In nette kleding naar stal of omkleden?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Texas02

Berichten: 4732
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 23:05

Nature93 schreef:
Texas02 schreef:
Ik kleed me meestal op stal om. Meestal ga ik ook rijden, maar ook als ik niet ga rijden kleed ik me meestal wel om. Ik ben niet zo goed in kleding schoon houden op stal en ik wil daar ook niet steeds om moeten denken.


Wat doe je dan aan als je niet gaat rijden?


Gewoon ook paardrijbroek. Zit ook het fijnste vind ik, heb ik thuis ook aan.

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 23:20

Ik wissel mijn jas en schoenen op stal, soms merk ik toch dat mijn schoenen al naar paard ruiken enkel door van mijn fiets naar de kantine te lopen. Maar goed, ik zie het ook niet zitten om dagelijks naar mijn werk extra schoenen en andere kleren mee te slepen. Naast dat je die ook ruikt als ze in een plastic tas zitten.

Ik check altijd of mijn broek niet naar paard ruikt, soms wel dan gaat tie in de was en soms niet, dan doe ik hem de volgende dag weer aan.

Verder draag ik wel dezelfde kleren bij de paarden als op het werk, enkel mijn shirts/bovenkleding niet maar daar zorg ik dan dat ik kan wisselen of dat er wat overheen zit.

Lang verhaal kort, af en toe een hooitje of een haartje of een vleugje paard moeten mensen maar mee dealen. En mijn broeken vinden het prima op deze manier. Scheelt wel dat ik maar drie dagen in de week naar kantoor ga en ik maar weinig doe op de dagen dat ik gewerkt heb, enkel mesten, paard in de paddock en eventueel longeren.

LibertyLucky

Berichten: 969
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Delft

Re: In nette kleding naar stal of omkleden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 00:30

Haha een onesie eroverheen aantrekken? Gelijk wat warmer met deze kou
Ik zag het laatst allemaal.meiden doen voor de wedstrijd om hun wedstrijdkleding mooi te houden

Texas02

Berichten: 4732
Geregistreerd: 21-04-16

Re: In nette kleding naar stal of omkleden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 00:51

Haha, voor wedstrijden moest ik altijd wel. Ik houd wit echt niet schoon :+ Dus ook midden in de zomer moest er een vest over en een extra broek _O-

Freyr
Berichten: 702
Geregistreerd: 20-07-17

Re: In nette kleding naar stal of omkleden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 01:16

Ik trek altijd een andere broek aan. In de winter met een dikke jas en als ik iets aan heb wat daarna de wasmachine ingaat, wil ik mijn bovenkleding nog wel eens niet wisselen. Als ik echt echt haast heb/ongepland door ga trek ik rubbere laarzen en mijn jas tot op de knieën aan. Die 20 cm dat je nog nette kleding onbedekt hebt, overleeft het en maak ik ook niet vies.

Ik zou het nooit kunnen om mijn nette werkkleding aan te houden, smeer mijn (slobber)handen altijd overal aan mijn broek af.

Lokii

Berichten: 183
Geregistreerd: 20-08-19
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 11:47

Hoi! Als ik van huis naar stal ga trek ik altijd mijn paardrijbroek aan en een oude trui of shirt, ook als ik niet ga rijden dus vind het gewoon erg fijn zitten. Als ik van mijn werk af naar stal ga heb ik alleen een paar extra stal laarzen en een oude jas die ik aan doe als ik op stal ben :D. Probeer altijd mijn nette kleding toch wel netjes te houden haha!

Herfstblad
Berichten: 806
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-23 01:58

Ir111 schreef:
Ik kleedde mij altijd op kantoor om. Daar is het warm en schoon, veel makkelijker dan in de kou staan te klooien. Was even wennen voor de collega's, 'ga je gelijk door? niet eerst eten?? :oo ' . Maar dat stopt ook als je dit altijd/een paar keer per week doet, in ieder geval nooit negatieve reacties gehad.


Haha zo herkenbaar!

Ik kleed mij de laatste tijd om op het werk. Ik vind het fijn dat mn kleding schoon blijft en daar niet op hoef te letten. Maar een gedoe is het wel. Doen jullie dit echt na werktijd of stiekem nog in werk tijd zodat je direct als je vrij bent door kan? :o

dierenfan
Berichten: 9667
Geregistreerd: 27-02-10

Re: In nette kleding naar stal of omkleden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 05:37

Ik kleed niet om maar heb geen aparte werkkleding. Ik kom niet in aanraking met klanten/cliënten en collega's nemen mij maar zoals ik ben. Ik ga altijd schoon naar kantoor en wasmachine doet z'n werk verder wel. Ik heb wel aparte schoenen en jas

monsera
Berichten: 3080
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: friesland

Re: In nette kleding naar stal of omkleden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 14:52

De ervaring leert dat als ik een keer in nette kleding ga dat ik dan achter die ene spijker blijf hangen. Of juist mijn pony dan in een plas stapt en ik een modder vlek heb van onder tot boven op mijn been.

Ik kleed me dus eerst om haha.
Bij mij werkt dat het beste.

Jessix

Berichten: 16486
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 15:05

Ik heb paarden aan huis en heb elke dag 3 sets aan kleding. Indoor, outdoor en kantoorkleding. Ik kleed me dus een paar keer per dag om. Kantoorkleding trek ik aan voor vertrek en uit zodra ik thuis kom. Ik knuffel de hele dag met mijn hond en katten, dus om een harig pak te voorkomen heb ik thuis andere kleren aan. En als ik naar de paarden ga mijn rijbroek, en sowieso andere jas en schoenen.

Rose123

Berichten: 585
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Steenbergen

Re: In nette kleding naar stal of omkleden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 15:26

Het ligt eraan wat ik die dag aan heb en/of ik ga rijden. Bij rijden kleed ik mij thuis altijd om of het moeten echt super nette (niet makkelijk wasbare) kleding zijn. Verder heb ik altijd een paardenjas + schoenen in de auto staan. Ik zal ook niet makkelijk voor mijn werk gaan, dus mijn collega's hebben er geen last van.

Euridicey

Berichten: 702
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 18:07

Kopen jullie ook altijd van die nette schoenen die je dan "echt niet aan gaat trekken naar stal".. Ik heb er nu al een stuk of 3 van, allemaal vies geworden :)

Ik heb het tegenwoordig opgegeven, Ik ga gewoon in mn nette werkkleren naar stal en accepteer dat mijn algemene lichaamsgeur toch al 50% paard is :')

Ayasha
Blogger

Berichten: 58028
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 14:18

Euridicey schreef:
Kopen jullie ook altijd van die nette schoenen die je dan "echt niet aan gaat trekken naar stal".. Ik heb er nu al een stuk of 3 van, allemaal vies geworden :)

Ik heb het tegenwoordig opgegeven, Ik ga gewoon in mn nette werkkleren naar stal en accepteer dat mijn algemene lichaamsgeur toch al 50% paard is :')

Jep. Maar ik houd me er ook aan. Ik heb stal schoenen en schoenen voor de gewone dingen. :) Ik zou het vreselijk vinden als ik constant naar stal rook. :o Ook voor mijn collega's (tenzij je op een stal werkt natuurlijk. :+)

Herfstblad
Berichten: 806
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-23 14:26

Euridicey schreef:
Kopen jullie ook altijd van die nette schoenen die je dan "echt niet aan gaat trekken naar stal".. Ik heb er nu al een stuk of 3 van, allemaal vies geworden :)

Ik heb het tegenwoordig opgegeven, Ik ga gewoon in mn nette werkkleren naar stal en accepteer dat mijn algemene lichaamsgeur toch al 50% paard is :')


Haha nee dat heb ik ook niet. Ik heb nette schoenen voor werk en sociale dingen. Die komen niet op stal. Net als mijn jas. Laatst toevallig een keer in mijn nette jas paarden binnen moeten zetten en voer maken. Geen klachten gehad gelukkig.

Ladygiroc

Berichten: 5092
Geregistreerd: 08-02-07

Re: In nette kleding naar stal of omkleden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 15:44

Als ik iets smerig vind zijn het mijn schoenen die naar mest ruiken. Ik heb dus speciale stalschoenen en heb laarzen op stal staan mocht ik in verkeerde schoenen op stal komen. In de winter heb ik ook altijd een paardenjas aan en heel weinig mijn goeie jas.

Texas02

Berichten: 4732
Geregistreerd: 21-04-16

Re: In nette kleding naar stal of omkleden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 00:25

Ik heb echt schoenen voor op stal, de nette schoenen gaan niet aan naar stal. Alleen de snowboots zijn intussen stalschoenen geworden, die had ik gekocht toen ik een paar jaar geleden in de winter naar Oostenrijk ging. Voor die tijd hebben ze ook geen stal gezien, en eigenlijk wilde ik ze netjes houden, maar toen werd het weer koud en intussen zijn ze niet meer voor net te gebruiken _O-