[VOLG] Sadira: van onbeleerd tot ...?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Isabel_k

Berichten: 4770
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [VOLG] Sadira: van onbeleerd tot ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 08:34

Wat knap van jullie allebei! *\%/*

Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [VOLG] Sadira: van onbeleerd tot ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 12:01

Ziet er al goed uit! Ze pakt het makkelijk op, dat is fijn. En wat een schattige begroeting <3

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-22 09:15

Wat een lieve reacties, dank jullie wel! <3 Maartje, geeft niks hoor als je niet alles leest :D

Gisteren zijn we richting Nijmegen gereden om Zupa in te slaan, een slobber waarvan ik hoop dat ze iets meer vetjes aan gaat zetten. Zowel fijn omdat de winter eraan zit te komen, als ook omdat ze dan hopelijk eindelijk wat ruimte over heeft om ook wat meer spieren aan te maken. We voeren al best lang best flinke hoeveelheden bij, maar ze blijft een beetje een sprietje (vooral de bovenlijn).

Gisteren ben ik ook voor de eerste keer in een week echt weer iets met haar wezen doen, want afgelopen week was ik flink ziek. Sadira nam het me niet in dank af dat ik haar een week in de steek had gelaten geloof ik :+ Want waar die normaal altijd meteen aan komt lopen tilde ze nu haar hoofd nog niet eens op uit de hooibak :Y)

Ik heb met haar alle dingetjes herhaald van afgelopen week aan de lange teugel, en verder heeft ze een dikke bak Zupa leeggegeten en heb ik haar weer ingesmeerd tegen de zomereczeem. Gelukkig loopt het richting het einde van het seizoen, ik merk dat ze minder last van jeuk heeft dan een poos terug. Hopelijk kan de deken ook snel weer af blijven.

Afbeelding

Anoniem

Re: [VOLG] Sadira: van onbeleerd tot ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 09:21

Hahahaha prinsesje is het ook :')

Ik las stiekem al mee maar dat wist je al. Ik kom jullie snel weer opzoeken <3

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-22 22:51

Zo leuk dat je volgt, Jolijn! Je bent uiteraard van harte welkom <3 ben benieuwd wat je weer van haar vindt in het echt.

Deze week heb ik weer een onwijs fijne week met Sadira gehad.

Een paar dagen geleden bedacht ik me opeens: ik wil at liberty kunnen werken met mijn paard...nou ja, laat ik dan daar vandaag eens mee beginnen _O- Dat was eigenlijk de eerste keer dat ik dat echt zo deed. Dus leadrope om de hals geknupt, losgelaten, en gezien waar het schip zou stranden. Nou, wat een fantastisch paard heb ik dus. Ze bleef perféct bij me, volgde me overal, cirkelde om me heen, kwam in draf aanrennen als ik bij haar vandaan liep en het voelde zo onwijs fijn. Helaas heb ik geen beeldmateriaal, maar het was echt magisch.

De keer erna heb ik met haar gespeeld met voetplaatsing; dat als ik mijn benen kruiste, dat zij dit ook deed, en zo. Paard is super slim want die snapte dat dus meteen de eerste keer al. Daar wil ik nog verder mee gaan spelen binnenkort.

Vandaag was ook weer zo magisch (echt een aaneenschakeling van gave momenten de laatste tijd!).
Ik was aan het oefenen met inparkeren bij het krukje, en dat deed ze eigenlijk feilloos. Dus toen ben ik maar wat gaan spelen met haar met over haar heen leunen. Eerst over haar heen hangen met mijn bovenlijf terwijl mijn benen op het krukje stonden. Daarbij heb ik ook echt al met wat gewicht op haar gehangen (voeten zijn nooit los van het krukje geweest), wat ze ontzettend braaf deed. Daarna been erover gezwaaid, zowel linksom als rechtsom. Ook op die manier met wat gewicht op haar geleund. Tsja, had eigenlijk het gevoel dat ik bijna kon gaan zitten. Heb ik niet gedaan natuurlijk, dat vind ik nog wel te vroeg. Maar ik denk dat het had gekund als ik het gedaan had.

Afbeelding



Hieronder nog wat foto'tjes van vandaag. Ze begint er ook echt weer beter uit te zien vind ik!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dandelion07

Berichten: 815
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Re: [VOLG] Sadira: van onbeleerd tot ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 07:34

Wat een mooie fotos! Ze ziet er heel knap uit!

Ze klinkt als een heel bijzonder paard! :o <3

Met al jouw voorbereidend (grond) werk is er kans dat ze zodra ze aan iemand op haar rug gewend is je er zo mee weg kan rijden.

Captain

Berichten: 21403
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Sadira: van onbeleerd tot ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 08:02

Wat een leuke positieve update! *\o/* En inderdaad, straks onder het zadel gaat alles heel 'makkelijk' voelen omdat je al zoveel voorbereidingen hebt gedaan vanaf de grond.

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-22 11:25

Lieve reacties! <3

Ze is ook een onwijs bijzonder paard. Het is inderdaad mijn doel dat erop stappen behalve 'ruiter op de rug' inderdaad niks nieuws meer bevat. Ik zou graag aan de dubbele lange lijnen bij wijze van al een L-proefje willen kunnen sturen en idealiter met langeteugelen nog iets meer kunnen (maar aan de lange teugel geen galop want zo snel kan ik zelf niet meerennen _O- ), zodat het bij wijze van echt opstappen en wegrijden is en de overstap voor haar heel natuurlijk voelt. Daarom ga ik bijvoorbeeld ook met lange teugels al eens buiten wandelen, zodat ze went aan het voorop lopen zonder steun. Idealiter zou ik namelijk in het in- en doorrijden vooral ook veel naar buiten rechtuit gaan.

Ik vind het heel bijzonder dat het nu zo gaat. De eerste... anderhalf jaar met haar of zo was niet per sé makkelijk. Ze heeft echt een mega persoonlijkheid en ze vond mensen (die iets van haar moesten behalve knuffelen) niet per definitie de meest fantastische wezens op aarde :+ Komt deels ergens vandaan en deels is het ook haar persoonlijkheid dat als ze iets vindt, ze er meteen een heel intense mening over heeft := Haar moeder was ook zo.

Ter illustratie: het heeft drie maanden van dagelijks oefenen gekost voordat ze in de paddock te halsteren was zonder dat ze meteen wegdraafde of weggaloppeerde als ze het halster zag. Dit kwam eruit voort dat ze in haar eerste weken een nare ervaring bij haar oren gehad heeft, dus daar wilde ze niks meer bij in de buurt hebben. Ik heb nog een jaar het halster altijd opengemaakt ipv het over de oren te halen, en het heeft nog twee jaar geduurd voordat ze echt oke was met dat ik aan haar oren kwam en ze overal kon aanraken zonder terugtrekken, hoofdschudden et cetera. En dan ben ik an sich best handig met paarden en gedrag :+

Daarom voelt het voor mij nu ook als zo'n cadeautje dat het nu zo gaat. Ze heeft nu echt helemaal besloten dat ik (en mijn vriendin ook) helemaal oke ben en nu gaat ze echt voor ons door het vuur. Maar dat hebben we wel echt moeten verdienen.

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Re: [VOLG] Sadira: van onbeleerd tot ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 13:10

Ik volg ook stilletjes mee, ik vind haar zó knap <3 Ze doet me echt enorm aan mijn eerste paard denken, 2 druppels water..

Coentjuh

Berichten: 9855
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 11:26

Wauw wat een mooi merrietje. Ze doet mij denken aan mijn eerste liefde Saidjah die er helaas al lange tijd niet meer is, ze hebben veel gemeen qua uiterlijk!

Heel veel geluk met haar <3

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-22 22:55

Oh wat leuk dat jullie paardjes hebben gehad die op haar lijken. Hebben jullie beeldmateriaal? <3

Ik vind haar natuurlijk prachtig maar ik ben bevooroordeeld :+ leuk om te horen dat meer mensen haar zo mooi vinden. <3

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Re: [VOLG] Sadira: van onbeleerd tot ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 14:32

Ik zal van de week mijn oude laptop er eens bij pakken, daar staan nog wel foto's op van mijn mooie dame <3
En ja, Sadira heeft zo'n vriendelijke uitstraling, daar kan je toch alleen maar dol op worden <3

Ingrid_ms
Berichten: 212
Geregistreerd: 31-08-19
Woonplaats: Haren

Re: [VOLG] Sadira: van onbeleerd tot ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 06:58

Wat leuk dat je lange teugelles hebt van Piet Bakker. Ik heb ook een tijdje lange teugelles gehad van Piet met mijn PRE. Hoe oud was jouw Arabier toen je begon? Mijn Arabier is 2,5 jaar en ik wil straks ook gaan lange teugelen met hem voordat ik er op ga zitten. Het is een mooie basis!

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [VOLG] Sadira: van onbeleerd tot ...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-22 12:43

Wat leuk dat je ook les van hem gehad hebt!

Ik vind het lastig om te zeggen wanneer ik begonnen ben, omdat het zo'n geleidelijk veranderend proces is, waarbij we steeds iets meer opbouwen qua intensiviteit en complexiteit. Ik werk al met haar sinds ze minder dan een half jaar oud is, dus het ontwikkelt zich gewoon langzaam. Specifiek langeteugelen is iets van de laatste maanden. Begin van de zomer heb ik een clinic van Piet gehad maar dan met een ander paard, en vanaf dat moment ben ik het rustig met Sadira op gaan pakken. Ze was toen ruim drie jaar oud.

Dandelion07

Berichten: 815
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Re: [VOLG] Sadira: van onbeleerd tot ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 21:34

Hoe is het met jullie?

lovechicco

Berichten: 86
Geregistreerd: 17-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 22:09

Ohh wat ontzettend leuk! Ik kom zeker volgen! Het is misschien een beetje offtopic, maar klopt het dat Sadira samen met bruin paardje Skye op een paddock paradise in limburg heeft gestaan? Ze komt mij ergens bekend voor namelijk := Prachtig paard in ieder geval!

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-22 22:22

Hoii! Wat lief dat jullie interesse tonen! Ik zal proberen morgen of zo een updateje te plaatsen want we hebben wel weer wat leuke dingetjes gedaan <3

@lovechicco: Dat klopt, bij Robijntjah hier van bokt hebben we gestaan vanaf dat Sadira net een jaar was! Skye is onze andere pony.

Hoe kennen wij jou/ken jij onze pony's? :+

lovechicco

Berichten: 86
Geregistreerd: 17-10-17

Re: [VOLG] Sadira: van onbeleerd tot ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 22:36

Super leuk! Haha, jullie zullen mij niet zomaar kennen denk ik, maar ik ben een goede vriendin van Jariska en ben ooit wel eens meegegaan met haar voor een schoolproject en toen laatst weer om gezellig voor de beestjes te zorgen :) Als paardenmeiden onder elkaar heeft ze mij altijd gezellig volgekletst over Skye en weet ik dat ze haar altijd met veel liefde en plezier heeft verzorgd! Dus vandaar haha :P Wat is de wereld toch klein soms :)

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [VOLG] Sadira: van onbeleerd tot ...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-22 22:40

Oh wat leuk! Jariska is zo'n topper! Ik vind het nog altijd jammer dat ze Skye niet meer kan verzorgen nu, want ze waren echt heel leuk samen en Skye vond haar ook geweldig. Gelukkig komt ze over twee weekjes weer een keertje op bezoek!

lovechicco

Berichten: 86
Geregistreerd: 17-10-17

Re: [VOLG] Sadira: van onbeleerd tot ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 22:45

Jaaaa, Jariska is echt een super toffe meid! Ze denkt nog regelmatig aan Skye en ze is nog altijd zo dankbaar voor de tijden die ze samen gehad hebben :) Wat zal ze blij zijn om haar weer te zien! Heel veel plezier alvast :)

Anoniem

Re: [VOLG] Sadira: van onbeleerd tot ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 20:28

We hadden het er vandaag nog over samen inderdaad. Echt zin in om samen die kant op te komen :D

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-22 21:34

Okay, de recente update :))

Van de week haalde ik Skye van de track af, en Sadira stond echt helemaal achterin (da's ver weg) te eten. Dus ik maak met Skye de bocht de poort uit en wil weglopen en ineens hoor ik hoefjes en een luide hinnik. Toen stond Sadira ineens aan de poort <3 Was aan komen galopperen.

Van de week kwam ze ook zo enthousiast aan van een andere uithoek. We waren net iets laat met filmen om de grootste uitspatting op beeld te vangen, maar toch een leuke impressie:



Als je het geluid aan hebt kun je een hinnikje horen <3

Verder heb ik laatst weer eens gespeeld at liberty. Ze had een barebackpad op omdat ik die de laatste tijd vaker op doe zodat ze went aan gewoon iets op haar rug hebben en dat dat normaal is. :)

Het filmen van dit is trouwens echt bijna niet te doen :+ dan moet ik mijn focus verdelen en dat werkt niet, haha. Dus beter dan dit wordt het voorlopig niet.



En als laatste deel van de update waren we van de week lekker aan het wandelen met Skye ohz en Sadira aan de hand. En toen was ze zó fijn en connected dat toen het moment zich voordeed we dit deden.



De eerste keer echt zelfstandig hangen met voeten los. Disclaimer ( :+ ): Dit is voor nu de grens tot hoe ver ik wil gaan, eerst mag ze meer uitgroeien. Ik wilde gewoon graag een keer ervaren hoe ze met gewicht op haar rug om zou gaan.

Maar hoe braaf en lief was dit. Zo zacht en met zoveel connectie. Jullie kunnen vanaf het filmpje haar hoofd helaas niet goed zien maar ze was echt lief aan het zoeken naar het goede antwoord en liet uiteindelijk een diepe zucht/bries.

Wat een wereldpaard. Zo gaaf dat we dit gewoon met zijn tweetjes kunnen in alle vertrouwen.

lovechicco

Berichten: 86
Geregistreerd: 17-10-17

Re: [VOLG] Sadira: van onbeleerd tot ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 22:56

Wauw zo mooi en bijzonder om de connectie te zien! Echt heel tof :)

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [VOLG] Sadira: van onbeleerd tot ...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-22 19:01

<3 Lief, dankjewel!

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-22 19:09

Van de week had Sadira ineens een worm in de mest -O- Super balen, want ze heeft mestonderzoek gehad, en daarnaast is ze ook 2x preventief ontwormd (o.a. ivm stalbeleid), en ze heeft bloedonderzoek gehad. Uit al die dingen was niks gekomen, en nu bleek ze toch wormen te hebben. Uiteraard meteen voor behandeld. Hopelijk blijkt dat dan ook de reden te zijn dat haar bovenlijn maar niet lekker bij wilde trekken en komt ze nu eindelijk lekkerder in haar vel.

Deze week was ze ook wat opgeblazen en winderig. Colosan gegeven en daarnaast een aantal dagen achter elkaar goed beweging gegeven. Gelukkig heeft dat geholpen en gaat ze nu weer beter.

De eerste keer met longeren dacht ik echt dat ze alles vergeten was wat we ooit gedaan hadden wat betreft longeren _O- Ze bouwde een beetje een fissa voor zichzelf, staart over de rug en vooral je lijf niet goed gebruiken, haha.
De dag erna hebben we losgewerkt in de longeercirkel, en toen kwam er toch een explosie aan energie uit :') Heel fanatiek veel draf en galop. En vandaag was ze ineens weer helemaal zichzelf, hahaha. Zo zacht, fijn en lief aan de hulpen, weer helemaal braaf voorwaarts neerwaarts enzo. Dus ik denk dat Sadira gewoon een klein beetje veel energie had de afgelopen dagen :+

Daarnaast heb ik nog lekker wat met haar gespeeld qua clickertraining en een beginnetje gemaakt aan de spagaat. Ze wordt dan super fanatiek en meedenkend. Overenthousiast eigenlijk. Maar niet omdat haar focus op de brokjes ligt maar gewoon omdat ze het heel graag goed wil doen.
Ze werd zo fanatiek dat toen ze doorhad dat ik haar vroeg om een pasje naar voren te zetten, dat ze haar benen echt naar voren zwaaide tot ze totaal buiten de massa stonden :') Heel lief, schat, maar dat is een tikkeltje overdreven. Uiteindelijk viel het kwartje. Heb alweer zin in de volgende keer.