Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mandarijn
Berichten: 9071
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 12:31

Ziet er goed uit! Staat 'm stoer inderdaad dat zadel. :D

Filmpje aan de longe daarboven ook leuk! Lekker bezig allemaal dus.

Dino is zaterdag verhuisd naar de stal dichterbij, dus die laat ik even wennen. Sinds vanmorgen staat ie bij de rest, dus hij heeft het ook wel druk genoeg met alle nieuwe indrukken.

roosa

Berichten: 2312
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 16:46

Niet echt weer om een stapje verder te gaan deze week.
Allemaal een beetje koekoek door de wind :):)

Babootje

Berichten: 26335
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 19:26

Wij zijn nog even in de opfok langs geweest bij Polletje. Voorlopig gebeurt er dus nog niks met hem :D
Hij groeit wel lekker. Dus wel een beetje jaloers op jullie die al zo lekker bezig zijn.

Afbeelding

oji

Berichten: 4256
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 19:50

Hoe groot is hij nou Babootje?

Nog 1 nachtje slapen en dan ga ik mijn kleuter ophalen en naar de zadelmakmaker brengen....Ben zo benieuwd hoe hij het allemaal gaat oppakken.

Django_Mette

Berichten: 1374
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-23 20:00

oji schreef:
Hoe groot is hij nou Babootje?

Nog 1 nachtje slapen en dan ga ik mijn kleuter ophalen en naar de zadelmakmaker brengen....Ben zo benieuwd hoe hij het allemaal gaat oppakken.


Heel veel succes morgen! *\o/*

Babootje

Berichten: 26335
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 20:04

oji schreef:
Hoe groot is hij nou Babootje?

Nog 1 nachtje slapen en dan ga ik mijn kleuter ophalen en naar de zadelmakmaker brengen....Ben zo benieuwd hoe hij het allemaal gaat oppakken.


Nagenoeg i.60 mss nog een paar cm kleiner.

Veel plezier Oji!

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 20:10

Azu zijn wolfskiesjes zijn getrokken en ook wat doppen er uit.
Binnenkort met een bitje gaan beginnen.

Afbeelding
Afbeelding

ruitje

Berichten: 12329
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 20:13

Haha charmante foto :')

Hoop je op een bepaalde maat Babootje?

Succes met de rit morgen Oji!

ElinaSK

Berichten: 2660
Geregistreerd: 07-07-10

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 20:35

Spannend Oji!

Haha dat hoofd AlwaysH. Mijne mag morgen weer, vindt ze vast leuk :')

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 20:38

Hoi allemaal!

Ik lees hier al een tijdje in stilte (met enorm veel plezier) mee maar het wordt toch tijd dat ik me ook maar eens meld.


Afbeelding

Dit zijn Vis-à-Vis (aka Vis) en ik. Hij is een NRPS (lusitano x AV) ruin die in mei 3 jaar wordt. Ik wil hem zelf gaan beleren. Heb al meerdere paarden beleerd maar dit is mn eerste eigen.

Mijn plan is hem komende zomer goed ruitermak te maken. Of ik hem al echt door ga rijden kijk ik tzt even of ik hem daar klaar voor vind, zijn groeifases gaan erg onregelmatig haha.

Voor nu doen we vooral veel wandelen en grondwerk, hij is echt enorm slim en leergierig. Meneer staat 24/7 buiten in een paddock paradise in aanleg.

Ik heb zin om hier jullie verhalen te lezen en ervaringen uit te wisselen!

Babootje

Berichten: 26335
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 20:40

ruitje schreef:
Hoop je op een bepaalde maat Babootje?


Rond de 1,65 vind ik een prima maat. Dat gaat hij minimaal wel worden denk ik.
Zijn hoofd is een stukje groter dan dat van zijn 165 moeder. Die heeft cob, maar hij heeft zo te zien wel full.

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 20:42

Wat een knapperd Renee!

Ik pak Xio (22 mei 3) nu 1x in de week max 10min aan de longeerlijn. Deze week met zadel en losse beugels. Het zadel kende ze al, de beugels nog niet. Dat vond ze maar even spannend, daarna superbraaf.
Ik ben ook blij dat ik haar heb leren inparkeren langs een krukje, dat komt straks mooi van pas.

SCC

Berichten: 895
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 20:43

@ Roosa. die van ons zijn ook al niet te doen met dit weer. tenzij je een mega vervelende en hyperactief paard leuk vind :+

@Babootje leuk paard! hoe oud is hij nu? vind de bles trouwens ook mooi midden op het hoofd.

@Oji heel veel succes morgen! of eigenlijk jouw paard aangezien luilekkerland over is :Y)

@AlwaysH. lekkere charmante foto van paard :') maar ging het wat makkelijk?

@ Renee_S. welkom! mooi kleurtje paard <3

Ik heb 10-02 een afspraak staan voor mijn paard bij de tandarts bij de dierenarts op locatie.
Dan kan hij goed verdoofd worden en staat hij lekker in de opvoedbox vast, want meneer is verdoofd niet heel stabiel....
Hij moet er 2 wolfstanden uit, en goed gecontroleerd ivm het toch wel maken van proppen.

En ik heb er een paar dagen terug het zadel op gegooid en daarna zelfs op zijn rug kunnen gaan hangen. ben trots op de puppy *\o/* heb contact met een beleerder dat hij daar rond mei heen kan om echt goed beleerd en gereden te worden. en dan kan ik daarna heerlijk gaan rijden met mijn pup :)

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 21:10

Bedankt! Ik vind m nu vooral maar een beetje viezig van kleur :+ in de zomer is hij veel mooier vind ik.

Hoe doen jullie het qua zadel? Ik heb geen eigen zadel verder, kan wel een BBP lenen van een vriendin voor het longeren maar lijkt me toch anders?
Ik twijfel enorm wanneer het slim is een zadelpasser te laten komen, of dat ik zelf zijn boommaat meet, iets zoek wat ongeveer past, daarmee laat wennen en dan een zadelpasser laat komen voor ik echt op ga. Maar vind t lastig haha

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 22:45

Jahoor ging goed @SCC! :j

Wat een leukerd @Renee

Ik doe pas aanmeten als hij wat meer bespiering ed heeft. Vind het zonde van mijn geld anders.

Maartje_M

Berichten: 9388
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 23:10

Hier is vorige week de zadelpasser geweest. Tot nu toe alles met de bbp gedaan en een keer zadel van mijn merrie er op gehad omdat dat toch anders ligt dan een bbp. Maar Lissy is heel nuchter, dus zadelpasser kon er zo een paar modellen opleggen en ik heb op 1 zelf ook even gezeten (was de 2e keer dat ik op haar zat), die ben ik nu 2e hands aan het zoeken

furioso

Berichten: 1466
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Puurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 23:19

Leggen jullie er dan met het opleren/ gewennen een zadel op van een ander paard?

Dat was mijn gedachte om er het zadel van mijn ander paard op te leggen voor in het begin :o

Het bitje gaat er pas vanaf april in want dan is de tandarts langs geweest dus voor die periode ga ik er ook nog niet op (waarschijnlijk) :')

Django_Mette

Berichten: 1374
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 00:04

furioso schreef:
Leggen jullie er dan met het opleren/ gewennen een zadel op van een ander paard?

Dat was mijn gedachte om er het zadel van mijn ander paard op te leggen voor in het begin :o

Het bitje gaat er pas vanaf april in want dan is de tandarts langs geweest dus voor die periode ga ik er ook nog niet op (waarschijnlijk) :')

Het zadel wat op Fedde ligt is nog van mijn vorige pony geweest. Dat was een Connemara met een vergelijkbare bouw, maar die was iets breder waardoor het zadel ook iets te breed is :o Ik oefende er ook geen druk op uit ofzo.

Fedde is wel echt ontieglijk obstinaat de laatste weken -O- Alles wat hij allang gezien heeft is eng, hij houdt spanning vast, dikke neuroot als je het mij vraagt. Er zit iets niet helemaal lekker en zijn vriendinnetje gaat volgende week ook verhuizen dus hij mag even rustig aan doen. Volgende maand naar de tandarts en wellicht als het weideseizoen weer begint dat het dan weer beter gaat :)

ruitje

Berichten: 12329
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 08:45

Ik heb een paar oude zadels liggen. Er zijn van die modellen die op de een of andere manier voor 80% goed liggen op veel type paarden ofzo? Heb een paar Kiefers, Wintecs en Ainsleys. Geen reet meer waard als ik ze inruil maar prima voor dit soort werk.

En als ze dan aan her werk zijn kan er een ander zadel op.

Het is ook 'woei' weer, misschien heeft Fedde daar ook last van :D

Maartje_M

Berichten: 9388
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 09:06

Het zadelmak maken en hangen heb ik allemaal met bbp gedaan. En een keer een echt zadel om te kijken wat ze met loshangende beugels deed.

Raineri
Berichten: 6243
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 09:29

Babootje schreef:
oji schreef:
Hoe groot is hij nou Babootje?

Nog 1 nachtje slapen en dan ga ik mijn kleuter ophalen en naar de zadelmakmaker brengen....Ben zo benieuwd hoe hij het allemaal gaat oppakken.


Nagenoeg i.60 mss nog een paar cm kleiner.

Veel plezier Oji!



Ok dit geeft mij hoop. Pank is nu denk ik 1.57/1.58. In de lente zal er nog wel wat bijkomen denk ik. Zijn ouders zijn wel wat groter geloof ik dat je ooit eens zei?

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 15:42

Handig als je zoveel ‘oude’ zadels hebt liggen natuurlijk! Maar fijn om te lezen dat er ook goede ervaringen met BBP zijn.

Wij hebben vandaag weer gewandeld. Ik ben super trots op hoe snel meneer went aan (groot) verkeer wat toch goed 80 rijdt op de weg waar we langs liepen. En dat met deze wind.
Hij is wel enorm in de fase van overal stilstaan en kijken. Vooral naar andere paarden. Ach, kleuters :+

Afbeelding
Afbeelding

Raineri
Berichten: 6243
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 15:45

Nou hij staat er mooi rustig bij met al die wind! Heel stoer!

Denk dat wij de wind ook vooral eng winden vaak. Die paarden staan dag en nacht in de wind en desensibiliseren vaak wel op eigen terrein. Die van mij vind wind niet spannend. Op vreemd terrein is het dan wel weer een factor die niet meehelpt _O-

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 16:25

Ik pak inderdaad het zadel van mn andere merrie, die lijkt voor nu goed te liggen. Hangen en voor het eerst zitten doe ik ook op bbp, dan kan ik er sneller vanaf mocht het nodig zijn :=

Yontheke

Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 17:15

Ik leg er ook gewoon een zadel van 1 van de andere paarden op en hopen dat het een beetje deftig past.
Morgen laatste keer bezoeken in de opfok vooraleer we hem in april gaan halen. Hij is helaas nog steeds hengst en pfff de afspraken worden momenteel echt niet nagekomen en dat vind ik heel vervelend. Hij had al een jaar geleden gecastreerd moeten zijn.