Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
oji

Berichten: 4282
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 14:26

Welkom Mandarijn en Kevinski!
Leuk Always, doet ie braaf!

Babootje

Berichten: 26452
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 16:31

AlwaysH schreef:
Welkom, wat leuk! Veel P’tjes in dit topic!

Azumar heeft gisteren voor de eerste keer wat beginsels van longeren gedaan. Of iig; de stemcommando’s die erbij horen.
We hebben lekker tien minuutjes gespeeld!

[ Video ]


[ [url=m/KEJpqV.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ow698h.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YljeOm.png]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/sOmpN9.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/X50gDx.png]Afbeelding[/url] ]


Kan een aardig springpaard worden :D :D

AlwaysH

Berichten: 11290
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 16:59

Mooie allrounder! +:)+
Ik ben zelf alleen (nog) niet zo allround. Maar misschien kunnen we samen leren. O:)

roosa

Berichten: 2316
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 19:04

Vandaag muis voor het eerst zadel omgeknoopt.
Er waren hier en daar nog wat knalletjes in de omtrek van vuurwerk en er stond een pittig briesje.
Toch maar even doorgezet.
Ze heeft het super gedaan.
Niet eens gebokt <<)

Afbeelding

ElinaSK

Berichten: 2665
Geregistreerd: 07-07-10

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 09:12

Wat leuk AlwaysH om de progressie te zien :j .

Gaaf roosa! Super dat ze zo braaf was!

AlwaysH

Berichten: 11290
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 19:17

Wij hebben vandaag een nieuw commando geoefend:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hij ging helemaal uitzoeken wat hij moest doen. Vind het heel stoer van 'm. Wprdt ie slim van. :D

Mandarijn
Berichten: 9072
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 19:40

Wat leuk! :D

Dat wil ik met Dino ook uiteindelijk, alleen nu nog even niet. Hij heeft net weer door dat ie z'n voorvoeten aan de grond moet houden (of op z'n plek met uitkrabben) ipv steeds mooi naar voren te strekken als het 'm uitkomt. :+

AlwaysH

Berichten: 11290
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 20:21

Mandarijn schreef:
Wat leuk! :D

Dat wil ik met Dino ook uiteindelijk, alleen nu nog even niet. Hij heeft net weer door dat ie z'n voorvoeten aan de grond moet houden (of op z'n plek met uitkrabben) ipv steeds mooi naar voren te strekken als het 'm uitkomt. :+


Ja snap ik helemaal!
Azu doet zelf helemaal niet schrapen, of iig nog niet. Hij kan ook wel makkelijk stilstaan. Anders had ik nog eventjes gewacht.

Diertjec

Berichten: 4631
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 18:50

Wat leuk Always! Durf ik bij Odin niet zo goed aan, die gaat dan dingen bedenken die hijzelf heel grappig vindt :')

Wat tof Roosa!


Over 2 weken komt de zadelpasser voor Odin. Kijken of het zadel van z'n overleden moeder past. Ga er dan zeker niet op, gaat mij erom dat ie voor het oog goed ligt en ik hem er in ieder geval zadelmak mee kan maken, daarna komt z'n eigen zadel wel een keer :)

Mandarijn
Berichten: 9072
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 14:36

Ik ben trots! :):) Dino heeft vanmorgen voor het eerst een stukje gedraafd aan de longe. :D
Ik was zo rond september/oktober begonnen met wat cirkels opstarten, stukje stappen en weer afsluiten. Alleen daarna niet zo meer (druk door nieuwe baan en daarna de feestdagen en slecht weer), dus ik dacht vandaag laten we maar weer eens kijken hoe het gaat.
Stappen deed ie zo makkelijk dat ik dacht, we gaan eens een drafje wagen. Hij vond het wel een beetje gek, maar hij was zo braaf. <3

Het waren in totaal, inclusief stap, natuurlijk maar een paar rondjes, maar ik ben helemaal blij. :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 14:52

Mandarijn schreef:
Ik ben trots! :):) Dino heeft vanmorgen voor het eerst een stukje gedraafd aan de longe. :D
Ik was zo rond september/oktober begonnen met wat cirkels opstarten, stukje stappen en weer afsluiten. Alleen daarna niet zo meer (druk door nieuwe baan en daarna de feestdagen en slecht weer), dus ik dacht vandaag laten we maar weer eens kijken hoe het gaat.
Stappen deed ie zo makkelijk dat ik dacht, we gaan eens een drafje wagen. Hij vond het wel een beetje gek, maar hij was zo braaf. <3

Het waren in totaal, inclusief stap, natuurlijk maar een paar rondjes, maar ik ben helemaal blij. :D

[ [url=m/9gJZBq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YCiFb4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1UDjYA.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oeh wat een knap aansprekend paard <3

ElinaSK

Berichten: 2665
Geregistreerd: 07-07-10

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 16:55

Wat grappig AlwaysH, ik denk dat de mijne het ook te pas en te onpas zou doen als ik het zou aanleren _O-

Wat goed Mandarijn! En wat is de grond mooi droog. :oo Hier krijgt mijn merrie zwemles met longeren :')

Mandarijn
Berichten: 9072
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 17:55

ElinaSK schreef:
Wat goed Mandarijn! En wat is de grond mooi droog. :oo Hier krijgt mijn merrie zwemles met longeren :')

Deze bak is juist met na een bult regen op z'n best. :D Daarentegen wordt ie mul als het even droog is.

We gaan 1 februari verhuizen naar een stal dichterbij (de reistijd hierheen is icm m'n nieuwe baan helaas niet meer rond te breien), die bak is net als de meesten na regen ook modder dus dat zal weer even wennen worden. :))

Django_Mette

Berichten: 1378
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-23 04:25

Knappe Dino! Heel sprekend dier vind ik het <3

Hier gaat het proces ook rustig verder. Fedde is inmiddels ruim 2,5, maar ondanks dat het best een neuroot is, denkt hij wel mee en doet hij enorm zijn best :D
Vandaag heb ik hem terwijl ze binnen aan het klussen waren aan de longeerlijn gehad. Daar zijn we nog drukker bezig met gewoon vooruit lopen dan echt nette cirkels. De wereld is ook heel interessant af en toe :Y) Hij mocht wel in full attire vandaag :D Het bitje had hij denk ik voor de 4e of 5e keer in.
Afbeelding
Het zadel heeft hij vandaag voor de zesde keer opgehad, met de tweede keer ermee lopen. Het is nog iets te groot, maar dat laat ik komend voorjaar aanpakken. In februari of maart gaat hij eerst naar de tandarts :=

AlwaysH

Berichten: 11290
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 08:28

ElinaSK schreef:
Wat grappig AlwaysH, ik denk dat de mijne het ook te pas en te onpas zou doen als ik het zou aanleren _O-

Wat goed Mandarijn! En wat is de grond mooi droog. :oo Hier krijgt mijn merrie zwemles met longeren :')


Gaat vast wel eens gebeuren, maar ik blijf gewoon consequent en streng.

Vlindy
Berichten: 205
Geregistreerd: 20-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 12:06

Wat leuk, een beleer topic! Ik heb een 3 jarige ruin die spelenderwijs aan dingen mag wennen. Zelf heb ik er geen ervaring mee, dus we moeten beiden nog veel leren. Het is een ontzettend lief paard, beetje een binnenvetter dus heb goede begeleiding nodig. De trailer is de grootste uitdaging, maar daar gaan we binnenkort mee aan de slag met mijn grondwerk instructrice.
Vorige week voor het eerst een singeltje om gedaan en daar werd hij niet anders van. Hij loopt ook weleens op de cirkel...longeren is een te groot woord maar hij doet het vanzelf.
Hopelijk kunnen we een boel leren ook vanuit dit topic Afbeelding

Mandarijn
Berichten: 9072
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 18:28

Welkom! Wat een leuk dier. :)

ElinaSK

Berichten: 2665
Geregistreerd: 07-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 19:03

Welkom Vlindy!

Wat goed Django, lijkt al aardig een rijpaard zo haha.

veranadautje
Berichten: 1296
Geregistreerd: 12-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 20:22

Mijn kleine smurf is momenteel vooral druk met slapen.

Afbeelding

Kriebelen

Afbeelding

Leren dat water plasjes niet eng zijn.

Afbeelding

En verder slapen.

Afbeelding

Het tuig zo nu en dan op nu hopen dat het snel weer beter weer wordt zodat we wat vaker de weg op kunnen.

Nog even en hij is 3 (eind februari)

hiphorse

Berichten: 1034
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Hoogeveen (drenthe)

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 20:29

Bas mocht vandaag ook voor het eerst een zadel op heb bij de wei een buurvrouw met veel ervaring die af en toe meekijkt en tips geeft. Ontzettend fijn.

Bas deed het super! Natuurlijk al aardig wat voorbereid voordat we deze stap maakte. Maar toch onwijs trots op mijn pup *D
Hij is alleen niet echt voorwaarts

https://youtu.be/H5-FYvUyJ-w

ElinaSK

Berichten: 2665
Geregistreerd: 07-07-10

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 09:03

Dat niet voorwaarts zijn de eerste keer had de mijne ook. Ik vind dat niet zo erg ze mag gewoon in haar tempo wennen. Als ik haar direct op zou leggen dat ze door moet lopen raakt ze juist in paniek. Wel fijn dat ie zo braaf was!

Raineri
Berichten: 6296
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 02:16

Ik was vandaag weer terug na een familiebezoek in Frankrijk. En ik heb echt het idee dat ze een groot hoofd heeft in vergelijking met haar lichaam :Y) ik heb hierdoor echt wel hoop dat ze nog wel uit de pony maat groeit (1.56 met 2.5). ik ben inmiddels opzoek naar een zadel en ik denk dat binnenkort de bitfitter een keer langs zal komen. Ik ga in juni starten maar langzaam gaan we nu wel richting het voorbereiden van het inrijden :):)

AlwaysH

Berichten: 11290
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 14:07

Dat zie ik wel vaker, niet voorwaarts zijn. Ziet er verder wle netjes uit hoor!

Hier ook een groot hoofd inderdaad @Rainerie. _O-

Wij hebben vandaag schriktraining gedaan:


Afbeelding

Hij vond het wel vreemd en best een beetje ingewikkeld, maar hij was er helemaal niet rillerig van ofzo. Had i ook niet verwacht hoor, hij gaat ook altijd graag op onderzoek bij gekke attributen.

hiphorse

Berichten: 1034
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Hoogeveen (drenthe)

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 19:16

Bas is van zichzelf gewoon niet voorwaarts :') hij ziet volgens mij het nut niet van rondjes draven

Zo'n zeil is ook leuk om mee te spelen :D

Jaimy_Liam

Berichten: 199
Geregistreerd: 16-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 14:57

@EliskaSK, @furioso, @Sannej95 Dank jullie wel!! :D Ben onwijs gek met mijn knapperd! :D


@AlwaysH, ja klopt inderdaad. Hij vond de dubbele lijnen/het sturen erg lastig. En omdat ik maar 1x die les heb gekregen en bang ben om het verkeerd te doen heb ik gevraagd om een herhaal lesje. Die hebben we aankomende zaterdag. Een lesje plannen ging toch niet zo gemakkelijk als we dachten, zeker nadat we zijn verhuisd.