Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 12:15

Ik heb de factuur even opgezocht. Voor de röntgenologische keuring: benen, hals en rug heb ik inclusief sedatie 494,72 euro betaald.

LuffB

Berichten: 1305
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 12:17

Ik heb ook wat verschillende dierenartsen gebeld, er zit heel veel verschil in. En persoonlijk, ik vind het aan de koper om uit te zoeken bij welke dierenarts ze dat willen doen en voor welke prijs/ kwaliteit ze gaan.

Ikzelf ben voor een wat goedkopere kliniek gegaan, maar als ik bijv kijk naar de foto's van de rug die gemaakt zijn, zijn die wel van lagere kwaliteit dan sommige andere röntgenfoto's die je tegenkomt op het internet.

MariekeS_

Berichten: 4710
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 12:23

Röntgen benen (20 opnames), rug en hals op locatie in de opfok was voor ons vorig jaar ongeveer €630 incl gedeelde visitekosten, omgeving Zwolle.

Plukje
Berichten: 1659
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 12:48

Ik heb een paar weken geleden op de Lingehoeve €801,- betaald voor de meest uitgebreide röntgenkeuring inclusief hals en rug.

anjali
Berichten: 15215
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 13:10

zoedeloe schreef:
Inderdaad veel verschillende meningen waar ik heel blij mee ben! Zorgt er wel voor dat ik wat "realistischer" kijk i.p.v. emotioneel. Het is een super lief paardje waar ik een klik mee heb. Maar zijn verleden met de verstopping en het luchtzuigen is inderdaad wel iets om goed over na te denken. Wil ik dat risico lopen en zo ja tegen welke prijs. Verder is het wel een gezond paard.

Luchtzuigen zou ik helemaal niets om geven maar slokdarmverstoppingen wel. Waar komt dat door? Ik zou dat even aan zijn DA vragen. Verder is het veel beter om je eigen bijrijdpaard te kopen waar je een klik mee hebt dan zomaar een vreemd paard. Volmaakte paarden (of mensen) bestaan niet en nu weet je wat je hebt. Vraag eerst eens aan de verkoopster wat ze ervoor hebben wil, onze meningen op internet schiet je weinig mee op. Wij kennen hem immers niet.

Spaansepony
Berichten: 997
Geregistreerd: 03-05-17

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 13:44

Bedankt allemaal voor suggesties. Wij zitten dichtst bij bodengraven maar dat vinden de kopers te duur. Maar wij gaan ook niet 2 uur rijden met een paard voor een keuring. Kopers wonen zelf in het buitenland dus voor hun wat lastiger met organiseren.

Iemand ervaring met raaphorst in Wassenaar wat betreft rontgen keuren?

Spaansepony
Berichten: 997
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 13:45

Ineke2 schreef:
Ik heb de factuur even opgezocht. Voor de röntgenologische keuring: benen, hals en rug heb ik inclusief sedatie 494,72 euro betaald.


Welke dierenarts was dit? Spijkernisse is hier niet gek ver weg :o

Padoertje
Berichten: 1573
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 14:32

Spaansepony schreef:
Bedankt allemaal voor suggesties. Wij zitten dichtst bij bodengraven maar dat vinden de kopers te duur. Maar wij gaan ook niet 2 uur rijden met een paard voor een keuring. Kopers wonen zelf in het buitenland dus voor hun wat lastiger met organiseren.

Iemand ervaring met raaphorst in Wassenaar wat betreft rontgen keuren?


Raaphorst hoor ik goede verhalen over. Geen idee of ze echt zoveel goedkoper zijn als DAP, maar dan zou je ze even moeten bellen. DAP Krommerijnstreek zit ook nog redelijk in de buurt.

grauwman

Berichten: 2687
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 15:41

Raaphorst is kwa prijs vergelijkbaar met Bodegraven. Ze zijn beiden niet goedkoop.

Koekie73

Berichten: 2698
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 16:32

LuffB schreef:
Ik heb ook wat verschillende dierenartsen gebeld, er zit heel veel verschil in. En persoonlijk, ik vind het aan de koper om uit te zoeken bij welke dierenarts ze dat willen doen en voor welke prijs/ kwaliteit ze gaan.

Ikzelf ben voor een wat goedkopere kliniek gegaan, maar als ik bijv kijk naar de foto's van de rug die gemaakt zijn, zijn die wel van lagere kwaliteit dan sommige andere röntgenfoto's die je tegenkomt op het internet.


Yep, daar zit echt verschil in. Mijn jonkie was al rx gekeurd, maar de kwaliteit was niet geweldig. ik heb daarom een aantal foto's over laten doen.

Bielsje

Berichten: 1419
Geregistreerd: 17-09-09

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 16:54

Wij hebben laatst een paard laten keuren bij Krommerijn, scheelde wel qua kosten. Vervolgens hebben we de foto's nog laten toetsen bij een van de duurdere klinieken en daar kwam precies hetzelfde oordeel uit.

Ik heb ook op lokatie foto's laten nemen door Krommerijn van de benen van mijn paard voor de hoefsmid, waren top!

murls
Berichten: 125
Geregistreerd: 17-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 17:13

Koekie73 schreef:
Complete röntgenologische keuring voor €368,- incl. BTW


Dit is trouwens wel een actieprijs die alleen geldt op woensdag dacht ik.


Plukje schreef:
Ik heb een paar weken geleden op de Lingehoeve €801,- betaald voor de meest uitgebreide röntgenkeuring inclusief hals en rug


Lingehoeve heb ik een paard klinisch laten keuren op locatie, vond het een erg fijne dierenarts. Nam rustig de tijd en keek kritisch. Zeker een aanrader.

Koekie73

Berichten: 2698
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 17:37

murls schreef:
Koekie73 schreef:
Complete röntgenologische keuring voor €368,- incl. BTW


Dit is trouwens wel een actieprijs die alleen geldt op woensdag dacht ik.


Plukje schreef:
Ik heb een paar weken geleden op de Lingehoeve €801,- betaald voor de meest uitgebreide röntgenkeuring inclusief hals en rug


Lingehoeve heb ik een paard klinisch laten keuren op locatie, vond het een erg fijne dierenarts. Nam rustig de tijd en keek kritisch. Zeker een aanrader.


Dat staat er ook bij he; op woensdagen deze prijzen want dan hebben ze keuringsdag.

Blue36
Berichten: 36
Geregistreerd: 21-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 18:30

Ook ik ben rustig aan op zoek naar een maatje voor mezelf. Na altijd paarden voor anderen te hebben gereden, wil ik nu een paard waar ik de eigenaar van ben. Ik ben al aan het zoeken, maar vind de prijzen momenteel vrij hoog. Misschien dat ik hier wat tips kan krijgen :) wat zoek ik:

- liefst min 1.70 hoog en stevig gebouwd
- papieren niet belangrijk
- geen bemerkingen
- leeftijd tot 13/14 jaar
- trailermak is een pre! Makkelijk te laden
- ik rij dressuur met afwisseling bos/strand
- af en toe wedstrijd, maar niet elk weekend. Heeft geen prio.
- geen ‘luie donder’ maar ook niet te heet.
- braaf in omgang en goed vast kunnen staan
- budget tot € 4000,-.
- komt op stal te staan met zomers hele dag op weide en in de nacht op stal. S winters overdag paddock en nacht op stal
- onbeperkt hooi
- ras geen voorkeur, maar geen dravers

Ik hoor graag of iemand wat weet!

robbie88

Berichten: 2094
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 18:59

succes :)
voor je budget gaat dat wel heel erg lastig worden ben ik bang.
Wellicht kan je op socials aangeven dat je op zoek bent? dat je op die manier wat vind wat nog niet te koop staat, of wie vooral een fijne plek zoekt voor zijn / haar paard?

Blue36 schreef:
Ook ik ben rustig aan op zoek naar een maatje voor mezelf. Na altijd paarden voor anderen te hebben gereden, wil ik nu een paard waar ik de eigenaar van ben. Ik ben al aan het zoeken, maar vind de prijzen momenteel vrij hoog. Misschien dat ik hier wat tips kan krijgen :) wat zoek ik:

- liefst min 1.70 hoog en stevig gebouwd
- papieren niet belangrijk
- geen bemerkingen
- leeftijd tot 13/14 jaar
- trailermak is een pre! Makkelijk te laden
- ik rij dressuur met afwisseling bos/strand
- af en toe wedstrijd, maar niet elk weekend. Heeft geen prio.
- geen ‘luie donder’ maar ook niet te heet.
- braaf in omgang en goed vast kunnen staan
- budget tot € 4000,-.
- komt op stal te staan met zomers hele dag op weide en in de nacht op stal. S winters overdag paddock en nacht op stal
- onbeperkt hooi
- ras geen voorkeur, maar geen dravers

Ik hoor graag of iemand wat weet!

Sky_As

Berichten: 4782
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 19:29

Of je moet heel veel geluk hebben, of je budget verhogen.
Bijna iedereen zoekt dat.
Ook mensen die minimaal 2-3 keer jouw budget hebben. En zelfs die hebben moeite met het vinden van een paard.
Ik denk dat je echt een paar van je eisen moet laten varen wil je met dat budget slagen.

ikke

Berichten: 37654
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 19:39

Sky_As schreef:
Of je moet heel veel geluk hebben, of je budget verhogen.
Bijna iedereen zoekt dat.
Ook mensen die minimaal 2-3 keer jouw budget hebben. En zelfs die hebben moeite met het vinden van een paard.
Ik denk dat je echt een paar van je eisen moet laten varen wil je met dat budget slagen.

Nah, ik pluk er zonder moeite 10 van Marktplaats.
Als er dan acht stuk zijn, heb je nog steeds keuze uit twee.......

Blue36
Berichten: 36
Geregistreerd: 21-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 19:46

ikke schreef:
Sky_As schreef:
Of je moet heel veel geluk hebben, of je budget verhogen.
Bijna iedereen zoekt dat.
Ook mensen die minimaal 2-3 keer jouw budget hebben. En zelfs die hebben moeite met het vinden van een paard.
Ik denk dat je echt een paar van je eisen moet laten varen wil je met dat budget slagen.

Nah, ik pluk er zonder moeite 10 van Marktplaats.
Als er dan acht stuk zijn, heb je nog steeds keuze uit twee.......


Er staan idd wel op marktplaats. Maar veel met een bemerking. Of komen uit de races..
ik wil natuurlijk liever geen paard met een krampbeen of eerdere peesblessures.

Blue36
Berichten: 36
Geregistreerd: 21-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 19:47

Sky_As schreef:
Of je moet heel veel geluk hebben, of je budget verhogen.
Bijna iedereen zoekt dat.
Ook mensen die minimaal 2-3 keer jouw budget hebben. En zelfs die hebben moeite met het vinden van een paard.
Ik denk dat je echt een paar van je eisen moet laten varen wil je met dat budget slagen.


Een gewoon ‘huis-tuin en keukenpaard hoeft toch geen € 7000,- te kosten zou je zeggen..

robbie88

Berichten: 2094
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 19:51

Een gezond paard met krampbeen of uit de races ( rontgen goed en fijn na te rijden) ga je ook niet voor dat geld vinden

Plukje
Berichten: 1659
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 19:53

Mijn paard was naar mijn mening ook gewoon een huis-tuin-en-keuken-paard en die heb ik deze week verkocht voor 12,5. Dat is tegenwoordig redelijk normaal dacht ik. Ik vermoed dat ze daarom ook binnen 24 uur verkocht was.

Tilmar

Berichten: 3327
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 19:54

Ik heb een hoger budget, maar kom ook van alles tegen qua mankementen. Ik schrik er echt van..

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 20:05

Spaansepony schreef:
Ineke2 schreef:
Ik heb de factuur even opgezocht. Voor de röntgenologische keuring: benen, hals en rug heb ik inclusief sedatie 494,72 euro betaald.


Welke dierenarts was dit? Spijkernisse is hier niet gek ver weg :o

Sorry, is een dierenarts uit België. Het paard dat ik gekocht heb stond in Limburg.

Blue36
Berichten: 36
Geregistreerd: 21-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 20:06

Plukje schreef:
Mijn paard was naar mijn mening ook gewoon een huis-tuin-en-keuken-paard en die heb ik deze week verkocht voor 12,5. Dat is tegenwoordig redelijk normaal dacht ik. Ik vermoed dat ze daarom ook binnen 24 uur verkocht was.


En dat vind ik een hoop geld!

Plukje
Berichten: 1659
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 20:11

Blue36 schreef:
Plukje schreef:
Mijn paard was naar mijn mening ook gewoon een huis-tuin-en-keuken-paard en die heb ik deze week verkocht voor 12,5. Dat is tegenwoordig redelijk normaal dacht ik. Ik vermoed dat ze daarom ook binnen 24 uur verkocht was.


En dat vind ik een hoop geld!

Dat mag. Blijkbaar was er iemand (en nog wat geïnteresseerden die misgrepen) die het het waard vond.