Wie staat er nog meer bij Tinkerplein Noordlaren?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Wie staat er nog meer bij Tinkerplein Noordlaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 23:34

Hij ziet er weer super uit zeg, soms is verandering een vooruitgang ook al heeft het nadelen.

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-23 18:32

Gaat toppie met Jaopie, jonges.... ik was er vandaag ook weer even, nou... hij staat met 4 anderen, 3 merries en 1 ruin, op een geweldig groot stuk weide, dat is wel te zien ook: want hij is weer zoals ik hem al 19 jaar ken)mooi barok rond uitgevuld. K0omende week orthopedische hoefsmid er weer bij (bekappoen, maar ook even naar rechter achterbeen kijken, is wat trager in de beweging en krakt wat. Nu al een tijdje, dus even advies vragen. is ook geen jonge blom mee natuurlijk. Volgens mij staat hij daar voor zijn oude(re) dag wel helemaal fijn. Hij kwam ook erg rustig over. Paar appeltjes gevoerd.. foto's en filmpjes gemaakt. ik wilde gaan poetsen, maar was de sleutel van het opslagkastje vergeten, dus kon ook de nieuwe Man and Tale Detangler van NAf niet uitproberen, of in kastje zettenm die ik speciaal had meegenomen (ik word écht oud). na ja next time maar weer.Ben ieg GIGA blij met deze plek. En Khavanna? Zijn vriendinnetje sedert vele jaren, de merrie die ik heb moeten wegdoen...om J. te kunnen houden....? Ehg... die is op PONYKAMP geweest met een paar jonge kinderen.....whoohooo.. who would have thought....?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Wie staat er nog meer bij Tinkerplein Noordlaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 19:59

Fijn dat het goed gaat met Joapie goeie keus geweest om hem naar dese plek te verhuizen

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Wie staat er nog meer bij Tinkerplein Noordlaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 20:58

Hij ziet er echt super uit!! Wat een verschil met eerst. Fijn dat het jullie beiden zo bevalt. En die Khavanna, wat super dat die zo op haar plek is.

Koekie73

Berichten: 2662
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Wie staat er nog meer bij Tinkerplein Noordlaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 14:26

Hij ziet er super uit, fijn dat het zo goed bevalt!

Jennyxx

Berichten: 3042
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Bij de duinen

Re: Wie staat er nog meer bij Tinkerplein Noordlaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 19:44

Wat fijn dat het zo goed gaat met beide paarden!

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Wie staat er nog meer bij Tinkerplein Noordlaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 23:14

Mooie berichten. Fijn dat je besluit, uit nood geboren, zo goed uitpakt voor iedereen. Heb je inmiddels een e-Bike o.i.d. voor de trip naar stal? Zeker in de wintertijd lijkt mij dat prettiger voor je.

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-23 17:17

Vond nog foto uit fotoshoot van toen Jaopie 9 jaar was (dus tien jaar geleden), hier kun je erg goed zien dat het geen volledige Tinker is, maar een halve Fries (zijn vader was een Frieze dressuurhengst, Remco S., moeder was wel volledige Tinker Daisy). Hij is nu 19 en ziet er natuurlijk nu niet meer zo uit, hij is vooral fiks grijs geworden om zijn ogen etc.Afbeelding

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-23 18:15

Was vandaag, Dierendag, weer even per fiets (heb andere fiets, een transportfiets met 3 versnellingen: niet elektrisch, want geen poen voor: deze heb ik gekregen van de Haagse vriendin die Khavanna heeft overgenomen), maar WOW, ik SUIS er op langs de dreven, dat scheelt behoorlijk ) naar Tinkerplein. Wat ziet Jaopie er weer goed uit, wat een enorm verschil met begin dit jaar (hij is nu 19 jaar). Ontzettend blij dat hij nu daar staat, al is het een uur van me weg fietsen (op die transportfiets doe ik er overigens echt wel korter over vanuit Zuidlaarderveen, dan een uur)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Wie staat er nog meer bij Tinkerplein Noordlaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 18:25

Wat een prachtig paard is het weer!

Martie

Berichten: 2392
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 18:41

Jaopie ziet er weer trots en prachtig uit, helemaal zichzelf!

Mando

Berichten: 15695
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Wie staat er nog meer bij Tinkerplein Noordlaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 19:01

Blij paard.
Ziet er goed uit

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Wie staat er nog meer bij Tinkerplein Noordlaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 20:38

Wow wat ziet hij er weer goed uit zeg.
Mooi, trots peerd

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: Wie staat er nog meer bij Tinkerplein Noordlaren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-23 16:24

Volgende week er weer even heen, kan ik hem even oppoetsen 9en stukje van zijn weer mega snel gegroeide staart knippen, die hangt al weer to de grond), hoefsmid moet ook weer komen om te bekappen komende week. Voor de witte stukken in zijn manen gebruik ik droogshampoo. kan nog 1 x zijn beginnende baard afknippen (niet zijn tastharen!) voor een slick look, daarna laat ik alle haar groeien want gaan we langzaam aan de winter in. daar zal-ioe ook wel weer van groeien, van die aandacht. ik heb hem sedert zijn verhuizing naar Tinkerplein en de scheiding (noodgedwongen), na meer dan een decennium van zijn vriendinnetje Khavanna (dat doet mij nog steeds pijn, dat ik die merrie moest opgeven om hem uit zijn ellende te halen.ç ik MOEST één paard kiezen want had geen geld voor 2 verplaatsenb naar elders.. ZIJ was overigens ook niet het doelwit van de pesters en de uithongering.. maar zij at/eet ook véél minder dan Jaopie, dat is altijd al zo geweest, zij is ook een heel ander, kleiner, fijner typetje... hij ging er echter helemaal aan onderdoor...). jaopie eet gewoon VEEL, maar ook vooral voortdurend, dat is hij zijn hele leven al gewend, gras en hooi onbeperkt, daar doet hij het geweldig op. Hoef je echt geen biks of troep bij te geven.Het is een keisterk paard van nature ook, nooit ziek, nooit mok, rasp of ander gedoe, nooit in hete zomers pusogen van de vliegen, echt een natuurpaard. Is 24/7 het héle jaar door al zijn levensjaren een buitenblijf-leven gewend. Na bijna 19 jaar ken ik hem en zijn fysieke behoeftes natuurlijk van haver tot gort. Is en blijft mijn dream horse, ook nu nog steeds, nou hij oude(er) en grijzer wordt. Niets is tot tranens toe ontroerender voor mij dan te zien dat na zijn verhuizing, hij zich weer zo heeft hersteld, dat ik nu weer zijn jongere-jaren barokke Rubens-belijning in hem zie, en zijn ogen weer zelfbewust zie staan. waarom? Hij krijgt nu wat hem toekomt: meer dan genoeg ruwvoer, vrijheid, paardenvriendjes, al kan ik er nu niet meer elke dag heen toen hij in mijn eigen dorpo nog aan de overkant stond, het maakt niet uit, ik ging daar toen elke dag heen, maar fluisterde elke dag (2 x per dag) met die bak senioren slobber of bietenpuklp bij me: "Hou vol, Japie, hou nog even vol, net als ik ,ik verzin iwel iets, ik haal je weg hier." Dat kostte me dus die merrie, maar het was voor mij nooit een vraag WIE van de twee ik zou houden (ZIJ was overigens ook niks te mager, het trof net hém). Dat ik Khava heb moeten opgeven doet nog steeds pijn, maar er was geen andere weg open. ik moest wel, ik kon geen onderhoud weidegang voor 2 elders meer betalen. ze is natuurlijk niet zomaar verhandeld of zo, he, een vriendin van mij uit Den Haag sprong op mijn wanhoiop in en zei: "Zorg jij nou maar dat Japie een goed adres krijgt dan wil ik die merrie wel op komen halen, met mijn eigen pony ." Ik ben paardenvriendin A. nog altijd eeuwig dankbaar....

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 17:35

Zondag weer naar Noordlaren gefietst met een nieuwe HH Zero regendeken voor Jaopie. Hij gedijt op zijn nieiuwe stek uitstekend, hij heeft veel vrinden en vriendinnetjes (nou eigenlijk vnl vriendinnen, ruinen reageren wat narrig op hem, dat was overigens zijn hele leven al een beetje zo).
Hij is nu bijna 19 jaar, dus heeft wat meer outdoor care nodig dan in zijn jonge(re) jaren. Zéker met deze onophoudelijke regen....
Als ik nu aankom is hij ipv beledigd en narrig, verwelkomend. Ja, hij stond bij mij schuin aan de overkant in de doirp, heel zijn leven, die wist niet wat hem overkwam toen ik ineens niet meer 1-2 keer per dag kwam, maar 1 keer per week of soms 1 x per 10 dagen (ik moet een uur fietsen op een gewone fiets.. geen geld voor elektrisch ding)naar Noordlaren, dus met zware tegenwind of ander terrible weer lukt dat me gewoon niet.

ik zie en merk dat hij er nu weer zin in heeft, dus next time ga ik zijn "gear" er even op gooien in de wei, kijken of hij alles nog past. Ik gok van wel. dan ga ik er weer op, ik rij hem liever OHZ naar de locatie van de rijbak dan aan de hand meenemen... ik ken hem he? Maar we gaan zeker weer rijden. Ik zie dat hij dat weer aankan. En ik? ja makkelijk. Ben superfit, fitter dan 10 jaar terug.
Afbeelding

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-23 17:57

Jaopie wordt wel een beetje een ouwe knorrige knar: Blijf van mijn hooi.....!!! Naar een van de 7 paarden-vriendjes op de wei....Hij heeft al een knappe winterbaard gekregen.. hahaha.
Afbeelding hij is wel erg happy heb ik de indruk, waar hij nu staat, het kostte hem even moeite om op zijn 18-19 jaar zich de "sociale code" van grotere paardengroepen eigen te maken, hij was natuurlijk altijd bij mij een prive PRIVE paard (samen met Khavanna), ook een hel erg trots paard, dus tsja. Van aard is-ie ook al niet erg open, maar wel vrij "plaats-innemend"zeg maar. Maar goed meneer is een daggie ouder nu... ik ben immens blij dat ik hem nog heb.

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-24 18:44

Afbeelding
Bij Jaopie vanmorgen, hij wordt dit jaar zomer 20, ik ben 64, we hebben al een heel leven samen achter de rug....want hij kwam bij mij met 6-7 maanden.
Een legendarische trukendoos en lastpak was het met een héél eigenzinnig karakter.
Na ja, ben ik zelf ook wel een beetje.. hahaha.

Hier de twee eigenwijze senioren vanmorgen samen, na DA nacheck en inentingen, hij heeft net zijn Seniores Priores op.

Als alles goed blijft gaan en hij nog wat is aangesterkt, het weer iets milder is (bodem zachter), stap ik er weer eens op.
Afbeelding

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Wie staat er nog meer bij Tinkerplein Noordlaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 19:20

Heerlijke foto's!
De intimiteit tussen jullie tweeën straalt er vanaf. Echt heel mooi.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Wie staat er nog meer bij Tinkerplein Noordlaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 20:04

Lekker stel ouwe bromberen zijn jullie. :+:

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-24 20:09

PUNZ ja ik ben een ander mens als ik bij hem ben
Afbeelding

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-24 18:20

Afbeelding
Bonte Jaopie: ik was vandaag een paar uur bij hem om een grote "ontharings-poetsbeurt te geven (resultaat: een halve (kjleine) vuilniszak haren, ook laaghangende oren - plukken afgeknipt, baard er af, rare elleboogfranje (zelfs daarin hingen klitten), kortom: beetje all round opgepimpt.

Kreeg het niet 100% gedaan in 1 keer, later in de week de rest.

Jaopie wordt 30 juni al weer 20 jaar, ik heb hem al weer 19,5 jaar! (Wow)


Foto's van vandaag.

Afbeelding
Afbeelding