Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
murls
Berichten: 125
Geregistreerd: 17-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 16:42

Wat vervelend Marije, sterkte!

Lieser, ik zou het paard ook laten staan. Stel dat het paard permanent geblesseerd blijft en je er nooit mee kan doen wat je wil, zou erg vervelend zijn. Nu is het misschien een lastige keuze, maar als je over een paar weken het perfecte gezonde paard tegen komt, ben je waarschijnlijk blij dat je rustig verder hebt gezocht. Al snap ik inderdaad dat het lastig is. Ik heb ook een enorm leuke merrie laten keuren die helaas afgekeurd en plots geblesseerd was, dus laten staan. Enkele dagen later kreeg ik de vraag of ik dr alsnog wilde kopen voor een lagere vraagprijs, maar ik heb dat niet gedaan.

Wat fijn Plukje, hopelijk krijgt je paard snel een fijn nieuw huisje :o

esje01

Berichten: 4901
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 17:45

Vandaag bij een 7 jarige ruin wezen kijken.
Mooi groot paard.
Super lief in de omgang.
Fijn bewegen
Springen bij de eigenaar goed, het was wel even zoeken maar paard liet zich ook door een andere ruiter goed rijden.
Maar nog nooit een eventing hindernis gezien....dus de 2e bezichtiging spreken we af in het bos in Ysselsteyn.
Weten we ook gelijk of ie braaf is in het bos.
Wordt vervolgd

Lieser
Berichten: 1535
Geregistreerd: 15-03-21

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 20:47

Spannend esje01!

Charmaine
Berichten: 1416
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 21:47

StalLisa de Graaf kondigt vandaag op fb aan binnenkort een leuke bonte ruin binnen te krijgen, kwpn gefokt. Voor de liefhebbers ;-)

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 08:57

Leuk esje, en spannend!

Ik ben gisteren ook bij een leuke geweest, even rustig over nadenken…

Zinzi_jewel

Berichten: 8823
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 11:07

Spannend Nouvel...
Er zijn super veel leuke paarden te koop maar ook veel leuke met een kanttekening.
Ik was blij niet perse op geslacht te hoeven zoeken. En kleur was ook niet belangrijk.
Heb leuke schimmel in de wei lopen nu , merrie

xWouter

Berichten: 2726
Geregistreerd: 03-09-09
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 16:06

Moderatoropmerking:
post verwijderd ivm niet voldoen aan OP

BloemBloem

Berichten: 16598
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 17:07

Nouvel schreef:
Leuk esje, en spannend!

Ik ben gisteren ook bij een leuke geweest, even rustig over nadenken…


Wat spannend Nouvel!

Lieser
Berichten: 1535
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 20:38

Het lijkt erop dat wij gaan keuren ... maar na de vorige afkeur verheug ik me nog nergens op. Duimen jullie voor ons?

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 20:42

Spannend Nouvel!

Lieser, ik ga zeker voor je duimen.

lies

Berichten: 9631
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 23:15

esje01 schreef:
Vandaag bij een 7 jarige ruin wezen kijken.
Mooi groot paard.
Super lief in de omgang.
Fijn bewegen
Springen bij de eigenaar goed, het was wel even zoeken maar paard liet zich ook door een andere ruiter goed rijden.
Maar nog nooit een eventing hindernis gezien....dus de 2e bezichtiging spreken we af in het bos in Ysselsteyn.
Weten we ook gelijk of ie braaf is in het bos.
Wordt vervolgd


Huh, je hebt er net eentje verkocht wegens tijdgebrek, toch?
Of was dit voor iemand anders? Sorry, nieuwsgierig is my middle name :')

Lieser; snap de spanning. Kan ook gewoon goed gaan, succes :j

Fly_high

Berichten: 3312
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 23:53

Ik dacht dat esje01 iets van een handelstal ofzo had? En dat dat verkochte paard dan door tijdgebrek van een ander was. Maar ik kan het allemaal verkeerd hebben, lees het niet zo nauwkeurig :P

Succes Lieser!

esje01

Berichten: 4901
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 00:10

Er wordt hier regelmatig wat verkocht en gekocht of gefokt, door gehouden en zadelmak gemaakt
We rijden hier met 4 man.
De Ier is vanwege tijdgebrek idd verkocht.
Die had meer werk nodig dan dat zijn ruiter hem kon geven.
Die heeft er namelijk nog 2 in de sport lopen.
Deze is voor een lesklant
Ik zoek zelf nog een goede fokmerrie.
Is zo je vraag genoeg beantwoord?

Babootje

Berichten: 26366
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 00:20

tirzasarah10 schreef:
Ik heb weer heel wat ervaringen erbij en een illusie armer :+

Ik ben bij een paard geweest die mega braaf zou maar in theorie, onbestuurbaar, geen bak aanwezig, heel veel mok en mega nijdig werd als je de onderkant van de buik aan raakte. Dat werd hem dus zeker niet.

Daarvoor zijn we bij een paard wezen kijken en het verhaal werd steeds bijzonderder. Ze vroeg een behoorlijke vraagprijs voor het ras en kunnen van het paard. Maargoed was iets wat ik graag wilde dus toch wezen kijken. Mevrouw durfde zelf niet te rijden en het was allemaal beetje vaag. Ik ben absoluut geen held maar had echt lekker gereden, ja het was een jong paard die veel begeleiding nodig had maar echt niet gemeen ofzo. Ik was heel positief maar het verhaal zat mij niet lekker dus ik ging cia fb doen en kwam er achter dat het paard op 16 september nog bij de fokker stond en eigenlijk als perfect maar jong werd omschreven. Ik heb de fokker dus gecontracteerd en kreeg alle info die ik dus niet uit de dame op moment van proef rijden kreeg. Ik kreeg dus ook niet duidelijk wanneer de dame het paard had gekocht en achteraf snapte ik waarom ze weinig tot geen vragen kon beantwoorden. Ze had hem nog maar krap 8 weken :+
Nu komt het meest bijzondere, de fokker viel de vraagprijs op want mevrouw had er 2 maanden terug nog 2k minder voor betaald dan dat ze nu vroeg. Ik heb het gesprek met de fokker er verder buiten gelaten maar ik vind het toch wel bijzonder dat je in 8 weken een paard zoveel duurder maak en om dan te zeggen het niveau is vet omhoog gegaan :o
Ik heb een bod gedaan maar daar wilde ze geen eens over nadenken, prima maar de beredenering was wel erg vreemd.
Ze had nl heel erg in hem geïnvesteerd en zou dan te veel verlies maken. Side note, ze had zadel en hoofdstel meegekregen bij de aankoop. Misschien begrijp ik jet verkeerd maar op je hobby maak je toch bijna nooit winst? Bij een handelaar had ik nog gedacht oke maar als je als particulier zo denkt kan ik er niet bij.

Lang verhaal kort, mijn zoektocht gaat verder :)


Heeft de verkoopster het paard zelf zadelmak gemaakt dan kan er best een prijsverschil in zitten.

Zinzi_jewel

Berichten: 8823
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 14:01

Babootje schreef:
tirzasarah10 schreef:
Ik heb weer heel wat ervaringen erbij en een illusie armer :+

Ik ben bij een paard geweest die mega braaf zou maar in theorie, onbestuurbaar, geen bak aanwezig, heel veel mok en mega nijdig werd als je de onderkant van de buik aan raakte. Dat werd hem dus zeker niet.

Daarvoor zijn we bij een paard wezen kijken en het verhaal werd steeds bijzonderder. Ze vroeg een behoorlijke vraagprijs voor het ras en kunnen van het paard. Maargoed was iets wat ik graag wilde dus toch wezen kijken. Mevrouw durfde zelf niet te rijden en het was allemaal beetje vaag. Ik ben absoluut geen held maar had echt lekker gereden, ja het was een jong paard die veel begeleiding nodig had maar echt niet gemeen ofzo. Ik was heel positief maar het verhaal zat mij niet lekker dus ik ging cia fb doen en kwam er achter dat het paard op 16 september nog bij de fokker stond en eigenlijk als perfect maar jong werd omschreven. Ik heb de fokker dus gecontracteerd en kreeg alle info die ik dus niet uit de dame op moment van proef rijden kreeg. Ik kreeg dus ook niet duidelijk wanneer de dame het paard had gekocht en achteraf snapte ik waarom ze weinig tot geen vragen kon beantwoorden. Ze had hem nog maar krap 8 weken :+
Nu komt het meest bijzondere, de fokker viel de vraagprijs op want mevrouw had er 2 maanden terug nog 2k minder voor betaald dan dat ze nu vroeg. Ik heb het gesprek met de fokker er verder buiten gelaten maar ik vind het toch wel bijzonder dat je in 8 weken een paard zoveel duurder maak en om dan te zeggen het niveau is vet omhoog gegaan :o
Ik heb een bod gedaan maar daar wilde ze geen eens over nadenken, prima maar de beredenering was wel erg vreemd.
Ze had nl heel erg in hem geïnvesteerd en zou dan te veel verlies maken. Side note, ze had zadel en hoofdstel meegekregen bij de aankoop. Misschien begrijp ik jet verkeerd maar op je hobby maak je toch bijna nooit winst? Bij een handelaar had ik nog gedacht oke maar als je als particulier zo denkt kan ik er niet bij.

Lang verhaal kort, mijn zoektocht gaat verder :)


Heeft de verkoopster het paard zelf zadelmak gemaakt dan kan er best een prijsverschil in zitten.


En als dit het dier is wat je zoekt, zou ik ervoor gaan als t kan budget technisch gezien .

E_D_E
Berichten: 703
Geregistreerd: 21-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 17:32

esje01 schreef:
Ik zoek zelf nog een goede fokmerrie.


Wat zoek je qua fokmerrie?


Was er hier ook niet iemand die op zoek was naar een jong dressuurpaard? Als in braaf ponytype? :Y)

Padoertje
Berichten: 1553
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 18:00

Moderatoropmerking:
Deze reactie is verwijderd omdat hij niet voldoet aan de aanwijzingen in de OpeningsPost
Laatst bijgewerkt door balance op 14-12-22 01:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht voldoet niet aan de aanwijzingen in de openingspost

Lieser
Berichten: 1535
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 18:02

Rare vraag misschien, maar is het normaal om een paard als 'nieuw te koop' op social media te zetten nadat je met een koper een afspraak voor de keuring hebt gemaakt? Ik zie ineens het paard dat wij laten keuren opduiken ...

Simbaa
Berichten: 3966
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 18:03

Misschien is het bericht al eerder geplaatst, maar nu pas goedgekeurd door de beheerder van de Facebook-groep? Of is het gewoon op eigen socials?

Lieser
Berichten: 1535
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 18:07

Simbaa schreef:
Misschien is het bericht al eerder geplaatst, maar nu pas goedgekeurd door de beheerder van de Facebook-groep? Of is het gewoon op eigen socials?

Beide.

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 18:09

Lieser schreef:
Rare vraag misschien, maar is het normaal om een paard als 'nieuw te koop' op social media te zetten nadat je met een koper een afspraak voor de keuring hebt gemaakt? Ik zie ineens het paard dat wij laten keuren opduiken ...


Dat vind ik wel vreemd ja. Misschien even vragen hoe het zit? Zit je erg onder de vraagprijs ofzo? :')

MyWishMax

Berichten: 25378
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 18:10

Handelaar of particulier? Bij handelaar zie ik het wel vaker. Beetje reclame maken, je belt voor die ene en ze zeggen dat ze wel nog andere hebben.

Hhilde

Berichten: 7458
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 18:26

Het kan, als het een bedrijfspagina is, ook een ingepland bericht zijn? Dan gaat het automatisch online als het ingepland was. Ik zou ook een berichtje sturen dat je het fijn vindt dat het paard niet voor je neus verkocht wordt :j Dan weet je direct waar je aan toe bent. Als de verkoper zegt 'wie het eerst komt, ...', dan kun je zelf inschatten of je haast wil/moet maken of niet.

Rubio

Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 18:38

Ik kom mij hier ook eens melden, al zal ik voornamelijk meelezen. En wie weet is er wel iemand met een tip.

Begin november hebben wij ons allerliefste gouden vriendje moeten laten inslapen na heftige koliek. Hij is 12 jaar bij ons geweest. Nu ben ik rustig aan opzoek naar een nieuw beestje waar we hopelijk weer net zoveel mooie momenten mee mogen gaan beleven. Het heeft geen haast, maar ik hou de bekende verkoopkanalen wel dagelijks in de gaten.

De eisen:
- Tussen de 3 en 10 jaar
- Beleerd. In elk geval een gas, rem en stuur.
- Ruin of merrie
- vanaf 1,47/1,48 tot max 1,70. Ik hoef niet zo'n groot bakbeest aangezien ik zelf ook niet zo heel groot ben. Mag dus zowel paard als E-pony als grote D-pony zijn.
- Normale prijsklasse

Het liefst iets sportiefs, al hoeft de afstamming verder niet bekend te zijn. Een paard om weer lekker mee bezig te kunnen zijn. Zal voornamelijk dressuurmatig gereden worden en ik wil graag weer terug dressuur wedstrijden gaan rijden. Ik ben wel van de afwisseling en doe dan ook graag een sprongetje, een keer een crossles, buitenritjes en naar het strand en ook grondwerk. Een goed paard heeft geen kleur, maar ik blijf een zwak houden voor palomino's of andere bijzondere kleurtjes en aftekeningen. :')

Eigenlijk zouden we er vandaag eentje gaan laten keuren. We hadden een akkoord en de koop was rond onder voorbehoud van keuring. Keuring was ook al ingepland. Helaas kreeg ik de dag erna van de verkoper het bericht dat zij de pony had verkocht aan de kopers die na ons waren komen kijken. Deze mensen wilde namelijk kopen zonder keuren en daar is de verkoper mee akkoord gegaan. Niet heel netjes, maar het is wat het is...

Lieser
Berichten: 1535
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 18:54

Hhilde schreef:
Als de verkoper zegt 'wie het eerst komt, ...', dan kun je zelf inschatten of je haast wil/moet maken of niet.

Dat zou ik raar vinden. We hebben al een afspraak staan om te keuren, de dierenarts is geregeld.