Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 20:11

Natuurlijk is het veel geld, maar 4000 euro is momenteel gewoon niet heel realistisch meer voor de eisen die jij hebt :)

Tilmar

Berichten: 3325
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 20:22

Plukje schreef:
Dat mag. Blijkbaar was er iemand (en nog wat geïnteresseerden die misgrepen) die het het waard vond.


Ik ook :D, was te laat..

Fly_high

Berichten: 3315
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 20:32

ikke schreef:
Sky_As schreef:
Of je moet heel veel geluk hebben, of je budget verhogen.
Bijna iedereen zoekt dat.
Ook mensen die minimaal 2-3 keer jouw budget hebben. En zelfs die hebben moeite met het vinden van een paard.
Ik denk dat je echt een paar van je eisen moet laten varen wil je met dat budget slagen.

Nah, ik pluk er zonder moeite 10 van Marktplaats.
Als er dan acht stuk zijn, heb je nog steeds keuze uit twee.......


Dan hebben we andere marktplaats, er hangt maar 1 paard tussen wat in theorie voldoet aan Blue36 haar eisen :+ van een shady handelaar uiteraard.

Als je stokmaat en/of leeftijd zou loslaten dan zit je alsnog alleen met twijfelachtige Spaanse en Ierse import, dravers, onbeleerde tuigers en een hoop afdankertjes / ex-sportpaarden van 16+ die vanwege mysterieuze prive redenen massaal te koop staan. Niet exact wat gezocht wordt gok ik :=

ikke

Berichten: 37632
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 20:37

Ineke2 schreef:
Natuurlijk is het veel geld, maar 4000 euro is momenteel gewoon niet heel realistisch meer voor de eisen die jij hebt :)

Als je keuze uit 100 wil niet, inderdaad, maar volgens mij zoekt Blue er maar eentje en ik zie er zo een paar staan waarbij het waarschijnlijk is dat ze ok zijn.

Want laten we wel wezen, als je de eisen kritisch bekijkt, vraagt Blue:
170cm min
betrouwbaar
tot 14 jaar.

De kans dat een Draver die maat haalt is vrij klein, daarmee een non-issue.

Sky_As

Berichten: 4778
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 21:00

ikke schreef:
Sky_As schreef:
Of je moet heel veel geluk hebben, of je budget verhogen.
Bijna iedereen zoekt dat.
Ook mensen die minimaal 2-3 keer jouw budget hebben. En zelfs die hebben moeite met het vinden van een paard.
Ik denk dat je echt een paar van je eisen moet laten varen wil je met dat budget slagen.

Nah, ik pluk er zonder moeite 10 van Marktplaats.
Als er dan acht stuk zijn, heb je nog steeds keuze uit twee.......


Die aan alle eisen voldoet? Want daar gaat het om....

ikke

Berichten: 37632
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 22:14

Sky_As schreef:
ikke schreef:
Nah, ik pluk er zonder moeite 10 van Marktplaats.
Als er dan acht stuk zijn, heb je nog steeds keuze uit twee.......


Die aan alle eisen voldoet? Want daar gaat het om....

Op maat >170cm heb je 74 hits.
Zet je de prijs vervolgens op 4500, blijven er 9 over waarvan 2 net boven 4k.

Lees je vervolgens de ads, zijn er een aantal vorm van niet gezond en de rest kun je uit kiezen.

Wat iemand wel of niet aanspreekt, kun jij niet bepalen net zo min als dat ik dat kan.
Rationeel gezien zijn er gewoon paarden te vinden binnen de stelde eisen en heb je keuze.

Ik weet wel welke ik zou gaan bekijken uit dat lijstje......

Benzz
Berichten: 2939
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 22:18

4000 euro voor een paard met die eisen is sowieso maf. Paarden kosten gewoon geld en de ellende van een ander moet je niet willen kopen. En uiteraard ben ik ook bekend dat paarden compleet verreden zijn waar je hele leuke paarden van kunt maken. Maar dan nog is 4 duizend een heel laag bedrag.

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 22:19

Nja als je kunt accepteren als er een het een en ander aan mankeert in het rijden, dan kun je ze voor 4000 wel vinden toch?

Benzz
Berichten: 2939
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 22:22

Earth schreef:
Nja als je kunt accepteren als er een het een en ander aan mankeert in het rijden, dan kun je ze voor 4000 wel vinden toch?

Moeten ze wel veel mankeren...........maar misschien ligt het aan de kwaliteit die ik wil. En slechte eet evenveel als een goede in de maand.

robbie88

Berichten: 2094
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 22:25

Maar dat zoekt ze niet, als ik zo lees... ik hoop oprecht dat je wat leuks vind.. vroeger kocht je idd voor dit geld zat leuke paarden., maar de laatste jaren is dat gewoon explosief gestegen.

Benzz
Berichten: 2939
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 22:25

ikke schreef:
Op maat >170cm heb je 74 hits.
Zet je de prijs vervolgens op 4500, blijven er 9 over waarvan 2 net boven 4k.

Lees je vervolgens de ads, zijn er een aantal vorm van niet gezond en de rest kun je uit kiezen.

Wat iemand wel of niet aanspreekt, kun jij niet bepalen net zo min als dat ik dat kan.
Rationeel gezien zijn er gewoon paarden te vinden binnen de stelde eisen en heb je keuze.

Ik weet wel welke ik zou gaan bekijken uit dat lijstje......

Je bent een beetje blijven hangen in de prijzen tijdens de bankencrisis. Op het moment zijn de prijzen echt anders.

Belker

Berichten: 15357
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 22:31

Ikke, die leuke uit 2007?

Koekie73

Berichten: 2693
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 22:38

Tja het lijkt mij ook lastig met een budget van 4000. Ben bang dat je dan inderdaad iets koopt met gebreken.
De suggestie die hierboven al werd gedaan, lijkt me het meest kans op succes geven; zelf op bijvoorbeeld FB een zoekertje plaatsen.

Blue36
Berichten: 36
Geregistreerd: 21-04-19

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 22:39

Iedereen bedankt voor reacties.
Ik kijk rustig om me heen en ondertussen lekker doorsparen.

Fly_high

Berichten: 3315
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 23:16

ikke schreef:
Op maat >170cm heb je 74 hits.
Zet je de prijs vervolgens op 4500, blijven er 9 over waarvan 2 net boven 4k.

Lees je vervolgens de ads, zijn er een aantal vorm van niet gezond en de rest kun je uit kiezen.

Wat iemand wel of niet aanspreekt, kun jij niet bepalen net zo min als dat ik dat kan.
Rationeel gezien zijn er gewoon paarden te vinden binnen de stelde eisen en heb je keuze.

Ik weet wel welke ik zou gaan bekijken uit dat lijstje......



Er is alleen geen enkele van die 9 die aan de eisen voldoet, vijf zijn 16+ en de overige vier allemaal met medische bemerkingen.

Dus binnen de eisen 170+, goedkoper dan 4500, jonger dan 14 en zonder bemerkingen is er blijkbaar keuze op mp uit letterlijk 0 paarden :)

murls
Berichten: 125
Geregistreerd: 17-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 08:10

Denk dat het prima mogelijk is als je geen haast hebt, evtl met een hele lichte budgetverhoging. Zie op marktplaats een leuke 14 jarige vos staan (zit heeel licht boven je budget), wel met een chip, maar misschien mogelijk om een foto op te vragen van waar die zit en dan overwegen of je ermee zou kunnen doen wat je wil.

Zelf zocht ik ook een paard bij voorkeur vanaf 1,70 (ben zelf namelijk 1,77 en bijna 70 kilo), uiteindelijk een paard van 1,60 gekocht. Misstaat absoluut niet doordat de merrie vrij breed gebouwd is. Zat ook een ruiter van 1,84 op en dat pastte ook prima. (Nee, zn voeten staken er niet onder uit, dus paste echt prima ;) )

Denk dat ik de grootte op vanaf 1,60 zou zetten als ik jou was, dan kom je al een stuk meer paarden tegen. Of net over de grens kijken, staan soms ook leuke dieren.

Pandameisje

Berichten: 4024
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 09:09

Helaas is het paard gisteren niet door de klinische keuring heen gekomen met de buigproef links voor hij had 5 stappen nodig om te herstellen.( daarna liep die weer goed) op advies laten we vandaag foto’s maken van linker been voor . Hoop zo dat er niks uit komt en dat die vandaag mee kan anders moet ik ter plekke gaan besluiten wat ik ga doen :( maar het is zo leuk en lief paard echt alles wat ik zoek baal natuurlijk enorm.

Als die lichte atrose zou hebben dan twijfel ik heel erg wat ik ga doen . Het paard komt 24/7 op land te staan en wil eigenlijk echt alleen maar recreatief rijden vooral buitenritten ( in begin wel in de bak natuurlijk om een band op te bouwen)

Ik hoop natuurlijk dat niks uit komt .

Nouvel

Berichten: 28569
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 09:11

Pandameisje schreef:
Helaas is het paard gisteren niet door de klinische keuring heen gekomen met de buigproef links voor hij had 5 stappen nodig om te herstellen.( daarna liep die weer goed) op advies laten we vandaag foto’s maken van linker been voor . Hoop zo dat er niks uit komt en dat die vandaag mee kan anders moet ik ter plekke gaan besluiten wat ik ga doen :( maar het is zo leuk en lief paard echt alles wat ik zoek baal natuurlijk enorm.

Als die lichte atrose zou hebben dan twijfel ik heel erg wat ik ga doen . Het paard komt 24/7 op land te staan en wil eigenlijk echt alleen maar recreatief rijden vooral buitenritten ( in begin wel in de bak natuurlijk om een band op te bouwen)

Ik hoop natuurlijk dat niks uit komt .



Oh balen zeg…
Let wel op, want de oorzaak hoeft niet op een foto te zien te zijn.
Ik ken zat paarden die op de foto’s goed waren maar toch niet goed liepen… het kan ook nog in pezen, banden, aanhechtingen zitten…
Dus overleg goed wat wijs is om te doen.
Succes!

Pandameisje

Berichten: 4024
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 09:20

Nouvel schreef:
Pandameisje schreef:
Helaas is het paard gisteren niet door de klinische keuring heen gekomen met de buigproef links voor hij had 5 stappen nodig om te herstellen.( daarna liep die weer goed) op advies laten we vandaag foto’s maken van linker been voor . Hoop zo dat er niks uit komt en dat die vandaag mee kan anders moet ik ter plekke gaan besluiten wat ik ga doen :( maar het is zo leuk en lief paard echt alles wat ik zoek baal natuurlijk enorm.

Als die lichte atrose zou hebben dan twijfel ik heel erg wat ik ga doen . Het paard komt 24/7 op land te staan en wil eigenlijk echt alleen maar recreatief rijden vooral buitenritten ( in begin wel in de bak natuurlijk om een band op te bouwen)

Ik hoop natuurlijk dat niks uit komt .





Oh balen zeg…
Let wel op, want de oorzaak hoeft niet op een foto te zien te zijn.
Ik ken zat paarden die op de foto’s goed waren maar toch niet goed liepen… het kan ook nog in pezen, banden, aanhechtingen zitten…
Dus overleg goed wat wijs is om te doen.
Succes!


De dierenarts vermoed niet dat het aan de pezen ligt bij de andere loopproeven liep die goed . ( alleen op de zachte volte liep die links voor licht gevoelig)

De dierenarts zei als die pees probleem heeft dan had je dat wel gemerkt op harde / wat weerstand bij de buigproef .

Maar zou vandaag ook goed overleggen met de dierenarts die de foto’s maakt

MyWishMax

Berichten: 25451
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 09:26

Een buitenrit is niet perse lichter, hè? Dat is altijd het kromme als paarden iets mankeren, dat ze dan ineens wel recreatief aan kunnen. Maar juist als een paard wat mankeert is correct rijden en trainen heel belangrijk. Dat wil zeggen dat paard gewoon op eigen manier laten lopen het sneller slechter kan maken. (Nu is correct rijden altijd belangrijk bij elk paard en zou je dus ook met elk paard af en toe moeten lessen en serieus rijden in mijn ogen) Een bak is een gelijke ondergrond, buitenritten niet altijd wat het zwaarder kan maken. Een half uurtje in de bak op L niveau is niet zwaarder als een buitenrit waar je gewoon lekker doorrijdt voor een uur of anderhalf oid. En als die buitenrit ook nog aan losse teugel zonder aan lijf te werken is dat nog veel zwaarder. Paar keer per week met scheef, sterren kijkend en op voorhand lopend paard buitenrijden, heel gechargeerd, is juist heel slecht voor een lijf en zeker als ze al iets mankeren.

Het ligt er vooral aan wat eruit komt en hoe ernstig het is. Helaas zijn er nog wel wat dingen die hij kan mankeren wat niet op foto naar voren komt.

Maar wat is het nu? Op zachte volte onregelmatig of met buigproef? Je schrijft 2 verschillende dingen. Ik vind het ook apart dat het zeker geen peesprobleem is. Want jij schrijft dat die niet goed was met buigproef. Ik heb paarden gehad die op harde gewoon goed liepen en kleine afwijking op zachte en wel peesblessure. Of waar je klinisch niet eens iets aan zag behalve als je zo extreem kritisch bent als mijn da en ik dat je net een padje niet lekker zag.

Koekie73

Berichten: 2693
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 09:33

Nouvel schreef:
Pandameisje schreef:
Helaas is het paard gisteren niet door de klinische keuring heen gekomen met de buigproef links voor hij had 5 stappen nodig om te herstellen.( daarna liep die weer goed) op advies laten we vandaag foto’s maken van linker been voor . Hoop zo dat er niks uit komt en dat die vandaag mee kan anders moet ik ter plekke gaan besluiten wat ik ga doen :( maar het is zo leuk en lief paard echt alles wat ik zoek baal natuurlijk enorm.

Als die lichte atrose zou hebben dan twijfel ik heel erg wat ik ga doen . Het paard komt 24/7 op land te staan en wil eigenlijk echt alleen maar recreatief rijden vooral buitenritten ( in begin wel in de bak natuurlijk om een band op te bouwen)

Ik hoop natuurlijk dat niks uit komt .



Oh balen zeg…
Let wel op, want de oorzaak hoeft niet op een foto te zien te zijn.
Ik ken zat paarden die op de foto’s goed waren maar toch niet goed liepen… het kan ook nog in pezen, banden, aanhechtingen zitten…
Dus overleg goed wat wijs is om te doen.
Succes!


Wat Nouvel zegt! En een buigproef niet goed doorkomen + 'gevoelig' op de volte...
Gevoelig op de volte is dus onregelmatig. Kreupel dus. Ook als er niets uit de foto komt, zou ik het niet doen. Liever dan over een aantal weken nog eens kijken, als je het paard echt graag wil.

Pandameisje

Berichten: 4024
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 09:40

MyWishMax schreef:
Een buitenrit is niet perse lichter, hè? Dat is altijd het kromme als paarden iets mankeren, dat ze dan ineens wel recreatief aan kunnen. Maar juist als een paard wat mankeert is correct rijden en trainen heel belangrijk. Dat wil zeggen dat paard gewoon op eigen manier laten lopen het sneller slechter kan maken. (Nu is correct rijden altijd belangrijk bij elk paard en zou je dus ook met elk paard af en toe moeten lessen en serieus rijden in mijn ogen) Een bak is een gelijke ondergrond, buitenritten niet altijd wat het zwaarder kan maken. Een half uurtje in de bak op L niveau is niet zwaarder als een buitenrit waar je gewoon lekker doorrijdt voor een uur of anderhalf oid. En als die buitenrit ook nog aan losse teugel zonder aan lijf te werken is dat nog veel zwaarder. Paar keer per week met scheef, sterren kijkend en op voorhand lopend paard buitenrijden, heel gechargeerd, is juist heel slecht voor een lijf en zeker als ze al iets mankeren.

Het ligt er vooral aan wat eruit komt en hoe ernstig het is. Helaas zijn er nog wel wat dingen die hij kan mankeren wat niet op foto naar voren komt.

Maar wat is het nu? Op zachte volte onregelmatig of met buigproef? Je schrijft 2 verschillende dingen. Ik vind het ook apart dat het zeker geen peesprobleem is. Want jij schrijft dat die niet goed was met buigproef. Ik heb paarden gehad die op harde gewoon goed liepen en kleine afwijking op zachte en wel peesblessure. Of waar je klinisch niet eens iets aan zag behalve als je zo extreem kritisch bent als mijn da en ik dat je net een padje niet lekker zag.


Hij had met de buigproef 5 stappen nodig om te herstellen en met zachte volte in draf liep die licht gevoelig . ( harde volte liep die goed)


Ik heb in verleden wel verschillende paarden gereden met atrose en weet idd dat het belangrijk is dat je ze op de goede manier rijd. ( mocht ik hem wel kopen wilde ik ook sws wel lessen nemen. )

Vind zo moeilijk mijn vriend zei eventueel ook vragen of er echo gemaakt kan worden van zijn pezen als niks op de foto uit komt.

( met rijden zie en voel je niks ook niet op de volte )

Pandameisje

Berichten: 4024
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 09:41

Koekie73 schreef:
Pandameisje schreef:
Helaas is het paard gisteren niet door de klinische keuring heen gekomen met de buigproef links voor hij had 5 stappen nodig om te herstellen.( daarna liep die weer goed) op advies laten we vandaag foto’s maken van linker been voor . Hoop zo dat er niks uit komt en dat die vandaag mee kan anders moet ik ter plekke gaan besluiten wat ik ga doen :( maar het is zo leuk en lief paard echt alles wat ik zoek baal natuurlijk enorm.

Als die lichte atrose zou hebben dan twijfel ik heel erg wat ik ga doen . Het paard komt 24/7 op land te staan en wil eigenlijk echt alleen maar recreatief rijden vooral buitenritten ( in begin wel in de bak natuurlijk om een band op te bouwen)

Ik hoop natuurlijk dat niks uit komt .



Oh balen zeg…
Let wel op, want de oorzaak hoeft niet op een foto te zien te zijn.
Ik ken zat paarden die op de foto’s goed waren maar toch niet goed liepen… het kan ook nog in pezen, banden, aanhechtingen zitten…
Dus overleg goed wat wijs is om te doen.
Succes!


Wat Nouvel zegt! En een buigproef niet goed doorkomen + 'gevoelig' op de volte...
Gevoelig op de volte is dus onregelmatig. Kreupel dus. Ook als er niets uit de foto komt, zou ik het niet doen. Liever dan over een aantal weken nog eens kijken, als je het paard echt graag wil.[/quote]

Hoeveel weken zou je dan er tussen laten ?

Farjen

Berichten: 8022
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 09:43

Nouvel schreef:
Pandameisje schreef:
Helaas is het paard gisteren niet door de klinische keuring heen gekomen met de buigproef links voor hij had 5 stappen nodig om te herstellen.( daarna liep die weer goed) op advies laten we vandaag foto’s maken van linker been voor . Hoop zo dat er niks uit komt en dat die vandaag mee kan anders moet ik ter plekke gaan besluiten wat ik ga doen :( maar het is zo leuk en lief paard echt alles wat ik zoek baal natuurlijk enorm.

Als die lichte atrose zou hebben dan twijfel ik heel erg wat ik ga doen . Het paard komt 24/7 op land te staan en wil eigenlijk echt alleen maar recreatief rijden vooral buitenritten ( in begin wel in de bak natuurlijk om een band op te bouwen)

Ik hoop natuurlijk dat niks uit komt .



Oh balen zeg…
Let wel op, want de oorzaak hoeft niet op een foto te zien te zijn.
Ik ken zat paarden die op de foto’s goed waren maar toch niet goed liepen… het kan ook nog in pezen, banden, aanhechtingen zitten…
Dus overleg goed wat wijs is om te doen.
Succes!



Dat is waar, mijn paard was op röntgen en op echo perfect. Op MRI bleek de hele structuur kapot en heb ik hem helaas moeten inslapen..
Jill Huybrechts had ook zo'n mooie zwarte merrie die op röntgenfoto's volledig ok was, maar op MRI van de nek was het ook foute boel.

Pandameisje

Berichten: 4024
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 09:44

Een paard kopen

is altijd hele grote risico want röntgenfoto’s en klinische keuringen zeggen helaas niet altijd alles :( als je idd alles wil uit sluiten zou je paard van top teen op de echo of mri moeten zetten .