Afknappers op (pension)stallen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34683
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 09:32

Ik denk nog steeds dat aanspreken op gedrag het beste werkt, sommige staleigenaren gaan wel erg ver om een punt te maken. Ik vind dat een paard daar nooit de dupe van mag zijn.

anjali
Berichten: 15137
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Afknappers op (pension)stallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 13:14

Ik vind dat de stalhouder bij wangedrag van de eigenaar daar nooit het paard voor mag straffen.Die kan daar immers niets aan doen. Het met hangslot stallen afsluiten van niet-betalende eigenaren heb ik ook wel gezien. Dat was dan om het bij nacht en ontij ophalen van het paard zonder eerst nog de rekening te voldoen te voorkomen. Volgens de stalhouder die mij dit vertelde lieten ze deze paarden wel af en toe los.

felicity

Berichten: 11280
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 16:17

Fijn ook als er brand uitbreekt dan kan je een paard niet snel uit stal krijgen als er nog een slot op hangt :(

Sunrise

Berichten: 945
Geregistreerd: 10-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 20:02

felicity schreef:
Fijn ook als er brand uitbreekt dan kan je een paard niet snel uit stal krijgen als er nog een slot op hangt :(


Nou dit is dus precies wat ik dacht!!

lowe
Berichten: 73
Geregistreerd: 20-08-22

Re: Afknappers op (pension)stallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 22:44

Afknappers voor mij; slecht/weinig hooi, weinig buiten, krappe stallen, geen uitrij mogelijkheden, slechte bak, geen wc.

Dit zijn voor mij dingen waarvoor ik een stal (sneller) zal overslaan :)

herr_balou
Berichten: 1462
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 09:49

felicity schreef:
Fijn ook als er brand uitbreekt dan kan je een paard niet snel uit stal krijgen als er nog een slot op hangt :(

Heel naar idee inderdaad. Maar ik mag aannemen dat je dat de eigenaar kwalijk neemt en niet de stalhouder.

Ineke2

Berichten: 33139
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Afknappers op (pension)stallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 10:01

Een slot op de stal mag niet. Wat de reden ook is.

3heathcliff5
Berichten: 462
Geregistreerd: 25-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 10:18

Correctie: een slot op de stal brengt slechts zowel een zekerheid als een risico met zich mee. Maar als uitoefening van het retentierecht mag het zeker wel.

Ineke2

Berichten: 33139
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 10:34

3heathcliff5 schreef:
Correctie: een slot op de stal brengt slechts zowel een zekerheid als een risico met zich mee. Maar als uitoefening van het retentierecht mag het zeker wel.

Er zijn echt andere manieren om het retentierecht te verkrijgen. Een slot op de stal is naast zeer onveilig voor het paard, ook een extra reden voor olie op het vuur.

3heathcliff5
Berichten: 462
Geregistreerd: 25-06-18

Re: Afknappers op (pension)stallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 10:40

Ben ik helemaal met je eens. Maar het mag wel.

Fly_high

Berichten: 3312
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 10:43

Slot op stal is voor mij echt not done vanwege brandgevaar.

Ik zou ook niet gediend zijn van al kinderachtig gedoe waarmee eigenlijk alleen het paard wordt benadeeld, zoals mest in zijn box dumpen en nog wat. Is de eigenaar van het paard echt extreem nalatig in het opruimen van mest en valt er niet normaal over te praten, zeg dan gewoon de stalhuur op.

Xandyandme
Berichten: 86
Geregistreerd: 21-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 11:04

Zoveel herkenbare voorbeelden die hier gegeven worden :)

Ik heb het vooral moeilijk met afspraken of beloftes die niet nagekomen worden op gebied van voeding, stalhyhiëne, buitenzetten van paarden,...
Gebrek aan communicatie is voor mij ook rampzalig, zeker als het grootste deel van de communicatie voornamelijk achter de rug om gebeurt.
Bemoeizieke stalgenoten kan ik ook niet echt appreciëren :( En zeker niet als ik weet dat die bepaalde persoon vooral de theorie kent maar deze niet in de praktijk kan omzetten. 8)7 En elke pensionstal heeft standaard 1 pensionklant die de boel loopt te verzieken door te roddelen, ruzie te stoken tussen anderen en klikjes te vormen.

Verder hou ik er ook niet van dat er vreemden aan mijn paarden zitten. Geen geaai van handjes die van neus tot neus gaan aub.

Aub ook geen discussies over waarom natte voordroog toch beter is dan droog hooi en kuilmais niet slecht is. Ieder zijn mening maar ik wil niet dat mijn paarden koeieneten krijgen.

Omdat ik al snel doorhad dat ik echt niet de geschikte persoon ben om op een pensionstalling te staan, hebben we maar een weide gehuurd. Een pak stress en ergernis minder voor mij en blije paarden :D

AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 11:45

Veel verloop is al een grote afknapper, geroddel door stalhouder over mede stalhuurders, 1x per dag hooi, weinig stro, te kleine stallen, kleine weides of teveel paarden op een stuk wei, geen regels als in dat hebben ze wel maar hanteren het niet, rotzooi op stal, roken in/bij stal en stro opslag, halsters aan op stal, ik merk dat ik nog wel ff door kan gaan
Ben gelukkig afgelopen woensdag verhuist en helaas kom je er vaak pas achter hoe het ergens gaat als je er staat want ze beloven een hoop als je komt kijken.

germie

Berichten: 25997
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 16:54

Afknappers:
Dat je bij een priveles de bak in je eentje mag gebruiken en er geen andere pensionklanten bij in mogen. Als je dan overdag werkt, dan kun je 's avonds nooit rijden omdat werkelijk al die andere 40 pensionklanten allemaal een priveles willen hebben op de avonduren waarop jij ook kunt rijden.
Dus gewoon 'de faciliteiten staan niet exclusief tot uw beschikking' in het contract.

En als de faciliteiten niet exclusief tot uw beschikking staan, dan moet dat ook gelden voor de stalhouder. Net als geen eigen instructeur mogen nemen. Ik heb op een stal gestaan waar niemand het mocht, behalve de stalhouder, inclusief het loslaten van de paarden in de bakken. Ook stonden die paarden vaker buiten dan de pensionpaarden, kregen betere weilanden, enz. Het was zelfs zo erg dat als je wilde rijden en hun paarden stonden in de bak, dan had je gewoon pech.

Dat een pensionhouder jouw hindernismateriaal gaat verhuren zonder overleg. Ja, dit is me echt overkomen. Ik heb een compleet parcours en had de afspraak dat die er mocht staan en dat dan andere pensionklanten dit mochten gebruiken, mits ze het ook weer zouden opruimen. Maar er was geen afspraak dat de bak inclusief materiaal verhuurd mocht worden. En dat gebeurde ook kwam ik op een gegeven moment achter. Ik was eens wat eerder op stal en er werd lesgegeven aan externen door een externe instructeur met mijn materiaal. Ik heb toen de les afgebroken en ja, er konden wat externen onverrichte zake naar huis, maar dat was natuurlijk geheel logisch. Er was geen interesse van die instructeur om alleen een bak te huren, hij zocht een accommodatie met hindernismateriaal. Nou, dan had hij wel pech, want dat gebruiken gaat nog altijd in overleg met de eigenaar en niet dat een ander er zonder overleg geld mee verdient.

En de belofte dat paarden elke dag buiten komen en dan kom je kijken, regent het en dan is het van ja maar, het is nu te slecht weer. Als dat al gebeurt op je kijkdag, dan weet je dat het vaker gebeurt.

Mede pensiongasten die willen vrijheidsdressuren, clickeren of nh-dingen willen doen aan de hand en dan vinden dat je maar niet in de bak moet rijden.

Dat je net 1.5 uur bezig geweest bent om op een vroeg tijdstip op stal een heel parcours op te bouwen en dat er dan een dressuurruiter komt die last beweert te hebben van de hindernissen. Eh, ik ben al vanaf half 7 aan het sjouwen, ga nu eerst zelf rijden. Daarna ruim ik het weer op. Je mag er bij in, maar ik ga toch eerst zelf nu ook even springen. (ik probeerde altijd op rustige momenten te springen, dus vaak was dat heel vroeg 's morgens in het weekend).

Waar ik nu sta, daar sta ik al weer 12 jaar en natuurlijk zijn er dingen die ik zelf anders zou doen (bakonderhoud, zowel de omheining als de bodem, bodem wordt nooit gesleept, doe ik af en toe met de hand, en omheining ligt deels om), geen stroom op afrastering (mijn paard breekt hier niet uit, dat was op andere stallen wel anders, dus ze is hier heel gelukkig).
Er wordt 2 keer per dag gevoerd, maar dan wel genoeg voor meerdere uren. Natuurlijk staan ze wel eens een paar uur zonder ruwvoer, maar als je genoeg zou voeren voor een hele nacht, dan wordt die van mij tonnetje rond. Dus genoeg voor zeg maar 8-10 uur van de 12 uur, maar net niet voor de gehele 12 uur. En overdag worden ze tegenwoordig vaak wel 2-3 keer gevoerd in kleine porties. Tenzij de stalhouder weg is.
Ik heb nu de luxe dat ik de bak niet hoef te delen, maar er is geen verlichting. Echter, als ik in de winter wil rijden, dan werkt dat in het donker ook prima, heb me jaren zo gered en dat gaat nog steeds.

Ineke2

Berichten: 33139
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Afknappers op (pension)stallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 18:45

Ik hoef de bak niet perse alleen tijdens mijn privé les, maar ik heb wel graag dat je als lesser voorrang hebt. Dus dat er opgelet wordt waar ik heen rij en ik niet op de rem hoef of een oefening niet kan afmaken, omdat er iemand in de weg rijd.

Op mijn huidige stal heb je wel de bak alleen met privé les, maar er staan maar 5 pensionklanten.

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 12:01

poe ik denk dat er overal wel iets is.
Mijn afknapper was dat mijn pony over het hooi had geplast, ik het weg haalde en vroeg of ze het volgende keer in een andere hoek wilden leggen of dat ik een net mocht vullen die ze dan konden ophangen, dat ik de reactie krijgt. hij eet het maar gewoon op leert hem dat hij op een andere plek moet plassen.

Ook regels stellen maar die niet consequent op iedereen toepassen.. zo waren er mensen die bijv hun paard los in de bak lieten lopen en spelen en als een ander het deed kreeg die de wind van voren.
teveel bemoeizucht van andere mensen maar goed dat heb je al snel op grotere stallen. zoveel mensen zoveel meningen

mijn huidige stal is klein en primitief.. ik koos hier bewust voor.. is het ideaal?? nee ook hier heb ik dingen die ik graag anders zie maar de staleigenaresse doet wel der best en dat waardeer ik dat je andere dingen snel voor lief neemt.

mijn ideaal?? een paddock Paradise met inloopstal. goede verlichte buitenbak en evt binnenbak. Echter bestaat dat hier niet dus moet je schrappen in je wensen, even slikken soms maar paardenbelang staat bovenaan en dat is hier goed. genoeg hooi en dekens ed worden op en af gedaan hij krijgt keurig zijn eten en als ik er niet ben wordt er naar hem omgekeken. alles wordt in overleg gedaan etc...

andere afknappers op andere stallen is idd slecht en weinig hooi, weinig tot niet buiten, . geen instructie van buitenaf mogen etc..
Laatst bijgewerkt door lnvdh op 18-09-22 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 12:15

Ooit op een stal gestaan waar de kleinkinderen op mijn ponys gingen rijden en de manen eraf hadden geknipt. Ik kon overal naar bostels zoeken. Maar het waren oudere mensen waar ik stond die niet beter wisten. Het zag er drollig uit bij mijn ponys en leuk vind ik het niet. Ik heb er wel wat van gezegd omdat het ook gevaarlijk is. Mijn nieuwe pony is ook geknipt op de trainingstal zonder overleg en haar spullen zijn ook in de afvalbak verdwenen. Moest erom vragen, bleek stuk. Dat vind ik ook niet netjes (dat het niet even gemeld is) maar heb het erbij gelaten. Ze hebben ook een onderdeel van mijn hoofdstel wat ik niet terug krijg. Wel om gevraagd. Waren ze vergeten mee te geven. Dat is hun keuze denk ik dan, om het niet alsnog te verzenden, heb het erbij gelaten.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 13:06

Evamarie schreef:
Ooit op een stal gestaan waar de kleinkinderen op mijn ponys gingen rijden en de manen eraf hadden geknipt. Ik kon overal naar bostels zoeken. Maar het waren oudere mensen waar ik stond die niet beter wisten. Het zag er drollig uit bij mijn ponys en leuk vind ik het niet. Ik heb er wel wat van gezegd omdat het ook gevaarlijk is. Mijn nieuwe pony is ook geknipt op de trainingstal zonder overleg en haar spullen zijn ook in de afvalbak verdwenen. Moest erom vragen, bleek stuk. Dat vind ik ook niet netjes (dat het niet even gemeld is) maar heb het erbij gelaten. Ze hebben ook een onderdeel van mijn hoofdstel wat ik niet terug krijg. Wel om gevraagd. Waren ze vergeten mee te geven. Dat is hun keuze denk ik dan, om het niet alsnog te verzenden, heb het erbij gelaten.



Zo pardon? Die trainingsstal had van mij even een rekening terug gekregen zijn die ff belazerd.

anjali
Berichten: 15137
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 17:20

Evamarie schreef:
Ooit op een stal gestaan waar de kleinkinderen op mijn ponys gingen rijden en de manen eraf hadden geknipt. Ik kon overal naar bostels zoeken. Maar het waren oudere mensen waar ik stond die niet beter wisten. Het zag er drollig uit bij mijn ponys en leuk vind ik het niet. Ik heb er wel wat van gezegd omdat het ook gevaarlijk is. Mijn nieuwe pony is ook geknipt op de trainingstal zonder overleg en haar spullen zijn ook in de afvalbak verdwenen. Moest erom vragen, bleek stuk. Dat vind ik ook niet netjes (dat het niet even gemeld is) maar heb het erbij gelaten. Ze hebben ook een onderdeel van mijn hoofdstel wat ik niet terug krijg. Wel om gevraagd. Waren ze vergeten mee te geven. Dat is hun keuze denk ik dan, om het niet alsnog te verzenden, heb het erbij gelaten.

Ik stond ooit op een stalling waar een kleinkind van de eigenaresse tegen me zei: Als jullie weg zijn gaan wij op jullie paarden rijden! Ik vond dat heel vreemd maar hechtte er geen geloof aan. Heb ook nooit gemerkt dat dat inderdaad gebeurde,dan zou ik wel op staande voet vertrokken zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 18:42

Absolem schreef:
Evamarie schreef:
Ooit op een stal gestaan waar de kleinkinderen op mijn ponys gingen rijden en de manen eraf hadden geknipt. Ik kon overal naar bostels zoeken. Maar het waren oudere mensen waar ik stond die niet beter wisten. Het zag er drollig uit bij mijn ponys en leuk vind ik het niet. Ik heb er wel wat van gezegd omdat het ook gevaarlijk is. Mijn nieuwe pony is ook geknipt op de trainingstal zonder overleg en haar spullen zijn ook in de afvalbak verdwenen. Moest erom vragen, bleek stuk. Dat vind ik ook niet netjes (dat het niet even gemeld is) maar heb het erbij gelaten. Ze hebben ook een onderdeel van mijn hoofdstel wat ik niet terug krijg. Wel om gevraagd. Waren ze vergeten mee te geven. Dat is hun keuze denk ik dan, om het niet alsnog te verzenden, heb het erbij gelaten.



Zo pardon? Die trainingsstal had van mij even een rekening terug gekregen zijn die ff belazerd.


Dat is wel kort door de bocht. Ik snap best dat je niet de tijd hebt alles te melden als je een stal runt en dat er iets stuk gaat bij een jonge pony.

Uiteindelijk hebben ze t onderdeel trouwens wel verzonden.

felicity

Berichten: 11280
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 12:47

felicity schreef:
Ik verhuis eind van de maand naar een kleine privestal met 11 paarden.

Ik ben gewoon zenuwachtig of het nu wel is wat er beloofd word. Ik heb inmiddels zoveel stallen gezien in de omgeving en er is echt overal wel iets wat me niet bevalt.

* te weinig hooi
* geen of slecht krachvoer
* heerlijk 24/7 buiten met onbeperkt hooi ( jammer dat ze dan in de herfst / winter tot hun knieen in de slik staan en geen schuilstal)
* hele korte openingstijden
* te zware bakken of bakken die met een beetje regen dicht gegooid werden dat je er niet in mocht

Ik ben op de nieuwe stalling vaker wezen kijken. Veel door gevraagd. Dus ik hoop dat het nu wel echt is wat ik verwacht.

Voordeel is wel dat ik mijn eigen voer in bakjes klaar kan zetten
Ik mag een hooinet ophangen
Het is prive dus niet echt openingstijden en altijd heerlijk rustig
Super goede bakken die goed worden onderhouden (ze rijden zelf ook op hoog niveau)

Enige twijfel is het buiten zijn. Ze gaan zomers van 9.30 tot 17.00 op de weides. Tenzij tropenrooster dan gaan ze van 6.00 tot 10.00 en savonds nog een paar uurtjes.

In de winter gaan ze dagelijks naar buiten van half 10 tot 13.00 tenzij noodweer dan komen ze na het mesten terug binnen.

Ik ben gewend dat ze toch veel meer buiten kunnen lopen. Maar dan stonden ze wel in de slik tot kun knieen of was er weer slechte kwaliteit ruwvoer of op een mini postzegel paddock.

Dit is de enige stal die wel aan de rest van de wensen / eisen voldoet en waar ze nog een aantal uur buiten komen op ruime weides zonder weg te zakken.



Ik kom weer van een koude kermis thuis -O-
Helaas was het totaal niet wat ik er van verwachte en ben ik weer door gaan zoeken.

Met als enige eisen echt heeeel de dag buiten, nette stallen, eigen brok en onbeperkt hooi.

Volgende week verhuizen ze weer (ik hoop nu toch echt voor de laatste keer) naar een simpele stalling. Totaal geen luxe voor mij maar wel veel luxe voor de paarden.

Ze gaan s,winters normaliter van 9.00 tot het donker naar buiten kan soms wat korter zijn vanwege storm of gladheid. Ze gaan ook met regen en sneeuw gewoon naar buiten.
Zomers 24/7

Krijgen 3x per dag veel hooi en als de weides kaal zijn ook op de wei.
Ze staan het hele jaar door op hetzelfde stuk maar wel een ruim stuk en ja in de winter kan het nat worden.

Verder zijn er zeer ruime boxen die dagelijks gemest en opgestrooid worden.
Een paddock van 20x20 en een grote ruime rijbak. Verder geen speciale bodems dus in de winter nat.

Zal voor mij wel heeeeel erg wennen zijn. Maar denk dat mijn paarden er echt flink van gaan opknappen.

Ineke2

Berichten: 33139
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 16:09

Wat beviel er dan niet? Te weinig buiten?

Want nu verhuis je dus wel naar een stalling waar je paard in de herfst / winter ook in de drek buiten staat en rijden zal op een laag pitje komen zo klinkt het.

Amber_anne

Berichten: 6927
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Afknappers op (pension)stallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 16:52

Die van mij staat ook de hele winter op hetzelfde stuk maar dat is zeker niet overal drek. Indien het graat genoeg is en niet te veel paarden

Daphne__
Berichten: 12472
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 19:02

Hier net 3 weken verhuisd. En deze stal was wel echt het toppunt..

In contract stond onbeperkt hooi. In de zomer, op de wei, kregen ze netten vol hooi en dan bracht de stalhouder nog 2 balen naar een kist in de wei. Toen werd het koud en nat, ging de wei dicht, en werd ze ineens knieperig.. Paarden stonden rustig 12 uur zonder ook maar een spriet hooi op het zand (modder vooral) en tegels.

Wij moesten 2 dagen in de week uitmesten, maar de andere dagen werd dat gewoon niet gedaan. Er waren 4 stallen en dan een stukje stoep daartussen, waar de 9 paarden 24/7 zelf de stallen in en uit konden lopen. De stalhouder schoof op haar dagen alleen maar de mest op een berg voor de stallen en de rest dus niks. Als wij dan aan de beurt waren, dan lag echt alles vol, een complete mesthoop voor de stallen en 20/30 cm stront in de stallen. De rubbermatten sopten gewoon.
De omheining van de wei en bak was echt houtje touwtje, alles lag steeds plat, waardoor paarden vast kwamen te zitten.

Overal tussen de paarden, voer en spullen liepen beesten.. Alpaca's, schapen, kippen, eenden, ganzen. Niet een paar kippen, op het hoogtepunt waren het er zeker 50.
Wij huurden 2 stallen, maar als het flink stormde, dan stond mijn merrie met haar net geboren veulen buiten omdat zij haar paarden allemaal op stal had staan en dan was er geen stal meer over %)

Ook tijdens het voeren van brok zette ze haar paarden allemaal apart op stal en die 4 (merrie's met veulens) van mij samen.. De dikste vrat in een paar happen haar bak leeg en ging dan verder met de andere bakjes. En ik betaalde dus gewoon voor 2 stallen, dat stond ook in het contract.

Haar katten waren niet zindelijk, dus die moesten naar buiten.. Dus werd de kattenbak en het voer etc in de zadelkamer gezet en daar moesten de katten 's nachts in. Ik deed mijn kast dus steeds goed dicht, want ik had er heel veel lemieux dekjes in liggen en meerdere dure dekens. Dan kwam ik de volgende dag en dan stond mijn kast open, had ze een halster oid gepakt, maar de kast niet meer dicht gedaan.
De lucht die je tegemoet kwam als je 's ochtends de deur open deed :r Ze kwam er later dus ook achter dat de katten in haar dekens hadden gescheten.. Joh, wat verwacht je als ze naar buiten moeten omdat ze niet zindelijk zijn.

Ze zei een keer tegen mij, dat ze een shirt had gekocht, daar had ze eigenlijk geen geld voor maar ze kon hem niet laten liggen. De volgende dag vraagt ze mijn moeder of wij wat balen hooi neer kon zetten, want daar had ze geen geld voor! Dus we betaalden voor stalling + hooi, maar moesten hooi kopen voor onze én 5 paarden omdat ze geen geld had voor hooi.

Heb toen later de stal opgezegd. Ze reageerde dat het haar idd allemaal teveel werd en dat ze graag contact wou houden.. Daarna hebben we haar nooit meer gezien en stuurde ze alleen nog dat als wij buitensporig veel hooi voerden, ze een rekening van 150 euro ging sturen. Tja, als ik om 9 uur kom, zij om 8 uur gevoerd heeft en de paarden weer niks te vreten hebben, dan geef ik hooi.. Ze kwam maar 1 keer per dag op stal, dus als ze om 9 uur 's avonds geen eten meer hadden, dan moesten ze tot 8 uur de volgende dag ('s avonds dus) wachten op nieuw hooi.

Zouden eigenlijk nog een week blijven, maar heb de volgende dag m'n paarden in een vrachtwagen geladen, spullen erbij en ajuus. Denk dat haar paarden nu helemaal zonder voer tot hun knieën in de stront staan :=

felicity

Berichten: 11280
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 19:28

Ineke2 schreef:
Wat beviel er dan niet? Te weinig buiten?

Want nu verhuis je dus wel naar een stalling waar je paard in de herfst / winter ook in de drek buiten staat en rijden zal op een laag pitje komen zo klinkt het.


Ik vind het gewoon erg jammer dat ik dacht een goede indruk van de stal te hebben gekregen. En dat dat al heel snel heel anders bleek te zijn en dat voor mij en mijn paarden niet werkt.

Ik heb alle stallen in de omgeving inmiddels wel bekeken en overal is wel wat. Maar ik zou toch een keuze moeten maken. Een super de luxe sportstal waar we nu staan werkt dus duidelijk niet voor mijn paarden. Ik word er diep ongelukkig van om ze zo te zien.

Vandaar de keuze voor het totaal tegenovergestelde van waar we nu staan. Blije paarden en dan word ik hopelijk ook weer blij.

Maar dan kunnen ze wel hele dagen naar buiten en krijgen ze ruim voldoende hooi en dat is toch wel de basis om ze gelukkig te houden.

Tja nat is het overal als het veel geregend heeft. Ik vind het wel een verschil maken of ze op een postzegel staan te koekeloeren tot hun knieeen in de slik of dat ze de ruimte hebben maar bij de ingang het wat natter word maar niet tot hun knieen erin.

Tja en trainen ik heb maar 1 paard waar ik serieus mee rij. Valt er echt niks te doen omdat de bak zo slecht is dan heb ik binnen 2 km 2 binnenbakken waar ik zou kunnen gaan rijden.