hippisch centrum de delft verloot paard ?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 21:32

imaudy schreef:
Zijn het ponies die in de lessen hebben meegelopen of halen ze ergens eentje op?


Nee hij handelt altijd al wat in pony's en dit is een jong ding die hij aankoopt. Meestal rond de 4/5 jaar. Soms wat jonger.

Niqui

Berichten: 2172
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: hippisch centrum de delft verloot paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 03:14


hwn
Berichten: 4701
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 20:25

Ik zit al +30 jaar in de paarden, en zoiets was vroeger idd schering en inslag, op jaarmarkten en lokale jumpings werd er vaak een pony verloot, en dan meestal nog een piepjong dier, hengstveulen van 4 maand of een jaar, dus geen afgericht dier dat in beginnershanden mag vallen. Kan best goed gaan hoor, mijn nicht won zo een mooi robuust haflingerveulen waar ze 25 jaar plezier aan gehad heeft.

Eigenlijk: wat is het verschil met veilingen? Ik wil ze de kost niet geven, mensen die bij een veiling aan het bier en de champagne zitten en achteraf met moeite weten wat ze gekocht hebben. Gaat vaak goed (ken zo al enkele succesverhalen) maar even vaak waarschijnlijk ook niet.

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31313
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: hippisch centrum de delft verloot paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 21:15

TAO -> PP

kimmie1

Berichten: 2342
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 14:23


BeFunny

Berichten: 10542
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: hippisch centrum de delft verloot paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 14:32

Ja dat vind ik heel zorgelijk. Dat dat bestaat op een plek waar zoveel mensen komen. Wat zien die paarden er slecht en mager uit :(

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: hippisch centrum de delft verloot paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 15:07

Wat een overdreven gedoe zeg. Een paar vieze boxen en 2 magere paarden. Ik denk dat je die bij elke manege wel vindt. Ik heb daar jaren gereden en de meeste paarden stonden er gewoon prima bij. Kijk ik vind dat de paarden meer naar buiten moeten, meer ruimte moeten hebben maar dat is op meer maneges het geval. Als je op de pagina van de Delft kijkt zie je dat bijna alle paarden en pony's op de foto er gewoon goed uit zien.

Stripe000
Berichten: 585
Geregistreerd: 02-06-15

Re: hippisch centrum de delft verloot paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 15:18

Triest dat je dit bagitaliseert earth! Is toch duidelijk te zien dat stallen vies zijn en deze twee paarden te mager zijn
Wat een belachelijk argument dat het niet erg is want op andere maneges is dat ook zo!
Je zegt letterlijk, de meeste paarden stonden er prima bij. Maar wat voor de paarden waar dat niet het geval was.
Ik vind dit echt zorgelijk, dat mensen met zo’n gemak tegen dierenleed aankijken.

Anoniem

Re: hippisch centrum de delft verloot paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 15:24

Overdreven? Deze paarden zijn broodmager. Dat andere paarden wel goed uit zien is geen excuus om deze 2 er zo mager bij te laten staan.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 15:28

Doet mij een beetje denken aan dit:
Eén van mijn favoriete boeken uit mijn kindertijd :')
Afbeelding

Vroeger gebeurde het wel meer, pony's verloten.

Cambionn

Berichten: 772
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 15:43

Earth schreef:
Wat een overdreven gedoe zeg. Een paar vieze boxen en 2 magere paarden. Ik denk dat je die bij elke manege wel vindt. Ik heb daar jaren gereden en de meeste paarden stonden er gewoon prima bij. Kijk ik vind dat de paarden meer naar buiten moeten, meer ruimte moeten hebben maar dat is op meer maneges het geval. Als je op de pagina van de Delft kijkt zie je dat bijna alle paarden en pony's op de foto er gewoon goed uit zien.
Nou op de manege waar ik rij staan er echt geen paarden zo mager bij hoor. Van de nieuwe jonkies van net paar jaar oud die nog niet mee rijden tot de gepensioeneerde loslooppony, zit er toch niks tussen alla dit. Mag toch hopen dat mijn manege daar geen uitzondering in is, want elke leek kan zien dat dit niet gezond is. Arme dieren.

En "De meeste staan er prima bij" klinkt mij juist alsof het blijkbaar normaal is dat er een paar niet prima bij staan :( . Ik bedoel, met ziekte of als ze zo aangekocht zijn en met de bedoeling aan te sterken zou het wellicht nog te verklaren zijn. Maar dat zouden dan toch echt uitzonderingen moeten zijn, en als ik jouw verhaal zo lees is het dus doodnormaal dat er een paar paarden op zo'n manier als dit niet "prima" bijstaan.

Sterker nog, zelfs op hun eigen media staan zien ze er niet allemaal goed uit, gezien je zegt bijna alle paarden en pony's er goed uit zien? En dat zijn dan de foto's die ze zelf uitzoeken om mee to shinen, daar zal het ergste dus al uit gefilterd zijn...

imaudy
Berichten: 5046
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: hippisch centrum de delft verloot paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 15:52

Als dit 2 oudere paarden zijn dan kan het heel normaal zijn dat ze dun zijn. Als een manege geen enkel dun paard heeft betekend dat veelal dat de oudjes het veld al hebben moeten ruimen.

Anoniem

Re: hippisch centrum de delft verloot paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 15:54

Gezien hij de kreupele pony die niet geschikt was voor in de lessen zomaar verloot ga ik er wel van uit dat deze 2 nog meelopen in de lessen. Andere kosten deze paarden ze alleen maar erg veel geld. In sommige gevallen is het ook beter om de oudere/ziekere paarden te “ruimen”.

DuoPenotti

Berichten: 29519
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 15:57

sevke schreef:
Doet mij een beetje denken aan dit:
Eén van mijn favoriete boeken uit mijn kindertijd :')
[ [url=m/geNfZv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vroeger gebeurde het wel meer, pony's verloten.

Klopt

Vroegah in de tijd van de gulden...

Toen stands ook op diverse plaatsen gewoon waren.
We zonder Cap reden.
Platte harde zadels hadden.
Elk paard hetzelfde soort bit.

Soms is vroeger beter. Vaak ook niet..

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: hippisch centrum de delft verloot paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 16:07

Ik praat het niet goed. Ik zeg gewoon dat ik mij ook nog zulke praktijken herinner van toen ik jong was. Ken zelfs iemand die ooit zo'n pony won. Ze heeft hem erg lang gehad, trouwens.

DuoPenotti

Berichten: 29519
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 16:10

Ik ken het ook nog van vroeger.
En van 1 keer heb ik het onthouden want pony kwam in de tuin van een rijtjeshuis.

Hoe lang hij daar gestaan heeft weet ik niet.
En bij andere lotingen zal het vast beter zijn geweest gezien ik die niet heb onthouden.

Maar die ene pony is voor mij wel genoeg reden voor verbod. Wat er dus is...

BeFunny

Berichten: 10542
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 16:54

Earth schreef:
Wat een overdreven gedoe zeg. Een paar vieze boxen en 2 magere paarden. Ik denk dat je die bij elke manege wel vindt. Ik heb daar jaren gereden en de meeste paarden stonden er gewoon prima bij. Kijk ik vind dat de paarden meer naar buiten moeten, meer ruimte moeten hebben maar dat is op meer maneges het geval. Als je op de pagina van de Delft kijkt zie je dat bijna alle paarden en pony's op de foto er gewoon goed uit zien.


Op de manege waar ik vroeger heb gereden stond er echt niet één paard zo bij hoor. Daar kwamen de paarden helaas wel ook te weinig buiten. Maar ik vind hoe die paarden staan echt schrijdend. En ik vind jou reactie overdreven over hoe hier op gereageerd wordt.

Dat de stallen een x vies zijn dat kan. Maar als dit juist is als het "schoon" is. Dan vind ik dat ook schrikwekkend. Die drollen zien er ook niet vers uit. Dus die liggen er wel al even.

hwn
Berichten: 4701
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 18:01

sevke schreef:
Doet mij een beetje denken aan dit:
Eén van mijn favoriete boeken uit mijn kindertijd :')
[ [url=m/geNfZv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vroeger gebeurde het wel meer, pony's verloten.


Hé, dat boek had ik ook (heb het nog steeds op zolder denk ik :) )

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 18:58

Het kan natuurlijk best zo zijn dat de magere paarden oudere dieren zijn die slecht op gewicht blijven, maar dan moeten ze daar hun management op aanpassen.
Die boxen kunnen inderdaad echt niet. Tuurlijk kunnen er een aantal hopen liggen, maar dit is wel echt veel.

AnnemiekvM

Berichten: 8248
Geregistreerd: 17-07-03

Re: hippisch centrum de delft verloot paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 19:16

Jeetje, dat er in deze tijd nog zo met dieren omgegaan wordt. En dan gaat het mij niet om de loterij, maar om de kwaliteit van leven de paarden daar hebben. Toezicht mag van mij een stuk scherper.

Sansevieria
Berichten: 4204
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: hippisch centrum de delft verloot paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 20:01

Die boxen waren niet sinds gisteren zo vies, aan de schimmel te zien die op de berg drollen ligt.
Dus nee, niet ok.

Net als die twee magere paarden, dat vind ik persoonlijk niet een beetje mager, zoals een oud paard inderdaad kan zijn, maar als ik zoiets op een manege zou zien staan ging ik ook verhaal halen hoor.

BeFunny

Berichten: 10542
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: hippisch centrum de delft verloot paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 22:14

Als ik dat zou zien staan dan zou ik mijn geld daar niet meer geen brengen voor een les. Want dat wordt dan niet in de paarden gestoken.

Ouwetjes kunnen wat ingevallen raken. Maar je kunt letterlijk alle ribben tellen

kimmie1

Berichten: 2342
Geregistreerd: 24-02-04

Re: hippisch centrum de delft verloot paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 22:36

Afbeelding lees ook het gemarkeerde stuk, dit is geen op zichzelf staand "oud paard"

mariaonrust
Berichten: 8
Geregistreerd: 17-09-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 19:33

Dit was vroeger inderdaad elk jaar. Dan kon je met de loterij een veulen winnen. En die heette elk jaar Bingo. Voor zover ik weet doen ze dit al een tijd niet meer, inderdaad omdat er klachten over zijn geweest.
Maar kan het verkeerd hebben….

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 20:50

kimmie1 schreef:
[ [url=m/zjMjEp.jpg]Afbeelding[/url] ] lees ook het gemarkeerde stuk, dit is geen op zichzelf staand "oud paard"


Dit klinkt inderdaad echt zorgelijk -O-