[Volg] Ontembaar of onbegrepen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avalanche

Berichten: 16143
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [Volg] Ontembaar of onbegrepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 23:19

Er wordt op mij gereageerd, dus dan krijg je antwoord.
En nee, ze besteedt mijn geld niet, maar ze doet het ook niet voor zichzelf, ze doet het voor het paard. En dan zijn er betere methoden denkbaar.
Maar sorry, het werkt voor mij, is gewoon nonsens. Iets werkt of het werkt niet. En hiervan is nooit de werking aangetoond.

Iemand moet uiteindelijk zelf weten wat hij of zij doet. Ik ben alleen wel allergisch voor slechte argumenten.
Net als: iets is voor mij waar. Dat klopt gewoon niet. Dingen zijn waar, of ze zijn niet waar.
Iets wat waar is, is waar voor iedereen, en iets wat niet waar is, is dat voor niemand.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58011
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 23:26

Avalanche schreef:
Er wordt op mij gereageerd, dus dan krijg je antwoord.
En nee, ze besteedt mijn geld niet, maar ze doet het ook niet voor zichzelf, ze doet het voor het paard. En dan zijn er betere methoden denkbaar.
Maar sorry, het werkt voor mij, is gewoon nonsens. Iets werkt of het werkt niet. En hiervan is nooit de werking aangetoond.

Iemand moet uiteindelijk zelf weten wat hij of zij doet. Ik ben alleen wel allergisch voor slechte argumenten.
Net als: iets is voor mij waar. Dat klopt gewoon niet. Dingen zijn waar, of ze zijn niet waar.
Iets wat waar is, is waar voor iedereen, en iets wat niet waar is, is dat voor niemand.

Nou voor allergieën zijn pilletjes. Neem eentje en laat TS in haar waarde.

Als het voor TS een methode is die reeds succesvol geweest is dan is het vanuit TS haar positie dus logisch om daar opnieuw voor te kiezen.

Er is overigens geen stuitend bewijs dat het niet werkt. Er is alleen ook geen bewijs dat het wel werkt. Dus ook jouw mening (ja dat is het) is gevormd met slechte argumenten.

Zelfs al zou TS haar medium vooral een psychologische truc zijn. Dan maakt het nog steeds weinig uit want ook dan zal die persoon haar in de juiste richting sturen gezien die persoon dat blijkbaar al meerdere keren gedaan heeft. Of dat nu is omdat ze informatie op zoekt op internet, omdat ze een psychologisch trucje uit haalt of omdat ze een 6e zintuig heeft maakt toch geen f*ck uit? Het resultaat is hetzelfde en jij moet TS haar rekening niet maken.

Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Re: [Volg] Ontembaar of onbegrepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 23:48

Laat iedereen lekker doen wat ie wil. Of het nu een bewezen iets is of niet. Paard wordt er op dat moment niet slechter van.

Ik ben zelf ook erg kritisch op dat soort dingen. Echter met mijn zoon als baby nog naar bioresonantie therapie geweest. Kwamen nog een paar extra allergieën uit. Dat aangepast en een vrolijk kereltje had ik weer. Ik zat er echt naar te kijken van doe eens normaal. Dit slaat toch helemaal nergens op.
Herstel, dat deed het dus wel en superblij dat ik het had gedaan. Wil absoluut niet zeggen dat ik nu maar achteloos alles aanneem. Absoluut niet. Ik heb zelf ook een stel prima hersenen die werken.

Juut

Berichten: 6906
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 23:49

Avalanche schreef:
Dingen werken, of ze werken niet. En als ze niet werken, werkt het voor niemand. Als een lamp voor mij niet aan gaat, doet hij het voor jou ook niet, want het ding doet het, of het doet het niet.

En is het gewoon zonde van je geld. Geld wat je ook had kunnen steken is medisch onderzoek, zodat je weet of merrie gezond genoeg is om mee te gaan werken.


Dus...predisolon deed niks voor mijn pony, dus voor geen enkele pony? Dierenarts dan maar afschaffen? Want er zijn meerdere middelen voorgeschreven die niets deden voor mijn pony...en als ze niet voor mijn pony werken, werken ze voor geen enkel paard...aldus deze redenatie :+

TS, mijn tip is zowel mentaal als fysiek probleem open te zetten. Heb van dichtbij gezien hoe een paard met medisch dosier van een telefoonboek met steeds vager verhaal werd doorverkocht... Soms is de paardenwereld niet zo eerlijk, zullen we maar zeggen. Je hebt wel een prachtdier, overigens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 00:12

Het zadel ligt er belabberd op, veel te ver naar voren. Verder zou ik het dier eens medisch laten checken. Eenmaal met feiten in handen kun je imo pas aan paten, peuten en Derek olgivies gaan denken.

Plantje15
Berichten: 129
Geregistreerd: 29-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 00:37

Lightninggg schreef:
BaileyMix schreef:
Begrijp eigenlijk niet waarom je met deze merrie zou willen fokken. Ook karakter is natuurlijk belangrijk bij fokken, en je hebt nu nog geen idee of dit nature/nurture is.


Ik had haar oorspronkelijk gekocht als draagmerrie maar uiteindelijk hadden we haar niet nodig dit jaar. Vandaar dat ik haar liet dekken. Ze heeft overigens al veulens gehad die het schijnbaar zeer goed doen in de sport dus dat karakter zal dan wel oke zijn.

Rocamor schreef:
Er is in het verleden ook een topic geweest van een paard dat niet gereden kon worden. Dier staat nu mooi te wezen met regelmatig een veulen aan de voet. Die veulens gaan verder prima. Dus dat deze merrie verder geen rij-opleiding heeft afgerond, zie ik niet direct als een minpunt voor haar veulens.

TS, je geeft aan dat ze (wat) wantrouwig is / blijft en dat er rodeo volgt als je haar in de flanken aanraakte. Kan het zijn dat ze ergens van staat te compenseren en daarom ook (nog) strak toont?


Ik dacht er vandaag aan om haar eens te laten uitlezen. Klinkt heel hocus pocus maar hier heb ik met mijn eventingpaarden echt al grote veranderingen mee bereikt, zowel qua gedrag als gezondheid. Dan weet ik ook gelijk of er grote problemen zijn of dat ze eventueel een osteopaat nodig zou hebben.

Ik snap de huidige osteopaten/readers/… trend echt niet en vind dit ronduit een gevaarlijke evolutie.

Ik zou in elk geval eerst een dierenarts laten meekijken en als jij je er daarna goed bij voelt kan je nog de alternatieve weg aanvullend bewandelen.

Lightninggg

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-22 06:20

Citaat:
TS, mijn tip is zowel mentaal als fysiek probleem open te zetten. Heb van dichtbij gezien hoe een paard met medisch dosier van een telefoonboek met steeds vager verhaal werd doorverkocht... Soms is de paardenwereld niet zo eerlijk, zullen we maar zeggen. Je hebt wel een prachtdier, overigens.


De mensen van wie ik haar kocht staan in haar stamboek als de fokkers en ze hadden de moeder ook nog. Die man vertrouwde ze wel en die moest haar maar roepen en dan stond ze bij hem. Andere mensen kunnen haar niet aanraken puur omdat ze vertrouwen mist. Mij begint ze nu ook te vertrouwen maar als ik bv mijn groom naar de wei zou sturen om haar te vangen zou die haar niet vast krijgen

office
Berichten: 807
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 06:37

Ze kan ook super eenkennig dan zijn na jarenlang bij een eigenaar te hebben gestaan.Ik zou wel geïnteresseerd zijn in die reader al heb ik daar geen ervaring mee.Als ze is geweest zou je dan wat meer willen vertellen hier?Ik zou m’n paard ook wel wat vragen willen stellen.
Succes met beleren maar doe alsjeblieft voorzichtig als een ervaren paarden man haar al niet beleerd krijgt.

Lightninggg

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-22 06:44

office schreef:
Ze kan ook super eenkennig dan zijn na jarenlang bij een eigenaar te hebben gestaan.Ik zou wel geïnteresseerd zijn in die reader al heb ik daar geen ervaring mee.Als ze is geweest zou je dan wat meer willen vertellen hier?Ik zou m’n paard ook wel wat vragen willen stellen.
Succes met beleren maar doe alsjeblieft voorzichtig als een ervaren paarden man haar al niet beleerd krijgt.


Al meer dan 15 jaar komen hier elke maand onbeleerde paarden en probleempaarden binnen om te beleren of te corrigeren dus ik denk wel dat ik ervaren genoeg ben. Ja, ook de moeilijke gevallen want regelmatig krijg ik er die al bij verschillende 'trainers' gestaan hebben.

Uiteraard laat ik weten wat de bevindingen zijn en wat ze allemaal gedaan heeft.

Ayasha schreef:
Nou voor allergieën zijn pilletjes. Neem eentje en laat TS in haar waarde.

Als het voor TS een methode is die reeds succesvol geweest is dan is het vanuit TS haar positie dus logisch om daar opnieuw voor te kiezen.

Er is overigens geen stuitend bewijs dat het niet werkt. Er is alleen ook geen bewijs dat het wel werkt. Dus ook jouw mening (ja dat is het) is gevormd met slechte argumenten.

Zelfs al zou TS haar medium vooral een psychologische truc zijn. Dan maakt het nog steeds weinig uit want ook dan zal die persoon haar in de juiste richting sturen gezien die persoon dat blijkbaar al meerdere keren gedaan heeft. Of dat nu is omdat ze informatie op zoekt op internet, omdat ze een psychologisch trucje uit haalt of omdat ze een 6e zintuig heeft maakt toch geen f*ck uit? Het resultaat is hetzelfde en jij moet TS haar rekening niet maken.


Dat is het nu net. Elke keer ze geweest is voel en zie ik de veranderingen in mijn paarden.
1. Paard wat zijn parcour ongecontroleerd rond vloog werd behandeld en de volgende wedstrijd sprong die rustig en ontspannen rond. Er werd niets veranderd aan training of tuig.
2. Paard met angst voor de trailer liep onmiddellijk na behandeling zo de trailer op.
3. Paard wat telkens gevaarlijk hoog steigerde in de startbox stond na behandeling met 1 been in rust te wachten tot die mocht vertrekken.
4. Ook medisch haalt ze er veel uit. Zou kwamen er al maagzweren, allergieën, peesblessures, blokkades en jawel ook rugproblemen uit. In zulke gevallen stuurt ze mij door naar dierenarts of osteopaat die dit dan kunnen bevestigen.

Dat iedereen dus maar geloofd wat hij/zij wil. Hier heeft het al meermaals antwoord kunnen bieden op problemen waarop ik het antwoord niet wist.

Christiene
Berichten: 7732
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 06:54

Avalanche schreef:
Dingen werken, of ze werken niet. En als ze niet werken, werkt het voor niemand. Als een lamp voor mij niet aan gaat, doet hij het voor jou ook niet, want het ding doet het, of het doet het niet.

En is het gewoon zonde van je geld. Geld wat je ook had kunnen steken is medisch onderzoek, zodat je weet of merrie gezond genoeg is om mee te gaan werken.

Als ik een nieuwe lamp er in draai, de stekker er wel goed in doe.
Het stopcontact maak,
de aardlek schakelaar aanzet,
De goede knop in druk
of wat anders kan die het wel doen.

Zijn zoveel factoren die erbij komen kijken.

Sica
Moderator Kantine

Berichten: 5024
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Een klein durp

Re: [Volg] Ontembaar of onbegrepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 07:31

Omdat het daar beter past verplaats ik dit topic naar PaardenPraat [PP]

Lightninggg

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-03-13

Re: [Volg] Ontembaar of onbegrepen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-22 15:18

Gisteren had Blesse niet zo veel zin om met mij mee te komen. Daarom besloten om gisteren gewoon even goed te poetsen en te werken aan het aanraken van haar flanken.
Dat bleek voor haar een enorm goede beslissing te zijn geweest want vandaag was ze al veel meer ontspannen aan de longe en kon ik zelfs al over het zadel gaan hangen na het longeren.
(Ik doe alles alleen en er is dus niemand die haar vasthoudt)

Elisa2

Berichten: 37461
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [Volg] Ontembaar of onbegrepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 15:28

Ik vind het wel interessant Lightninggg, zelf merk je toch het beste aan de paarden of iets wel of niet werkt. Zij kennen immers geen placebo effect en het is soms verdraaid lastig om er achter te komen waar ze precies last van hebben.

Deze merrie klinkt vooral als heel ril en eenkennig, ik ben benieuwd wat ze gaat doen als er meer vertrouwen komt.

Daantjuh88

Berichten: 1735
Geregistreerd: 13-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 15:35

Knap!!! Respect dat je het in alle rust aanpakt. Wij hebben ook zo'n fokmerrie staan, ze heeft wel eptm gelopen met mooie cijfers, maar daarna alleen mee gefokt. Wij hebben haar drachtig gekocht en elke keer zeggen we tegen elkaar, poging wagen om er toch mee te gaan rijden? Maar bij ons is het een kwestie van tijdgebrek en ze geeft mooie veulens, dus waarom nog tijd in een 15 jarige stoppen.

Lightninggg

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-03-13

Re: [Volg] Ontembaar of onbegrepen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-22 15:43

@Daantjuh88: Hier is het voor de eerste keer in jaren eens rustig deze periode := Ik heb momenteel maar 4 wedstrijdpaarden in plaats van 8 en ook het zadelmak maken voor anderen heb ik het afgelopen jaar drastisch verminderd dus ik dacht van ja, ik heb wel tijd om nog 1 extra te trainen :o
Dit jaar start ik voor het eerst internationaal en is de focus dus verlegd op de wedstrijdsport in plaats van het zadelmak maken

Marjo

Berichten: 37271
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: [Volg] Ontembaar of onbegrepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 15:50

Ik ben heel benieuwd hoe dit verhaal vordert!

Kinke

Berichten: 20557
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: [Volg] Ontembaar of onbegrepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 16:03

ik ben wel benieuwd wat je van de ligging van het zadel vindt TS

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [Volg] Ontembaar of onbegrepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 16:21

Kan je met dubbele lijnen longeren? Ik zou beginnen met dubbele lijnen en voorlopig zonder zadel. Kan je ook goed haar bewegingen zien en heb je eerst geen reactie op het zadel. Dan ene dekje en dan weer een zadel, wel eentje die past en goed ligt.

Als ik bij 0 begin, ga ik ook eerst erover hangen en zitten zonder zadel. Dus dat kan evt aansluitend.

Er zijn zat fokmerries die nooit een zadel hebben gezien. Zonde en het zou beter zijn als er wel meer aandacht voor de merrie is, dus inrijden, trainen en evt uitbrengen voor ze evt geschikt blijkt voor de fok.

Ik heb 2 keer een merrie gekocht die aangeboden werd als fokmerrie. Wel gereden, maar niet zo geschikt. Beiden prima te rijden, maar passen niet elke ruiter.

Lightninggg

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-22 16:56

Kinke schreef:
ik ben wel benieuwd wat je van de ligging van het zadel vindt TS

Zadel lag op de foto's te ver naar voor. Vandaag lag hij beter. Dit zadel is niet optimaal maar qua pasvorm wel het best passende springzadel dat ik heb en ik ga niet voor elk paard wat hier staat een eigen zadel kopen, dan ben ik failliet denk ik. Mijn dressuurzadel gaat haar waarschijnlijk beter passen maar daar heb ik zelf niet zo veel evenwicht op en dat zadel was veel te duur om zomaar op elk onbeleerd paard te gooien. Vanaf we echt gaan rijden dan gaat het dressuurzadel er op.

Lightninggg

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-22 17:38

De training vandaag verliep beter dan verwacht. Ik besloot vandaag te werken met de vlag. De vlag kan ik het makkelijkst bevestigen aan de westernzadel en mijn andere zadels lagen al mooi gepoetst klaar voor de wedstrijd deze week dus even de westernzadel op haar rug. Het werk met de vlag deed ze echt fantastisch dus na het werken besloot ik even op haar te gaan hangen en voor ik het goed en wel besefte zat ik er op :D Even geaaid en goed beloont en dan er terug af, afgezadeld en terug de wei op.

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag is ook de dierenarts geweest om te scannen en ze mag morgen gedekt worden. Omdat de dierenarts toch op stal was en alle apparatuur bij zich had hebben we ook gelijk de rug gekeurd en die is volledig goed bevonden dus dat kan ook van het to do lijstje af. Vandaag had ik ook met het halster gewerkt omdat ik er ineens aan dacht dat haar tanden wellicht ook nog niet in orde zijn dus dat moet ik nog even laten nakijken

Elisa2

Berichten: 37461
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [Volg] Ontembaar of onbegrepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 08:40

Grappig die vlag, daar deed ze niks op? goed dat je alles laat checken voordat ze echt aan het werk gaat.

Lightninggg

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-03-13

Re: [Volg] Ontembaar of onbegrepen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-22 10:29

@Elisa2: Nee, ze galoppeerde even weg maar vanaf ze doorhad dat die vlag haar niet ging opeten ging ze rustig en ontspannen draven

Elisa2

Berichten: 37461
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [Volg] Ontembaar of onbegrepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 13:18

Dat is wel een hele goede en fijne reactie zeg, ken er genoeg die daar van in paniek zouden raken. (die allang beleerd zijn haha) snap wel dat je er dan op durft te gaan zitten.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [Volg] Ontembaar of onbegrepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 13:58

Aan de andere kant; Paarden die "niet zo makkelijk" zijn, hebben mensen soms al van alles mee gedaan en zijn ze juist dat soort dingen al gewend, vlaggen, zakjes, poppen etc.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58011
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 14:08

superpony schreef:
Aan de andere kant; Paarden die "niet zo makkelijk" zijn, hebben mensen soms al van alles mee gedaan en zijn ze juist dat soort dingen al gewend, vlaggen, zakjes, poppen etc.

Sommige mensen zien een veld met rozen en kunnen enkel de doornen zien zelfs wanneer ze er alleen naar staan te kijken..