Paardenoppas hoeveel vragen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MARILYN_
Berichten: 841
Geregistreerd: 25-12-08

Re: Paardenoppas hoeveel vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-22 23:40

Ik zal eens vragen of zij akkoord gaan met voeren in het land in de ochtend. Dit zal mij zeker veel tijd schelen.

SunnyHorse ik betaal niet voor het rijden. Die dag mest ik wel de stallen uit en haal ik drollen uit het land. Het is niet dat ik alleen kom om te rijden en gelijk weer weg ben :)

rien10
Berichten: 14755
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Paardenoppas hoeveel vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 23:42

Tja, je kan het ook omdraaien. Ik wil best oppassen/verzorgen, maar dan voer ik het hooi in het land.

SunnyHorse
Berichten: 1266
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 23:43

[/quote]

3 uur werken voor 5 euro? Eeh, van welke planeet komen zij? Lekker met vakantie en de hele verantwoording voor E 1,66 per uur afschuiven? Kom op zeg. E 10,-- per uur, minstens. Dan kom ik op E 240,-- voor 8 dagen. Vakantie is nu eenmaal duur.[/quote]

Dit is erg eenzijdig bekeken. Ze geniet ook van het paard het hele jaar rond hè? Paarden zijn nu ook eenmaal duur en een hoop werk. Voor veel bijrijders is het ideaal om zo toch te kunnen rijden, te genieten van de paardensport en niet de kosten en de dagelijkse verzorging te hebben. Dus is het niet mooier om te gaan voor een win - win situatie?

Al met al vind ik bovenstaande reactie eigenlijk wel doorslaggevend in mijn mening dat ik het wel een heel eenzijdige benadering vindt om de moeite die het je kost vergoed te willen hebben in geld. Misschien moet je het gewoon helemaal niet doen. Dit levert vrees ik alleen maar irritatie op.

Overigens zou ik kijken hoe die verzorgingsmomenten slimmer en efficiënter in te richten, dat moet echt wel handiger kunnen.
Laatst bijgewerkt door SunnyHorse op 01-03-22 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Zinzi_jewel

Berichten: 8836
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 23:43

Dat is veel te weinig
3 uur werk plus je reiskosten .
45 per dag klinkt beter

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Paardenoppas hoeveel vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 23:49

Als buitenstaander zou ik voor 4 bezoeken (wat?) en 3u werk voor 8 dagen mikken op 20-30 euro per dag. Vier bezoeken eerder richting 30, 2 bezoeken rond de 24.
Ik vind 4 bezoeken gekkenwerk.

Maar voor mijn bijrijdpaard zou ik zelf geen geld vragen of veel minder.

belle_boef

Berichten: 10749
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 23:49

SunnyHorse schreef:



3 uur werken voor 5 euro? Eeh, van welke planeet komen zij? Lekker met vakantie en de hele verantwoording voor E 1,66 per uur afschuiven? Kom op zeg. E 10,-- per uur, minstens. Dan kom ik op E 240,-- voor 8 dagen. Vakantie is nu eenmaal duur.[/quote]

Dit is erg eenzijdig bekeken. Ze geniet ook van het paard het hele jaar rond hè? Paarden zijn nu ook eenmaal duur en een hoop werk. Voor veel bijrijders is het ideaal om zo toch te kunnen rijden, te genieten van de paardensport en niet de kosten en de dagelijkse verzorging te hebben. Dus is het niet mooier om te gaan voor een win - win situatie?

Al met al vind ik bovenstaande reactie eigenlijk wel doorslaggevend in mijn mening dat ik het wel een heel eenzijdige benadering vindt om de moeite die het je kost vergoed te willen hebben in geld. Misschien moet je het gewoon helemaal niet doen. Dit levert vrees ik alleen maar irritatie op.

Overigens zou ik kijken hoe die verzorgingsmomenten slimmer en efficiënter in te richten, dat moet echt wel handiger kunnen.[/quote]


Los van het wat opleveren, vriendendienst, etc.
Even 16 uur erbij doen is niet niks.
Ik zou dat niet eens kunnen bieden. Qua tijd en energie niet.
Dus voor €40 zou ik het afslaan. Voor €150 trouwens ook gewoon omdat ik het absurd veel tijd vind die gevraagd wordt. Dan heb ik daarna zelf een week vakantie nodig.

SunnyHorse
Berichten: 1266
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 23:50

Diddykong schreef:
Aan mij heb je niks, ik deed het altijd gratis :=.


Nogmaals ik betaal mijn paardenoppas en logeer adres ook. Maar wat is er mis mee om iemand een weekje te helpen, gratis?

En ja, de verzorgingsmomenten moeten slimmer en efficiënter. En als het echt niet praktisch haalbaar is met het werk, dan moet je het gewoon niet doen.

Steentje
Berichten: 4545
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 00:05

Daar was ik écht niet mee akkoord gegaan. :n In geen honderd jaar.

En eerlijk? Ik zou me als eigenaren doodschamen om te zeggen dat ik € 40,- in gedachten heb voor bovengenoemde taken en eisen..
Ik vind dat echt niet reëel, 3 uur per dag bovenop je 40-urige werkweek.
Wat anderen ook al zeggen; daar heb je de benzine niet eens voor.

Betaal je voor je bijrijdpaard, TS?

Achterom
Berichten: 23054
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Paardenoppas hoeveel vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 00:12

Hoe kom je erbij dat dit 3 uur werk is? Ik weet natuurlijk niet wat ze behalve de paarden nog rond hebben lopen, maar 3 uur werk is echt heel erg veel
Je gaat zelf uit van 4x gaan, maar heb je ook overlegd met de eigenaren hoe zij dit zien?
Ik kan me niet voorstellen dat je aannames kloppen eigenlijk :n

marleen_usar

Berichten: 24675
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 00:17

Ik ben opasser en er zijn echt mensen die willen niet veel betalen, 5 euro per dag is wel erg weinig.

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 00:19

Vind 5 euro per dag wel echt te weinig, wanneer je een konijn naar een pension brengt ben je al 5 euro per dag kwijt....
En ze kunnen ook de keus maken de paarden ik neem aan 4 stuks, naar een pension te brengen, dat zal ze dan voor een week ook snel 250 a 300 te samen kosten.

Je zegt daar tegenover wel dat je gratis het paard mag rijden het hele jaar door, doe je dan ook die klusjes? Inruil daarvoor? Zoals stallen mesten, voeren, mest ruimen etc. of alleen rijden.

Vind het zelf altijd wel grappig met mensen met dieren, nemen heel vaak zelf de duurste vakanties all inclusive, maar de zorg voor de dieren mag dan weer niks kosten.

Als je het goed wil houden zou ik het ze zelf uit laten zoeken en zelf wat regelen, en zeggen dat je er nog even over na hebt gedacht maar dat je het met je eigen werk niet gaat redden om 4 maal daags langs te gaan, dat je daar gewoon echt de tijd niet voor hebt, dat je net in die week een verjaardag hebt en een vergadering, dat je best bereid bent om elke dag 1x langs te komen om te voeren, maar dat je 4 maal daags met alle klussen niet red. En ze daarom beter iemand anders kunnen regelen.

Santos_05

Berichten: 3099
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 00:20

3uur per dag incl reisuren? Je zou in een uur klaar moeten kunnen zijn met dit rijtje met klussen (als de stallen helemaal leeg moeten wat langer).

Ze kunnen beter op zoek naar een oppas in huis. Gebruik van auto, boodschappen geld, dus een gratis vakantie met zakgeld.

Fitzroy

Berichten: 25153
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Paardenoppas hoeveel vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 00:22

Hoe lang rijd je dit paard al en zijn ze nooit eerder op vakantie geweest? Dat zou bij mij ook een rol spelen. En ook toen je er kwam rijden, is er toen nog iets afgesproken over hun afwezigheid en klusjes die je moet doen in ruil voor rijden?

MARILYN_
Berichten: 841
Geregistreerd: 25-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-22 00:26

Kost mij 3 uur per dag, geen 3 uur werk. Ik heb hier reistijd bij gerekend. 4 stallen mesten en 3 hectare land mesten en de boel aanvegen etc kost mij erg veel tijd, dit lukt mij niet in een uurtje helaas :D

Ik rijd dit paard 2 jaar. De dag dat ik hem rijd doe ik de stallen en het land mesten. Ze zijn wel eens een weekend weg geweest, dit heb ik gratis gedaan. Een hele week zijn ze nog niet eerder weggeweest

ingvdh

Berichten: 6377
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 00:27

Ts mag gratis rijden maar doet daarvoor in ruil ook klusjes dus er staat wel degelijk wat tegenover.

Voor dat geld zou ik niet een hele week van huis naar stal naar werk en weer terug rennen zonder iets anders te kunnen doen die week omdat je eigenlijk alweer naar ergens heen moet.
Daar mag best wat tegenover staan. Ik vermoed omdat de paarden aan huis staan ze niet in de gaten hebben hoeveel beslag dit op jouw leven legt, hoeveel tijd het je kost en dat het je ook een flinke slok benzine kost ter waarde van het bedrag dat ze voor ogen hadden. Zij doen het immers even tussendoor.

Vraag of dingen te combineren zijn zodat je maar 2x heen zou hoeven, dat zou al heel veel schelen qua tijd.
Of dat een buur klaargezet voer kan geven zodat jij niet voor alleen een voorbeurt heen en weer hoeft.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Paardenoppas hoeveel vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 00:36

Ik zou dit gratis doen, lekker een week lang je eigen paarden of een les gratis krijgen ofzo.
Maar ach het is een weekje en ik neem aan dat je er niet ophoeft te verdienen, hooguit bezine geld ofzo.
Mag je ook vaker rijden in deze week?

Niqui

Berichten: 2179
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 00:37

Zelfs als je twee keer per dag heen zou gaan, vind ik 5 euro per dag nog weinig. Degene die onze twee katten in de vakantie voert krijgt al een stuk meer. En die is zo klaar.
Ik vermoed zomaar dat ze hadden verwacht dat je het wel gratis zou doen. Net als toen ze een weekendje weg waren.

Niqui

Berichten: 2179
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 00:39

Gillbo schreef:
Ik zou dit gratis doen, lekker een week lang je eigen paarden of een les gratis krijgen ofzo.
Maar ach het is een weekje en ik neem aan dat je er niet ophoeft te verdienen, hooguit bezine geld ofzo.
Mag je ook vaker rijden in deze week?

Gillbo: de TS moet gewoon werken. 40 uur per week. Het is geen weekje vakantie voor haar. Dus aan die week lang haar eigen paarden heeft ze niet zoveel. Zeker als ze er naast haar werk nog 3 uur mee bezig is.

Jessix

Berichten: 16471
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 00:45

Ik denk dat je gewoon niet de geschikte persoon bent omdat je niet in hun huis wil/kan. Je bent nu gewoon te veel tijd kwijt aan reizen. Het wordt dan al gauw te veel te duur.

Nou vind ik die 150 geen gekke prijs hoor. Die had je van mij wel gekregen en hier krijgen ze het hooi gewoon buiten. Dus ik zou kijken of je er met ze uit kan komen en het dan ook vooral zien als vriendendienst en omdat het om je bijrijdpaard gaat waar je geen kosten aan hebt. Heb je dat er voor over? Dan doen en anders niet.

Jessix

Berichten: 16471
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 00:47

Niqui schreef:
Gillbo schreef:
Ik zou dit gratis doen, lekker een week lang je eigen paarden of een les gratis krijgen ofzo.
Maar ach het is een weekje en ik neem aan dat je er niet ophoeft te verdienen, hooguit bezine geld ofzo.
Mag je ook vaker rijden in deze week?

Gillbo: de TS moet gewoon werken. 40 uur per week. Het is geen weekje vakantie voor haar. Dus aan die week lang haar eigen paarden heeft ze niet zoveel. Zeker als ze er naast haar werk nog 3 uur mee bezig is.

Tuurlijk wel. Er zijn wel meer mensen met een full time baan en paarden aan huis. De vraag is vooral of ze het wil? En ze gaf al aan daar niet in huis te willen ivm eigen dieren en vriend die het niet ziet zitten.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 00:51

Eerlijk? Ik vraag er nooit wat voor. Ik mag al paar jaar zonder cent te betalen van mijn bijrijdpaard genieten. Die ene keer een week de verzorging of tussendoor extra overneem, daar ga ik echt niet iets voor vragen :) ik zou wel vragen of ze hooi in bijv wei mogen, zodat het bij 2x per dag blijft

Tuurlijk, als je uitrekent is 150€ netjes, maar ik heb niet zo’n ‘zakelijke’ band met de eigenaresse :)

roekes

Berichten: 757
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Re: Paardenoppas hoeveel vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 07:16

Eerlijk gezegd is het maar goed dat je niet op mijn ponys rijdt.
Je geniet al 2 jaar van het rijden en verzorgen en je hebt nooit iets hoeven te betalen. Zie het als iets wat je terug kan doen voor de eigenaren. Als mijn ruiters geld zouden vragen voor zoiets ga ik opzoek naar een andere ruiter.
Het leven is geven en nemen.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Paardenoppas hoeveel vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 07:37

Ik vind het echt bizar dat mensen vinden dat TS dit maar gratis mag doen want ze mag 1x in de week op een paard rijden. Want TS hoeft geen benzine te betalen, haar auto rijdt op water? Met 4x per dag op en neer rijden en benzine die 2 euro de liter kost en dat maal 8 zou ik het ook niet gratis doen.

Je kan het ook omdraaien he, TS geeft dat paard gratis beweging en doet er nog klusjes langs.
Wat een bizarre instelling van sommigen. Dat je zegt, goh, voor de tijd die ik er kwijt mee ben hoef ik niks maar de benzine kosten zie ik wel graag vergoed dan oke. Maar helemaal niks? Dat is echt schandalig.

EllyC

Berichten: 8139
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 07:44

4x per dag zou ik de verzorgers niet aandoen, dat kun je toch niet vragen.
Dit is lijkt me voor een week zeker terug te brengen naar 2x.

Afhankelijk van de afspraken over het verzorgpaard zou ik hier dan niets voor geven/vragen.
Ik deel de mening van Roekes daarover.

Aan de andere kant, als je de ene x in de week komt en je voor de hele week moet uitmesten dan is het wellicht weer anders.

Is het niet mogelijk dat je het met meerdere mensen doet?

Laarvv
Berichten: 218
Geregistreerd: 19-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 08:20

Herkenbaar.
Ik heb dit meerdere zomers gedaan en doe dit soms nog steeds bij meerdere gezinnen. Afhankelijk van de werkzaamheden vraag in 30€ - 35€ per dag. Echter geven sommige mensen meer geld omdat ze het fijn vinden dat er iemand in huis is etc.