(On)verkoopbaar paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elisa2

Berichten: 37324
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 09:26

Barbara:
Ja mee eens, als de TS daar dan nog voldoende financiele middelen voor heeft.

Zo niet, dan zou ik eerder kiezen voor inslapen dan bruikleen omdat je gewoon niet wilt dat hij stiekem doorverkocht wordt en de handel in gaat. Dus houden, uitsluiten of hij pijn heeft en een fijne plek zoeken voor hem of in laten slapen.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 09:35

Elisa2 schreef:
Barbara:
Ja mee eens, als de TS daar dan nog voldoende financiele middelen voor heeft.

Zo niet, dan zou ik eerder kiezen voor inslapen dan bruikleen omdat je gewoon niet wilt dat hij stiekem doorverkocht wordt en de handel in gaat. Dus houden, uitsluiten of hij pijn heeft en een fijne plek zoeken voor hem of in laten slapen.


Mee eens inderdaad, ik zou zon paardje ook niet zomaar weg doen, als het niet voor jezelf haalbaar is hem te houden, zou ik ook eerder aan inslapen denken. Het risico is gewoon te groot om zon paardje voor hemzelf als voor anderen, door te schuiven denk ik...

Marigold

Berichten: 12590
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 09:38

Zat zomaar te denken, misschien is het te proberen of hij heel toevallig matched met deze pony? Is redelijk bij je in de buurt.. maar dan mag hij ivm de andere pony niet meer op gras.
[ED] Stalling zonder weidegang Boijl eo waar zijn ze?

It’s a shot in the dark, maar voor hetzelfde geld vormen ze een goed team en is het voor jullie beide een oplossing samen wat te huren?

Riviera87
Berichten: 417
Geregistreerd: 05-05-20

Re: (On)verkoopbaar paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 09:58

Maar even heel eerlijk, wat voor kwaliteit van leven heeft een paard nog als het elke dag alleen maar staat te staan.. Dus in zijn eentje, de vraag of je daar een weiland voor kunt vinden of word het een postzegel. Met dan nog de onderliggende blessure waar hij wellicht ongemak van heeft. Ik vind kwaliteit van leven een belangrijke om mee te nemen in alle afwegingen en niet alleen 'leven'

talievlietie
Berichten: 525
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-22 11:19

Ik lees alle reacties maar ik laat alles ook even op mij inwerken.

BarbaraNova schreef:
Ik vindt de reacties wel heel erg heftig, ik heb ook twee paarden waarvan 1 hengst die niet met anderen kunnen, sommige hebben gewoon erg dominant karakter. Met stroomdraadje er tussen naast andere paarden geeft geen problemen. Dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Belangrijkste is uit te sluiten of hij pijn heeft....dat zou mijn grootste zorg zijn. Als hij geen pijn heeft en je kan hem bv bij een boer stallen met een shetje ofzo er bij en je kan lekker nog wandelen ofzo dan kan het voor iedereen nog best een leuk leven worden...


Zoals eerder genoemd, hij breekt door draden heen en sloopt hij palen ed. Daarnaast heb ik dus geen tijd voor hem daarom staat hij bij een rusthuis waar alle zorg weggenomen wordt.

MarliesV

Berichten: 15204
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: (On)verkoopbaar paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 11:23

Ik kwam hem net tegen op Markt als weidemaatje, vind het wel heftig dat je hem daar op deze manier aanbied, vooral in combinatie met dit topic.

talievlietie
Berichten: 525
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-22 11:26

MarliesV schreef:
Ik kwam hem net tegen op Markt als weidemaatje, vind het wel heftig dat je hem daar op deze manier aanbied, vooral in combinatie met dit topic.


Omdat? Staat niet uitgebreid uitgelegd als hier maar ik geef duidelijk aan dat hij moeilijk is. Wanneer iemand reageert krijgt diegene het hele verhaal wel te horen.

MarliesV

Berichten: 15204
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: (On)verkoopbaar paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 11:31

Omdat je dit topic opent omdat je niet meer weet wat te doen, niet weet of hij pijnvrij is enz. En hem wel als weidemaatje aanbieden ondertussen.

Ik lees niet dat hij moeilijk is, ja met grote paarden, maar de rest niet. Dat haal je niet uit zo'n advertentie.

Dus vind het contrast tussen hem op die manier aanbieden (ook al geef je later het hele verhaal) en je OP waarin je twijfelt aan waar je goed aan doet nog al groot.

Lijsken
Berichten: 1030
Geregistreerd: 10-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 11:44

talievlietie schreef:
MarliesV schreef:
Ik kwam hem net tegen op Markt als weidemaatje, vind het wel heftig dat je hem daar op deze manier aanbied, vooral in combinatie met dit topic.


Omdat? Staat niet uitgebreid uitgelegd als hier maar ik geef duidelijk aan dat hij moeilijk is. Wanneer iemand reageert krijgt diegene het hele verhaal wel te horen.


Omdat je zelf niet eens weet of hij pijn heeft nu. En als dat wel zo is, dan is hij ook als weidemaatje ongeschikt. Naast dat ik vind dat je dat sowieso moet uitsluiten om een eerlijke beslissing voor hem te kunnen nemen.
Laatst bijgewerkt door Lijsken op 29-11-22 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

talievlietie
Berichten: 525
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-22 11:44

MarliesV schreef:
Omdat je dit topic opent omdat je niet meer weet wat te doen, niet weet of hij pijnvrij is enz. En hem wel als weidemaatje aanbieden ondertussen.

Ik lees niet dat hij moeilijk is, ja met grote paarden, maar de rest niet. Dat haal je niet uit zo'n advertentie.

Dus vind het contrast tussen hem op die manier aanbieden (ook al geef je later het hele verhaal) en je OP waarin je twijfelt aan waar je goed aan doet nog al groot.


Weer zelfde soort vraag; dus? Ik weet inderdaad niet wat ik moet doen omdat dit een gevoelenskwestie is van een paard die ik al bijna 14 jaar heb. Ik wil weten of er überhaupt iemand is die hem over zou nemen, dus ja. Hij staat op bokt, hij staat op mp en op facebook. Ik heb nu 1 reactie gehad en die heb ik vanalles verteld over zijn problemen. Wanneer iemand reageert betekent niet dat hij daar ook heen gaat en dat ik geen extreem overwogen keuze maak als ik die keuze zou maken. Net zoals ik dat zou hebben als ik hem zou laten hemelen. Alle emoties, scenario's vliegen door mn hoofd en lijf. Sorry maar vind het kort door de bocht om te impliceren dat ik dit niet op de juiste manier doe of dat het zogenaamd heftig neergezet is.

[EDIT] zelfde geldt voor dat hij pijn heeft of niet, een van de mogelijke scenario's waar ik iets mee zou doen mocht ik die keuze maken. Ik vraag niet om een mening over die advertentie. Ik vraag een mening over de situatie waar hij en ik in verkeren.

Binck8
Berichten: 428
Geregistreerd: 21-05-19

Re: (On)verkoopbaar paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 11:54

Ben je ondertussen ook bezig met het uitsluiten van aanhoudende pijn bij hem? Als hij niet pijnvrij kan zijn, neem ik aan dat je daarmee anders voor/in de keuze zou staan.
Zolang als hij van jou is, ben jij verantwoordelijk voor zijn mogelijke pijnklachten, het uitsluiten/vaststellen/behandelen.

DuoPenotti

Berichten: 29715
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: (On)verkoopbaar paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 12:01

Ik denk dat je nu even je volgorde verkeerd om hebt staan. :)

Voor nu is het beter te kijken of hij pijn heeft.
Laat hem nog eens onderzoeken door de dierenarts eventueel 2 weken op zware pijnstilling.
Zegt de dierenarts, geen probleem medisch gezien om hem op de weide te laten staan, dan kun je hem nog te koop aanbieden.

Maar stel er komt uit, paard is echt niet meer pijnvrij, dan is hem aanbieden voor weidemaatje ook niet eerlijk meer.

Lijsken
Berichten: 1030
Geregistreerd: 10-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 12:03

De situatie waar jullie in verkeren is vooral onduidelijk. Je mist informatie om een goede keuze te kunnen maken.

Het eerste dat je moet weten is of er sprake is van pijn of niet. Als je paard doorlopend pijn heeft is er eigenlijk maar een keuze, inslapen (vooruit, en de slager).

Als er geen pijn is kan je verder gaan denken. Wil je eigenaar blijven dan wordt het hard zoeken naar een ander pensioenplekje waar hij terecht kan. Wil je dat niet, of lukt het financieel niet dan is de keuze tussen hemelen of een andere eigenaar zoeken.

Ik acht de kans op het tweede klein. Ik heb zelf ook een weidemaatje staan die geblesseerd is maar er onbelast geen pijn aan heeft. Echter, zijn taak is ook maatje zijn, hij houd mijn andere paard gezelschap. En juist dat wil met jou paard niet/moeilijk. Een weidemaatje dat apart moet staan is eigenlijk geen maatje. En daarmee wordt de mogelijkheid voor herplaatsen naar een ander wel heel erg klein. Dan negeer ik het hele verhaal van uitbreken/palen slopen nog…

En ja, dat is hard en ontzettend verdrietig. Zeker omdat je hem al zo lang hebt. Maar houden van is soms ook loslaten, als hij pijn heeft is inslapen beter dan doormodderen.

Edit: wat DuoPenotti zegt dus.

Sansevieria
Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 12:12

DuoPenotti schreef:
Ik denk dat je nu even je volgorde verkeerd om hebt staan. :)

Voor nu is het beter te kijken of hij pijn heeft.
Laat hem nog eens onderzoeken door de dierenarts eventueel 2 weken op zware pijnstilling.
Zegt de dierenarts, geen probleem medisch gezien om hem op de weide te laten staan, dan kun je hem nog te koop aanbieden.

Maar stel er komt uit, paard is echt niet meer pijnvrij, dan is hem aanbieden voor weidemaatje ook niet eerlijk meer.

Mee eens.

Zeker nu in deze economisch zware tijden zou ik persoonlijk er niet op durven vertrouwen dat mijn oude paard niet toch nog op de een of andere manier de handel inging.

Marigold

Berichten: 12590
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 13:16

Ts is gewoon aan het inventariseren welke opties er zijn, dat snap ik best!
De kans dat iemand een plek geeft aan dit paard is niet zo heel groot maar ja. Het kan ook onderdeel van het proces zijn naar emotioneel klaar zijn (na er alles aan gedaan te hebben) het paard toch in te laten slapen. Wat een heftige beslissing is die je niet zomaar neemt.
Dus ik ga hier niet oordelen, je zou zelf maar voor de keuze staan met een onverkoopbaar paard dat niet gereden kan worden, uitbreekt, veel geld kost maar toch je paardje is die je hebt zien opgroeien en die hinnikend naar je toekomt terwijl dit topic loopt en de gedachte aan loslaten door je heen gaat.
Kan TS alleen veel sterkte wensen bij het maken van je keuzes. :(:)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57970
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 13:40

Marigold schreef:
Ts is gewoon aan het inventariseren welke opties er zijn, dat snap ik best!
De kans dat iemand een plek geeft aan dit paard is niet zo heel groot maar ja. Het kan ook onderdeel van het proces zijn naar emotioneel klaar zijn (na er alles aan gedaan te hebben) het paard toch in te laten slapen. Wat een heftige beslissing is die je niet zomaar neemt.
Dus ik ga hier niet oordelen, je zou zelf maar voor de keuze staan met een onverkoopbaar paard dat niet gereden kan worden, uitbreekt, veel geld kost maar toch je paardje is die je hebt zien opgroeien en die hinnikend naar je toekomt terwijl dit topic loopt en de gedachte aan loslaten door je heen gaat.
Kan TS alleen veel sterkte wensen bij het maken van je keuzes. :(:)

Op dit punt is TS gewoon aan het zoeken naar een manier om niet zelf de verantwoordelijkheid te moeten nemen. Ze gaat een paard weg doen dat wel of geen pijn heeft met een hoop gedragsproblemen. Er zijn er al haar al velen voor gegaan die "goed zouden onderzoeken" dat het paard goed terecht zou komen en waar het alsnog mis gaat.
Dit heeft niets te maken met je opties inventariseren.

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Re: (On)verkoopbaar paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 13:49

Ts neem zelf je verantwoordelijk in plaats van hem te willen slijten aan een ander zodat jij de beslissing niet hoeft te nemen.

Wie wil er nou een weidemaatje die waarschijnlijk pijn heeft en al je omheining sloopt?

Laat dat paard inslapen.....

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 13:53

Soms is het zoeken naar de speld in een hooiberg, maar je hebt er maar 1 nodig. Ik snap TS wel. Dat bokt zo makkelijk denkt over inslapen ipv andere opties vind ik best bijzonder.

Niet de hele wereld is vals en gemeen en niet iedereen wil een paard om te shinen en rijden.

Ik heb 1,5 jaar gezocht naar de ideale plek voor mijn hengst, naam met minder geen genoegen, heb hem 1 keer weer naar huis gehaald, maar nu staat hij ergens waar alle puzzelstukjes passen en alles klopt.

Ik heb zelf vaker dan eens een paard in bruikleen gehad, altijd paarden met issues. En toch is er maar 1 keer een eerder dan afgesproken weg gegaan.

Paardje van TS is nu erg vervelend wat ik lees, maar krijgt ook geen enkele uitdaging, valt buiten de groep. Het kan zomaar zijn (mits pijn uitgesloten!) dat als het plaatje klopt, dus samen met 1 merrie zonder andere paarden, en wat mentale uitdaging dmv grondwerk, hersenwerk of eens een wandeling, dat hij nog 10 jaar gelukkig leeft. En iemand heel gelijk van hem wordt, en TS op afstand ook.

Is dat het proberen niet waard? Door bruikleen te kiezen behoudt TS de mogelijkheid om wanneer het niet goed gaat in te grijpen en eventueel een andere keuze te maken.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57970
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 13:57

Caily schreef:
Soms is het zoeken naar de speld in een hooiberg, maar je hebt er maar 1 nodig. Ik snap TS wel. Dat bokt zo makkelijk denkt over inslapen ipv andere opties vind ik best bijzonder.

Niet de hele wereld is vals en gemeen en niet iedereen wil een paard om te shinen en rijden.

Ik heb 1,5 jaar gezocht naar de ideale plek voor mijn hengst, naam met minder geen genoegen, heb hem 1 keer weer naar huis gehaald, maar nu staat hij ergens waar alle puzzelstukjes passen en alles klopt.

Ik heb zelf vaker dan eens een paard in bruikleen gehad, altijd paarden met issues. En toch is er maar 1 keer een eerder dan afgesproken weg gegaan.

Paardje van TS is nu erg vervelend wat ik lees, maar krijgt ook geen enkele uitdaging, valt buiten de groep. Het kan zomaar zijn (mits pijn uitgesloten!) dat als het plaatje klopt, dus samen met 1 merrie zonder andere paarden, en wat mentale uitdaging dmv grondwerk, hersenwerk of eens een wandeling, dat hij nog 10 jaar gelukkig leeft. En iemand heel gelijk van hem wordt, en TS op afstand ook.

Is dat het proberen niet waard? Door bruikleen te kiezen behoudt TS de mogelijkheid om wanneer het niet goed gaat in te grijpen en eventueel een andere keuze te maken.

als pijn uitgesloten is? ja. Maar niet eerder.

DuoPenotti

Berichten: 29715
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 14:03

Nee die speld in de hooiberg is het naar mijn idee niet waard.

Ik vind ook dat bokt meestal te snel heeft over inslapen, maar nu sta ik daar ook achter.
Paard is niet gezond.
Dat is al een grote rode vlag met verkoop. Teveel paarden die dan in de handel terecht komen, ondanks de beloftes van de eigenaren.
Nee zeker is zo niet iedereen maar wel teveel.

En dan is het paard ook nog eens geen sociaal paard.
Dus als je dan al iemand vind die het lichamelijk geen probleem vind dan moet het ook nog maar net passen met de huidige paarden.
En stel dat lukt...
Ik weet niet hoe het bij jou gaat, maar mijn paarden bestand is veranderd door de jaren heen. Door bijvoorbeeld overlijden.
Dus bij het nieuwe baasje veranderd wat, paard van ts kan dan ineens niet meer met de paarden...wat dan?
Het blijft dan nog steeds een ongezond aso dier.... En komt alsnog de handel in.

En dan hebben we niet eens gesproken of het paard nu pijn heeft of niet.


Gezonde paarden daar gaat het al te vaak mee mis met een blijvende fijne plek vinden.
Die plek vinden voor een ongezonde is nog veel moeilijker, dan ook nog een vervelende in de groep.... het bestaat bijna niet.
Ts moet nu ook niet voor niets vertrekken op stal

Pumpkinbroes

Berichten: 409
Geregistreerd: 31-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 14:03

Hemelen om lastig of gevaarlijk gedrag is geen schande.
Ook dat steeds het slopen van het hek, dan is het eigenlijk wachten tot het hek een keer niet meegeeft en hij zich flink verwond.

4,5 jaar hengst hoeft echt geen probleem te zijn, hangt meer van het karakter van het paard zelf af dan het labeltje hengst.

Pssm kan ook raar gedrag geven en komt voor bij haflingers.
Maar stel dat zou het zijn, kan je nog niks eigenlijk in jullie situatie, ja hopen dat je de scherpe randjes met supplementen en strak management er wat af kan halen.

SjonnieZ

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 14:31

talievlietie schreef:
MarliesV schreef:
Omdat je dit topic opent omdat je niet meer weet wat te doen, niet weet of hij pijnvrij is enz. En hem wel als weidemaatje aanbieden ondertussen.

Ik lees niet dat hij moeilijk is, ja met grote paarden, maar de rest niet. Dat haal je niet uit zo'n advertentie.

Dus vind het contrast tussen hem op die manier aanbieden (ook al geef je later het hele verhaal) en je OP waarin je twijfelt aan waar je goed aan doet nog al groot.


Weer zelfde soort vraag; dus? Ik weet inderdaad niet wat ik moet doen omdat dit een gevoelenskwestie is van een paard die ik al bijna 14 jaar heb. Ik wil weten of er überhaupt iemand is die hem over zou nemen, dus ja. Hij staat op bokt, hij staat op mp en op facebook. Ik heb nu 1 reactie gehad en die heb ik vanalles verteld over zijn problemen. Wanneer iemand reageert betekent niet dat hij daar ook heen gaat en dat ik geen extreem overwogen keuze maak als ik die keuze zou maken. Net zoals ik dat zou hebben als ik hem zou laten hemelen. Alle emoties, scenario's vliegen door mn hoofd en lijf. Sorry maar vind het kort door de bocht om te impliceren dat ik dit niet op de juiste manier doe of dat het zogenaamd heftig neergezet is.

[EDIT] zelfde geldt voor dat hij pijn heeft of niet, een van de mogelijke scenario's waar ik iets mee zou doen mocht ik die keuze maken. Ik vraag niet om een mening over die advertentie. Ik vraag een mening over de situatie waar hij en ik in verkeren.



Je realiseert je toch dat er mensen zijn die zgn weidepaardjes zoeken maar eigenlijk op zoek zijn naar snelle handel in het lagere segment?

Als je om de pony geeft is inslapen juist de meest faire oplossing. Hij weet niet dat hij “maar” 14 geworden is en je bespaart hem zo een onzekere toekomst.

Simoontje04
Berichten: 107
Geregistreerd: 06-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 14:55

Ik zou hem laten inslapen/slachten, dit paard is niet gezond en persoonlijk zou ik bang zijn om hem aan te bieden als weidemaatje, aangezien je de kans hebt dat hij doorverkocht wordt. Of je zou kunnen controleren of hij echt geen pijn heeft en dan een plekje vinden waar hij als weidemaatje kan staan, maar hij nog wel van jou is.

linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 14:58

Ik snap je spagaat wel.

Mijn toevallig ook haflinger was ook een karakter paard, mijn eerste eigen. Moeilijk in omgang, moeilijk naar andere paarden, moeilijk onder het zadel en grensverleggend.

Groepsverband was hij druk mee, hij wilde alles organiseren en leiden. Tot ergenis van pensionklanten, want logisch dit bracht risico’s mee. Nachten kon ik daar van wakker liggen, want je wilt het voor iedereen goed doen. Uiteindelijk stond hij met een draadje er tussen naast de rest. Niemand kon hem binnen zetten, want hij wist het precies. Bij mij poeslief, maar een vertwijfelend stalgenoot mocht op haar buik er achteraan naar stal. Hij had hele duidelijke kaders en grenzen nodig. En een gemiddeld (volle) pensionstalling kan dat niet altijd bieden. Dus ging ik 3/4 keer per dag naar stal. Mijn last(pak) mocht niet hun last zijn.

Op zijn 12e raakte hij arbeidsongeschikt door open gebarsten einschuss. In voor en tegenspoed rekende ik €15.000 kliniek kosten af en bood pensioen. Al dan niet naast de rest. Het waren 6 zware jaren, wanneer doe je het goed en wanneer is het genoeg.

De situatie van mijn pensioneigenaar wijzigde 2 jaar geleden. Door privé omstandigheden raakte hij 80% van zijn grond kwijt. We kregen de keuze te blijven, of opzoek te gaan naar iets anders. Iets anders na ruim 10 jaar dezelfde stal en zijn( en daarmee mijn )issues wilde ik hem besparen. Een leven op de huidige stal zou inhouden dat hij enkel nog maar op de paddock kon staan. Dat was niet het leven wat ik voor ogen had voor hem. Als je dan niets meer mag en grazen je passie is, dan is zand staren en hooi eten een schil contrast en niet geest verruimend

Met buikpijn en heel veel verdriet de keuze gemaakt dat ik alles voor hem gedaan en gelaten heb, maar hem de nu kwaliteit niet meer kon bieden. Hij is 18 geworden, waarvan 15,5 jaar bij mij.

Loslaten was verschrikkelijk, maar ik kijk er in alle eerlijkheid opgelucht op terug. Jaren lang steeds grenzen voor uit geschoven uit egoïsme geen beslissing te hoeven maken en om het voor hem eerlijk, pijnvrij en comfortabel te houden.

Ik zou dus vooral met jezelf in gesprek gaan en de situatie heel goed onder elkaar zetten. Pak de twijfel aan en maak een eerlijke keuze naar hem.

Dandelion07

Berichten: 815
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 16:20

Wat vervelend. Voor jou en de pony. 14 jaar is nog niet echt oud. Doe je nu nog wat met hem of staat hij helemaal stil?
Nu heb ik ook wat vervelende ruinen meegemaakt. En bij ons op stal staat er nu 1 die dekhengst was en nog denkt dat hij hengst is. Je zou een plekje kunnen zoeken waar meer zulk soort ruinen die allemaal zo dominant zijn staan? En anders gewoon een plekje met een shetje if meerdere?