[EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyDii
Berichten: 410
Geregistreerd: 29-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-23 11:17

Dreamboy schreef:
Ik denk eerder dat er niemand op af kwam omdat hij zijn oproep in ern krant had staan en niet op internet. Er zijn nog maar weinig mensen die kranten lezen. Als hij op internet had gestaan was hij zo weg geweest. Er is altijd wel een handelaar die er brood in ziet.



Naar zijn eigen zeggen heeft hij wel alles eerlijk bij de advertentie benoemd. Dus, dat het geen paard is voor de sport, alleen nog voor recreatief te rijden. Máár, ik vraag me af wat ik zelf gedaan had.. Weet ook niet of ik er dan meteen op gereageerd zou hebben (klinkt misschien vreemd). Maar, een handelaar ziet er meteen brood in...gelukkig hebben ze dit stukje nét gemist! {:} {:} {:} {:} {:}

In Duitsland gaat het trouwens net allemaal wat anders dan hier in Nederland hoor.. En écht, wij Nederlanders zijn véél gieriger :') als er iets gratis te krijgen is en kijken dan vaak niet meer verder dan ons neusje lang is. (niet íedereen....)

Maar ik mag niet klagen. Vind het allang best dat niemand is gekomen.
Dat hij dan 4 dagen alleen heeft moeten rondzwerven tussen de runderen, dat is wel een ding ja. Blijven gemengde gevoelens...Maar er is niets meer aan te veranderen en ik heb er meer begrip voor nu.

Avalanche

Berichten: 16134
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 11:20

Aan het eind van de dag zijn de dingen ook zoals ze zijn he. Je kunt overal wat van vinden, maar uiteindelijk moet je het doen met de situatie zo die is en imo doe je dat prima :j

LadyDii
Berichten: 410
Geregistreerd: 29-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-23 11:22

Avalanche schreef:
Aan het eind van de dag zijn de dingen ook zoals ze zijn he. Je kunt overal wat van vinden, maar uiteindelijk moet je het doen met de situatie zo die is en imo doe je dat prima :j


Helemaal waar. <3

Ashkerlon

Berichten: 2645
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Roeselare (West-Vlaanderen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 14:09

En heeft hij dan zelf niet de kranten enzo in de gaten gehouden om te kijken of iemand hem gevonden had en mee genomen?
Hij is toch wel redelijk overal in de media geweest?
Ik neem toch aan dat hij wist dat zijn paard vroeg of laat ging opgevist worden door iemand. Het zijn niet de Mongoolse steppes waar hij hem gelost heeft.

MyWishMax

Berichten: 25399
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 14:22

Ik heb nog paarden en pony's gekocht via advertenties in kranten en tijdschriften hier in NL. Zo lang geleden is dat nog niet eens, waren leuke afkortingen en tijden. Je ging toch veel sneller kijken. Met alle advertenties nu wordt men ook wel eens heel kritisch, terwijl advertenties en zeker foto en film nog enorm kan vertekenen. Mijn laatste 3 paarden waren in de advertenties niet de paarden waar ik echt warm voor liep, maar voldeden aan het eisenlijstje op papier. Andere paarden kregen de voorkeur om eerst te bezichtigen, want die foto's en films waren beter in de advertentie, maar vielen tegen in het echt. Deze 3 ben ik gaan bekijken, omdat de omschrijving wel paste. In het echt waren de paarden veel beter als dat ze leken op de foto's en film. Als ik zo kritisch was geweest had ik dus alledrie deze paarden niet bezichtigd en dat terwijl ze allemaal perfect pasten bij wat ik zocht.

En eerlijk zijn is juist goed, alleen heeft dat waarschijnlijk mensen wel afgeschrikt. Achteraf maar goed ook, ts. Daarom heb jij hem nu :D

Fly_high

Berichten: 3312
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 14:50

Ik heb nog eentje via krantadvertentie gekocht in 2010 of 2011, toen online adverteren al heel gebruikelijk was :)

Denk dat in dit geval combi astma en artrose zwaarder kon wegen dan manier van adverteren, vooral ernstige astma is ook voor een malafide handelaar lastig te verbloemen.

Elisa2

Berichten: 37454
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 14:56

Ja ik zou zo'n dier ook niet willen hebben, ook al was hij gratis.

Overigens ken ik de tijd van de advertenties in de krant en de IDS ook nog wel, zo kocht ik mijn eerste paard. Was helemaal niet zoveel aanbod als nu. Meestal stond er iets van: merrie, M dressur, 11 jaar en dan de afstamming en telefoonnummer er bij.

Skessa_
Berichten: 10678
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 15:02

Ashkerlon schreef:
En heeft hij dan zelf niet de kranten enzo in de gaten gehouden om te kijken of iemand hem gevonden had en mee genomen?
Hij is toch wel redelijk overal in de media geweest?
Ik neem toch aan dat hij wist dat zijn paard vroeg of laat ging opgevist worden door iemand. Het zijn niet de Mongoolse steppes waar hij hem gelost heeft.


De man is al oud(er) en ziek. Bovendien is hij een Duitser. Niet iedereen heeft facebook of social media. Bokt zou hij al helemaal niks van begrijpen. Ik zou het dus niet vreemd vinden als hij er niks van af wist.

Dreamboy

Berichten: 2463
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 15:23

LadyDii schreef:
[quote="Dreamboy"

In Duitsland gaat het trouwens net allemaal wat anders dan hier in Nederland hoor.. En écht, wij Nederlanders zijn véél gieriger :')



I know, ik woon al enige jaren in Duitsland :)

Fly_high

Berichten: 3312
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 15:48

Elisa2 schreef:
Ja ik zou zo'n dier ook niet willen hebben, ook al was hij gratis.


Denk dat zo goed als niemand op zo'n paard zit te wachten. Als je op marktplaats kijkt zijn er altijd heel veel afgekeurde paarden ter overname als "grondwerkpaard" of hoe men dat ook noemt, vooral ruinen, en die advertenties blijven over het algemeen maandenlang hangen. Dan is de keuze voor loslaten in een natuurgebied ergens wel begrijpelijk

Avalanche

Berichten: 16134
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 15:53

Coachingspaard :') sneu eigenlijk. Arm paard wordt gewoon afgedankt. Dan is loslaten ergens nog vriendelijker.....

Spenk
Berichten: 21803
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 16:06

Met de dingen die dit paard heeft zou natuurlijk menig bokker fel van leer getrokken zijn wanneer iemand een topic geopend had met mijn paard heeft artrose en astma ik kan kan er niet voor zorgen ik wil hem weggeven maar dat lukt ook niet. Dan hadden mensen massaal gezegd neem je verantwoordelijkheid.

Dus wat dat betreft heeft dit paard geluk dat ts hem houden wil!

pien_2010

Berichten: 43561
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 16:51

Het wordt wel heel erg overdreven, vind ik. Net alsof TS een 3 benig paard heeft gekocht. Het paard kan buitenritten maken, want bewegen is juist goed tegen artrose en zowel de artrose als problemen luchtwegen zijn onder controle.

Kijk wil jij dressuur rijden zoals Elise dan is dit paard niet geschikt. Maar heel veel mensen waaronder ik zoeken dat helemaal niet.

Spenk
Berichten: 21803
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 16:54

De luchtwegen zijn op dit moment toch de reden van het niet kunnen rijden omdat die bij elke weersomslag benauwd staat? Of heb ik dat verkeerd begrepen uit ts haar posts?

Ik vind atrose ook niet zo'n ding. Maar astma is serieus vervelend hoor! Elke keer de onzekerheid hoe je ze aantreft. Mijn paard kan de ene dag kiplekker zijn en de volgende dag totaal niet.

Dus ik begrijp wel dat mensen dat niet vrijwillig kopen.

pien_2010

Berichten: 43561
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 16:56

Spenk schreef:
De luchtwegen zijn op dit moment toch de reden van het niet kunnen rijden omdat die bij elke weersomslag benauwd staat? Of heb ik dat verkeerd begrepen uit ts haar posts?


Ik dacht dat dit nu al stukken beter gaat. Misschien zit ik fout hoor....

Avalanche

Berichten: 16134
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 17:28

pien_2010 schreef:
Het wordt wel heel erg overdreven, vind ik. Net alsof TS een 3 benig paard heeft gekocht. Het paard kan buitenritten maken, want bewegen is juist goed tegen artrose en zowel de artrose als problemen luchtwegen zijn onder controle.

Kijk wil jij dressuur rijden zoals Elise dan is dit paard niet geschikt. Maar heel veel mensen waaronder ik zoeken dat helemaal niet.

Bovendien heeft TS het paard gevonden, het is niet alsof ze er bewust naar op zoek is gegaan. Het dier kwam op haar pad. Ik had hem ook in een box geparkeerd hier en dan later uitgezocht waar dier eventueel heen kon/moest. En idd beschermd tegen al die mensen die dan opeens wel een paard willen want mooi kleurtje......

Dreamboy

Berichten: 2463
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 17:42

Ik denk dat er een aantal mensen hier gehoopt hadden dat ts een paard had gevonden wat rijp was voor de slacht. Want stel je toch voor dat ze er nog plezier aan kan beleven.

Babootje

Berichten: 26389
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 17:52

Avalanche schreef:
pien_2010 schreef:
Het wordt wel heel erg overdreven, vind ik. Net alsof TS een 3 benig paard heeft gekocht. Het paard kan buitenritten maken, want bewegen is juist goed tegen artrose en zowel de artrose als problemen luchtwegen zijn onder controle.

Kijk wil jij dressuur rijden zoals Elise dan is dit paard niet geschikt. Maar heel veel mensen waaronder ik zoeken dat helemaal niet.

Bovendien heeft TS het paard gevonden, het is niet alsof ze er bewust naar op zoek is gegaan. Het dier kwam op haar pad. Ik had hem ook in een box geparkeerd hier en dan later uitgezocht waar dier eventueel heen kon/moest. En idd beschermd tegen al die mensen die dan opeens wel een paard willen want mooi kleurtje......


Ben al heel blij dat hij niet is beland bij *je weet wel wie*.
Superfijn dat hij terecht is gekomen bij de TS.

Babootje

Berichten: 26389
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 17:53

pien_2010 schreef:
Spenk schreef:
De luchtwegen zijn op dit moment toch de reden van het niet kunnen rijden omdat die bij elke weersomslag benauwd staat? Of heb ik dat verkeerd begrepen uit ts haar posts?


Ik dacht dat dit nu al stukken beter gaat. Misschien zit ik fout hoor....


Ja ik had ook begrepen dat TS daar inmiddels al een goede balans in heeft gevonden.
Er is nog een hoop te doen hoor, bij paarden die een stof of schimmel allergie hebben, voordat ze dampig zijn.

Fly_high

Berichten: 3312
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 18:01

Dreamboy schreef:
Ik denk dat er een aantal mensen hier gehoopt hadden dat ts een paard had gevonden wat rijp was voor de slacht. Want stel je toch voor dat ze er nog plezier aan kan beleven.


Oh kom op zeg, wat een passief agressieve opmerking dit.

Ts heeft haar eigen social media brand en blijkbaar ook nog een commercieel bedrijf kunnen starten dankzij dit paard, dat is zeker plezier zat :P

Maar dat dit dier niet gezond is - en dat men echt niet zomaar een volwaardig rijpaard ergens in de bosjes treft - blijft een feit, want leven is geen Dinsey of andere Penny. Het heeft niets te maken met wel of niet gunnen. Denk dat er ook maar heel weinig paardenmensen daadwerkelijk jaloers zijn dat iemand een paard met astma mag hebben, met alle bijbehorende kosten en kopzorgen.

Cinnepin

Berichten: 8946
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 18:51

Denk ook niet dat er mensen jaloers zijn. Althans ik kan het me niet voorstellen. Zoals ik zelf heb mijn eigen paard waar ik mee kan lezen en schrijven. En ben dus niet jaloers op iemand anders met een paard.

Misschien dat mensen die geen eigen paard hebben jaloers zouden zijn, omdat ze ook graag een eigen paard willen, maar lijkt mij dat je inderdaad een gezond paard wilt. Want paard van ts heeft serieuze aandoeningen.

Maar ik gun haar alle geluk met het paard en hoop dat ze samen kunnen genieten uiteraard. :)

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 19:06

nou, ik ben wel jaloers. Niet jaloers in de zin dat ik het haar niet gun, want dat doe ik zeker. Meer jaloers dat ik denk: waarom beleef ik nou nooit eens zo'n avontuur. Hoe geweldig is het dat je gewoon een paard vind en dat je dan hoort dat je hem mag houden. En ja, die astma is wel een dingetje, maar dan nog...alleen het verhaal al, de steun van mensen, het medeleven. Had ik ook best mee willen maken, hoor. De zorgen dan weer niet, en de energie om de eigenaar te vinden had ik er ws niet ingestoken, waardoor ik een heel deel van het verhaal gemist zou hebben, want het juist ook zo mooi maakt, maar toch.... maar ja..ts heeft het paard gevonden, en de rest van het verhaal heeft ze zelf geschreven door haar inzet en energie die ze erin gestoken heeft.

pillow
Berichten: 7831
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 19:12

Dreamboy schreef:
Ik denk dat er een aantal mensen hier gehoopt hadden dat ts een paard had gevonden wat rijp was voor de slacht. Want stel je toch voor dat ze er nog plezier aan kan beleven.

Wat een waardeloze opmerking.
Er waren hier in het begin mensen met enige scepsis mbt de waarheid, en om het waarom iemand een paard dumpt. Is dat inderdaad gedaan omdat er iets aan mankeert? Ik heb dit hier ook geuit. Maar dat is iets heel anders dan hopen dat ze een kapot paard gevonden heeft.

Dreamboy

Berichten: 2463
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 19:32

pillow schreef:
Dreamboy schreef:
Ik denk dat er een aantal mensen hier gehoopt hadden dat ts een paard had gevonden wat rijp was voor de slacht. Want stel je toch voor dat ze er nog plezier aan kan beleven.

Wat een waardeloze opmerking.
Er waren hier in het begin mensen met enige scepsis mbt de waarheid, en om het waarom iemand een paard dumpt. Is dat inderdaad gedaan omdat er iets aan mankeert? Ik heb dit hier ook geuit. Maar dat is iets heel anders dan hopen dat ze een kapot paard gevonden heeft.


Nou, gezien de bak met str*nt die ts in dit hele topic over zich heen heeft gekregen, vind ik dit geen waardeloze opmerking.

Cinnepin

Berichten: 8946
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 20:25

IHN schreef:
nou, ik ben wel jaloers. Niet jaloers in de zin dat ik het haar niet gun, want dat doe ik zeker. Meer jaloers dat ik denk: waarom beleef ik nou nooit eens zo'n avontuur. Hoe geweldig is het dat je gewoon een paard vind en dat je dan hoort dat je hem mag houden. En ja, die astma is wel een dingetje, maar dan nog...alleen het verhaal al, de steun van mensen, het medeleven. Had ik ook best mee willen maken, hoor. De zorgen dan weer niet, en de energie om de eigenaar te vinden had ik er ws niet ingestoken, waardoor ik een heel deel van het verhaal gemist zou hebben, want het juist ook zo mooi maakt, maar toch.... maar ja..ts heeft het paard gevonden, en de rest van het verhaal heeft ze zelf geschreven door haar inzet en energie die ze erin gestoken heeft.


Maak je zelf dan nooit iets bijzonders mee? Kijk ik heb al de rijpaarden die ik heb gehad ( en heb ) gekregen. Allemaal op een bijzondere manier ( voor mij ) ook. Heb 2 shetjes zelf gekocht in het verleden, die ik ook allebei als cadeau weg heb gegeven.
Ik maak ook mooie dingen mee met mijn huidige paard en heb veel meegemaakt met mijn vorige paarden, dat ik echt geen jaloezie voel ( in het verleden ook niet ).
Ik prijs mezelf gelukkig met wat ik heb.

Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.

Maar een paard zoals ts ( de gebreken dan ) zou ik niet willen hebben als ik het dier niet al jaren kende en er een band mee had. Een vreemd paard met zoveel gebreken heb je geen band mee maar toch kost het een vermogen en wie weet kan je er wel nooit mee rijden of andere dingen mee doen zonder bang te hoeven zijn voor iets.
Als je het paard al kende en al een band had, denk ik er anders over.

Maar ts wil dit paard wel, en gun ik het haar ook. Maar jaloers zijn op iemand met een * ziek * paard, nee dat ben ik niet.

Neemt niet weg dat het wel een mooi en wonderlijk avontuur is natuurlijk.