Wie staat er nog meer bij Tinkerplein Noordlaren?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-23 15:20

Afbeelding

Ik moest eerst even kijken vanmorgen hoe ik bij hem in de wei kwam.... maar dat had ik gauw door: hier kom ik net aan bij zijn nieuwe stek locatie Tinkerplein home-base

Afbeelding

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: Wie staat er nog meer bij Tinkerplein Noordlaren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-23 18:26

Bert gesproken: ik ga ook een hokje (kluisje) daar huren, dan kunnen mijn Wintec zadel, zadeldek, hoofdstel etc. van Japie en dat soort gedoe daar ook heen. En kan ik wellicht deze lente/zomer weer eens rijden als iemand met mijnmee wil, want ik heb geen idee hoe je waar dan ook komt. Ik regel deze maand ook een smartfoon abbo, dan kan ik ook in de afspraken app. Om stal/mest diensten te doen, mijn opzicht is toch wel op de fiets 2-3 x per week bij Jaopie te zijn.

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: Wie staat er nog meer bij Tinkerplein Noordlaren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-23 17:25

Okee, mijn T-Mobile abbo gooit 2G er af, dus vandaag naar foon winkel gegaan om op vanaf mijn ouwe Nokia met mega grote niet uitdrukbare kaart op mijn smartfoon (die ik tot nog toe alleen als camera gebruikte) een nanokaartje abbo te laten installeren. Gelukt. Nu moet ik even uitvinden hoe alles op een amartfoon werkt én zien of het abbo ruimte laat om op de Tinkerplein-app te kunnen. Zo niet ga ik over op een andere. (ja he ik ben geen 18 meer he, geef me een penseel en ik maak het mooiste schil;derij, geef me iets digitaals en ik weet het te verprutsen...)

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: Wie staat er nog meer bij Tinkerplein Noordlaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 18:19

Vaak kunnen ze je in de telefoon winkel wel even helpen! WhatsApp kost gelukkig heel weinig internet dus dat moet goed komen!

Ik volg je al een tijdje, maar nooit eerder gereageerd maar wat heb jij veel liefde voor je paard! Komt vast op den duur goed in de kudde

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Wie staat er nog meer bij Tinkerplein Noordlaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 19:18

Hopelijk krijg je het werkend! Dan is aansluiting vinden op het Tinkerplein ook een stuk makkelijker.

Hoe gaat het met Jaopie nu hij naast het huis staat?

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-23 13:29

Berdien: Ik ben er nog niet weer geweest, gisteren met het mooie zonnige weer was ik wel op de fiets naar de telefoonwinkel in Zuidlaren, maar er was een zodanig keiharde tegenwind dat ik daarna niet ook nog eens naar Jaopie verder gefietst ben. Eigenaar heeft me niet gebeld (kon ook eerder niet, sedert gisteren weer wel dus) dus ik denk dat het wel redelijk gaat...ik hoop vooral dat hij wat AANGEKOMEN IS. Ik wil morgen weer even langs gaan, want er zullen weer dingen nodig zijn: hoefbekapper, ontwormingsstrategie, etc. Ik heb nog geen CLOU hoe ik op die App afdeling kom in die smartfoon (is mijn eerste ooit, he?), ik heb maar een pieplein abonnementje laten overzetten van 9.40 in de maand, dus wellicht kan ik daar helemaal niet mee op Internet en App gedoe (weetikveel!). Als dat zo is ga moet ik over op een uitgebreider abbo, ik heb er echt geen ruk verstand van... but.. workin on it! Morgen om 11.00 uur ga ik er met paardenman R. uit het dorp in diens auto heen .... want dan ben ik een week geleden voor het laatst geweest en dat vind ik gewoon te lang.... dan kan ik gelijk zadel, hoofdstel en dek.. je weet wel, er heenbrengen voor het geval ik ooit weer wil gaan rijden - dat pas als Jaopie weer fatsoenlijk in gewicht en spieren staat, uiteraard). Ik bel eigenaar zo wel even zodat dat die ook weet dat ik niet op de Bahama's cocktails lig te sippen, hahaha... :')

Els1984

Berichten: 457
Geregistreerd: 23-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 14:43

Je hebt geen abonnement nodig voor Whatsapp als je thuis of ergens anders wifi hebt.

Fijn dat hij een nieuw vriendinnetje heeft.

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-23 14:58

Els.1984.. eh.. WIFI....? Begrijp ik niets van. Ja het is iets van draadloos gedoe, ik heb geen idee hoe je dat weer in moet stellen. Echt ik ben zo digibeet als een dinosaurus. Ik vind het ook hinderlijk, maar is gewoon zo. ik snap niet eens wat mensen bedoelen met "heb je dan geen WIFI" (dan denk ik: waar zit dat dan, zit dat op mijn foon, waar moet ik dan op drukken? Dat dus. Pfttt...) iIk heb een laptop gewoon aan een koperkabel van KPn, als ik die stekkers er uit al is-ie boem uit. begon ook eens iemand tegen mij: Ja maar met Wifi.. en een heel onbegrijpelijk verhaal, met je moden en je router en wat is je Wifi nummeer, etc... ik was al overspannen voordat ze uitgepraat waren.. waar gáát dat over in godsnaam... NUL KOMMA NUL snap ik daarvan.

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Wie staat er nog meer bij Tinkerplein Noordlaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 15:28

Is er niemand in je omgeving die je daar mee kan helpen? Als het eenmaal werkt heb je er in principe geen omkijken meer naar. En het is best heel handig :)) Zit je niet meer vast aan kabels etc.

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: Wie staat er nog meer bij Tinkerplein Noordlaren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-23 13:13

Net weer bij J. geweest. Kreeg lift van paardenkennis, dus J. zijn spullen konden overgebracht worden. Hij komt nu wel zichtbaar al aan en gaat goed door zijn wintervacht heen. Ik kon NU niet gaan poetsen, want lift-man had dan ruim een uur daar moeten gaan staan wachten. Dus ga ik morgen op de fiets weer erheen voor een fikse poetsbeurt, ik ga ook weer langs de foonwinkel om even advies te vragen hoe ik nou verder moet om ook bij die Tinkerplein App te kunnen, want ik weet niet eens hoe ik bij die app store kom in die foon (erg he). Ik sluit hierbij dit topic over Tinkerplein, aangezien ik niet - onbedoeld - in prive informatie van anderen en hun paarden daar wil treden (iemand maakte mij daar vriendelijk op attent... daar had zij wel een punt!), daarvoor zal ik toch in de app moeten zien te komen. Ergens anders ga ik wel verder met de belevenissen van mij en J. samen zonder dingen over anderen weg te geven.

Schapenwol
Berichten: 288
Geregistreerd: 01-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 16:42

Tip: loop eens binnen bij het lokale buurtcentrum en vraag of ze digi middagen hebben. Bijna elk dorp heeft wel middagen waar ouderen (sorry je bent niet zo heel oud maar wel digibeet..) vragen kunnen stellen over hun telefoon, computer enzovoorts.

Schapenwol
Berichten: 288
Geregistreerd: 01-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 16:53


Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Wie staat er nog meer bij Tinkerplein Noordlaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 18:15

Of bij de plaatselijke bibliotheek.

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-23 20:23

Alles gaat goed, met Jaopie, mensen! Héél goed zelfs... na enige aanpassings gedoe dingetjes.Vandaag weer bij J. geweest, de hoefsmid/bekapper kwam ook... die had ik een tijdje uitgesteld vanwege beenverwonding (door de stroomdraad gegaan na eerste dag daar), waardoor J zijn been niet meer liet aanralen, laat staan opnemen, en er lelijk zijwaarts mee mepte. Dat wilde ik mijn hoefsmid niet aandoen. Maar inmiddels is dat leed ook weer geleden. Hij staat weer pront op de voeten! Hij staat met 4 andere Tinkerpaarden op de volle weide, is al mooi wat aangekomen, en verbeeldt zich zoals vanouds weer van álles, hij hoedt en beschermt die groep alsof het zijn persoonlijke kudde is... de ouwe gek, hahaha. Ik zie wel -met enige verbazing - een Jaopie 2.0 opstaan nu, hij bloeit volledig op, zelfs zijn rug is niet meer zo ingezakt als het een maand geleden nog was.. hoe dat kan? Ander bewegingspatroon? Hij heeft weer zijn vroegere branie terug, wat hem niet makkelijker, maar wel veel meer zijn vroegere, jongere, trotse zichzelf maakt. Ik ben elke keer helemaal blij als ik bij hem geweest ben, de sfeer daar is zó anders dan waar we vandaan komen. We hebben er weer zin in, zeg maar, nu bekapt, gezond, aangekomen, volgende stap: zadel en bijbehorende gear passen en weer gaan rijden....Afbeelding
Afbeelding

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Wie staat er nog meer bij Tinkerplein Noordlaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 22:35

Goed te lezen dat het goed gaat en dat hij blijkbaar zo op zijn plek is dat hij weer praatjes heeft.
Ben benieuwd naar je verdere verhalen

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-23 17:43

Jaopie gaat toppie! Is flink aangekomen weer, is net weer ontwormd samen met de andere Tinks in de groep, zijn spierweefsel neemt ook weer wat toe (hals is bovenop al weer ronder, flanken volledig uitgevuld, gekke gezonken rug weg... ). Ik was er vandaag weer, en hij heeft het ook enorm naar de zin op de volle grasweide, iedereen daar is aardig en relaxed (én capabel), hij had niet beter terecht kunnen komen. Wat ben ik blij met deze fantastische plek voor nu bijna 19 jarige Jaopie, al moet ik er dan een uur voor fietsen om er te komen op een niet-elektrische fiets, maar dat beschouw ik dan maar als een extra fitness cardio training, ik ben nogal een fitness fanaat anyway.
Foto's van vandaag, vanmorgen.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 30-05-23 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wie staat er nog meer bij Tinkerplein Noordlaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 17:57

Mooiom te zien. Hij wordt weer paard zo langzaam aan.

Hoe gaat het met Kava?

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Wie staat er nog meer bij Tinkerplein Noordlaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 18:29

Fijn dat het zo goed bevalt! Hij mag er nog wel wat kilo’s bij zo te zien, maar liever geleidelijk dan problemen omdat het te hard gaat.

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-23 16:24

Her gaat ook TOP met mijn ex-merrie Khavanna, mijn merrie van 13 jaar, die ik noodgedwongen heb moeten wegdoen wegens hysterisch hoge energierekening, alle gestegen prijzen, na corona haast geen werk meer en weg moeten vanuit weidegang locatie...daar stond ik 20 jaar lang tegen vriendenprijs, maar geen vriendjes meer = oprotten met je k..paarden (leuke vrienden he, NOT....( ja dat kon ik dus niet meer betalen elders, niet voor 2 paarden... ). Een hele goeie vriendin uit Den Haag (waar ik zelf ook vandaan kom) die ik nog kende van de Dobermanns en de paardenwereld, kwam haar ophalen, mijn andere paard Bonte Jaopie is van mij gebleven , maar men wat heeft zij het leuk inmiddels, er rijden kindjes van 10 en 8 jaar op, ze leert elke dag bij, zie hier:
Afbeelding

Afbeelding

Men is dol op haar, ik nam weer contact op om haar -voor het geval het bij nader inzien toch niet ging - terug te kopen, maar zo als zij nu haar vleugels heeft uitgeslagen (ze wist niet eens dat ze die had: fly girl fly. Spread your wings, alles gun ik je Khavanna....

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: Wie staat er nog meer bij Tinkerplein Noordlaren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-23 16:33

Woensdag weer naar Jaopie, moet met jeep, want ruim 2 weken geleden been (linker binnen been) aan hort door beet van mijn Dobermann reu (mijn schuld, niet zijn schuld: geen stok voor je houden voor een werklijn hond en op het laatste moment terug trekken, dus...is me in 30 jaar Dobermanns ook nooit, ooit eerder gebeurd.. maar goed, kan dus nu ook niet op Jaopie gaan zitten (want verwonding aan binnenkant linker dij). Ik heb ook altijd wat. Verder gaat het goed hoor, Als ik bij J,. ben maak ik weer opnames!

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-23 14:24

Afbeelding
Jaopie vandaag weer opgezocht: die doet het supergoed in Noordlaren. Staat met 4 leuke [paardenvriend(innen) in de weide,. en is al weer aangekomen.... herionner je je die vreselijke uitgemergelde foto's van 3 maanden terug nog.. en kijk hem nu dan (18 jaar, Fries x Tinker kruising)

Afbeelding


Afbeelding



Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 15:49

Hij begint zijn trotse zichzelf weer te worden *\o/* wat zal dat een opluchting voor je zijn denk ik.

Gaat het goed met de fiets?

Kava ziet er ook goed uit trouwens :j

Anoniem

Re: Wie staat er nog meer bij Tinkerplein Noordlaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 20:10

Hij is prachtig <3

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Wie staat er nog meer bij Tinkerplein Noordlaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 20:49

Hij ziet er goed uit! Fijn dat hij zo bijtrekt, dat moet een hele opluchting zijn.

En kijk die Khava, lekker aan de slag. Doet d’r goed!

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Wie staat er nog meer bij Tinkerplein Noordlaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 23:29

Kijk dan, Jaopie heeft weer een kont. Zo moet ‘t.