Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ik ben 175 cm en mijn paard 157 cm KAN DIT ?

 
Profiel   

HeeHee,
Ik ben een paard tegen het lijf gelopen echt een schatje. Nu was alleen mijn voorkeur boven de 160 cm en dat is ze niet … hoe denken jullie hier oven kan dit kan dit niet ga ik hier met dingen tegen aan lopen ?

Laat me je mening weten en blijven we lief in de comments ?

Thankssss
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-22 09:52 



 
Profiel   

Dat valt niet te zeggen. Ligt eraan hoe beide gebouwd zijn, wat het gewicht is van beide, wat de ruimte voor een zadel is bij het paard en of jij daar in past. Zelfs met foto alleen is dat moeilijk beoordelen, maar alleen op basis van deze informatie is er niks te zeggen

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-22 09:54 



 
Profiel   

Zonder foto moeilijk te zeggen. Ik ben 1.68 en mijn paard is 1.52 met korte rug en past perfect. Het is wel geen ielig paardje, maar een fors gespierde hengst, dat scheelt.

[ img ]

[ img ]
foto's voor het beeld.

Ik heb ook een IJs van 1.32, die ook best fors is, en zelfs daar vind ik het nog passen, al rijd ik hem echt heel weinig, maar heb ik een bijrijdstertje gezocht van 12 voor hem, omdat ik er mij toch niet zo heel goed bij voelde.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-22 09:59 



 
Profiel   

Inderdaad, wat voor bouw heeft hij.
Daar ligt het voor een groot deel aan.

Ik ben 172 en dit paardje ook 157.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-22 10:14 



 
Profiel   

175 op 143.. ligt echt aan de bouw.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-22 10:17 



 
Profiel   

Ligt idd aan de bouw, hoe lang is de rug bijvoorbeeld? Bij een kort ruggetje kan het zadel een issue zijn, als jij je benen niet kwijt kunt en daardoor meer achterop het zadel komt te zitten zul je een grotere nodig hebben. Vaak past dat dan niet meer op de rug en dan ben je dus te groot zonder per se te zwaar te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-22 10:21 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Dat valt niet te zeggen. Ligt eraan hoe beide gebouwd zijn, wat het gewicht is van beide, wat de ruimte voor een zadel is bij het paard en of jij daar in past. Zelfs met foto alleen is dat moeilijk beoordelen, maar alleen op basis van deze informatie is er niks te zeggen


Ik zelf ben erg slank ik weeg 65/70 kilo en het paard is erg breed gebouwd van Hongaarse afkomst !

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-22 10:28 



 
Profiel   

sevke schreef
Zonder foto moeilijk te zeggen. Ik ben 1.68 en mijn paard is 1.52 met korte rug en past perfect. Het is wel geen ielig paardje, maar een fors gespierde hengst, dat scheelt.

[ [url=m/mRZ7pE.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kAz46J.jpg]Afbeelding[/url] ]
foto's voor het beeld.

Ik heb ook een IJs van 1.32, die ook best fors is, en zelfs daar vind ik het nog passen, al rijd ik hem echt heel weinig, maar heb ik een bijrijdstertje gezocht van 12 voor hem, omdat ik er mij toch niet zo heel goed bij voelde.


[ [url=m/ltTVrb.jpg]Afbeelding[/url] ]


Owww dit ziek er top uit ! Ja ze is breed gebouwd van hongaarse afkomst!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-22 10:30 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Inderdaad, wat voor bouw heeft hij.
Daar ligt het voor een groot deel aan.

Ik ben 172 en dit paardje ook 157.
[ Afbeelding ]


Ja dit ziet er prima uit! Ja ik denk dat het bijna identiek is alleen ik ietsjes groter

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-22 10:32 



 
Profiel   

Ik ben 1.76, Mijn pony (new forest, wel een forse) was 1.51. Ik woog destijds (op mijn zwaarst) 67 kg. Daar had hij totaal geen moeite mee, voor het plaatje vond ik het minder mooi.
Maar ik had hem al vanaf zijn geboorte en zou hem nooit weggedaan hebben.

Je kan het dan weer niet met een ijslander vergelijken vind ik. Die zijn sowieso heel anders gebouwd en daar rijden ook altijd volwassenen op. Die zijn ook weer geen 1.57..


Laatst bijgewerkt door IMJ op 21-09-22 10:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-22 10:32 



 
Profiel   

Ligt inderdaad erg aan de bouw. Hier een smal paardje van 157 gehad, waar ik (toen ik eenmaal uitgegroeid was) met 170 met m’n hele voet onderuit stak. Ben er verder nooit te zwaar voor geweest met gem. 55 kilo, dus heb het voor lief genomen dat het er niet meer netjes uitzag. Paard wegdoen was geen optie en reed toen geen wedstrijden meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-22 10:45 



 
Profiel   

Mars schreef
Ligt idd aan de bouw, hoe lang is de rug bijvoorbeeld? Bij een kort ruggetje kan het zadel een issue zijn, als jij je benen niet kwijt kunt en daardoor meer achterop het zadel komt te zitten zul je een grotere nodig hebben. Vaak past dat dan niet meer op de rug en dan ben je dus te groot zonder per se te zwaar te zijn.


Daar heb je gelijk in wel heb ik een kippen bill haha dus niet veel vulling maar dat moet ik wel even mee nemen natuurlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-22 10:48 



 
Profiel   

3heathcliff5 schreef
Ligt inderdaad erg aan de bouw. Hier een smal paardje van 157 gehad, waar ik (toen ik eenmaal uitgegroeid was) met 170 met m’n hele voet onderuit stak. Ben er verder nooit te zwaar voor geweest met gem. 55 kilo, dus heb het voor lief genomen dat het er niet meer netjes uitzag. Paard wegdoen was geen optie en reed toen geen wedstrijden meer.


Oke dankuwel ik heb wel een foto van de eigenaar op het paard en zij is 180 zelfs

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-22 10:49 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Dat valt niet te zeggen. Ligt eraan hoe beide gebouwd zijn, wat het gewicht is van beide, wat de ruimte voor een zadel is bij het paard en of jij daar in past. Zelfs met foto alleen is dat moeilijk beoordelen, maar alleen op basis van deze informatie is er niks te zeggen


Inderdaad, wij kunnen er weinig over zeggen. Een breed paard heeft niet per definitie een sterke, gezonde rug. Een fijner gebouwd paard is niet altijd zwakker.

Neem een instructeur of andere kenner mee, en laat het paard ook keuren op de rug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-22 10:50 



 
Profiel   

Ik heb vroeger veel met Hongaarse paarden gewerkt en die liepen ook vrolijk rond met volwassen mannen ondanks de wat kleinere stokmaat. Als het dus inderdaad een stevig paard is dan zou het volgens mij geen probleem moeten zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-22 10:58 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-22 11:12 



 
Profiel   

Voor mij is het met mijn 1.74 toch wel een harde eis om een paard van minstens 1.65 te hebben. Ik heb een lang bovenlijf ipv lange benen en dan worden bij mij de verhoudingen niet kloppend. Heb een tijdje een merrie van 1.60 ongeveer gereden en dat was gewoon niet het ideale beeld. Last ervan had ze niet omdat ik totaal niet zwaar ben, maar ik vond het beeld uiteindelijk wel lichtelijk storend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-22 11:30 



 
Profiel   

Inderdaad, het hangt helemaal af van de bouw van het paard, maar ook van die van jou. Heb je lange (boven)benen en een korter lichaam? Of andersom? Want dat bepaald ook weer je zadelmaat. Past dat dan op zijn rug?
Ik zie dat Sydney dat ook aangeeft: de verhouding bepaald niet alleen het beeld, maar met een lang bovenlichaam t.o.v. een korte hals, ga je vaak compenseren in je zit omdat het voelt/lijkt alsof hij onder je uit piept. Je hebt verhoudingsgewijs weinig paard vóór je.
Bij mij is het andersom. Met 1.78m en lange benen t.o.v. van een korter bovenlichaam, kan ik prima op een KWPN'er van 1.62m. Maar die is dan wel rondgeribt zodat ik een normale beenligging heb.

Het klinkt in ieder geval niet vreemd of onmogelijk! Neem iemand mee die in alle opzichten objectief meekijkt want je klinkt al alsof je op een roze wolk zit :D
Veel succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-22 11:55 



 
Profiel   

Ik ben rond de 173 en mijn haflinger is +- 1.53cm. Het is helaas geen scherpe foto maar dan heb je in ieder geval een beeld.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-22 12:03 



 
Profiel   

Tss, wat een gemiauw allemaal weer. TS is maar 18 cm groter dan het paard en met 65-70 kg ook geen zwaargewicht.

Dan moet het paard wel heel iel, gebrekkig en/of ongetraind zijn om daar problemen mee te hebben. Als er problemen ontstaan zal dat 99% met rijderij te maken hebben en hooguit 1% met lengte of gewicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-22 12:15 



 
Profiel   

1,78 op

1,56
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-22 12:18 



 
Profiel   

1.84 met 1.55. mijn vorige paard, ging prima hoor!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-22 12:19 



 
Profiel   

Ik kocht er recent eentje van 1m56 en ik ben 1m74 (61 kg) :+ Idealiter was ze minstens 5 cm groter geweest, maar ik had er een goed gevoel bij, dus toch gekocht. Is het ideaal voor de sport? Zeker niet, het plaatje kan mooier en als kleintje tussen de paarden is ook niet alles. Maar voor recreatie zie ik het probleem zo niet. Zeker als je zelf ook niet zwaar bent en het een stevig(er) paardje is. Foto heb ik nog niet maar het beeld is vergelijkbaar met hierboven. Tis maar net wat je belangrijk vindt :D Lengte van de rug is wel een aandachtspuntje, en dan ruimte voor het zadel. Maar voor de rest :o

Vorig paardje in mijn profiel was trouwens 1m43, en dat misstond volgens mij ook niet. Hij was wel steviger, type Quarter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-22 12:20 



 
Profiel   

Rex_Rolfo schreef
Tss, wat een gemiauw allemaal weer. TS is maar 18 cm groter dan het paard en met 65-70 kg ook geen zwaargewicht.

Dan moet het paard wel heel iel, gebrekkig en/of ongetraind zijn om daar problemen mee te hebben. Als er problemen ontstaan zal dat 99% met rijderij te maken hebben en hooguit 1% met lengte of gewicht.

Er miauwt toch niemand? TS stelt een vraag, men antwoordt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-22 12:57 



 
Profiel   

Ik ben 1.74 en mijn paard is 1.59.
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-22 13:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen