In nette kleding naar stal of omkleden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 12:37

Ik heb altijd rijkleding (alsook sportgerief) in mijn auto. Ik draag vaak een kostuum op werk (zeker als er klantenbezoeken tussenzitten) of een nette chino met hemd en trui. In dat laatste geval en als ik het de volgende dag niet meer aanmoet, dan moet ik enkel van broek wisselen. Maar heel vaak kom ik dus overdressed aan op stal, ff omkleden en dan ben ik klaar om met de paarden bezig te zijn. Als ik erna nog ga sporten kleed ik me ook op stal om (iets van als man zijnde niet met die rijbroek in de gym aan te komen ofzo :+ :') )

Rubs

Berichten: 527
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 12:39

Omkleden! Hoef ik nergens meer om te denken. Het gaat bij mij anders gegarandeerd mis, toch weer een vieze veeg

Gitana

Berichten: 2713
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 12:41

Ik zit ook iedere dag weer met dit probleem. In mijn kleding blijven ook echt geuren achter na stal, dus vandaar draag ik de broek dan maar 1 keer en dat vind ik wat overdreven.
Ik was voornemens om dan een rijbroek mee te nemen naar werk en me dan daar om te kleden. Dat kan, maar in de praktijk werkt dit anders :')
Op stal omkleden is ook geen optie hier, ik dacht vanochtend dat ik me wel in de auto kon omkleden, maar dat voelt toch erg raar..

Vanavond ga ik met mijn "nette broek" gewoon naar stal, maarja deze had ik gisteren ook al aan dus dat vind ik wel kunnen..

Tomorrow

Berichten: 956
Geregistreerd: 12-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 12:45

Ik kleed mij ook altijd om, op stal, ook als ik niet ga rijden. In de auto kan omkleden ook, is voor een broek alleen iets meer geklungel maar met dit weer wel lekker warm :))

Tieme
Berichten: 4971
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 12:52

Als ik direkt uit m'n werk ga dan kleed ik me altijd om. Oude broek, desnoods een joggingbroek over m'n nette broek. Tenzij m'n broek toch die dag in de was miet, dan hou ik die aan. Op stal staan stalschoenen en m'n paardenjas.

Na uitmesten van de stal of borstelen van paard ruikt m'n broek ook naar paard. Niet zo fris om daarmee op m'n werk te verschijnen.

VogeltjeM

Berichten: 3760
Geregistreerd: 31-12-07

Re: In nette kleding naar stal of omkleden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 13:20

Hier de paarden aan huis. De ochtendronde doe ik meestal in een onesie en daarna kleed ik me om. De avondronde wisselend, maar ook gerust in m'n nette kleding/jurkjes etc. Even schoenen en jas wisselen en gaan :+ daarna gaat het toch in de was.

pol013

Berichten: 9018
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 13:29

Overall of skibroek en of jas en vest en klompen/regenlaarzen.

De paarden staan hier aan huis dus heb 3 keer per dag dit 'probleem'. Zo lukt het heel goed om warm en schoon door het leven te gaan.

Dus verdwijnt mijn pencil skirt in een grote maat skibroek als ik de paarden ga voeren en mest ruimen en staan mijn pumps dan gebroederlijk naast mijn klompen te wachten. :D

Cilianne
Berichten: 327
Geregistreerd: 11-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 13:32

Ik kleed me altijd om, mensen hoeven niet te ruiken dat ik paarden heb :D.
Ook zweet ik gemakkelijk bij het uitmesten en dan heb ik toch graag een aangepaste (nu dus wol) onderlaag aan.

Ik deed dat vroeger toen we nog grote honden in huis hadden standaard: nette kledij voor werk en uitjes, werkkleding voor thuis en dieren. Zo doe je langer met je nette kledij...

Gini
Berichten: 17956
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: In nette kleding naar stal of omkleden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 13:40

Ik kleed me ook altijd wel om. Bij mijn paard wil ik normaal kunnen doen zonder alsnog te proberen mij zo schoon mogelijk te houden. Heel af en toe moet ik snel even iets doen en dan durf ik dat in mijn nette kleren te doen. Maar als ik op het werk er dan achterkom dat er hooitjes op mijn wollen jas hangen of dat er toch nog wat vlas van mijn schoenzolen valt, dan vind ik dat toch ook niet zo netjes. Dus daarom doe ik meestal lekker mijn paardenkleren aan bij de paarden.

Dorine92
Berichten: 5351
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: In nette kleding naar stal of omkleden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 13:43

Vanuit m’n werk is geen probleem want op m’n werk loop ik in een chillbroek en een oud vest. Ik doe wel altijd m’n haar in zo’n haarhanddoek zodat het niet vies wordt (of nat als het regent)
Als ik in normale kleding ben dan gaat er iets overheen zodat m’n kleding schoon blijft

Anoniem

Re: In nette kleding naar stal of omkleden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 13:58

Ik deed idd vaak iets over mijn kleding maar ook wel eens andersom:

Paardrijbroek onder een wat wijdere broek. Of een thermolegging die als niet-ondergoed doorkan.
Dan gewoon kleding uit doen op stal.... :)

Wordt moeilijk met een panty/rokje. Maar soms was het wel makkelijk. Vooral als ik haast had plande ik het op die manier :j . Paardenjas had ik in mijn kast hangen en verving natuurlijk mijn nettje jassen.

Ir111

Berichten: 11979
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 16:34

Ayasha schreef:
janouk schreef:
Mijn paarden staan aan huis. Ik loop tig keer per dag bij de paarden.
:D
Vooral de fysio zegt altijd dat hij rond de behandeltafel moet stofzuigen als ik geweest ben..... er ligt altijd wel hooi of vlas .....

Ik zie in de vergaderzaal na een vergadering ook wel eens vlas of hooi liggen op kantoor uit mijn sok, schoen of broeknaad.....


Paardenmeisje.....sorry mijn kleding gaat s avonds elke dag in de was....ik houd er overdag dus geen rekening mee. En ja, witte schoenen zijn bij mij na 1 dag niet wit meer

Ik heb me vroeger altijd om gekleed. Ook nu ik ze aan huis heb zal ik nooit naar de fysio gaan zonder eerst te douchen en me proper aan te kleden. Ik vind het echt respectloos om vlas, hooi en modder mee naar binnen te baggeren op iemand anders zijn werkplek. En onprofessioneel om dat op je eigen werkplek te doen. :o

Ik heb aparte schoenen en kleding voor de paarden. Even om kleden is een kleine moeite.

Helemaal mee eens. Lijkt me een kleine moeite en voor de fysio een groot plezier.

Als je in mijn behandelkamer een hooi/vlas festijn zou achterlaten moet ik inderdaad de stofzuiger pakken. Gezien het zeer strakke tijdschema waar de fysio meestal op zit is dat écht niet iets waar je op zit te wachten. Maar goed misschien boeit het jouw fysio niet. Ik zou je er wel duidelijk op aanspreken als het altijd zo gaat.

Morrie

Berichten: 22328
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: In nette kleding naar stal of omkleden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 16:39

ik ging altijd op weg naar mijn werk paarden doen (uitmesten en voeren) en op de terugweg weer. Meestal kleedde ik mij om op stal van stalkleren naar kantoorkleren en ;s middags andersom. Tenzij het heel erg koud of nat was, dan kleedde ik me op mijn werk om in het (piepkleine) toilet.
Met stalkleren op kantoor zitten, was en nogo bij ons, dat vonden ze smerig.

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: In nette kleding naar stal of omkleden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 16:53

Ik kleed mij ook altijd om op stal, geen enkel probleem :-)

kampioen2be
Berichten: 366
Geregistreerd: 05-08-21
Woonplaats: Groene hart

Re: In nette kleding naar stal of omkleden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 17:17

ALs ik ga rijden ga ik helemaal omkleden. Wel snel, is goed. Vandaag bijv niet gereden, dan ga ik met joggingsbroek over normale kleding en op rubbere laarzen, schoenen wissel ik auto.

wendy1987

Berichten: 6969
Geregistreerd: 29-10-07

Re: In nette kleding naar stal of omkleden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 17:23

Als ik ga rijden kleed ik me om. Maar dan moet ik sowieso langs huis voor zadel.
Anders gewoon andere schoenen en dan zorg ik dat ik niet te nette kleren aan heb..
En dan doe ik gewoon niet zo heel veel. Dus snelle borstel, en niet door natte zooi heen stampen. Meestap pas ik mn jas daar ook al op aan, want mijn speciale paardenjas hangt dan altijd nog thuis :+

Herfstblad
Berichten: 805
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-22 17:49

Dank jullie voor de antwoorden! :) Ik denk dat ik het gewoon wat per keer kijk. Vandaag heb ik een wat oudere spijkerbroek aan en daar kan ik wel mee naar stal. Als ik nu mijn nieuw gekochte broek of echt een panty aan heb neem ik even een rijbroek mee of ik doe dat niet aan op dagen dat ik naar stal ga.

Lehcar
Berichten: 19
Geregistreerd: 29-12-19

Re: In nette kleding naar stal of omkleden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 20:49

Ik heb standaard stalschoenen en vest/jas op stal. Dan kan ik altijd even longeren oid als ik er langs kom

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: In nette kleding naar stal of omkleden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 21:20

Ik kleed mij ook altijd om, hooguit dat ik even snel boodschappen doe met mijn stalkleding aan, maar verder niet.

Ik zou mij doodschamen als ik bij de fysio, pedicure of waar ik dan ook voor een behandeling kom en een zooi achterlaat.

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: In nette kleding naar stal of omkleden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 21:26

Rijlegging als thermo-ondergoed onder het uniform.

ingvdh

Berichten: 6379
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: In nette kleding naar stal of omkleden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 21:41

Ik kleed me op het werk om, ik neem een grote tas mee met paardenkleding en kleed me daar om.
Op stal hebben we daar geen echte ruimte voor en het is erg koud.

Als ik daarna nog boodschappen moet doen doe ik dat wel in mijn paardenkloffie.

Tancreda4

Berichten: 24088
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 21:52

Ik Kleed me altijd om, want 2 tellen op stal en m'n kleding ruikt naar paard. Of het moet kleding zijn die toch al niet meer naar kantoor/prive aangelegen gingen maar de wasmand in zouden gaan. Dam hou ik 't aan. Schoenen, andere jas. Ik krijg het binnen 2 tellen voor elkaar dat alles vies is.

Als ik voor m'n werk ging, deed ik er een regenbroek over, stal jas en stal schoenen en gaan.

thequeensmum
Berichten: 3574
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 22:25

ElfBeau_067 schreef:
Ik moet vanaf school naar stal (niet helemaal hetzelfde). Meestal kleed ik me thuis snel om maar als dat omrijden is kan je je op stal omkleden natuurlijk. Miss kan je je paardrijbroek alvast aandoen naar werk en dan alleen nog maar een vest aandoen. Ik weet natuurlijk ook niet of dit helpt. Vroeger kleedde ik me in de auto om (maar ik was dus 7 of 8 ik begrijp dat je dat nu niet meer wil). Verdere tips heb ik niet, alleen vraag ik me wel af wat TS is en waar het voor staat.


TS staat voor topic starter, dus degene die een topic start. In dit geval dus Nature93

Mi_Amore

Berichten: 14849
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 22:34

Ik ga van stal naar het werk, terug naar stal.
Ik douche mij en kleed mij om op het werk :)

Ladyson

Berichten: 3231
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 22:45

Normaal gesproken ga ik rijden dus kleed ik me sowieso om. Nu rij ik even minder en houd ik rekening met mijn kledingkeuze door die dag niet mijn mooiste spullen aan te doen.

Verder heb ik stallaarzen en een staljas tot over mijn knieen dus blijft mijn kleding daardoor wel helemaal schoon. Al is 100% geurvrij wel lastig.