Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pillow
Berichten: 7863
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 14:40

Sanet schreef:
Ik had dat van de week nog, in de groen strook naast ons huis werd om 3 uur 's nachts iets vermoord... dat heeft een half uur lopen krijsen. En wij lagen lekker te slapen met de balkondeur open, dus dat was echt enig... Was overigens iets kleins, maar een hoop lawaai. Ik kan daar echt van huilen. Mja, ik had ook geen idee waar ik moest gaan zoeken en in mijn pyjama door oog hoog brandnetels en berenklauw heen klunen in het donker, leek mij ook een slecht idee.. Ik vond het echt horror, ik heb nog geschreeuwd, maar dat maakte geen indruk :(

Als het echt heel ijselijk gekrijs was, zijn dat waarschijnlijk vechtende Dassen. Die hoor ik hier snachts ook vaak. De eerste keer dacht ik ook dat er iets vermoord werd.

Sanet

Berichten: 8009
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 14:54

Het bleef echt op 1 plek. Was ook maar 1 beest wat aan het krijsen was. En het werd steeds een beetje zachter :(

Dreamboy

Berichten: 2486
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 16:30

En weer een shetlander het slachtoffer geworden. Dit keer in Elspeet. Waar gaat dit heen. Vreselijk!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34791
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 16:35

De mensen riepen daar al, wat als de schapen op zijn of worden weg gehaald. Dan zijn de pony's aan de beurt.

furious

Berichten: 7116
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 16:42

Nou er wordt flink huisgehouden in die regio.

Hoeveel eet een wolf wel niet per dag..

Kaja

Berichten: 3886
Geregistreerd: 14-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 16:43

Beetje achterhaald inmiddels om de vergelijking te maken met de natuur. Dan krijg je toch wel een OVP idee. Met een hek, menselijk handelen, erom heen is er geen sprake van natuur, hoe groot het gebied ook is. Bovendien is de wolf van alle gemakken voorzien hier. Wij binden de kat op het spek. Letterlijk. De omheining, menselijk handelen, is zo gemaakt dat de prooi er niet uit kan, zelfs niet als een roofdier dat wel kan. Dat is geen eerlijke kans, dat noem je geen natuur.

DuoPenotti

Berichten: 30270
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 16:44

furious schreef:
Nou er wordt flink huisgehouden in die regio.

Hoeveel eet een wolf wel niet per dag..

Minder dan hij dood...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34791
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 17:05

Ik las pas een artikel waarin een bioloog aangaf dat een wolf geen schapen doodt voor voedsel, maar enkel omdat hij het leuk vindt. Nu weet ik niet hoeveel waarheid je daaraan moet hangen (en kan het artikel helaas ook niet terugvinden) maar het plaatst het wel in een heel ander perspectief dan wat tot nu toe door experts verteld is.

anjali
Berichten: 15258
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 17:13

SusanH schreef:
Ik las pas een artikel waarin een bioloog aangaf dat een wolf geen schapen doodt voor voedsel, maar enkel omdat hij het leuk vindt. Nu weet ik niet hoeveel waarheid je daaraan moet hangen (en kan het artikel helaas ook niet terugvinden) maar het plaatst het wel in een heel ander perspectief dan wat tot nu toe door experts verteld is.

Ik denk dat hun wegrennen zijn jachtinstinct triggert. Katten doen dat immers ook wel. Die jagen ook zonder hun prooien op te eten. Sommige mensen trouwens ook. Hoe dan ook moet het gestopt worden .

Sanet

Berichten: 8009
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 17:18

Maar dat doet een vos in een kippenhok ook. Die verscheurt ook alles wat fladdert.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34791
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 18:10

Dat heet surplus killing, maar is volgens mij niet wat die bioloog bedoelde.

DuoPenotti

Berichten: 30270
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 18:13

SusanH schreef:
Ik las pas een artikel waarin een bioloog aangaf dat een wolf geen schapen doodt voor voedsel, maar enkel omdat hij het leuk vindt. Nu weet ik niet hoeveel waarheid je daaraan moet hangen (en kan het artikel helaas ook niet terugvinden) maar het plaatst het wel in een heel ander perspectief dan wat tot nu toe door experts verteld is.

Deze bedoel je denk ik

https://www.gld.nl/nieuws/7912031/wolf- ... n-het-leuk

En de agility huppel wat wolf werende zou zijn gaat ook daar in de prullenbak

Loretta
Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 18:25

In groep wolf zit men zich nu te vergapen over een filmpje waarin het kalf van een hert gegrepen en gedood wordt. Met verschrikkelijk gekrijs als resultaat. De meesten vinden het helemaal geweldig. Reacties als "Dit is nou de natuur", en national geographic in Nederland.

Nou ik vind er weinig leuks aan om naar te kijken. Tja, het is hoe het werkt in de natuur. Maar als je daarover staat te juichen dan vraag ik me toch af. Gaat verder alles goed met je?

tamary

Berichten: 29264
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 18:27

Er zijn genoeg voorbeelden van vleeskoeien in de VS die door een roedel zijn opgejaagd tot ze van uitputting stierven, en daar wordt geen hap van gegeten, vaak is er geheel geen schade aan te zien. En dat zijn weides die een fors stukje groter zijn dan wat wij hier hebben. Kan je eigenlijk niet anders verklaren dan "spel" ook al schrijven we dat eigenlijk enkel aan katachtigen toe.

josien_m_
Berichten: 2447
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 18:37

En spel is plezier, maar ook oefening voor later wanneer het als voedsel wel nodig is.

anca

Berichten: 1808
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 19:14

Loretta schreef:
In groep wolf zit men zich nu te vergapen over een filmpje waarin het kalf van een hert gegrepen en gedood wordt. Met verschrikkelijk gekrijs als resultaat. De meesten vinden het helemaal geweldig. Reacties als "Dit is nou de natuur", en national geographic in Nederland.

Nou ik vind er weinig leuks aan om naar te kijken. Tja, het is hoe het werkt in de natuur. Maar als je daarover staat te juichen dan vraag ik me toch af. Gaat verder alles goed met je?


Dat is dat filmpje waar we het hierboven ook over hadden. Bah. Vreselijk.

Loretta
Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 19:29

anca schreef:
Loretta schreef:
In groep wolf zit men zich nu te vergapen over een filmpje waarin het kalf van een hert gegrepen en gedood wordt. Met verschrikkelijk gekrijs als resultaat. De meesten vinden het helemaal geweldig. Reacties als "Dit is nou de natuur", en national geographic in Nederland.

Nou ik vind er weinig leuks aan om naar te kijken. Tja, het is hoe het werkt in de natuur. Maar als je daarover staat te juichen dan vraag ik me toch af. Gaat verder alles goed met je?


Dat is dat filmpje waar we het hierboven ook over hadden. Bah. Vreselijk.


Oke,dat had ik dan even gemist.
Ik stond perplex bij een groot aantal reacties van sommigen daar.
Het riep bij mij gelijk de vraag op. Wat zijn dit voor sadisten?

tienus63

Berichten: 12233
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 19:55


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34791
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 20:51

Dat had ik ook al gedeeld, EU commissie wil graag ervaringen horen, voor heroverweging beschermde status wolf.

tienus63

Berichten: 12233
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 20:59

Hoe vaker het onder de aandacht komt, hoe beter.

Wolven lijken steeds verder westwaarts te trekken.
Vandaag was Schalkwijk, onder Nieuwegein aan de beurt.
Ik gun het de dieren en hun eigenaren niet, maar ergens blij dat de olievlek zich nu duidelijk uitbreid naar de randen van de stedelijke gebieden.
Paardenhouders en pensionstallen zullen daar nu ook wel wakker worden.

DuoPenotti

Berichten: 30270
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 21:00

Maar wat moet je daar dan heen schrijven?
Ik kan mijn dieren niet meer veilig houden en vrees voor hun leven?

Jessix

Berichten: 16501
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 21:03

tienus63 schreef:
Hoe vaker het onder de aandacht komt, hoe beter.

Wolven lijken steeds verder westwaarts te trekken.
Vandaag was Schalkwijk, onder Nieuwegein aan de beurt.
Ik gun het de dieren en hun eigenaren niet, maar ergens blij dat de olievlek zich nu duidelijk uitbreid naar de randen van de stedelijke gebieden.
Paardenhouders en pensionstallen zullen daar nu ook wel wakker worden.

Oh echt? Dan is 'ie van Driebergen naar Langbroek / Cothen gelopen en nu door naar Schalkwijk. Als het tenminste een en dezelfde wolf is.

Loretta
Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 21:09

DuoPenotti schreef:
Maar wat moet je daar dan heen schrijven?
Ik kan mijn dieren niet meer veilig houden en vrees voor hun leven?


Ja, dat vind ik ook wel een goede vraag. Ik wil er ook heen schrijven. Weet alleen niet wat.
Maar hoe meer reacties hoe beter.
.

tienus63

Berichten: 12233
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 21:41

Ik heb gemaild.
Kort en bondig in het Nederlands.
Dat ik me zorgen maak om de toename van de wolf, dit ook mee heeft gespeeld om te stoppen met fokkerij en uiteindelijke paardenhouderij.
En ik vind dat de wolf niet thuis hoort in het tegenwoordige Nederland en de er op zijn minst beheer en jacht toegestaan moet worden. Ook om te zorgen dat de (hybride) wolf schuw wordt.

sterregoud
Berichten: 1889
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 22:13

Loretta schreef:
DuoPenotti schreef:
Maar wat moet je daar dan heen schrijven?
Ik kan mijn dieren niet meer veilig houden en vrees voor hun leven?


Ja, dat vind ik ook wel een goede vraag. Ik wil er ook heen schrijven. Weet alleen niet wat.
Maar hoe meer reacties hoe beter.
.


Dat de aanwezigheid van wolven in Nederland steeds meer overlast en schade veroorzaakt aan hobbydieren en ander vee, zoals schapen , alpaca’s, pony’s en kalveren.
Dat je je in sommige natuurgebieden zoals Drents Friese woud niet meer op je gemak kan wandelen. Etc.