Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spaansepony
Berichten: 992
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 13:52

StalNollie schreef:
Spaansepony schreef:
De 20 jarige heeft al een hele reis achter de rug met handelaren. Hij is mij ook aangeboden vorige maand. Maar toen nog in bezit van de handelaar uit almkerk.

Het is een lief dier, ze vragen nu een hoop geld bij de nieuwe :D handelaar. De vraag is of je het wilt en wilt investeren. Waar die nu staat trouwens staan altijd open voor biedingen weet ik uit ervaring ;-)


Dan even goed in de keel kijken kan goed Droes hebben gehad. En buitenlandse pas hebben vanuit almkerk


Zijn officiële pas plus los stamboek vel zit erbij. Geen aangemaakte paspoort. Overigens mag dit paard niet meer dood zijn medisch inlegvel was al afgetekend in 2009. Dus daarom blijft deze zwerven voor handelaren is hij nu niet interessant in deze condities. Ook de reden voor mij toen om te laten staan. Als het niks zou worden mag t paard ook niet voor de slacht. Al hoefde ik toen de helft minder te betalen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 14:58

En vergis je ook niet, als zo een mager paard weer fatsoenlijk voer krijgt en in conditie komt dat het ware karakter in ene tevoorschijn komt.
Als ze te weinig voer krijgen en slecht in conditie zijn ze vaak wat slomer.

Ik zou toch wachten tot je bij die bonte kan kijken en dan je beslissing maken, is de 20 jarige dan al weg dan moest het zo zijn.

tirzasarah10

Berichten: 1832
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 15:28

Hebben er mensen ervaring met de paarden bij zilverstad? Ze hebben geregeld leuke diertjes staan voor een aardige prijs maar het is een behoorlijk eind rijden en ik wil niet voor Jan met een korte achternaam rijden als je het van te voren al kon weten.

Padoertje
Berichten: 1552
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 15:38

tirzasarah10 schreef:
Hebben er mensen ervaring met de paarden bij zilverstad? Ze hebben geregeld leuke diertjes staan voor een aardige prijs maar het is een behoorlijk eind rijden en ik wil niet voor Jan met een korte achternaam rijden als je het van te voren al kon weten.


Ze doen daar wat kleinschalige handel naast het manege bedrijf. Geen idee of het eigen fok is wat te jong/te pittig is voor de lessen, maar hoor er geen vervelende verhalen over. Als je dan toch deze kant uit komt, dan zou je Mazee training en verkoop ook gelijk mee kunnen pakken. Die zit in Montfoort en dat is 15 min verderop. Of als je met het pontje naar de overkant gaat, dan zit in Langerak de Dressuurhof. Die heeft ook altijd wel iets staan. Dan heb je 3 adressen vlakbij elkaar.

Sunrise

Berichten: 945
Geregistreerd: 10-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 17:28

Romy1234 schreef:
En vergis je ook niet, als zo een mager paard weer fatsoenlijk voer krijgt en in conditie komt dat het ware karakter in ene tevoorschijn komt.
Als ze te weinig voer krijgen en slecht in conditie zijn ze vaak wat slomer.

Ik zou toch wachten tot je bij die bonte kan kijken en dan je beslissing maken, is de 20 jarige dan al weg dan moest het zo zijn.


Dit zou ik inderdaad ook doen!

Alja

Berichten: 25623
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 18:47

Ik heb ook een 20 jarig paard gekocht maar voor heel ander geld.
Daarbij ken ik het paard al 15 jaar dus voor mij is het emotionele waarde en hoef ik er niet zoveel mee te doen

IwanLuver
Berichten: 1882
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 20:27

Ik breek even in, als een paard in slechte conditie is kan hij ook last hebben van synovitis in hals/rug, atrose, tanden of andere ellende.
Lekker laten staan, ellende hoef je niet te kopen, dat krijg je vanzelf...

Veraaaaah

Berichten: 2334
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 21:23

tirzasarah10 schreef:
Hebben er mensen ervaring met de paarden bij zilverstad? Ze hebben geregeld leuke diertjes staan voor een aardige prijs maar het is een behoorlijk eind rijden en ik wil niet voor Jan met een korte achternaam rijden als je het van te voren al kon weten.


Ja ik heb daar gekeken in mijn zoektocht. Veel engelse/ierse import. Best leuke beestjes wel wat mager van de lange reis. Maar hebben me netjes geholpen, zou er 2 proefrijden maar 1 was niet braaf dus daar ben ik niet opgestapt. Op de ander wel proefgereden maar werd hem toch niet.

Gewoon gaan kijken en je gezonde verstand gebruiken dan kom je een heel end!

xMyrth

Berichten: 2805
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 21:26

Hee wat een interessant topic!
Hier ook op zoek naar een betrouwbaar beginnerspaard... dat valt nog niet mee :)

Spaansepony
Berichten: 992
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 22:04

tirzasarah10 schreef:
Hebben er mensen ervaring met de paarden bij zilverstad? Ze hebben geregeld leuke diertjes staan voor een aardige prijs maar het is een behoorlijk eind rijden en ik wil niet voor Jan met een korte achternaam rijden als je het van te voren al kon weten.

Allemaal Engels volbloeden of Ieren uit buitenland.
Worden hier bij handelaren gekocht die er veel in handelen. Dochter rijd ze netjes op niveau door met moeder en bieden ze te koop aan.
Het zijn iedergeval geen kwpners oid of andere stamboek paarden die je daar aantreft.

tirzasarah10

Berichten: 1832
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 23:21

Spaansepony schreef:
tirzasarah10 schreef:
Hebben er mensen ervaring met de paarden bij zilverstad? Ze hebben geregeld leuke diertjes staan voor een aardige prijs maar het is een behoorlijk eind rijden en ik wil niet voor Jan met een korte achternaam rijden als je het van te voren al kon weten.

Allemaal Engels volbloeden of Ieren uit buitenland.
Worden hier bij handelaren gekocht die er veel in handelen. Dochter rijd ze netjes op niveau door met moeder en bieden ze te koop aan.
Het zijn iedergeval geen kwpners oid of andere stamboek paarden die je daar aantreft.


Zolang het paard gezond en braaf is ben ik blij. Heeft het paarse stippen kan mij het niks schelen. :o dier hoeft geen wedstrijd in zijn leven te lopen bij mij en dan nog met een papiertje kan je niet rijden :Y)

Dankjewel pardoertje en veraaah, dan is het wel een keer de moeite waard. :)

vla_flip

Berichten: 50
Geregistreerd: 16-12-22

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 18:05

Spaanse pony. Ik zou je zeker willen aanraden om bij de bonte merrie te kijken. Ik zie een paard wel altijd een beetje als een duurzame investering, dus ik heb mijn twijfels wel bij zo’n paard. Wat ik dan ook wel weer denk is dat een oud paard ook een kans verdient.

Ik was heel voorbarig met mijn wandelen door het dorp haha. Nola heeft echt even nodig om te acclimatiseren. Ze is super aanhankelijk en komt zo naar je toe, maar ze is nog echt jong en sterk dus stukjes wandelen over het erf en grondwerk is onze eerste focus! Ik merk dat ik eerst met haar moet gaan werken aan het respecteren en accepteren van mijn personal space.

Hier zijn ze samen aan het spelen:

Afbeelding

Afbeelding

DeesVH83
Berichten: 22
Geregistreerd: 04-01-23

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 03:01

Zou ik iemand met een beetje verstand van fjorden een filmpje mogen sturen?
1e keer rijden op een "beginnerspaard".

Lukasje
Berichten: 11305
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 10:42

DeesVH83 schreef:
Zou ik iemand met een beetje verstand van fjorden een filmpje mogen sturen?
1e keer rijden op een "beginnerspaard".


Ja hoor!

anjali
Berichten: 15140
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 14:44

DeesVH83 schreef:
Zou ik iemand met een beetje verstand van fjorden een filmpje mogen sturen?
1e keer rijden op een "beginnerspaard".

Ik heb zelf een (papierloze) type Fjord. Dat wil niet zeggen dat ik er verstand van heb maar ik vind ze wel leuk. Dus ik wil dat filmpje ook wel zien! /3

StalNollie

Berichten: 9151
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 15:58

Je mag altijd pb - en

DeesVH83
Berichten: 22
Geregistreerd: 04-01-23

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 00:47

Ik heb geen idee hoe ik een video via pb moet sturen.
Kan iemand me dat uitleggen en dan ben ik benieuwd wat jullie van het beestje vinden.

Lizenlotte
Berichten: 409
Geregistreerd: 17-01-20

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 08:34

Filmpje op youtube openbaar plaatsen, dan de link hiervan in pb zetten.

Elisa2

Berichten: 37349
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 09:19

Ik zou een Youtube verborgen link gebruiken, dan kunnen alleen degene die de link krijgen het filmpje zien en niet de hele wereld. Vooral als het paard niet van jezelf is, is dat wel zo netjes.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 10:43

Of even via whatsapp sturen

DeesVH83
Berichten: 22
Geregistreerd: 04-01-23

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 13:25

Als het goed is zijn ze verstuurd, benieuwd wat jullie ervan vinden.

anjali
Berichten: 15140
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 13:52

DeesVH83 schreef:
Als het goed is zijn ze verstuurd, benieuwd wat jullie ervan vinden.

Ik heb er geen.

Roodvos

Berichten: 6679
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 14:19

Moderatoropmerking:
Bericht voldoet niet aan de aanwijzingen in de openingspost en is daarom verwijderd
Laatst bijgewerkt door balance op 28-01-23 06:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie opmerking

julya

Berichten: 677
Geregistreerd: 09-04-09

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 19:12

Wat zijn de meningen over een vlekje/littekentje in het oog van een paard? Volgens verkoper heeft hij er geen last van. Is dit een heel groot probleem? Foto ziet er niet erg uit, maar ik heb er geen verstand van.

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 19:21

julya schreef:
Wat zijn de meningen over een vlekje/littekentje in het oog van een paard? Volgens verkoper heeft hij er geen last van. Is dit een heel groot probleem? Foto ziet er niet erg uit, maar ik heb er geen verstand van.


Poeh lastig, ik zou denk ik dit even wat uitgebreider laten controleren tijdens een keuring.