Ik voel me schuldig tegenover mijn paard...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Waidida
Berichten: 754
Geregistreerd: 30-11-22

Ik voel me schuldig tegenover mijn paard...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-23 17:53

Hallo bokkers,

Ik zit echt met een zwaar dilemma (ik ga er waarschijnlijk toch niets mee doen maar wou dit even van mij afschrijven)

Ik heb een merrie van 19 jaar, een best eigenwijze dame als ik eerlijk ben, zeker geen makkelijk karakter. Nu ga ik elk jaar op ruitervakantie in frankrijk voor een weekendje en daar staat een paardje dat echt mijn hart gestolen heeft. Hij is nu 6 geloof ik en ik ben toen enkele jaren geleden als een van de eersten op hem naar buiten geweest. Er had toen geloof ik nog maar 5 keer iemand opgezeten dus ik was de zesde. Sinds dan ben ik er helemaal aan verkocht. Hij is super veelzijdig, kan springen, is van niks bang, we kunnen er lekker mee crossen in het veld en hij heeft ook best wel wat aanleg voor dressur (een totilas zal het niet worden maar dat vind ik ook niet nodig). Het belangrijkste van al: hij geeft me een veilig gevoel, zelfs als we aan 40km/u door het veld racen ben ik niet bang en voel ik me veilig bij hem. Het is ook een echte knuffelkont, hij is super super lief en je kan er uuuuren mee kroelen.

Als ik kon had ik hem al lang meegenomen en elk jaar krijg ik opnieuw die enorme angst dat hij verkocht zal zijn als ik daar toekom.

Ik heb van mijn merrie echt heel veel geleerd begrijp me niet verkeerd, en ik hou heel veel van haar maar dat veilig gevoel zoals met dat paard heb ik denk ik niet met haar. Met haar ben ik de hele tijd aan het denken, ze gaat boos worden, ze gaat bokken. en vooral dat lieve heb ik met haar niet, ze wordt niet graag geknuffeld en is super vaak boos (een zure merrie zoals ze weleens zeggen). Ik ben al enorm ver met haar gekomen maar het is gewoon ook niet het type paard waar je veel mee kan doen, ze is om te beginnen al op leeftijd, ze wil niet meer springen (toen ik dat nog wel deed vond ze dat echt niet leuk) ze heeft een slecht hart en ze is gewoon een best moeilijk paard. Ik leer nog steeds veel met haar wanneer we dressuren (we doen klassieke dressuur) maar ik mis iets. En daardoor mis ik ook motivatie, we rijden ook geen wedstrijden dus ik heb ook geen doel. het enige doel met haar is zoveel mogelijk leren voor met andere paarden.

Ik denk ook heel vaak: met een volgend paard wil ik dit en dat doen, als zij er niet meer is ga ik voor dat, ... en dan voel ik me best schuldig want dan is het alsof ik wens dat ze weg zou zijn ofzo? Ik zou ze ook zeker niet willen verkopen want om te beginnen is ze oud en ze is erg moeilijk dus je weet niet waar ze dan zou terechtkomen en hoe ze haar zouden behandelen. Maar dat andere paard is echt een soort soulmate ofzo :')

Ik zit gewoon helemaal in de knoop met mijn schuldgevoel tegenover haar en ik weet echt niet wat ik ermee moet doen...

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Ik voel me schuldig tegenover mijn paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 17:57

Dat soort schuldgevoelens kennen denk ik veel paardeneigenaren. Is het misschien tijd voor haar pensioen en dat je kijkt of je dat paard uit Frankrijk erbij kunt kopen? Dat je ze allebei houdt?

Waidida
Berichten: 754
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-23 18:07

Monique1963 schreef:
Dat soort schuldgevoelens kennen denk ik veel paardeneigenaren. Is het misschien tijd voor haar pensioen en dat je kijkt of je dat paard uit Frankrijk erbij kunt kopen? Dat je ze allebei houdt?

Ik vind het wel erg vroeg om haar op 19 al op pensioen te doen, ik weet ook niet wat ze ervoor zouden vragen, ik zou in elk geval enorm veel moeten gaan sparen. En op dit moment hebben we ze aan huis met onze andere ruin en aangezien we maar 2 boxen hebben kan hij er niet bij, dan zou ik hem al ergens op pension moeten doen maar helaas kan ik ook dat niet betalen. En ik heb geen tijd om 2 paarden actief te gaan onderhouden.

anjali
Berichten: 15121
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 18:09

Dat paard in Frankrijk is een vakantievriendje. Is die überhaupt wel te koop en de vraag is ook of die het onder de heel andere omstandigheden in een ander land (bij jou) het wel net zo goed zou doen. Als je genoeg geld hebt om hem hier te halen zou je kunnen proberen hem te kopen. Of dat een succes zou worden is niet zeker, en wou je dan het paard wat je nu hebt verkopen?

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Ik voel me schuldig tegenover mijn paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 18:16

Heb je je merrie al laten onderzoeken?
Een typische zure merrie bestaat namelijk eigenlijk niet: ze hebben dan toch ergens last van wat niet hoort. Denk aan hormonen, eierstokken, maagzweren etc.

Waidida
Berichten: 754
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-23 18:17

anjali schreef:
Dat paard in Frankrijk is een vakantievriendje. Is die überhaupt wel te koop en de vraag is ook of die het onder de heel andere omstandigheden in een ander land (bij jou) het wel net zo goed zou doen. Als je genoeg geld hebt om hem hier te halen zou je kunnen proberen hem te kopen. Of dat een succes zou worden is niet zeker, en wou je dan het paard wat je nu hebt verkopen?

Leuk hoe je hem beschrijft als vakantievriendje haha. Voor zover ik weet is elk paard daar te koop en kan je ze de hele winter in belgie zetten om te testen, dan hebben zij er ook geen kosten aan want in de winter organiseren ze niks. Mijn merrie verkopen krijg ik echt niet over mijn hart, ik zou dan eerste voor een fulltime bijrijder gaan bijvoorbeeld.

Waidida
Berichten: 754
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-23 18:18

Hannanas schreef:
Heb je je merrie al laten onderzoeken?
Een typische zure merrie bestaat namelijk eigenlijk niet: ze hebben dan toch ergens last van wat niet hoort. Denk aan hormonen, eierstokken, maagzweren etc.

Helaas mag ik dat niet van mijn ouders, zij vinden het toch alleen maar weggegooid geld. Ze heeft wel een verleden wat blijft meespelen

anjali
Berichten: 15121
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 18:24

Waidida schreef:
anjali schreef:
Dat paard in Frankrijk is een vakantievriendje. Is die überhaupt wel te koop en de vraag is ook of die het onder de heel andere omstandigheden in een ander land (bij jou) het wel net zo goed zou doen. Als je genoeg geld hebt om hem hier te halen zou je kunnen proberen hem te kopen. Of dat een succes zou worden is niet zeker, en wou je dan het paard wat je nu hebt verkopen?

Leuk hoe je hem beschrijft als vakantievriendje haha. Voor zover ik weet is elk paard daar te koop en kan je ze de hele winter in belgie zetten om te testen, dan hebben zij er ook geen kosten aan want in de winter organiseren ze niks. Mijn merrie verkopen krijg ik echt niet over mijn hart, ik zou dan eerste voor een fulltime bijrijder gaan bijvoorbeeld.

Nou wat let je dan. Als je je eigen paard niet hoeft te verkopen om deze erbij te kunnen hebben, dan hoef je je ook niet schuldig te voelen t.o.v. haar. Dat zou wel van toepassing kunnen zijn als je haar zou verkopen om plaats te maken voor die andere. Maar misschien zou je merrie het ook wel leuk vinden om er een vriendje bij te krijgen en zou haar humeur, als dat alleen psychisch zou zijn en net lichamelijk, er zelfs van opknappen.

Waidida
Berichten: 754
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-23 18:39

anjali schreef:
Nou wat let je dan. Als je je eigen paard niet hoeft te verkopen om deze erbij te kunnen hebben, dan hoef je je ook niet schuldig te voelen t.o.v. haar. Dat zou wel van toepassing kunnen zijn als je haar zou verkopen om plaats te maken voor die andere. Maar misschien zou je merrie het ook wel leuk vinden om er een vriendje bij te krijgen en zou haar humeur, als dat alleen psychisch zou zijn en net lichamelijk, er zelfs van opknappen.

Zij zou dan wel hier thuis moeten blijven staan en de andere in een kudde waar er ook goede faciliteiten zijn. Als het dan toch niks wordt is dat de minste mierie denk ik. Ik ben gewoon bang dat iemand vinden die net zoveel geeft om haar moeilijk is (klinkt egoïstisch i know). Maar als ze hier thuis blijft natuurlijk dan kan ik ook beter een oogje in het zeil houden.
Ik kan hem natuurlijk ook vrijblijvend volgende winter hierheen halen om te kijken of het wat wordt...

SnuitjeLove
Berichten: 1083
Geregistreerd: 18-05-09

Re: Ik voel me schuldig tegenover mijn paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 18:53

Geen geld voor het onderzoeken van eventuele ongemakken van je merrie, maar wel nadenken over het bekostigen van een nieuw paard...

anjali
Berichten: 15121
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 19:04

Waidida schreef:
anjali schreef:
Nou wat let je dan. Als je je eigen paard niet hoeft te verkopen om deze erbij te kunnen hebben, dan hoef je je ook niet schuldig te voelen t.o.v. haar. Dat zou wel van toepassing kunnen zijn als je haar zou verkopen om plaats te maken voor die andere. Maar misschien zou je merrie het ook wel leuk vinden om er een vriendje bij te krijgen en zou haar humeur, als dat alleen psychisch zou zijn en net lichamelijk, er zelfs van opknappen.

Zij zou dan wel hier thuis moeten blijven staan en de andere in een kudde waar er ook goede faciliteiten zijn. Als het dan toch niks wordt is dat de minste mierie denk ik. Ik ben gewoon bang dat iemand vinden die net zoveel geeft om haar moeilijk is (klinkt egoïstisch i know). Maar als ze hier thuis blijft natuurlijk dan kan ik ook beter een oogje in het zeil houden.
Ik kan hem natuurlijk ook vrijblijvend volgende winter hierheen halen om te kijken of het wat wordt...

Maar je eigen merrie moet dan dus toch het veld ruimen. Je hebt de paarden thuis staan kennelijk, zet dan een eenvoudig stalletje erbij zodat er geen weg moet.Als het paard nog gezond is kun je haar ook verkopen aan iemand waar ze op haar plek is.

Anastasia24

Berichten: 2714
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 19:14

SnuitjeLove schreef:
Geen geld voor het onderzoeken van eventuele ongemakken van je merrie, maar wel nadenken over het bekostigen van een nieuw paard...


Dit een beetje. Sorry ts, maar je rijdt dus nog wel op je merrie maar onderzoeken of er iets is waardoor ze zo lastig en of eigenwijs kan zijn\niet bij je wilt komen knuffelen is te veel geld? Ik snap dat het lastig is qua ouders maar ik zou ze toch even proberen uit te leggen dat jouw merrie jou heel veel waard is en zij zich misschien niet goed voelt.
Daarnaast is een tweede paard waar je verliefd op bent hartstikke leuk maar als onderzoeken te veel gevraagd zijn kan ook dit paard 'ineens' niet meer zo knuffelig en lief zijn. Ik ken de situatie verder niet maar als jij merkt dat je merrie het werk\knuffelen niet fijn vind zou ik toch echt eerst daaraan iets gaan doen. Kan altijd niets zijn maar vind het ook een beetje vreemd dat een tweede paard wel een optie is en je huidige paard door de medische ronde halen geén optie is.

Waidida
Berichten: 754
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-23 19:22

SnuitjeLove schreef:
Geen geld voor het onderzoeken van eventuele ongemakken van je merrie, maar wel nadenken over het bekostigen van een nieuw paard...

Ik heb niet gezegd dat ik er geen geld voor heb. Ik heb wel gezegd dat het van mijn ouders niet mag.

Waidida
Berichten: 754
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-23 19:25

anjali schreef:
Waidida schreef:

Zij zou dan wel hier thuis moeten blijven staan en de andere in een kudde waar er ook goede faciliteiten zijn. Als het dan toch niks wordt is dat de minste mierie denk ik. Ik ben gewoon bang dat iemand vinden die net zoveel geeft om haar moeilijk is (klinkt egoïstisch i know). Maar als ze hier thuis blijft natuurlijk dan kan ik ook beter een oogje in het zeil houden.
Ik kan hem natuurlijk ook vrijblijvend volgende winter hierheen halen om te kijken of het wat wordt...

Maar je eigen merrie moet dan dus toch het veld ruimen. Je hebt de paarden thuis staan kennelijk, zet dan een eenvoudig stalletje erbij zodat er geen weg moet.Als het paard nog gezond is kun je haar ook verkopen aan iemand waar ze op haar plek is.

Ik denk dat het niet duidelijk is, merrietje blijft mooi waar ze staat bij haar maatje hier thuis. Die gaat niet weg. Het andere paard zou ik ergens anders in pension zetten met een binnenpiste zodat ik wel deftig kan rijden tijdens die periode want bij ons kan dat in de winter gewoon niet. Mijn merrie gaat dus nergens heen, die blijft lekker bij mij. Verkopen wil ik niet

Waidida
Berichten: 754
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-23 19:30

Anastasia24 schreef:
SnuitjeLove schreef:
Geen geld voor het onderzoeken van eventuele ongemakken van je merrie, maar wel nadenken over het bekostigen van een nieuw paard...


Dit een beetje. Sorry ts, maar je rijdt dus nog wel op je merrie maar onderzoeken of er iets is waardoor ze zo lastig en of eigenwijs kan zijn\niet bij je wilt komen knuffelen is te veel geld? Ik snap dat het lastig is qua ouders maar ik zou ze toch even proberen uit te leggen dat jouw merrie jou heel veel waard is en zij zich misschien niet goed voelt.
Daarnaast is een tweede paard waar je verliefd op bent hartstikke leuk maar als onderzoeken te veel gevraagd zijn kan ook dit paard 'ineens' niet meer zo knuffelig en lief zijn. Ik ken de situatie verder niet maar als jij merkt dat je merrie het werk\knuffelen niet fijn vind zou ik toch echt eerst daaraan iets gaan doen. Kan altijd niets zijn maar vind het ook een beetje vreemd dat een tweede paard wel een optie is en je huidige paard door de medische ronde halen geén optie is.

Ik begrijp dat het zo overkomt dus hierbij wat extra geschiedenis: ze heeft nooit echt een leuk huisje gehad waardoor ze dus al snel boos wordt als ze iets niet kent. In het verleden was het al elke keer zo dat wanneer ik mijn ouders zover heb gekregen om toch een onderzoek te doen er weer uitkwam dat ze niks had. Zowel osteopaat als dierenarts vond niks. Vandaar dat ze dus het niet willen omdat er eigenlijk niets mis is met haar. Ze heeft wel gewoon een niet zo fijn verleden wat haar parten speelt. Het is niet dat ze niet sociaal is, ze komt wel elke keer vrolijk dagzeggen maar echt knuffelen vindt ze niet fijn. Ze vindt het werk net superleuk! Alleen kan met haar niet veel anders dan alleen dressuur door haar verleden weer.
Edit: ik rijd idd nog wel met haar omdat ze gewoon nog wel super graag werkt, dat merk ik echt wel tijdens de trainingen en dat zegt mijn instructrice ook

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 20:08

Waidida schreef:
SnuitjeLove schreef:
Geen geld voor het onderzoeken van eventuele ongemakken van je merrie, maar wel nadenken over het bekostigen van een nieuw paard...

Ik heb niet gezegd dat ik er geen geld voor heb. Ik heb wel gezegd dat het van mijn ouders niet mag.


In mijn optiek komt het allebei tot dezelfde conclusie. Als jij qua financiën nog onder je ouders' gezag valt, waarom zou je geen onderzoek mogen laten doen, maar wél een tweede paard erbij mogen kopen? Die vlieger gaat niet op.

Waidida
Berichten: 754
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-23 20:15

Renee1991 schreef:
In mijn optiek komt het allebei tot dezelfde conclusie. Als jij qua financiën nog onder je ouders' gezag valt, waarom zou je geen onderzoek mogen laten doen, maar wél een tweede paard erbij mogen kopen? Die vlieger gaat niet op.


ik heb me in het verleden al blauw betaald aan onderzoeken die allemaal tot hetzelfde kwamen: er is niks mis met haar. je begrijpt dat ik daar dus niet sta voor te springen om dat nog eens te doen. Zij kunnen mij natuurlijk niks verbieden maar ze hebben wel inspraak gezien "mijn" paard van haar is. op papier is zij de eigenaar maar ik ben er wel verantwoordelijk voor maar al zij zegt: nee, dan is het ook nee.

Dat tweede paard zou dan pas over een jaar zijn onder de voorwaarde dat hij goed bevalt hier en dan werk ik ook voltijds dus kan ik hem zelf kopen.

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 20:19

Citaat:
onder de voorwaarde dat hij goed bevalt hier

Hoe bedoel je dit?
Als dat je hem eerst op proef krijgt?
Weet je hoe zeldzaam dat is?

En stel ze doen dat wel, hoe lang moet je paard enkele reis op de trailer?

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 20:26

Waidida schreef:
Ik denk dat het niet duidelijk is, merrietje blijft mooi waar ze staat bij haar maatje hier thuis. Die gaat niet weg. Het andere paard zou ik ergens anders in pension zetten met een binnenpiste zodat ik wel deftig kan rijden tijdens die periode want bij ons kan dat in de winter gewoon niet. Mijn merrie gaat dus nergens heen, die blijft lekker bij mij. Verkopen wil ik niet


Als je deze situatie met financiën en toestemming van je ouders kunt realiseren, is dat prima en zou ik het doen. Maar ja..
..je bent afhankelijk van je ouders, en of die zitten te wachten op een extra kosten post én tijdsinvestering? Want onderschat dat laatste ook niet; op vakantie kun je de hele dag lekker genieten van je paard, maar in het normale leven moet dit buiten school/werk tijd en ook tijdens rotweer. En op de meeste pensionstallen is het zo dat je minstens één keer per dag moet komen wil je een beetje basis welzijn voor je paard realiseren.
En dan willen die twee thuis natuurlijk ook nog aandacht..

Ik begrijp je wens, en ook je verliefdheid, maar misschien moet hij een vakantie liefde blijven..?

Waidida
Berichten: 754
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-23 20:30

DuoPenotti schreef:
Citaat:
onder de voorwaarde dat hij goed bevalt hier

Hoe bedoel je dit?
Als dat je hem eerst op proef krijgt?
Weet je hoe zeldzaam dat is?

En stel ze doen dat wel, hoe lang moet je paard enkele reis op de trailer?

Ik weet dat ze dat doen, aangezien ze enkel zomerarrangementen doen geven ze in de winter hun paarden mee aan mensen die ze kennen en vertrouwen. Zo kan je dus een hele winter een paard testen, de enige voorwaarde is dat ze terug zijn tegen dat het seizoen weer begint moest je hem niet nemen. Het paard zou 2 uur moeten reizen als ze rechtstreeks komen als ze nog andere paarden afzetten dan kan het langer zijn.
Als ik niet zeker wist dat ze het doen zou ik het zelfs nooit overwegen omdat je idd altijd kans hebt dat ie zich opeens heel anders zal gedragen.

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Ik voel me schuldig tegenover mijn paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 20:32

Ah zo op die manier. :)
Ja dan heb je een zeldzame kans.

Waidida
Berichten: 754
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-23 20:37

DuoPenotti schreef:
Ah zo op die manier. :)
Ja dan heb je een zeldzame kans.

Dat is ook de enige reden dat ik het aandurf want je kan idd een paard niet leren kennen tijden een proefritje. Als die dan nog eens helemaal ander werk gewend is dan is het helemaal risico.

Nikass schreef:
Waidida schreef:
Ik denk dat het niet duidelijk is, merrietje blijft mooi waar ze staat bij haar maatje hier thuis. Die gaat niet weg. Het andere paard zou ik ergens anders in pension zetten met een binnenpiste zodat ik wel deftig kan rijden tijdens die periode want bij ons kan dat in de winter gewoon niet. Mijn merrie gaat dus nergens heen, die blijft lekker bij mij. Verkopen wil ik niet


Als je deze situatie met financiën en toestemming van je ouders kunt realiseren, is dat prima en zou ik het doen. Maar ja..
..je bent afhankelijk van je ouders, en of die zitten te wachten op een extra kosten post én tijdsinvestering? Want onderschat dat laatste ook niet; op vakantie kun je de hele dag lekker genieten van je paard, maar in het normale leven moet dit buiten school/werk tijd en ook tijdens rotweer. En op de meeste pensionstallen is het zo dat je minstens één keer per dag moet komen wil je een beetje basis welzijn voor je paard realiseren.
En dan willen die twee thuis natuurlijk ook nog aandacht..

Ik begrijp je wens, en ook je verliefdheid, maar misschien moet hij een vakantie liefde blijven..?

Ik begrijp je punt. Ik zou zelf volledig verantwoordelijk zijn voor hem, ik verwacht niet van mijn ouders dat ze hier ook maar iets voor bijspringen. De plek waar ik hem zou willen is me 24/7 buiten en verlichte pistes plus een binnenpiste. Voor de rest is het all in. In de winter kan er hier sws niks met de paarden gedaan worden door het slechte weer en dat ik dan pas thuis ben als het donker is. Ik studeer dit jaar ook gewoon af en heb dan ook een full time job dus het is financieel wel te doen. En als hij buiten kan zijn zoals waar hij nu staat hoef je toch niet perse elke dag te gaan? Dat is nu ook niet zo, ze staan met zen allen in een paddock of wei en in de zomer doen ze op zaterdag en zondag iets maar staan voor de rest van de week vaak stil. Tenzij ze ook voor de midweek gebruikt worden natuurlijk.

SnuitjeLove
Berichten: 1083
Geregistreerd: 18-05-09

Re: Ik voel me schuldig tegenover mijn paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 20:51

Maar als jij straks financieel zelfstandig bent, kum je dan toch zelf de keuzes gaan maken over je merrie. Zelf geld investeren in haar om te onderzoeken hoe zij zich beter kan voelen. Wellicht is er niks aan te treffen lichamelijk, maar kun je experimenteren met alternatieve benaderingen. Osteopaat of wellicht kijken wat andere voeding of supleme ten doet?

SnuitjeLove
Berichten: 1083
Geregistreerd: 18-05-09

Re: Ik voel me schuldig tegenover mijn paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 20:55

En kun je dan financieel twee oaarden onderhouden zodra je fulltime werkt, aangezien je je merrie wilt houden. Of blijven je ouders voor haar betalen? Heb je straks voldoende tijd om twee paarden te verzorgen die beiden op een andere locatie staan? En wat als je nieuwe paard hoge medische kosten nodig zal hebben, kun je dat zelf betalen?

Zomaar even wat kritische vragen.

Waidida
Berichten: 754
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-23 21:05

SnuitjeLove schreef:
Maar als jij straks financieel zelfstandig bent, kum je dan toch zelf de keuzes gaan maken over je merrie. Zelf geld investeren in haar om te onderzoeken hoe zij zich beter kan voelen. Wellicht is er niks aan te treffen lichamelijk, maar kun je experimenteren met alternatieve benaderingen. Osteopaat of wellicht kijken wat andere voeding of supleme ten doet?

Osteo is geweest kon ook niks vinden. Het blijft ook gewoon niet mijn paard. Die alternatieve dingen heb ik vaak moeite met geloven. Er zit heel veel kwakzalverij tussen. Ik wou ooit wel eens een reading bij haar laten doen maar vertrouw het gewoon niet.

SnuitjeLove schreef:
En kun je dan financieel twee oaarden onderhouden zodra je fulltime werkt, aangezien je je merrie wilt houden. Of blijven je ouders voor haar betalen? Heb je straks voldoende tijd om twee paarden te verzorgen die beiden op een andere locatie staan? En wat als je nieuwe paard hoge medische kosten nodig zal hebben, kun je dat zelf betalen?

Zomaar even wat kritische vragen.

Aangezien ik komende maanden dan enorm veel zal kunnen sparen kan dat ja. Ik eak wel een bijdrage betalen voor haar maar die is op een jaar wat je op een maand aan pension kwijt bent. Verder betaal ik door te werken in de stal