Heeft mijn paard wel plezier in het werk?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-22 22:31

Eowyn_95 schreef:
Blijkbaar gaat het al best goed, maar ik las je topic en wil toch even mijn idee kwijt. Misschien betrek ik het teveel op mezelf, maar ik word ook niet gelukkig van rondjes lopen in de bak. Gelukkig is het beter gegaan sinds ik western rijd, vind vooral de oefeningen leuker. Laatst hebben mijn instructrice en ik elkaar gespiegeld als oefening voor cow cutting. De AC lijn vrij houden, de een gaat stukje stap, draf, omkeren, galop, achteruit, omkeren whatever, en de ander probeert het te spiegelen zodat de "koe" niet langs je kan. Het is zo onvoorspelbaar, dat ik merkte dat de lespaard het super leuk vond. Of een barrelrace of polebending eens tussendoor doen. Iets op snelheid ipv netheid. Hoef je niet eens western beleerd te zijn, of een westernzadel voor te hebben. We hebben ook lesjes waarbij we schouderbinnenwaards oefenen, maar die neem ik graag voor lief omdat de andere lesjes weer heel leuk zijn. Je hoeft hier natuurlijk helemaal niks mee te doen, maar wilde het toch graag even delen :)



Dankjewel voor je bericht. De dame van het CR is western onderlegt. Dus ik begrijp wel wat je bedoelt. Ik moet idd ook dat soort oefeningen doen. Dit doe je met grondwerk ook wel op een kleine beweging. Vaak zet je hiervoor extra materiaal in, zoals die pionnen. Dat probeer ik nu met rijden ook te doen.