[VOLG] Een nieuw avontuur

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

[VOLG] Een nieuw avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-22 20:15

Hallo allemaal,

Een lange tijd geleden dat ik iets in RIJ-ITP heb gezet. Sinds april rijd ik een nieuwe pony bij die ik ook ga uitbrengen op wedstrijd. Omdat we nu al een aantal keer onwijs mooie foto's gemaakt hebben en de trainingen gewoon fijn verlopen wilde ik ze hier graag delen. We werken vooral lekker aan de basis en elkaar nog beter kennen, dan komt de rest vanzelf tijdens de trainingen en de toekomstige lessen.

Eerst zal ik de nieuwe pony even voorstellen:
Donna is een NRPS X New Forest merrie van bijna 12 jaar (10 mei is ze jarig). Ze is 1.54 groot wat haar een mooie grote E pony maakt :)

Om te beginnen foto's van 16 april, dit was de 2e keer rijden met Donna.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Door naar 30 april, dit was de 5e keer samen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


En de foto's van gisteren. Onze 6e keer samen (foto's staan niet op volgorde). Aankomend weekend maken we al ons wedstrijd debuut in de B bij de paarden :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Groetjes van ons :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101810
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Een nieuw avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 21:40

Wat een leuke combinatie zijn jullie!
Ik zie fijn achterbeen gebruik.
Enige tipje, iets minder binnenhand. :P

Vind de foto's van gister qua sfeer erg mooi! Laatste foto is een mooi plaatje.

Avalanche

Berichten: 16065
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Een nieuw avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 21:56

Leuke combinatie en wat rijd je vriendelijk <3 heel fijn om te zien.

Mijn enige tip is: laat je benen lekker vallen, benen los en lang :)

Heel fijn gereden :)

gonniee
Berichten: 510
Geregistreerd: 26-04-21

Re: Een nieuw avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 22:10

Wat hebben jullie al snel een klik zeg, of zie ik dat verkeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 22:16

Wat een leuke combinatie zijn jullie! En wat zit je er mooi op, alsof je haar inderdaad al tijden rijdt. Veel plezier en succes met haar, komt vast goed met die proefjes!

veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-22 07:42

@Bellatrix, Dankjewel! Die binnenhand blijft een dingetje, thanks voor de tip :D

@Avalanche, dankjewel, fijn om te horen! Haha dat los zitten en laten hangen lukt nog niet zo goed. Ze is om het zo te zeggen nog iets te rond mogen nog wat KG af :+ Maar ik snap je tip, dankjewel :D

@gonniee, dat zie je heel goed! Eigenlijk al vanaf moment 1 begrijpen we elkaar redelijk goed. Ook naast het rijden dus met poetsen en lekker knuffelen klikt het goed :)

@culaccino, dankjewel :D

Saul

Berichten: 9658
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Een nieuw avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 11:10

Hele leuke pony en ook een fijne combinatie om naar te kijken !

Ben heel benieuwd hoe jullie het gaan doen tussen de paarden. Super leuk!
Denk dat je de B met 2 vingers in je neus door rijdt :D

R_emkee

Berichten: 3455
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Een nieuw avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 11:19

Wat een super leuke combi zijn jullie! En die B ben jij zo door maar belangrijkste is plezier hebben en dat straalt er ook vanaf.

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Een nieuw avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 11:48

Je zit er mooi trots op, vriendelijk beeld!
Jullie gaan vast een fijne combi vormen in de ring

purny

Berichten: 27518
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Een nieuw avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 11:51

Wat een knapperd

veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: Een nieuw avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-22 12:11

Hartelijk bedankt allemaal voor de reacties! <3

Zaterdag ons B debuut en daarna gaan we de selecties in de B mee rijden :D

vierspan

Berichten: 294
Geregistreerd: 08-08-05

Re: Een nieuw avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 16:49

Oh wat een knapperd. Heeft ze papieren waardoor je weet dat het NRPS X New Forest is?

veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-22 17:47

vierspan schreef:
Oh wat een knapperd. Heeft ze papieren waardoor je weet dat het NRPS X New Forest is?


Knap ik ze zeker! :D
Haar vader is hoppenhof's jasper, hij staat ook geregistreerd. Ze staat zelf ingeschreven bij NRPS, linkje wil ik wel in PB doorsturen mocht je daar interesse in hebben :)

Bootsiebob

Berichten: 5550
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Een nieuw avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 18:48

Een mooi plaatje samen!

Veel succes zaterdag. Echt een leuke combinatie :j

Taucha

Berichten: 1175
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: Een nieuw avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 19:31

Mooie combi!

Mijn tweede gedachte was; je zit al goed, maar die benen mogen veeeel langer…… maar ohh wat een buik! Dat zal hard werken worden om ze (op nu nog bollie) mooi lang te houden. :=

veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-22 21:44

Bootsiebob schreef:
Een mooi plaatje samen!

Veel succes zaterdag. Echt een leuke combinatie :j


Dankjewel! :)

Taucha schreef:
Mooie combi!

Mijn tweede gedachte was; je zit al goed, maar die benen mogen veeeel langer…… maar ohh wat een buik! Dat zal hard werken worden om ze (op nu nog bollie) mooi lang te houden. :=


Haha ik kan proberen om mijn beugels 1 langer te doen, maar ben bang dat ik er dan niet meer fijn bij kom door haar buik.
Normaal zit ik met dit zadel ook langer. Maar deze pony is afgetraind :+ (en tussen Donna en deze pony zit maar 1cm verschil :+ )
Afbeelding

Taucha

Berichten: 1175
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: Een nieuw avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 19:51

Zo dan, da’s idd wel een heel ander beeld. Zowel type pony als ook jouw veel langere zit. Gewoon km’s maken met bollie… euh Donna en dan komt dat vanzelf goed. Dan zou ze je wellicht zelfs nog eens gaan verbazen in beweging. Ben heel erg benieuwd naar foto’s over een paar maanden.

vierspan

Berichten: 294
Geregistreerd: 08-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 21:59

veertje99 schreef:
vierspan schreef:
Oh wat een knapperd. Heeft ze papieren waardoor je weet dat het NRPS X New Forest is?


Knap ik ze zeker! :D
Haar vader is hoppenhof's jasper, hij staat ook geregistreerd. Ze staat zelf ingeschreven bij NRPS, linkje wil ik wel in PB doorsturen mocht je daar interesse in hebben :)


Ze lijkt als twee druppels op mijn ruin zonder papieren, ik dacht altijd dat er haflinger in zat, maar een hele tijd geleden vroeg iemand of het een New Forest was, zelf nooit aan gedacht, maar nu zie ik het wel, dankzij jouw foto's! <3

veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-22 21:58

@Taucha, De foto's komen ook vast en zeker nog wel weer online over een paar maanden :D

@Vierspan, ah wat leuk! Misschien zit er dan bij jou ook inderdaad wel New Forest bij in.


Voor de mensen wie het nog leuk vinden om te lezen hoe ons B debuut was gegaan. Ze deed het echt onwijs goed, was super braaf en misschien zelfs iets te relaxed. Deed alles wat ze moest doen en liep heel fijn haar ronde. Helaas een jury wie ons soms commentaar kon geven alsof we een M proef reden dus dat was jammer. Maar wel 184 & 182 dus ik ben onwijs trots <3
Maandag ga ik haar weer rijden en ga ik even kijken hoe het gaat met mijn beugels 1 langer want dat is toch wel nodig als ik nog een beetje lang wil kunnen blijven zitten :+ Hierbij weer wat plaatjes van vandaag (niet op volgorde) :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: Een nieuw avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 22:16

Wat een vriendelijke ruiter ben jij!

Ziet er echt al heel erg fijn uit voor die paar keren dat je gereden hebt.
En fijn dat je wedstrijddebuut geslaagd is met 2 wp. Jammer van het scherpe jury commentaar...niet geheel terecht om te jureren voor een M combi als het een B proef is.

Ga je hier een volgtopic van maken? Ik vind het leuk om jullie samen te blijven volgen :o

Avalanche

Berichten: 16065
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 22:47

Super netjes gereden :D denk aan je handen, rechtop houden alsof je met champagneglazen loopt :D

Qua benen: laat ze gewoon eens lekker afhangen, lang en los, vanuit je heup openen zodat je meer op de binnenkant van je bovenbeen zit, en denk je in dat je knie superzwaar is :)

En dan pas de beugels op een comfortabele lengte maken :j

veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-22 22:53

kim_1990 schreef:
Wat een vriendelijke ruiter ben jij!

Ziet er echt al heel erg fijn uit voor die paar keren dat je gereden hebt.
En fijn dat je wedstrijddebuut geslaagd is met 2 wp. Jammer van het scherpe jury commentaar...niet geheel terecht om te jureren voor een M combi als het een B proef is.

Ga je hier een volgtopic van maken? Ik vind het leuk om jullie samen te blijven volgen :o


Dankjewel! Wat fijn om te horen!

Ja kreeg commentaar zoals 'meer gesloten houden' & 'meer bodem pakken' dan denk ik van dat hoort niet echt in een B proef volgens mij. Tuurlijk ze moeten niet uit elkaar lopen maar het echt gesloten houden lijkt mij nog niet helemaal in een B thuis te horen :+

Ja wil ik zeker wel doen hoor! Weet zelf even niet zo goed welk topic gedeelte ik een volg topic kan maken? :)


Avalanche schreef:
Super netjes gereden :D denk aan je handen, rechtop houden alsof je met champagneglazen loopt :D

Qua benen: laat ze gewoon eens lekker afhangen, lang en los, vanuit je heup openen zodat je meer op de binnenkant van je bovenbeen zit, en denk je in dat je knie superzwaar is :)

En dan pas de beugels op een comfortabele lengte maken :j


Dankjewel! Ja vooral mijn binnenhand (oke bijna altijd links) is een dingetje. Ga er op letten, dankjewel voor de tip :D

Ik kan ze bij haar niet los laten hangen omdat ze nog zo breed is. Vandaar dat ik wil proberen een gaatje langer te zitten zodat ik nog meer moet steunen op mijn beugels en minder kan gaan klemmen met mijn boven benen want dat gebeurt nu een beetje :')

Avalanche

Berichten: 16065
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Een nieuw avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 22:59

Die indruk had ik ook wel idd dat ze wat breed is :')

Ipv klemmen leerde ik ooit een heel mooie tip: "flap like a duck" alsof je benen vleugels zijn :)

Dus niet echt flappen zoals een jong kind, maar wel ipv een wasknijper ben je meer een eend :D helpt dat?

veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: Een nieuw avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-22 23:03

Ik ga het eens proberen :D Probeer wel altijd zoveel mogelijk m'n hak uit te drukken om op die manier maar mijn been lang te maken. Maar zodra ik dan iets meer been moet geven, omdat ze nog niet volledig aan m'n been is, trek ik hem weer teveel op. Maar ik ga er zeker mee aan de slag, alle tips zijn wat dat betreft welkom :D

Danielleeee_
Berichten: 3175
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: Een nieuw avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 23:07

Ik reageer normaal nooit zo gauw op rijfoto's, maar ik wilde toch even zeggen dat ik de foto's in dit topic er zo fijn uit vind zien! Wat een leuke combinatie zijn jullie <3