Door dik en dun! Heeft jouw paard/pony een beste vriend(in)?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hiphorse

Berichten: 1034
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Hoogeveen (drenthe)

Re: Door dik en dun! Heeft jouw paard/pony een beste vriend(in)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 19:34

dit was dag 2 dat ze bij elkaar stonden :o
een keer een aantal jaar uit elkaar geweest, daarna konden ze zo weer bij elkaar gezet zonder problemen.

Afbeelding

kosseh

Berichten: 2609
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 20:03

M'n verzorgpaard heeft ook duidelijk een vaste vriend. Super leuk om te zien. In de zomer ook wel makkelijk in de wei. 2 paarden samen zoekt toch makkelijker dan 1 bruine in een grote kudde

Waken heel erg over elkaar. Is de een ziek/kreupel dan jaagt de ander iedereen er om heen weg.
Short kijkt verder naar alles en iedereen chagrijnig als ze al zijn richting op kijken, maar deze mag in de buurt komen.
Hineken naar elkaar als 1 van de twee weer terug in de kudde wordt gezet. 2 uur uit elkaar is blijkbaar heel erg haha

De lichte is z'n vriend van 24 (dacht ik) en de donker bruine is Short (21)
Afbeelding

Ze waren eerst de 3 musketiers, helaas is de zwarte verhuist.
Afbeelding

Koekie73

Berichten: 2681
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 20:27

Zo leuk en herkenbaar!

Mijn 2 ruinen zijn ook besties ;)
Als we de 1 pakken om te rijden, begint de ander te gillen :+ en áltijd elkaars halsters mollen tijdens een dagelijks potje halstertrekken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hagelslag
Berichten: 9096
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Door dik en dun! Heeft jouw paard/pony een beste vriend(in)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 22:39

PZe kunnen soms niet met elkaar en soms niet zonder elkaar
Je zou bijna denken dat het 2 merries zijn _O-
Het heeft alleen wel geduurd voordat ze echt samen konden staan.
Bonnie Was toch wel aardig snel met de achterbenen....

Afbeelding
Afbeelding
Samen slapen en samen buurman met de kettingzaag op zn vingers kijken

Calanddra

Berichten: 14122
Geregistreerd: 27-02-03

Re: Door dik en dun! Heeft jouw paard/pony een beste vriend(in)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 22:43

Afbeelding
Mijn Lily samen met haar beste tinkervriendje <3

Zo grappig, ik heb altijd tinkers gehad en het blijft mijn favoriete ras. Na een tijdje geen eigen paarden meer te hebben gehad deze kleine dame gekocht en ze trok vanaf dag 1 al naar de enige tinker van de groep. Nog steeds zijn ze bijna tijd samen te vinden, zo lief!

Tijdje terug is er nog een tinker bijgekomen en ja hoor, ook die vond ze toch wel erg leuk. Al blijft de eerste tinker haar grootste maatje.

Ze heeft net als ik een voorliefde voor tinkers haha.

fransje23

Berichten: 15411
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 23:27

Ja, mijne heeft een bff!
Ze zijn echte vriendinnen staan vaak bij elkaar maar kunnen ook op elkaar mopperen.
Ze steunen elkaar ook door dik en dun. Ze gaan zelfs zover dat ze elkaars stal open maken en dan samen op pad gaan.
Hun gezamenlijke hobby is eten :')
De vriendin van Joya is wel snel jaloers. Wordt ook soms boos als andere ook contact zoeken met Joya.

Ebony en ivory :D
Afbeelding


Afbeelding

KittyDylan

Berichten: 8907
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 00:07

Mijn 6 jarige Poppy en mijn moeder haar 7 jarige Lon. In 2020 is Lon in onze groep gekomen en sindsdien zijn ze al onafscheidelijk.
Dit was hun tweede dag samen. Nog geen maatjes maar Poppy drong het erg op dus Lon is bezweken onder de druk :=
Afbeelding

Inmiddels staan ze altijd wel samen
Afbeelding
Afbeelding

Voorheen was Poppy wel maatjes met mijn andere merrie, die ook al zo lang als Poppy bij ons is samen hebben gestaan, maar die liet ze meteen vallen toen Lon kwam :')

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 09:35

Wat leuk om al die paardenmaatjes zo te zien samen, dit gun je, in mijn ogen, toch elk dier :o!

Ik heb sinds kort 2 ruinen waarvan ik er 1 al langer ken dan dat hij officieel van mij is. Lang genoeg om te zeggen dat hij in zijn leven nog nooit een écht maatje heeft gehad. Wel wat paardjes naast zich in een kleine postzegel of zijn stal maar dat is in mijn optiek geen maatje maar een kennis/buurman of buurvrouw. Hij is een totaal andere wereld gewend. Bij mij mag hij lekker paard zijn. Ze staan beiden 24/7 buiten in een gemengde kudde op een paddock paradise bij een goede vriendin van mij. Voorheen had ik ze in eigen beheer staan. Na de verhuizing zijn ze echt flink naar elkaar toe gegroeid en lopen ze geregeld op elkaar te hangen en samen te eten (super grappig want mijn apaloossa had voorheen een lichte voernijd). Mijn Apaloossa ken ik wat minder lang maar wel erg goed contact met zijn vorige eigenaar. Hieruit blijkt dat hij, ondanks dat hij geregeld samen stond met andere paarden, nooit echt een maatje heeft gehad en zich hiervoor open heeft gesteld. Ik ben dan op beide paarden ook super trots hoe ze zijn veranderd, gewoon lekker paard zijn en zelf keuzes laten maken heeft hierin voor mijn 2 toppers wonderen gedaan <3.

Afbeelding

Afbeelding

Sintara

Berichten: 7436
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Door dik en dun! Heeft jouw paard/pony een beste vriend(in)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 14:34

Hee wat leuk kristy, jouw bruine heeft een deken in hetzelfde patroon als mijn douchegordijn :D

Rohesia

Berichten: 897
Geregistreerd: 19-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 17:59

Wat fijn deze foto's allemaal, super dat deze paarden een (beste) vriendje hebben om samen mee te eten, rusten en klooien. Ik blijf volgen voor meer foto's :)

DJZ

Berichten: 3128
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 18:16

Friese hengst Diablo heeft in de loop van de jaren verschillende maatjes gehad, maar zijn grootste vriend is toch altijd nog Billy geweest, een bonte kruising, waar hij in totaal 5 jaar mee heeft samen gestaan.

Afbeelding

Afbeelding


Sinds 4 weken heb ik Diablo verhuisd naar mijn eigen stekkie, waar mijn andere pony al stond. Ze kunnen het gelukkig ook erg goed met elkaar vinden en ik hoop dat ze ook echt een goede band opbouwen samen :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 18:59

Hahaha, meenje, geweldig _/-\o_!

Toevallig staat er hier nog een met dezelfde kleur deken. Gelukkig verschillen ze aardig in hoogte dus alsnog makkelijk uit elkaar te halen haha.

Sintara schreef:
Hee wat leuk kristy, jouw bruine heeft een deken in hetzelfde patroon als mijn douchegordijn :D

xRaisin

Berichten: 1761
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 12:05

Wat leuk al die paarden-vriendschappen <3 .

Mijn haflinger heeft haar soulmate gevonden in de mannelijke versie van haarzelf :P :
Afbeelding

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 12:40

Yep...
Merho en clin d'œil
2 paarden die elkaar echt gevonden hebben.
Afbeelding