Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Matheno

Berichten: 7947
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 12:01

Alvast gefeliciteerd en hopen op een goede afloop!

Padoertje
Berichten: 1553
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 12:28

Evamarie schreef:
Een stevige zwarte D pony merrie met een wit kolletje. Type Dressuurpony. Ze is heel gehoorzaam en goed gereden.

Hopelijk komt ze erdoor maandag. Heb er een vrolijk en goed gevoel bij. Dan wordt ze mijn iets verlate verjaardagskado. Ben morgen jarig :)


Leuk! Nog een paar dagen duimen draaien en hopelijk maandag lekker met je mee naar huis.

Plop1997

Berichten: 1405
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 12:30

Ik lees ook mee maar nog niet per se heel actief op zoek naar een tweede maatje.

anjali
Berichten: 15151
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 15:04

ruitje schreef:
Iemand ervaring met MBhaflingers?

Wat is een MBhaflinger? Ik weet wel een 2jarige Haflinger te koop staan.

Ineke2

Berichten: 33147
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 15:08

Evamarie schreef:
Een stevige zwarte D pony merrie met een wit kolletje. Type Dressuurpony. Ze is heel gehoorzaam en goed gereden.

Hopelijk komt ze erdoor maandag. Heb er een vrolijk en goed gevoel bij. Dan wordt ze mijn iets verlate verjaardagskado. Ben morgen jarig :)

Spannend! Alvast gefeliciteerd en duimen dat ze door de keuring komt!

@Anjali MBhaflingers is een handelsstal in Haflingers :D

IndianSu

Berichten: 220
Geregistreerd: 23-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 15:40

ruitje schreef:
Iemand ervaring met MBhaflingers?


Ja helemaal top +:)+

xRivaldo

Berichten: 824
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 15:56

Hier opzoek naar een opfok (bij voorkeur in het noorden) met vrije uitloop stallen in de winter. De revalidatie van de merrie die ik op het oog had verloopt goed. Na 8 weken revalideren (eind april) komt de dierenarts voor een klinische keuring. :D

Wat is eigenlijk het gebruikelijkste moment van het jaar om rond te bellen voor een plekje in de opfok?

StalNollie

Berichten: 9152
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 15:59

Ik denk altijd wel in ieder geval voor de winter begint. Meestal worden er groepen gemaakt na het afspenen van de veulens.

MyWishMax

Berichten: 25383
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 16:01

Ik denk juist zo snel mogelijk. Veel fijne opfokken zijn ook snel vol. Dan kan je beter al maanden een plekje hebben en bijvoorbeeld af moeten bellen, dan er achter komen dat de fijne opfok vol is en dan naar een minder fijne.

Sherivey
Berichten: 8695
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 16:24

xRivaldo schreef:
Hier opzoek naar een opfok (bij voorkeur in het noorden) met vrije uitloop stallen in de winter. De revalidatie van de merrie die ik op het oog had verloopt goed. Na 8 weken revalideren (eind april) komt de dierenarts voor een klinische keuring. :D

Wat is eigenlijk het gebruikelijkste moment van het jaar om rond te bellen voor een plekje in de opfok?

Zodra je een opfok nodig gaat hebben. Dus als je nu al weet dat je in het najaar de opfok nodig hebt, zou ik alvast gaan bellen en reserveren als dat kan.

Goede opfokplekjes zijn er niet veel en zitten snel vol.

xRivaldo

Berichten: 824
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 17:07

Hm, dus ik ben eigenlijk wat vroeg.. Ze zou op de stal waar ze nu staat ook de weide op kunnen met andere 2/3-jarige merries, alleen is er weinig tot geen toezicht op de paarden daar. Het is wellicht een optie tot er in het najaar een fijne plek vrij komt.

Heb je gelijk inMyWishMax.

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 17:16

ruitje schreef:
Iemand ervaring met MBhaflingers?


Ja, goede ervaringen met haar!

MariekeS_

Berichten: 4710
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 17:25

Je zoekt dus een opfok plek voor een al oudere merrie? Geen veulen?
Volgens mij is dat aanzienlijk lastiger ivm inscharing. Dan moet je haast al naar de kleine particuliere plekjes. Een merrie scheelt al tov een hengst maar je gaat niet met de reguliere inscharingscyclus mee.

anjali
Berichten: 15151
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 17:35

Ineke2 schreef:
Evamarie schreef:
Een stevige zwarte D pony merrie met een wit kolletje. Type Dressuurpony. Ze is heel gehoorzaam en goed gereden.

Hopelijk komt ze erdoor maandag. Heb er een vrolijk en goed gevoel bij. Dan wordt ze mijn iets verlate verjaardagskado. Ben morgen jarig :)

Spannend! Alvast gefeliciteerd en duimen dat ze door de keuring komt!

@Anjali MBhaflingers is een handelsstal in Haflingers :D

Dank je,ik dacht dat het een specifieke kruising was of zo.

Joysieee

Berichten: 1321
Geregistreerd: 12-05-12
Woonplaats: Delfgauw

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 17:40

Ik lees ook mee! Leuk topic.
Ik ben niet per se actief op zoek naar een paard erbij, maar mocht ik ergens een leuke tuiger of Gelderse tegenkomen, dan is ‘ie welkom O:)

ruitje

Berichten: 12342
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:11

Bedankt voor de reacties!

veerle92

Berichten: 762
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Lievelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:25

Donnatella schreef:
Ik lees ook weer mee!

Enkele weken geleden bij enkele PRE's gaan kijken, maar dat is niets geworden. Ofwel net niet wat ik zoek ofwel echt te duur. Het is een moeilijk evenwicht.

Ik heb nu weer contact gehad voor eentje, maar daar komt dit weekend al iemand naar kijken. Wij staan dus op voor het weekend erop. Mocht hij weg zijn dan is het zo.



Ik heb mijn pre gekocht in Spanje bij fijne/eerlijke mensen. Kan je de naam wel via pb geven. Ook weet ik een hele fijne Nederlands tussenpersoon die in Spanje woont.

suffie
Berichten: 5716
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 22:04

IndianSu schreef:
ruitje schreef:
Iemand ervaring met MBhaflingers?


Ja helemaal top +:)+


Betrouwbaar adres :j

xRivaldo

Berichten: 824
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 10:09

MariekeS_ schreef:
Je zoekt dus een opfok plek voor een al oudere merrie? Geen veulen?
Volgens mij is dat aanzienlijk lastiger ivm inscharing. Dan moet je haast al naar de kleine particuliere plekjes. Een merrie scheelt al tov een hengst maar je gaat niet met de reguliere inscharingscyclus mee.


Daar was ik ergens al een beetje bang voor. Tot nu toe hoor ik overal "vol" en geen mogelijkheid om te reserveren. Ze wordt in april 2 jaar en vind haar daarom wat jong om haar al ergens in pension te zetten. ;(

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 10:37

Bij paardenopfok De Burd zijn de paarden tot 3,5 jaar welkom. Weet niet of ze al vol zitten..
Zit in De Veenhoop

Spaansepony
Berichten: 992
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 13:52

Joysieee schreef:
Ik lees ook mee! Leuk topic.
Ik ben niet per se actief op zoek naar een paard erbij, maar mocht ik ergens een leuke tuiger of Gelderse tegenkomen, dan is ‘ie welkom O:)


Afbeelding
Zoiets, en dan 4 witte hoog oplopende benen en type Gelder. Van kennis die gaat m adverteren, zal ze wel snel kwijt zijn.

Maartje_M

Berichten: 9395
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 13:58

xRivaldo schreef:
MariekeS_ schreef:
Je zoekt dus een opfok plek voor een al oudere merrie? Geen veulen?
Volgens mij is dat aanzienlijk lastiger ivm inscharing. Dan moet je haast al naar de kleine particuliere plekjes. Een merrie scheelt al tov een hengst maar je gaat niet met de reguliere inscharingscyclus mee.


Daar was ik ergens al een beetje bang voor. Tot nu toe hoor ik overal "vol" en geen mogelijkheid om te reserveren. Ze wordt in april 2 jaar en vind haar daarom wat jong om haar al ergens in pension te zetten. ;(


Misschien is een paddock paradise oid een goed alternatief? Waar ze wel 24/7 buiten staat maar dan in een gemengde kudde? Ik denk dat opfok heel lastig wordt inderdaad

Lieser
Berichten: 1535
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 14:17

Spaansepony schreef:
Joysieee schreef:
Ik lees ook mee! Leuk topic.
Ik ben niet per se actief op zoek naar een paard erbij, maar mocht ik ergens een leuke tuiger of Gelderse tegenkomen, dan is ‘ie welkom O:)


[ [url=m/T6Sqhh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zoiets, en dan 4 witte hoog oplopende benen en type Gelder. Van kennis die gaat m adverteren, zal ze wel snel kwijt zijn.

Gaaf!

MeggiieTommy
Berichten: 399
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 16:32

Maartje_M"
[quote="xRivaldo schreef:
MariekeS_ schreef:
Je zoekt dus een opfok plek voor een al oudere merrie? Geen veulen?
Volgens mij is dat aanzienlijk lastiger ivm inscharing. Dan moet je haast al naar de kleine particuliere plekjes. Een merrie scheelt al tov een hengst maar je gaat niet met de reguliere inscharingscyclus mee.


Daar was ik ergens al een beetje bang voor. Tot nu toe hoor ik overal "vol" en geen mogelijkheid om te reserveren. Ze wordt in april 2 jaar en vind haar daarom wat jong om haar al ergens in pension te zetten. ;(


Misschien is een paddock paradise oid een goed alternatief? Waar ze wel 24/7 buiten staat maar dan in een gemengde kudde? Ik denk dat opfok heel lastig wordt inderdaad[/quote]

Ik heb vorig jaar juni een 2 jarige ruin gekocht. Ik heb hem op een plek gezet met een kudde van verschillende leeftijden en 24/7 buiten, bevalt ons heel goed.

xRivaldo

Berichten: 824
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 16:37

MeggiieTommy schreef:
Maartje_M schreef:

Misschien is een paddock paradise oid een goed alternatief? Waar ze wel 24/7 buiten staat maar dan in een gemengde kudde? Ik denk dat opfok heel lastig wordt inderdaad


Ik heb vorig jaar juni een 2 jarige ruin gekocht. Ik heb hem op een plek gezet met een kudde van verschillende leeftijden en 24/7 buiten, bevalt ons heel goed.


Hier heb ik wel oren naar! :) Zou er nog plek zijn Maggiie?