[EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
c_alsemgeest

Berichten: 20690
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 11:58

Verdachtmaking... kom op :')
Dat is echt overdreven.

IHN schreef:
Spaanse pony, alsjeblieft zeg. Ts mag alles overal neerzetten wat ze wil. Ze werkt ook gewoon, he? En aangezien dierenarts wekelijks komt denk ik dat ze het best goed kan betalen, maar met net een verhuizing achter de rug is t potje wel op. En de dierenarts en stalling etc kon niet wachten. Maar serieus, wat een onzin dat ts zich zou moetrn verantwoorden over het kopen van nwe fenders. Je gaat echt over grenzen hier qua bemoeizucht. (heb je uberhaupt gedoneerd?).
sorry, maar ik merk echt dat ik hier boos om wordt. Hou eens op.


SP geeft niet eens kritiek, maar een aanbeveling. Zegt ook nergens dat het niet kan of mag, maar dat het gek kan overkomen en of het niet slimmer is om het voor jezelf te houden.
Dus dergelijke emotionele reacties als hierboven begrijp ik niet zo. Het is een netjes geformuleerde tip, TS kan zelf kiezen of ze hier iets mee doet of niet. Misschien is het zelfs wel bruikbaar voor de TS omdat ze hier niet aan gedacht heeft. Of niet, en dan laat je het lekker links liggen.
Kritische noten, tips en aanbevelingen horen er gewoon bij, het is een openbaar forum, niet alles hoeft op 1 lijn te liggen.

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 12:02

Misschien krijgt ze wel korting of word t gesponsord. Wie weet. Wij niet, Diana wel. En ze hoeft ook niet ieder detail te delen. Leef en laat leven....

chanicha

Berichten: 12183
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 12:03

Ja! Of dat TS inkopen gaat doen van haar inzamelingsgeld, zo staat het er.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 12:08

als het een aanbeveling is doe je dat even in pb of rrageer je gewoon op de post bij instagram (bij voorkeur ook prive)
je gaat iemand op een openbaar forum wijzen op het feit dat je niet moet plaatsen fenders te kopen op instagram waardoor je het op een in mijn ogen stiekeme manier even aan de grote klok hangt (want stel dat het echt ging om een waarschuwing had ze niwt hoeven noemen dat het om fenders ging etc) Sp weet ook heel goed dat hier op bokt de mensen zitten die hierover zouden kunnen vallen. Niet op instagram of fb.
Ik blijf bij mijn mening dat ik het stokerig vind.

Ann

Berichten: 13319
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 12:08

Natuurlijk moet de TS zelf weten wat en hoe ze het uiteindelijk doet, wat mij stoort is dat als er iemand een wat kritische noot post, er meteen een ploegje mensen bovenop duikt in dit topic. Ook dan geldt: leef en laat leven...

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 12:13

Ann schreef:
Natuurlijk moet de TS zelf weten wat en hoe ze het uiteindelijk doet, wat mij stoort is dat als er iemand een wat kritische noot post, er meteen een ploegje mensen bovenop duikt in dit topic. Ook dan geldt: leef en laat leven...


Ann, er is een verschil tussen kritische noten en politieagent spelen. Ts plaatst hier op verzoek van velen. En dan nog geld dat ze het zelf plaatst, en dus commentaar kan verwachten.
Ik gok maar zo dat ts er in dat licht voor gekozen heeft om hier niks te plaatsen over de fenders. Maar dan word er alsnog hier ff eropgewezen dat dat onverstandig is vanwege de donaties.
al had ze een ton. Ze heft geld gekregen voor betalen van dierenarts en het daar vast voor gebruikt.Wat ze doet met haar eigen geld heeft niemand iets van te vinden. Sterker nog:ze mag gewoon NU weer een inzameling houden en toch die fenders kopen. Dat is aan haar en de gevers. Niet aan de boktpolitie.

Odysseus

Berichten: 22479
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 12:19

IHN schreef:
Ann schreef:
Natuurlijk moet de TS zelf weten wat en hoe ze het uiteindelijk doet, wat mij stoort is dat als er iemand een wat kritische noot post, er meteen een ploegje mensen bovenop duikt in dit topic. Ook dan geldt: leef en laat leven...


Ann, er is een verschil tussen kritische noten en politieagent spelen. Ts plaatst hier op verzoek van velen. En dan nog geld dat ze het zelf plaatst, en dus commentaar kan verwachten.
Ik gok maar zo dat ts er in dat licht voor gekozen heeft om hier niks te plaatsen over de fenders. Maar dan word er alsnog hier ff eropgewezen dat dat onverstandig is vanwege de donaties.
al had ze een ton. Ze heft geld gekregen voor betalen van dierenarts en het daar vast voor gebruikt.Wat ze doet met haar eigen geld heeft niemand iets van te vinden. Sterker nog:ze mag gewoon NU weer een inzameling houden en toch die fenders kopen. Dat is aan haar en de gevers. Niet aan de boktpolitie.


De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Er kan hier geen bericht geplaatst worden zonder openlijke goed- of afkeuring van de positiviteitspolitie.

Ann

Berichten: 13319
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 12:20

@IHN
In zijn algemeenheid gesteld: als iemand geld inzamelt voor een bepaald (medisch) doel, komt daar ook een soort van verantwoordelijkheid bij om dat correct te besteden. In die context kunnen er vragen of kritiek ontstaan in bepaalde situaties. Dat afdoen als 'stoken' of voor (Bokt) 'politie agent' spelen, zorg je zelf ook voor een niet fijne sfeer imo.

LadyDii
Berichten: 410
Geregistreerd: 29-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-23 12:25

Spaansepony schreef:
Mag ik even een kritische noot neerzetten :o

Je hebt op je insta een post geplaatst dat je morgen naar arthurs store gaat voor nieuwe fenders en geen idee wat die dingen kosten want ik ben geen western ruiter maar je hebt wel toen een inzameling gehouden omdat je weinig geld had/hebt. (Als ik dit verkeerd heb mijn excuus :D )

Sommige dingen moet je gewoon niet op insta/bokt/Fb zetten maar gewoon voor jezelf houden. Het kan namelijk best raar overkomen dat je daar nu wel geld voor over zou hebben terwijl toen de DA rekeningen wat lastig waren.

Verder kruip ik weer onder mijn steen en wens je heel veel plezier met hem. :)


Hi Spaansepony,

Terechte opmerking. :$ Echter,

De "doneeractie" die was ontstaan als grap door de DA, is inmiddels al wat maanden geleden (tijd gaat snel). Je kunt je misschien (misschien ook niet, ook begrijpelijk) voorstellen dat je géén buffer kunt opbouwen voor een paard wat je nooit had verwacht te vinden. Of ik veel of weinig geld heb, doet er niet toe, echter op dát moment hadden mijn partner en ik net een huis gekocht voor een flinke smak geld (26 augustus) en twee dagen later (28 augustus) kwam Misterio aanwandelen. Lekkere timing, hehe.

Op dat moment was er dus inderdaad "weinig geld" ter beschikking voor de torenhoge dierenartskosten, die inmiddels alleen maar zijn opgelopen maar dat hoort erbij als je een paard hebt. Daarom is van die doneeractie ook nergens meer sprake, omdat je anders gaat "leven" zoals iedere paardeneigenaar dat zal doen, omdat men weet dat het duur is en het onverwachtse kosten met zich mee kan (en zal) brengen.

Ik ben ook iedereen die gedoneerd heeft, of dat nou in spullen of geld is geweest, enorm dankbaar. Want op dát moment stond ik er gelukkig niet alleen voor. Dat heeft mij enorm geholpen.

Nu lukt alles prima zelf & dus ook een Westernzadel laten nakijken en eventueel aanpassen waar nodig, zoals inderdaad de Fenders. Hiervoor staat wel tegenover dat álle spullen die ik in de tussentijd heb verzameld, nu te koop staan omdat ik ze niet meer kan/zal gebruiken. Voor wat, hoort wat. ;-)

Verder wil ik mij niet meer hoeven uitlaten over "geldzaken" daar dit nobody's business is. Zeker niet een online forum. Het hoeft geen "ooh & aah" te zijn, zoals meerdere keren is herhaald, maar sommige opmerkingen zijn absoluut niet nodig. Ik denk dat we allemaal hebben geleerd dat het soms beter is om ons mondje te houden. Maar goed, leef & laat leven. 8)7

Ik begrijp dat de wereld altijd "commentaar" heeft of er anders naar kijkt of een mening heeft en blahdieblah, maar soms vraag ik me af of mensen het in context houden en ook de situatie ernaast houden. Ik kan van mijzelf zeggen dat ik het goed gedaan heb en nog steeds goed doe, denk niet dat er veel mensen zijn die dit ook zo hadden aangepakt (ieders keuze). Ik hoef geen veren in mijn pieperdepiep, maar veel reacties zijn echt misplaatst. Elfin, dat is mijn mening.

Ik kies er dan ook bewust voor om niet álles hier te delen, daar je het voor de Boktgroep nooit goed kan doen. Dat mag, maar daar heb ik absoluut geen trek in. Heb wel anderen dingen aan het hoofd, hihi.

chanicha

Berichten: 12183
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 12:40

LadyDii mijn petje af hoe je reageert +:)+

Avalanche

Berichten: 16143
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 12:41

Bokt bestaat uit verschillende mensen die verschillende meningen hebben. Dat je het dus voor de ene groep niet goed doet en voor de andere wel is dan niet heel vreemd lijkt me :)

LadyDii
Berichten: 410
Geregistreerd: 29-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-23 12:44

Avalanche schreef:
Bokt bestaat uit verschillende mensen die verschillende meningen hebben. Dat je het dus voor de ene groep niet goed doet en voor de andere wel is dan niet heel vreemd lijkt me :)


Maar dit, zinnen eruit plukken in plaats van de gehele context te lezen begint behoorlijk te vervelen. Als je toch het héle bericht leest, zeg ik toch dat het prima is? Maar jullie mogen een mening hebben en ik mag er daarna niets van vinden?

Niets is vreemd. Behalve dat geëtter van sommige hier.

Prairy
Berichten: 9129
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 12:50

Gezellig weer hier. En dat na een hele mooie update waar het wat mij betreft vooral over moet gaan.

TS, wat fijn dat jullie nu allebei het verhaal kunnen afsluiten, jij weet wat er gebeurt is, hij weet dat zijn vriend een goede plek heeft gekregen en misterio is met zijn neus de boter in gewandeld bij jou.

Ik wens je heel veel plezier en geluk met hem!

3timesmom

Berichten: 1324
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 14:10

Lieve TS, neem de raad van die man ter harte, en ga vreselijk genieten van jou paard. En laat al de rest los. Je kan toch nooit goed doen voor iedereen. Maak samen de mooiste heinneringen. :o

Avalanche

Berichten: 16143
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 15:45

LadyDii schreef:
Avalanche schreef:
Bokt bestaat uit verschillende mensen die verschillende meningen hebben. Dat je het dus voor de ene groep niet goed doet en voor de andere wel is dan niet heel vreemd lijkt me :)


Maar dit, zinnen eruit plukken in plaats van de gehele context te lezen begint behoorlijk te vervelen. Als je toch het héle bericht leest, zeg ik toch dat het prima is? Maar jullie mogen een mening hebben en ik mag er daarna niets van vinden?

Niets is vreemd. Behalve dat geëtter van sommige hier.

Het ging mij er vooral om dat je zegt dat je het nooit goed kunt doen. Ik denk dat je dat ook niet moet willen. Voor een hele grote groep doe je het prima, en daar gaat het toch om?

Dreamboy

Berichten: 2463
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 16:10

Aan de ene kant snap ik de kritiek, aan de andere kant weet ik ook dat ts toen in een heel andere situatie dan nu, zoals ze hierboven uit legt. Had ze direct na de inzamelingsactie zoiets geplaatst, dan was de kritiek meer dan terecht. Maar het is maanden geleden en het is ook niet zo dat die actie duizenden euro's heeft opgebracht en dat die nu aan westernspullen besteed worden. De euro's die ingezameld zijn, zijn besteed aan waar ze voor bedoelt waren, namelijk dierenarts kosten. Ikzelf heb destijds spullen gedoneerd en er bij gezegd, doe er mee wat je wilt. Wil je het verkopen, prima. Wil je het zelf gebruiken, ook prima. Ik lig daar niet wakker van. Kritisch zijn mag best in een discussie forum en ik vind dat ts daar heel netjes mee om gaat. Maar het zijn wel steeds dezelfde mensen die vanaf het begin af aan al om alles kritiek hebben. Dat heet niet kritisch zijn, dat heet afgunst. Hoe mooi ze hun woorden ook verpakken.

beline1

Berichten: 132
Geregistreerd: 22-03-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 22:01

Wat fijn dat je antwoord hebt op je vragen, en de vorige eigenaar persoonlijk hebt ontmoet.
Onze merrie Sunshine's Diva was zijn volle zus, en met 6 jaar helaas afscheid van haar moeten nemen.
Ze was pas 9 maanden bij ons, maar had een vorm van artrose in haar kogel die niet meer te behandelen was en erg pijnlijk.
Een mooi artikel over haar staat in Bit, de kruising. https://www.bitmagazine.nl/nieuws/nieuw ... oed-x-kwpn
Wat was ze lief en aanhankelijk, met een persoonlijkheid!

Afbeelding

Afbeelding

Cinnepin

Berichten: 8949
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 22:15

beline1 schreef:
Wat fijn dat je antwoord hebt op je vragen, en de vorige eigenaar persoonlijk hebt ontmoet.
Onze merrie Sunshine's Diva was zijn volle zus, en met 6 jaar helaas afscheid van haar moeten nemen.
Ze was pas 9 maanden bij ons, maar had een vorm van artrose in haar kogel die niet meer te behandelen was en erg pijnlijk.
Een mooi artikel over haar staat in Bit, de kruising. https://www.bitmagazine.nl/nieuws/nieuw ... oed-x-kwpn
Wat was ze lief en aanhankelijk, met een persoonlijkheid!

[ [url=m/UZ6DLi.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/N12hts.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat was ze een prachtig paard!

Dreamboy

Berichten: 2463
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 22:22

Wat ontzettend sneu Beline1. Het was echt een prachtig paard.

Avalanche

Berichten: 16143
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 22:35

Beline, wat lijkt ze op hem ook. En wat was ze prachtig. Wat sneu die dingen.

pien_2010

Berichten: 43577
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 23:20

Dat zie je echt wel dat ze een volle zus is van misterio Sunshine . Wat een prachtig paard en wat verdrietig zo jong overleden.

Elisa2

Berichten: 37461
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 09:46

Wat een prachtig dier! heel sneu dat die niet zo oud heeft mogen worden.

TS, respect voor hoe je reageert want sommige mensen hier kunnen echt heel vervelend doordrammen. En dat is inderdaad typisch Bokt.

Ik vind ook dat sommige zaken beter via PB kunnen en als er goede intenties achter zitten lijkt mij dat ook geen probleem.

Ik had al zo'n vermoeden dat niemand op Misterio af kwam door de gezondheidsproblemen die hij heeft. Hij kan dan zelf wel gratis aangeboden worden maar om hem te onderhouden komen er toch flinke kosten bij. En dan is hij inderdaad ook nog eens beperkt bruikbaar.

Dreamboy

Berichten: 2463
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 10:03

Elisa2 schreef:
Wat een prachtig dier! heel sneu dat die niet zo oud heeft mogen worden.

TS, respect voor hoe je reageert want sommige mensen hier kunnen echt heel vervelend doordrammen. En dat is inderdaad typisch Bokt.

Ik vind ook dat sommige zaken beter via PB kunnen en als er goede intenties achter zitten lijkt mij dat ook geen probleem.

Ik had al zo'n vermoeden dat niemand op Misterio af kwam door de gezondheidsproblemen die hij heeft. Hij kan dan zelf wel gratis aangeboden worden maar om hem te onderhouden komen er toch flinke kosten bij. En dan is hij inderdaad ook nog eens beperkt bruikbaar.



Ik denk eerder dat er niemand op af kwam omdat hij zijn oproep in ern krant had staan en niet op internet. Er zijn nog maar weinig mensen die kranten lezen. Als hij op internet had gestaan was hij zo weg geweest. Er is altijd wel een handelaar die er brood in ziet.

LadyDii
Berichten: 410
Geregistreerd: 29-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-23 10:48

beline1 schreef:
Wat fijn dat je antwoord hebt op je vragen, en de vorige eigenaar persoonlijk hebt ontmoet.
Onze merrie Sunshine's Diva was zijn volle zus, en met 6 jaar helaas afscheid van haar moeten nemen.
Ze was pas 9 maanden bij ons, maar had een vorm van artrose in haar kogel die niet meer te behandelen was en erg pijnlijk.
Een mooi artikel over haar staat in Bit, de kruising. https://www.bitmagazine.nl/nieuws/nieuw ... oed-x-kwpn
Wat was ze lief en aanhankelijk, met een persoonlijkheid!

[ [url=m/UZ6DLi.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/N12hts.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hallo! <3 We hadden via Facebook al contact gehad. Zó leuk om in mijn zoektocht ook Diva gevonden te hebben. Enorm balen en verdrietig dat jullie haar hebben moeten laten gaan. Wel erg tof dat ze voor de kar heeft gelopen en jullie harten had gestolen. Je kunt absoluut zien dat ze broer & zus zijn! :knuffel: Heel tof om te zien. Beide prachtig! Nogmaals enorm verdrietig dat ze er niet meer is, maar het zullen 9 fantastische maanden zijn geweest met haar. Het karakter van deze paarden is echt fantastisch. En die persoonlijkheid.... hihihih, die hebben ze ook met elkaar gemeen! 8)7

Het stukje artrose is helaas ook iets wat in de zoektocht is teruggekomen. Echter heeft Misterio er geen last van en is hij hiervoor in 2021 behandeld in een paardenkliniek. Hopelijk blijft het onder controle.

Wat leuk dat jullie ook hier reageren! +:)+

Avalanche

Berichten: 16143
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 11:06

Dreamboy schreef:
Elisa2 schreef:
Wat een prachtig dier! heel sneu dat die niet zo oud heeft mogen worden.

TS, respect voor hoe je reageert want sommige mensen hier kunnen echt heel vervelend doordrammen. En dat is inderdaad typisch Bokt.

Ik vind ook dat sommige zaken beter via PB kunnen en als er goede intenties achter zitten lijkt mij dat ook geen probleem.

Ik had al zo'n vermoeden dat niemand op Misterio af kwam door de gezondheidsproblemen die hij heeft. Hij kan dan zelf wel gratis aangeboden worden maar om hem te onderhouden komen er toch flinke kosten bij. En dan is hij inderdaad ook nog eens beperkt bruikbaar.


Ik denk eerder dat er niemand op af kwam omdat hij zijn oproep in ern krant had staan en niet op internet. Er zijn nog maar weinig mensen die kranten lezen. Als hij op internet had gestaan was hij zo weg geweest. Er is altijd wel een handelaar die er brood in ziet.

Haha vroegâh (ver voor mijn tijd overigens) ging dat idd via de krant en als je mijn opa en mijn vader mag geloven werkte dat prima :) Schijnen overigens heel mooie advertenties te zijn geweest ook :')