Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 16:19

geen echte bemerkingen toch, ik dacht allemaal wel ggk voor de sport, maar hier en daar een kleine opmerking die geen impact heeft

grauwman

Berichten: 2686
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 16:34

Ik weet niet of met deze bemerkingen het paard bij mijn keuringsarts er wel zo gunstig uitkomt dat deze een positief advies geeft.

Losse chips, ongelijke voeten en KS klasse 2 of 3. Een ander zit er niet mee maar voor mij houdt dat boven een bepaalde prijsklasse op.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 16:39

die KS van 2 of 3 op een schaal van 7 is dat echt zo ongunstig of meer regel dan uitzondering? met die ongelijke voeten zou het eigenlijk moeten zien, kan beste heftig of minimaal zijn natuurlijk

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 16:40

grauwman schreef:
Ik weet niet of met deze bemerkingen het paard bij mijn keuringsarts er wel zo gunstig uitkomt dat deze een positief advies geeft..


aan de andere kant zijn de foto's voor iedereen te zien, ze staan als kliniek dan ook wel voor iedereen te kijk als ze onterecht ene positief advies geven toch?

c_alsemgeest

Berichten: 20680
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 17:45

Yom schreef:
Moderatoropmerking:
Deze post is leeggehaald omdat deze niet voldeed aan de regels uit de openingspost.


Zag er zo snel geen jongere grote op, maar stuur de site even door. Budget is meer een vanaf indicatie. Ligt echt aan het paard.

grauwman

Berichten: 2686
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 18:04

fokfanaat schreef:
aan de andere kant zijn de foto's voor iedereen te zien, ze staan als kliniek dan ook wel voor iedereen te kijk als ze onterecht ene positief advies geven toch?



Dat zou je denken maar ik heb het eerder meegemaakt

Artsen hebben het tegenwoordig te druk om even snel eerder genomen foto's te beoordelen dus ik kon ook niet overleggen voor sluiting van de veiling.

Charmaine
Berichten: 1416
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 18:17

Wat die bemerkingen betreft ligt het er ook maar net aan wat je referentiekader is. KS 2 of 3 zou voor mij echt absoluut een no go zijn, voor geen enkele prijs en ik vind het ook best apart dat een stamboek zichzelf met die bemerkingen wil promoten via zo'n veiling. Ik ben uiteraard op de hoogte van de uiteenlopende meningen over KS en heb op basis daarvan in het verleden een paard met KS klasse 1 gekocht. Nooit meer.... Was mijn once in a lifetime paard en wat een verdriet heb ik gehad toen ik hem moest laten gaan...

StalNollie

Berichten: 9149
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 18:32

Die veilingen ik begin er niet aan, er zijn er veel met bemerkingen waar al op voorhand bij word gezet op geen enkele manier garantie op is. Ik houd vooral de pony veilingen in de gaten, leuke pony waarbij ik denk heb je veiling helemaal niet voor nodig.

Phonix
Berichten: 1102
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 19:04

Yom schreef:
Moderatoropmerking:
Deze post is leeggehaald omdat deze niet voldeed aan de regels uit de openingspost.


Zag er zo snel geen jongere grote op, maar stuur de site even door. Budget is meer een vanaf indicatie. Ligt echt aan het paard.[/quote]

Misschien Lennard Bouwman checken, die lijkt best leuke te hebben op zijn Instagram. Verder geen ik de man niet zelf.

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 19:10

Ik ken hem wel van aantal jaar geleden, maar geen ervaring met hem als handelaar, haha.

Heeft ze al contact gehad met quality dressage horses? Wij hebben daar vroeger paard gekocht, toen alles nog in Heerjansdam zat, en hadden ze veel fijne dieren, lang niet alles online.

esje01

Berichten: 4901
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 19:19

Virtual zone horses een berichtje sturen

Yom
Berichten: 3793
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 19:52

C Alsemgeest ik bedoel het onderste paard, is er een van 2017 en 1.78. Filmpje kun je vinden op haar fb pagina

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 09:26

Gefeliciteerd SCW! Fijn dat het eindelijk gelukt is! Ik ben ook benieuwd naar een foto.

Ik heb nu contact over een connemara. Ben heel enthousiast maar is wel van een manege geweest.. hoe zouden jullie die eventueel laten keuren?

Babootje

Berichten: 26341
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 09:55

fokfanaat schreef:
die KS van 2 of 3 op een schaal van 7 is dat echt zo ongunstig of meer regel dan uitzondering? met die ongelijke voeten zou het eigenlijk moeten zien, kan beste heftig of minimaal zijn natuurlijk


KS klasse 2/3 inderdaad op een schaal van 7 hebben legio jonge paarden. Daarmee krijgen ze een positief advies en zijn ze acceptabel voor de verzekering. Dus zo schokkend is dat in ieder geval niet.
Ongelijke voeten ben ik minder enthousiast van, maar zolang ze niet te ongelijk zijn (meeste paarden hebben een voorkeurstand = graasvoetje) en dit door de smid goed bij te houden is, is dat ook geen bezwaar. Zolang het geen bokvoet is. Een losse chip is ok, mits te verwijderen en dat zou ik dan ook meteen doen.
Zie ik ook geen bezwaren in.
Bij alles er natuurlijk vanuit gaande dat het paard verder klinisch goed is.

Babootje

Berichten: 26341
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 10:17

Yom schreef:
Moderatoropmerking:
Deze post is leeggehaald omdat deze niet voldeed aan de regels uit de openingspost.



Inmiddels met 5 jaar nu vrees ik dat je gelijk hebt. Appuyementen en wissels zitten er al op. Net aan op die leeftijd.
Ik vind het allemaal nog wel wat strak ogen (beetje in de houdgreep).
Laatst bijgewerkt door Melissa0304 op 27-05-22 03:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: link naar advertentie uit bericht gehaald ivm niet voldoen aan regels OP

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 18:03

Ik heb net een bezichtiging gehad en het was een superleuke pony maar wel wat twijfels. Kan ik met iemand pb’en?

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 18:06

Ja hoor!

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 19:22

Oke ik ga het gewoon in het topic doen want inmiddels heeft het verhaal een staartje gekregen en zijn mijn twijfels weg. :')
Vanmiddag bij een 11 jarige connemara merrie wezen kijken. Stond nog niet officieel te koop dus ik was de eerste. Super knap beestje, spierwit, weinig bespiering maar oke. Zou van een manege komen en is verkocht omdat ze het niet fijn vond om door meerdere ruiters per dag gereden te worden.
Met rijden merkten we meteen dat ze niet goed liep. Dit werd geweten aan te kort bekapt. Ze stond inderdaad linksvoor en -achter heel kort dus oke. Met mijn instructrice gevideobeld die vond het twijfelachtig of het van de hoef kwam. Op het harde nog heen en weer gedraafd daar liep ze beter. Ik was helemaal weg van de pony maar ga geen kreupel dier kopen, ik kreeg het voorstel dat zij de smid erbij zouden halen en het op zouden lossen, tot die tijd zou ze haar (mits aanbetaling) kosteloos voor me vasthouden. Ik mocht er nog even over nadenken, flinke twijfels want als die kreupelheid er niet was geweest had ik haar laten keuren.
Stamboeknaam van de pony gegoogled, manege waar ze te koop stond gevonden en die gebeld. Bleek dat ze verkocht is omdat ze kreupel werd als ze te vaak werd gereden. Op ontstekingsremmers werd dit minder. Smid was vorige week geweest en niet 2 weken geleden zoals ze op de stal zeiden, en ze hadden haar nog maar een week op stal in plaats van een paar weken.
Ga het dus niet doen. Arme pony..

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 19:24

Oh wow, dat is dan maar weer goed dat je het hebt nagevraagd. Heb je je bevindingen nog bij de verkoper neergelegd?

Seni

Berichten: 2731
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 19:24

Wat goed dat je onderzoek hebt gedaan!

Fly_high

Berichten: 3311
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 20:01

Oei, hier zou ik zeker niet aan beginnen!

Wel erg sneu voor de pony zeg :n Als ze daadwerkelijk zoveel pijn heeft zou ik inslapen of slachten veel beter kunnen begrijpen dan nog ff de snelle handel in sturen.

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 20:05

Earth schreef:
Oh wow, dat is dan maar weer goed dat je het hebt nagevraagd. Heb je je bevindingen nog bij de verkoper neergelegd?

Sorry heb dit per ongeluk ook via pb naar je verstuurd, maar misschien waren er nog meer mensen nieuwsgierig :D


Ja, die zei dat ze er bewust voor kiezen om te zeggen dat ze de pony langer hebben omdat mensen dan denken dat ze de pony daar beter kennen en er meer vertrouwen in hebben. Geen woord over de kreupelheid. Heb gezegd dat ik liever eerlijk te woord word gestaan dan voorgelogen word.

Ik ben wel echt teleurgesteld, was een heel leuk dier en had er echt een klik mee. Maar helaas. Ik ga hier niet aan beginnen.

Kom je dus een advertentie tegen van een hele knappe, spierwitte 11 jarige connemara merrie (ik weet niet of ik de stal hier mag noemen) dan weet je dus dat je er niet aan hoeft te beginnen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 20:46

amandananana schreef:
Oke ik ga het gewoon in het topic doen want inmiddels heeft het verhaal een staartje gekregen en zijn mijn twijfels weg. :')
Vanmiddag bij een 11 jarige connemara merrie wezen kijken. Stond nog niet officieel te koop dus ik was de eerste. Super knap beestje, spierwit, weinig bespiering maar oke. Zou van een manege komen en is verkocht omdat ze het niet fijn vond om door meerdere ruiters per dag gereden te worden.
Met rijden merkten we meteen dat ze niet goed liep. Dit werd geweten aan te kort bekapt. Ze stond inderdaad linksvoor en -achter heel kort dus oke. Met mijn instructrice gevideobeld die vond het twijfelachtig of het van de hoef kwam. Op het harde nog heen en weer gedraafd daar liep ze beter. Ik was helemaal weg van de pony maar ga geen kreupel dier kopen, ik kreeg het voorstel dat zij de smid erbij zouden halen en het op zouden lossen, tot die tijd zou ze haar (mits aanbetaling) kosteloos voor me vasthouden. Ik mocht er nog even over nadenken, flinke twijfels want als die kreupelheid er niet was geweest had ik haar laten keuren.
Stamboeknaam van de pony gegoogled, manege waar ze te koop stond gevonden en die gebeld. Bleek dat ze verkocht is omdat ze kreupel werd als ze te vaak werd gereden. Op ontstekingsremmers werd dit minder. Smid was vorige week geweest en niet 2 weken geleden zoals ze op de stal zeiden, en ze hadden haar nog maar een week op stal in plaats van een paar weken.
Ga het dus niet doen. Arme pony..


O wauw weer, wat een mensen heb je toch! :( Ik had ook op die pony gereageerd maar kreeg toen midden in de conversatie geen reactie meer. Verhaal op MP doet niet vermoeden dat ze van de manege komt maar dat ze haar al 6 jaar hebben. Goed dat je research hebt gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 20:58

Wat ik wel bijzonder vind is dat er nog 20:000 gevraagd durft te worden voor een paard met bemerking. Ik dacht dit paard kent vast wel wat, blijkt deze nog maar 5 te zijn en zijn er verder geen dingen waarin hij uitblinkt ofzo.

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 21:01

Evamarie schreef:
amandananana schreef:
Oke ik ga het gewoon in het topic doen want inmiddels heeft het verhaal een staartje gekregen en zijn mijn twijfels weg. :')
Vanmiddag bij een 11 jarige connemara merrie wezen kijken. Stond nog niet officieel te koop dus ik was de eerste. Super knap beestje, spierwit, weinig bespiering maar oke. Zou van een manege komen en is verkocht omdat ze het niet fijn vond om door meerdere ruiters per dag gereden te worden.
Met rijden merkten we meteen dat ze niet goed liep. Dit werd geweten aan te kort bekapt. Ze stond inderdaad linksvoor en -achter heel kort dus oke. Met mijn instructrice gevideobeld die vond het twijfelachtig of het van de hoef kwam. Op het harde nog heen en weer gedraafd daar liep ze beter. Ik was helemaal weg van de pony maar ga geen kreupel dier kopen, ik kreeg het voorstel dat zij de smid erbij zouden halen en het op zouden lossen, tot die tijd zou ze haar (mits aanbetaling) kosteloos voor me vasthouden. Ik mocht er nog even over nadenken, flinke twijfels want als die kreupelheid er niet was geweest had ik haar laten keuren.
Stamboeknaam van de pony gegoogled, manege waar ze te koop stond gevonden en die gebeld. Bleek dat ze verkocht is omdat ze kreupel werd als ze te vaak werd gereden. Op ontstekingsremmers werd dit minder. Smid was vorige week geweest en niet 2 weken geleden zoals ze op de stal zeiden, en ze hadden haar nog maar een week op stal in plaats van een paar weken.
Ga het dus niet doen. Arme pony..


O wauw weer, wat een mensen heb je toch! :( Ik had ook op die pony gereageerd maar kreeg toen midden in de conversatie geen reactie meer. Verhaal op MP doet niet vermoeden dat ze van de manege komt maar dat ze haar al 6 jaar hebben. Goed dat je research hebt gedaan.

We hebben het niet over dezelfde pony want ze staat nog niet op marktplaats. :)