Afknappers op (pension)stallen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Re: Afknappers op (pension)stallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 20:07

Heb een tijd op een stal gestaan waar de eigenaresse bij de eerste kennismaking zei dat ze niet van roddelen hield etc. Wie was er de grootste roddeltante :+ .. ben wel benieuwd wat ze achter mijn rug om over mij zei.

Verder kon je soms iets fout hebben gedaan zonder dat je het wist. Dan werd je gewoon een week genegeerd :')

MRIIIS

Berichten: 5364
Geregistreerd: 19-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 20:09

N0a schreef:
Heb een tijd op een stal gestaan waar de eigenaresse bij de eerste kennismaking zei dat ze niet van roddelen hield etc. Wie was er de grootste roddeltante :+ .. ben wel benieuwd wat ze achter mijn rug om over mij zei.

Verder kon je soms iets fout hebben gedaan zonder dat je het wist. Dan werd je gewoon een week genegeerd :')


Zo herkenbaar!

imaudy
Berichten: 5081
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 20:13

N0a schreef:
Heb een tijd op een stal gestaan waar de eigenaresse bij de eerste kennismaking zei dat ze niet van roddelen hield etc. Wie was er de grootste roddeltante :+ .. ben wel benieuwd wat ze achter mijn rug om over mij zei.

Verder kon je soms iets fout hebben gedaan zonder dat je het wist. Dan werd je gewoon een week genegeerd :')


Beide dingen heb ik ook wel meegemaakt.

Dat laatste ook. Toen gingen ze de stalregels ophangen, geloof dat het wel 3 a4tjes waren :+ Heel creatief dat wel!

imaudy
Berichten: 5081
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 20:14

Pumpkinbroes schreef:
Ik ben benieuwd naar jullie afknappers op stallen waar je bent geweest, hebt gestaan of zelfs je eigen stal.

Ik heb er zelf eentje van een paar jaar geleden toen ik op zoek was naar een nieuwe stal.
Je mocht daar namelijk geen nummer 2 doen op het toilet.
Als je dan toch moest of ziek zou worden moest dat maar buiten het terrein gebeuren.


Zeiden ze dat van die wc toen je ging kijken? :=

Gitana

Berichten: 2713
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 20:15

Stalling waar klanten ongewenst aangeraakt worden :+
Stalling waar het normaal is dat op ieder moment van de dag 20 kinderen rond je paard rennen

SharonIndezz
Berichten: 4698
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 20:15

Veel stalgeld betalen en vervolgens zelf je stal uitmesten, paddock uitmesten, water geven, waardoor je meer tijd kwijt bent aan onderhoud dan met je paard bezig zijn

Smoesjes waarom de paarden niet buiten gaan, te warm, te koud, teveel regen, teveel modder, glad, te felle zon, chronische vermoeidheid van de staleigenaar :+

Houtje touwtje omheiningen, kuilen in de rijbak, overal honden schijt.

Andere stal, beloven dat ze de stal uitmesten, paard vergeten eten te geven, stalgenoten die elkaar licht in de ogen niet gunnen.

MRIIIS

Berichten: 5364
Geregistreerd: 19-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 20:16

Gitana schreef:
Stalling waar klanten ongewenst aangeraakt worden :+
Stalling waar het normaal is dat op ieder moment van de dag 20 kinderen rond je paard rennen


Pff ja die drukte idd!

Pumpkinbroes

Berichten: 409
Geregistreerd: 31-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 20:17

imaudy schreef:
Pumpkinbroes schreef:
Ik ben benieuwd naar jullie afknappers op stallen waar je bent geweest, hebt gestaan of zelfs je eigen stal.

Ik heb er zelf eentje van een paar jaar geleden toen ik op zoek was naar een nieuwe stal.
Je mocht daar namelijk geen nummer 2 doen op het toilet.
Als je dan toch moest of ziek zou worden moest dat maar buiten het terrein gebeuren.


Zeiden ze dat van die wc toen je ging kijken? :=


Ja gelukkig wel.
Ik vroeg mij meteen af wat voor rare dingen nog meer boven water zouden komen als ik er eenmaal stond.

mika11

Berichten: 11119
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 20:22

Ik was terug verhuisd naar de Veluwe na een studie.
Tijdelijk mijn paard toen op de plaatselijke manege/pensionstal gestald.
Wat echt een afknapper was, dat de eigenaresse er lievelingetjes tussen de pensionklanten op na hield.
En ze dan ook nog de paarden van die mensen ging voortrekken.
Bijvoorbeeld, zij zette de paarden van die mensen nog extra buiten op een stukje gras wat om de buitenbak was.
In het weekend was het terrein tot 17.00 open, maar de lievelingetjes mochten ook in het weekend na die tijd nog komen.
En zo waren er nog er nog wel meer dingen.
Ik ben daar een paar maanden geweest, maar het irriteerde me mateloos.
Zo snel mogelijk weg gegaan daar.

Koekie73

Berichten: 2685
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 20:24

Ik heb het al eens in een ander topic gedeeld; we kwamen nieuw op een stal staan. Pony ging op de wei en toen werd ons gelijk verteld dat de paarden niet mogen rennen in de wei (anders wei stuk) hahaha. Buiten dat ik denk dat pony het niet zou snappen als ik het hem uitleg; dikke afknapper want het was geen grapje.

Pumpkinbroes

Berichten: 409
Geregistreerd: 31-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 20:30

N0a schreef:
Heb een tijd op een stal gestaan waar de eigenaresse bij de eerste kennismaking zei dat ze niet van roddelen hield etc. Wie was er de grootste roddeltante :+ .. ben wel benieuwd wat ze achter mijn rug om over mij zei.

Verder kon je soms iets fout hebben gedaan zonder dat je het wist. Dan werd je gewoon een week genegeerd :')


Mensen die random zeggen dat ze niet van roddelen houden zijn vaak zelf de ergste ja.
Net als mensen die regelmatig plaatjes delen op Facebook over hoe slecht anderen hun behandeld hebben, drie keer raden :7

suffie
Berichten: 5716
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 20:32

Kinderen die zich vrij door de stallen/boxen mogen begeven := Ik kwam een keer op stal toen mijn Haflinger nog in pension stond bij iemand aan huis. Komt hun dochter met haar voet in het verband naar buiten gehuppeld. Ze kwam net terug uit het ZH, want mijn paard had haar in de voet gebeten. Hoe dan :o? Bleek ze met een vriendinnetje in de stal te hebben gespeeld en op blote voeten door de tralies van de ene stal naar de andere te zijn gelopen. Mijn paard vond dat niet zo grappig en had haar flink te pakken gehad, tot hechtingen aan toe.
Helaas moest ik hierna wel hals over kop op zoek naar een andere stal, want mijn paard was onbetrouwbaar _-:(

Ineke2

Berichten: 33164
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 20:34

O ik vergeet helemaal nog het volgende te delen. Mijn vorige paard was een IJslander.

Nadat ik een tijdje op een stal stond, mocht ik opeens niet meer tölten in de bak, want de bodem zou daar stuk van gaan :+

Er stond daar een stalgenoot met een Fries op stal, die is weggestuurd omdat haar paard in galop teveel gaten in de bak maakte.

Ik heb daar niet heel lang op stal gestaan. Qua voeren, buitentijd en faciliteiten erg jammer. Alleen niet weten waar je aan toe bent qua regels en communicatie, dat is heel erg vervelend.

Pumpkinbroes

Berichten: 409
Geregistreerd: 31-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 20:35

Ineke2 schreef:
O ik vergeet helemaal nog het volgende te delen. Mijn vorige paard was een IJslander.

Nadat ik een tijdje op een stal stond, mocht ik opeens niet meer tölten in de bak, want de bodem zou daar stuk van gaan :+

Er stond daar een stalgenoot met een Fries op stal, die is weggestuurd omdat haar paard in galop teveel gaten in de bak maakte.

Ik heb daar niet heel lang op stal gestaan. Qua voeren, buitentijd en faciliteiten erg jammer. Alleen niet weten waar je aan toe bent qua regels en communicatie, dat is heel erg vervelend.


Stel je voor dat je de bak eens moet slepen als pensionhouder. :')

floripori17

Berichten: 732
Geregistreerd: 23-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 20:39

Poeh heb je even?

-stal waar ze op je neerkijken als je veel grondwerkt/vrijheidsdressuur doet. Ik snap dat het niet zo serieus overkomt als jou zz dressuur proefje maar opzich moet iedereen op zijn eigen manier genieten toch? :)

-stal waar ik niet los in de bak mag werken. Ik snap dat je niet wilt dat iedereen zijn paarden losgooit maar los werken en los gooien zijn in mijn beleving erg verschillend van elkaar. Plus het verhaal dat los lopen meer gaten zou veroorzaken dan springen gaat er bij mij niet in. Sorry.

-stal met onduidelijke/veranderende regels

-stal waar ze geen rekening houden met speciale behoeften van je paard (drachtig,alleen en gestrest achterlaten kan ik niet waarderen)

-slecht communicerende staleigenaren

-stal waar ze maar twee keer per dag voer krijgen

-stallen die weinig mee willen denken vind ik altijd jammer!

Ik werd ooit geattendeerd dat ik niet de bezem mocht gebruiken nadat ik manenspray had gebruikt want dan werd de bezem te glad. :') waar je wel niet een probleem van kunt maken.

Ik sta overigens nu op een fijne stal. Tuurlijk lever je bepaalde eisen in om anderen wel te kunnen krijgen maar ik ben tevreden en paardlief ook. :o
Laatst bijgewerkt door floripori17 op 02-08-22 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Berichten: 33164
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 20:39

Die bak werd elke dag gesleept, dus wat het probleem nou was…
Het was een “dressuur bak” met nadruk op dressuur.
Maar tölt is een versnelde stap zeg maar qua been zetting. Dus het was gewoon puur discriminatie op wat anders is.

Gitana

Berichten: 2713
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 20:44

floripori17 schreef:
Ik werd ooit geattendeerd dat ik niet de bezem mocht gebruiken nadat ik manenspray had gebruikt want dan werd de bezem te glad. :') waar je wel niet een probleem van kunt maken.


:') :')

Daphne__
Berichten: 12480
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 20:45

Stalgenoten :') Ook wel fijne stalgenoten gehad hoor, maar nu wel bewust op een privestal, dus alleen staleigenaar en haar paarden en dan mijn zus en ik en onze pony's. En er loopt nog een meisje wat een paard van de stalhouder rijd, zij is ook prima.

Oh en stalgenoten die diep in de reet van de stalhouder zitten en daardoor net wat meer mogen en eigenlijk nooit iets fout kunnen doen. Ook een reden om snel te vertrekken, want ja, dat kun je niet van te voren weten.

imaudy
Berichten: 5081
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 20:50

Barbet schreef:
Ik was terug verhuisd naar de Veluwe na een studie.
Tijdelijk mijn paard toen op de plaatselijke manege/pensionstal gestald.
Wat echt een afknapper was, dat de eigenaresse er lievelingetjes tussen de pensionklanten op na hield.
En ze dan ook nog de paarden van die mensen ging voortrekken.
Bijvoorbeeld, zij zette de paarden van die mensen nog extra buiten op een stukje gras wat om de buitenbak was.
In het weekend was het terrein tot 17.00 open, maar de lievelingetjes mochten ook in het weekend na die tijd nog komen.
En zo waren er nog er nog wel meer dingen.
Ik ben daar een paar maanden geweest, maar het irriteerde me mateloos.
Zo snel mogelijk weg gegaan daar.


Ik vind dit opzich wat dubbel. Stel een stalhouder kan het met een paar klanten erg goed vinden. Als ze bevriend raken waarom zouden ze dan niet op andere tijden ook mogen komen?

Juut

Berichten: 6906
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Re: Afknappers op (pension)stallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 21:05

- stalgenoten die je lastig vallen
- paarden die max 5 uur buiten komen
- paarden die gewoon niet buiten worden gezet om de meest bizarre excuses
- stalregels die worden veranderd, zonder dit te communiceren maar waarbij je ineens een heel boze staleigenaar voor je hebt staan

marleen_88

Berichten: 14093
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 21:08

Tigra_ schreef:
marleen_88 schreef:
Stalling waar te weinig gevoerd wordt.
Stalling waar paarden in 30+ graden zonder water op het land staan.
Stalling waar de omheining te wensen overlaat.
Stalling die zonder overleg mijn eczemer buiten laat, uiteraard zonder deken en net werd ontkend.
Stalling waar tokkies de boel regeren.


Ik pik deze er even tussen uit maar zonder water op de wei is toch altijd een afknapper? Daar hoeft het wat mij betreft geen 30 + voor te zijn.

Wat ook nog een afknapper is voor mij is paarden op de wei zonder schuilstal met 25+


Je hebt gelijk. Maar de 30+ graden maakte het alleen nog erger.

Captain

Berichten: 21406
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 21:15

Paarden die maar een paar uur per dag buiten staan. :roll:
Want ze moeten 'presteren'. En daar zouden ze geen energie meer voor hebben als ze de hele dag op de wei zouden staan.

Hengsten in een kleine donkere stal zetten met 3,5 dichte muur want "dan krijgen ze minder prikkels."

Veraaaaah

Berichten: 2336
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 21:16

Ik sta al zolang ik een eigen paard heb op dezelfde plek. Bevalt zowel mij als mijn paard prima.

Afknappers zouden zijn:
- niet of te kort buiten
- geen fatsoenlijke bak
- als afspraken niet worden nagekomen
- geen toilet

Ladygiroc

Berichten: 5091
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Afknappers op (pension)stallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 21:42

Wat voor mij trouwens ook een dikke afknapper is, is een natural horsemanship stal/pp. Ik zit niet te wachten op betweters die vinden dat mijn pony ijzerloos kan omdat elk paard dat zou moeten kunnen. Vind het prima dat je verschillende denkwijzes hebt over paarden maar laat elkaar in hun waarden en bemoei je er niet mee.

mystery1980
Berichten: 4246
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 21:48

Afknappers zijn
-als de basisbehoeften van het paard niet gedekt zijn:
- altijd voldoende eten en drinken en van goede kwaliteit
- medische zorg
- 24/7 vrije beweging en voldoende ruimte per paard
- contact met soortgenoten
- beschutting
- veilige omgeving

En voor mij als er geen heldere communicatie is of een vervelende sfeer.

Verder knap ik niet zo snel ergens op af hoor. Maar mijn ervaring is dat deze basis al lastig is voor veel stallen.