veel wie of waar? Daarnaast geef je informatie en vraag je om feedback maar verteld er niet bij wat jou reactie was, waardoor niemand jou feedback kan geven daadwerkelijk..

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-22 18:52 



 
Profiel   

naranja1 schreef
Hi,

Ik zag vandaag een filmpje die een meisje die ik ken plaatste op instagram. Bedoeld denk ik als grappig filmpje. Maar paard steigerde, bokte en was in paniek.
De ruiter gaf hierom het paard een tik met de zweep en dit hoorde je.

Dus ik zeg er wat van. Krijg ik terug ‘makkelijk oordelen over een filmpje.’ En dan denk ik is dit hoe we met elkaar praten? Ik snap dr reactie maar, moeten mensen daarom maar niks zeggen? Jij post toch zn filmpje online?

Ik zal het fijn vinden als iemand aan mij feedback zal geven als ik iets deed wat niet oke is.


Tja, goede vraag: hoe kunnen we het beste communiceren met elkaar...?

Nu het antwoord nog...

Punt 1: ik heb geen instagram en heb het filmpje niet gezien.
Maar de Britten zeggen 'never hit a shyer'.
Als dit dier bang is en een tik krijgt en iemand publiceert dit als grappig ofzo - dan vind ik dat je daar best iets van mag zeggen.

Punt 2: wat zeg je precies wel en niet, de toon, de woorden, de eventuele smileys, etc etc.

Punt 3: 'makkelijk oordelen over een filmpje'. Uiteraard is dat een rare reactie.
Je zet om 'een' reden iets on line.
Voor alle duidelijkheid : ik ken iemand die zijn brood verdient met jonge paarden inrijden (die zogenaamd stuk voor stuk moeilijk zijn), er is een fb pagina, er wordt soms expliciet uitgenodigd tot het stellen van vragen,
... maar de ervaring leert dat dit bij B. meteen verwijderd wordt als het geen juichende toon heeft.
(Dat een prof reclame wil, snap ik. Maar dat een prof alleen maar 'lof' wil, nee.)

Dus och, als deze mevrouw (waarschijnlijk geen prof) geen serieuze discussie wil kan ik dat begrijpen...
... maar waarom het dan op internet moet: ik snap het niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-22 20:52 



 
Profiel   

Amber_anne schreef
Ik moet wel zeggen dat ik merk dat ze op Instagram alleen maar positieve comments willen horen. Je ziet de meest tenenkrommende filmpjes met alleen maar 'oeh' en 'ahh' eronder

Iets wat niet mega positief is wordt verwijderd of je krijgt allemaal reacties dat je er niks vanaf weet etc. Er is geen plek voor een dialoog

Dat is de reden dat ik op Bokt zit.

Ik hou van die dialoog. Van tips kun je leren, kritiek is niet altijd leuk, maar je leert er wel van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-22 23:26 



 
Profiel   

Welkom in de grote boze wereld van social media. De plek waar sociale skills ver te zoeken zijn en iedereen alles maar ononderbouwd de wereld in kan gooien.


(En de plek waar mensen die niks kunnen, beroemd worden met filmpjes uit hun dagelijks leven :'))

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-22 01:44 



 
Profiel   

RT-D -> PP
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-22 17:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen