Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Getup

Berichten: 8292
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 08:57

Voorzichtig gefeliciteerd, Plukje. Mochten deze afhaken, is jouw paard vast alsnog snel verkocht. Gezond, fijn karakter en correct bewegen. Daar is zoveel vraag naar

Elisa2

Berichten: 37327
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 09:22

Dat denk ik ook.

Zal voor je duimen dat het door gaat Plukje, een goed gevoel hebben bij kopers is ook erg belangrijk.

Marus
Berichten: 2331
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: Friesland

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 20:50

Ik ga voor je duimen!!

Zinzi_jewel

Berichten: 8820
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 10:40

Elisa2 schreef:
Dat denk ik ook.

Zal voor je duimen dat het door gaat Plukje, een goed gevoel hebben bij kopers is ook erg belangrijk.


Goede gevoel is erg belangrijk . Mijn koudbloed is naar mensen gegaan met minder ervaring als ik bedacht had maar wel de beste plek die ik me wensen kon.

robbie88

Berichten: 2090
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 02:43

Wat een prachtige paarden heb jij
Bij ons op stal staat ook een leuke volbloed te koop , 6 jaar ,merrie braaf, springt b parcours, buitenrit en kent crosshindernisjes. Weet niet wat je budget is?


Ik kan me trouwens nu ook melden als koper. Ik wil een rijpaard erbij gaan kopen, hoewel ik de hele dag in de weer ben met de paarden merk ik toch dat ik het rijden wel heel erg mis. Van de week op het paard van vrienden een bosritje gemaakt en dat was zo fijn dat ik nu wel echt serieus wil gaan kijken voor een rijpaard.

Ik zoek:

- Bij voorkeur een ruin, maar een merrie mag ook.
- min 1.50m, max 1.65m (maar om een paar cm meer laat ik ze niet staan)
- Liever geen schimmel (ik heb een stal vol schimmels, de horror :)) )
- Leeftijd tot ongeveer 15 jaar
- Braaf gereden, hoeft niet per se wedstrijden gelopen te hebben, maar basis moet wel echt goed bevestigd zijn
- Verkeersmak
- Voor normaal geld
- Geen koudbloed

En verder nog wat bijzaken zoals geen zenuwlijder op stal, goed in de groep kunnen, etc. Eigenlijk gewoon een beetje een allrounder, hoeft nergens echt in uit te blinken. Ik hoef ook geen spectaculaire bewegingen ofzo, maar wel gewoon normale beweging (niet krabbelen, of heel stijf lopen oid). Ik wil ook geen paard wat nog maar net onder het zadel is of onbeleerd is. Dan kan ik net zo goed 1 van mijn huidige paarden in laten rijden, juist dat traject heb ik nu op dit moment geen zin in.[/quote]

Plukje
Berichten: 1655
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 06:35

Ze is goedgekeurd en verhuisd! Zo fijn dat alles zo soepel is verlopen en ze naar een goed huis is, maar jeetje wat een ellende om zo’n stap te nemen. Stiekem bleef ik toch wel een beetje hopen op een wonder zodat ik haar kon houden. Maar goed, de tijd schijnt alle wonden te helen.

Lukasje
Berichten: 11296
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 08:21

Klinkt dat je haar hebt moeten verkopen Plukje :( .

Elisa2

Berichten: 37327
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 09:17

Gefeliciteerd en sterkte tegelijk Plukje, soms zijn dat soort nare keuzes onvermijdelijk.

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 09:41

Ook ik ga vanaf nu actief opzoek.
Ben van de zomer bij een hele leuke koudbloed appaloosa gaan kijken maar had hele korte gebrokkelde hoeven en liep niet rad dus niet gedaan.heb 14 vd 17 jaar ellende gehad met mn fjord en zn slechte voeten dat wil ik gewoon niet nog een keer.

Ik moet zeggen dat ik uit het stenen tijdperk kom en vind de prijzen echt hoog.
Heb een paar leuke jonge niet ingereden pony’s gezien maar de prijs is tussen de 5000€ en 7000€ dus dat is me net te gek.
Zelf inrijden ga ik niet meer aanbeginnen ipv een heupprothese dus dat zou ik met de tijd uit laten besteden.

Dit is het zoekertje wat ik heb geplaatst.

Na 17 jaar mijn eigen fjord te hebben gehad die ik helaas in 2014 op 17 jarige leeftijd heb moeten laten inslapen ben ik weer opzoek naar een leuke pony tussen de 1.40 en 1.55 waar een klein volwassenen(1.64m/60kg) op kan.

Wat zoek ik:
pony tussen de 1.40/1.55m
Ruin(hengst)
Tot max 12 jaar oud.
Leuk naar andere pony’s
Moet 24/7 op de wei met schuilstal kunnen.
Geen gebreken(dus geen hoefbevangenheid,slechte hoeven,zomer eczeem oid.)
Liefst appaloosa of bont.(geen schimmel)
Koudbloed of kruising koudbloed.
Wanneer het een rijpony betreft:
Voorwaarts is geen probleem.
Moet alleen op buitenrit kunnen.
Lief,relaxt en betrouwbaar.

Wat heb ik te bieden:
Een liefdevol huisje.
Een super leuk shetlander vriendje die wel van een dolletje houdt.
Een plekje in eigen beheer met 2 weilanden met 2 stallen.
Toezicht op stal door leuke omwonenden en camera beveiliging.
10 minuten stappen van het bos vandaan.
Super leuke verzorgster.

robbie88

Berichten: 2090
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 09:44

Sterkte plukje, fijn dat het snel is gegaan.
Ik hij er nog steeds tegen aan om mijn paard weg te moeten doen.. mijn hoofd en hart blijven in 2 strijd.
Ik vind het zo lastig, ik ben er onwijs gek mee, maar mijn lijf en herstel werken niet mee, en door de stress die ik er van heb gaat dat ook niet veel sneller.

robbie88

Berichten: 2090
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 09:45

Ik stuur je een pb”, pony van mijn vorige week zoekt een fijn huis
[quote="cinniz123"]Ook ik ga vanaf nu actief opzoek.
Ben van de zomer bij een hele leuke koudbloed appaloosa gaan kijken maar had hele korte gebrokkelde hoeven en liep niet rad dus niet gedaan.heb 14 vd 17 jaar ellende gehad met mn fjord en zn slechte voeten dat wil ik gewoon niet nog een keer.

Ik moet zeggen dat ik uit het stenen tijdperk kom en vind de prijzen echt hoog.
Heb een paar leuke jonge niet ingereden pony’s gezien maar de prijs is tussen de 5000€ en 7000€ dus dat is me net te gek.
Zelf inrijden ga ik niet meer aanbeginnen ipv een heupprothese dus dat zou ik met de tijd uit laten besteden.

Dit is het zoekertje wat ik heb geplaatst.

Na 17 jaar mijn eigen fjord te hebben gehad die ik helaas in 2014 op 17 jarige leeftijd heb moeten laten inslapen ben ik weer opzoek naar een leuke pony tussen de 1.40 en 1.55 waar een klein volwassenen(1.64m/60kg) op kan.

Wat zoek ik:
pony tussen de 1.40/1.55m
Ruin(hengst)
Tot max 12 jaar oud.
Leuk naar andere pony’s
Moet 24/7 op de wei met schuilstal kunnen.
Geen gebreken(dus geen hoefbevangenheid,slechte hoeven,zomer eczeem oid.)
Liefst appaloosa of bont.(geen schimmel)
Koudbloed of kruising koudbloed.
Wanneer het een rijpony betreft:
Voorwaarts is geen probleem.
Moet alleen op buitenrit kunnen.
Lief,relaxt en betrouwbaar.

Melis_x
Berichten: 560
Geregistreerd: 13-05-07
Woonplaats: Assen

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 09:54

Hi!

Ik heb hier in het verleden al weleens gereageerd maar nu sinds 2 maanden ben ik echt actief op zoek naar een eigen paard. Zondag bij 1 wezen kijken maar was helaas niets voor mij.

Wat ik zoek:
* basis moet er goed in zitten, voorkeur L niveau
* niet te sensibel / spooky onder het zadel
* liefst niet groter dan 1.70 aangezien ik zelf maar 1.60m ben
* gezond
* leeftijd rond de 4/5/6/7
* liefst beetje ervaring op ander terrein maar dat is geen pre

Kortom. Zo'n beetje wat de meeste mensen zoeken haha,
Nu zag ik een leuk paard staat bij een stal in Den Hout. Ik vroeg mij af of er mensen bekend zijn met deze stal? Bieden meerdere paarden aan op het moment.

Melis_x
Berichten: 560
Geregistreerd: 13-05-07
Woonplaats: Assen

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 10:42

Correctie; ik bedoel Oosterhout ipv Den Hout

Pandameisje

Berichten: 4024
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 17:09

Als mijn mond het toelaat ( gisteren zijn 4 verstandkiezen getrokken onder narcose tot nu toe gelukkig nog geen pijn gehad )

Gaan we vrijdag het paard laten keuren die ik wil kopen

En sterkte pluckje

murls
Berichten: 125
Geregistreerd: 17-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 09:41

Sterkte Plukje, dat is wel heel snel gegaan!

Lastige keuze Robbie. Misschien is een tijdelijke verzorger/bijrijder/leaser een optie voor je?

Spannend Pandameisje! Wat voor een ga je keuren? :D

murls
Berichten: 125
Geregistreerd: 17-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 09:49

Hier trouwens ook eindelijk de juiste gezonde match gevonden en gekocht, een 6 jarige bonte merrie: Cenna! *\o/*

Ze staat sinds zondag hier thuis samen met mn stippel <3

Nu nog opzoek naar een nieuwe naam voor de 1,5 jarige stippel (heb dr ook nog niet zo lang). Ze heet officieel Adsilla, maar dat vind ik een beetje klinken als een of andere gekke besmettelijke ziekte dus zo noem ik dr dan ook nooit :+

Iemand naaminspiratie wat leuk past bij Cenna? (spreek uit als Senna). Ik zat te denken aan Cruella de Vil (past uitstekend bij dr stronteigenwijze nieuwsgierige karakter + tis natuurlijk een dalmatierpaard :') ), en dan als roepnaam Ella / Ellie ofzo, maar vind het ontzettend lastig...

Afbeelding

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 09:52

Ik ben bijgelovig en geef dieren alleen namen die niet erg zijn als ze uitkomen :') ik ken te veel dieren die ook echt zich gedragen als een naam, haha. Dus hoewel cruella echt leuk is zou ik het nooit doen haha! Ella of Ellie vind ik wel weer erg leuk.

Gefeliciteerd hoor! Leuke dieren zo! En toch gelukt!

Balou_k

Berichten: 14069
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 09:59

Ik ben ook bijgelovig en verander dus nooit de naam van het paard. Je kan haar naam wel afkorten naar Silla of Sil. Dat past wel bij Senna. :j

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 10:00

Hmm, ik heb ook nooit de naam veranderd, nee. Wel roepnamen, dat gaat automatisch. Maar paspoort of stamboom naam was ook de officiële naam altijd. Zelfs sportnamen aangehouden als ze die al hadden.

robbie88

Berichten: 2090
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 10:07

murls schreef:
Sterkte Plukje, dat is wel heel snel gegaan!

Lastige keuze Robbie. Misschien is een tijdelijke verzorger/bijrijder/leaser een optie voor je?

Spannend Pandameisje! Wat voor een ga je keuren? :D

Ik heb er tijdelijk al een ruiter op gehad, maar dat kan ik niet maanden betalen. Het is ook niet dat hij stil staat. Mijn man rijd hem wel, maar het is niet echt een match. En hij heeft eigenlijk ook niet de tijd voor 2 naast werk en het al extra moeten helpen bij de dingen die ik niet kan. Het is vooral de stress / verdriet iedere keer mij inde weg staat.. mijn hoofd zegt dat het beter is afscheid te nemen. Als ik er voor sta wil ik dat niet..
afgelopen zaterdag had ik echt een tranendal, bleef maar stromen, maar neig daardoor nu wel meer naar verkoop

Elisa2

Berichten: 37327
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 10:18

Robbie, als er nog kans op herstel is bij jezelf dan zou ik het niet zo snel doen als je verder gek bent op het dier. Voor een paard is het echt niet erg om een tijdje wat minder te werken.

Gefeliciteerd Murls! Wat is het er voor een qua afstamming? Ella vind ik leuk en makkelijk qua naam.

robbie88

Berichten: 2090
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 10:27

[quote="Elisa2"]Robbie, als er nog kans op herstel is bij jezelf dan zou ik het niet zo snel doen als je verder gek bent op het dier. Voor een paard is het echt niet erg om een tijdje wat minder te werken.

Klopt, maar ik ben inmiddels 7 mnd verder, heb hem 8 maand. Het is onduidelijk of er verder herstel gaat zijn. Op de haflinger gaat rijden ongeveer 15 / 20 min nu. Maar op barney kan ik nog geen lange zijde draven, ik raak er iedere keer enorm gefrustreerd van en overprikkeld / wat mijn herstel ( of leren leven met) onwijs in de weg gaat staan.

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 10:32

Ik ben het met elisa eens. Ik heb slechte gezondheid en red het niet altijd om paard te rijden. Maar voor haar maakt wat minder doen niet uit. Soms stap ik af na 10 minuten en ik weet dat het achteruit zal blijven gaan, maar zij heeft daar geen last van. Ik werk keihard naast het paard om zo 'goed' mogelijk te blijven en achteruitgang te remmen. Juist een brave is goud waard.

Heb je nog kans op verbetering? Als jij je nu richt op herstel en rijden gewoon op laag pitje? Als je klaar bent met revalideren en het werkt dan nog niet, ja dan zou ik over verkoop nadenken. Maar niet als je er nog middenin zit. Vooral omdat jouw gevoel nog keihard nee zegt.

murls
Berichten: 125
Geregistreerd: 17-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 10:34

Ik ben het inderdaad ook eens met Elisa. Wel een hele lastige situatie...

-

En dankjewel allemaal! Officiele paspoortnaam laat ik sowieso gewoon Adsilla, maar roepnaam (/toekomstige sportnaam) wil ik wel graag anders.

Ella lijkt ook wel een beetje op het Illa uit Adsilla, dus misschien is dat wel passend. Mn favoriete koe heette Neeltje (is er helaas niet meer), dus misschien is Nellie/Nelly ook nog wel een optie.

Haar afstamming:
Afbeelding

boemel

Berichten: 8441
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 10:41

Erg leuk paard Murls. Gefeliciteerd!

Wat verdrietig dat je zo in tweestrijd zit Robbie.
Ik heb denk ik wat aan geschiedenis gemist, want zie ik het nu goed dat je ook een paard zoekt?

Ik heb besloten dat ik mijn geblesseerde paard niet als fok/draagmerrie wegdoe.
Ik merk dat ik het gewoon niet over mn hart kan verkrijgen om haar het risico te laten lopen alsnog in de handel terecht te komen. Als zich ooit toevallig een geweldig adres aandient, kan ik er altijd nog over nadenken.

Dit zorgt er wel voor dat ik minder te besteden heb voor een nieuw paard.
Gelukkig heb ik geen enkele haast.
Ik kijk wel advertenties, maar heb even geen zin half Nederland af te klepperen :o .

Ik stond reserve voor een uit de kluiten gewassen haflinger, maar deze is toch verkocht en bleek ook nog kreupel te zijn.

Ik heb mijn zoekprofiel wel wat bijgesteld. Vanaf 155cm (mits genoeg body). Qua niveau stel ik weinig eisen. Ik heb jaren voor een handelsstal paarden ingereden of gecorrigeerd, dus er is wel enige ervaring aanwezig.
Ik heb alleen geen zin in gemene grapjes, want dat trekt mijn lijf niet meer.

Scheelt ook dat we de paarden aan huis hebben en een goede rijbak hebben. De rust om een nieuw paard goed op te kunnen pakken is er.