Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Skessa_
Berichten: 10698
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 09:01

tienus63 schreef:
In dit bericht van Geen Wolf over de wolf(hond) in Huijbergen is het typische loopje te zien in een van de reacties onder het bericht.

https://m.facebook.com/groups/933854610 ... 949586094/?


En nu de grote vraag, als het geen echte wolf is wat gaan ze dan met dat beest doen?
Vangen en kijken of het een chip heeft? Of maar lekker laten lopen en kijken wat er gebeurt? 8)7

DuoPenotti

Berichten: 30014
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 09:03

Ja idd.
Liep er een herdershond dan worden alle instanties ingezet om hem te vangen. Want mager. Loopt op laatste reserve. Zielig.

Dit laat maar lopen want misschien is het een wolf. Ja je bent misschien hond maar je uiterlijk geeft je het nadeel. Pech hond. Zie maar hoe je overleefd.

Danielleeee_
Berichten: 3182
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 09:06

tienus63 schreef:
Zichtmelding Nijkerk
Citaat:
Nijkerk Gelderland
21-03-2024
20.15 uur

Wolf gezien op de rotonde op de Barneveldse weg thv Moeke. Liep richting Slichtenhorst.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

[ [url=m/m0D35m.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Hkrf6q.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bron geen wolf
https://m.facebook.com/groups/933854610 ... tid=WC7FNe

Mooi klote. Bij de manege daar vlakbij zijn vijf veulentjes geboren.

Skessa_
Berichten: 10698
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 09:17

Afbeelding


Volgens de boswachter is het ook geen wolf

Onali

Berichten: 18502
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-24 09:24

Ik zou dit ook niet als wolf zien.
Misschien in eerste instantie wel schrikken, maar denk dat ik al vrij snel zou denken oh het is een hond.

Elegance_
Berichten: 2003
Geregistreerd: 18-06-08
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 09:26

Danielleeee_ het bericht uit Nijkerk heb ik zojuist geüpdatet, dit betrof een fake melding met een oude foto uit Nunspeet.

Groetjes Denise

tienus63

Berichten: 12157
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 09:28

Een Tsjechische wolfhond heeft anders een behoorlijke wolvenbloed door zijn aderen stromen. F1 kruising als een van de ouders een wolf is.
Ze zijn ooit gefokt door het leger uit door Duitse herders te kruisen met karpatische wolven.
Gefokt om ontsnapte gevangenen te doden.

Los daarvan, honden mogen tot niet los lopen.

Danielleeee_
Berichten: 3182
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 09:30

Elegance_ schreef:
Danielleeee_ het bericht uit Nijkerk heb ik zojuist geüpdatet, dit betrof een fake melding met een oude foto uit Nunspeet.

Groetjes Denise

Oh echt, gelukkig! Dank je voor de update :)

Kaja

Berichten: 3881
Geregistreerd: 14-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 09:31

Skessa_ schreef:
[ [url=m/AHu8wq.jpg]Afbeelding[/url] ]


Volgens de boswachter is het ook geen wolf

Ontsnapt of gedumpt?
Tijd om in te grijpen boswachter!

Elisa2

Berichten: 37603
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 09:34

Ja lijkt mij ook, vang dat dier en breng het naar een asiel en zorg er goed voor. Beestje is hartstikke mager.

knollentuin
Berichten: 10404
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 09:38

Kaja schreef:
Skessa_ schreef:
[ [url=m/AHu8wq.jpg]Afbeelding[/url] ]


Volgens de boswachter is het ook geen wolf

Ontsnapt of gedumpt?
Tijd om in te grijpen boswachter!


Nou idd, wordt deze niet ergens vermist misschien?

tienus63

Berichten: 12157
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 09:40

Dat dus Kaja!

Maar ik denk dat het beest stilletjes word gevangen door dierenambulance en als het een gedumpte hond blijkt te zijn, bieden zich en masse mensen aan om de (wolf)hond op te vangen.
Blijkbaar redt ie zich prima in zijn eentje. Dode schapen genoeg inmiddels daar in de regio.
Witvoetje laat zich vast niet zo maar meer vastleggen in een achtertuin.

Ach, asiel Zwolse is ook nog een optie, die hebben al een verblijf in elkaar geknutseld voor twee afgedankte wolfhonden.

Skessa_
Berichten: 10698
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 09:47

Kaja schreef:
Skessa_ schreef:
[ [url=m/AHu8wq.jpg]Afbeelding[/url] ]


Volgens de boswachter is het ook geen wolf

Ontsnapt of gedumpt?
Tijd om in te grijpen boswachter!


De beste man woont wel in de buurt, maar volgens mij valt dit net buiten zn regio 8)7

Naja aangezien het al zo massaal gedeeld is ga ik er maar vanuit dat het snel opgelost is :=
Zag gisterenochtend wel een jager lopen daar in de buurt waar de "wolf" is gezien. Maar geen idee of dat er wat mee te maken heeft natuurlijk.

dierenfan
Berichten: 9663
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 09:50

Skessa_ schreef:
[ [url=m/AHu8wq.jpg]Afbeelding[/url] ]


Volgens de boswachter is het ook geen wolf


Ook geen saarloos of tsjech maar racelijn husky. Ook niet extreem mager maar eerder in top conditie. Je hebt Siberian husky's en de zogenoemde alaskan husky's. De laatste daar behoort bovenstaande hond bij. Geweldige dieren

tienus63

Berichten: 12157
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 09:54

Dan wordt ie vast gemist…..
Vreemd dat zo’n hond daar toch al eventjes ronddoolt.
Geen berichten in die hoek van vermiste husky?

tienus63

Berichten: 12157
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 10:10

De impact die de aanwezigheid van de wolf heeft op mensen wordt wel indringend verteld door deze schapenhouder.
Hij denkt zijn schapen veilig binnen een raster te hebben en nog worden zijn dieren gepakt.

Bron nd.nl
https://www.nd.nl/nieuws/nederland/1216 ... Si_5J8Gc-Q
Citaat:
21 maart 2024/Nederland
Als een wolf je schapen aanvalt. Deze boeren leven in voortdurende angst. ‘Ze zijn niet te stoppen’
Reportage
Afgelopen jaar werden 1200 Nederlandse boerderijdieren gedood door een wolf. Niet eerder was dat aantal zo hoog, blijkt uit onderzoek van het Nederlands Dagblad. Ook de schapen van Albert-Jan en Jacqueline werden slachtoffer. ‘We worden neergezet als dierenhaters.’

De afgelopen tien dagen was het elke nacht raak, vertelt de Drentse boer Albert-Jan van Triest (62): bij verschillende boerderijen in de buurt werden schapen aangevallen, doodgebeten of verwond door een wolf. Voor zijn eigen schapen, lammetjes en runderen vreest hij nog niet. ‘Die staan nu veilig binnen.’

Toch is zijn vrouw, Jacqueline Koppelaar (66), er niet gerust op: ‘Een wolf kan alles; zwemmen, graven, springen. Hij ruikt de net geboren lammetjes en als hij naar binnen wil, dan lukt hem dat.’

Het boerenstel maakte zelf twee keer een aanval mee. In augustus 2022 doodde een wolf een schaap en vier lammetjes in een van hun weilanden en werden verschillende schapen in hun hals en uiers gebeten.
klap stroom

Na de aanval vroegen ze bij de provincie subsidie aan voor een wolfwerend hek. Ze ontvingen 13.000 euro, waarmee ze een verplaatsbaar hek op hun land plaatsten: zes horizontale kunststof draden, twintig centimeter van elkaar, met ‘een beste klap stroom erop’, volgens Van Triest.

Toch kon het hek de wolf uiteindelijk niet tegenhouden. Op 18 december 2023 was het weer raak: Van Triest vond een gewond schaap, de borst open gebeten en met bijtwonden in de keel.

‘Op de Veluwe leven wolven die nog nooit betrokken zijn geweest bij een aanval, maar de wolven hier zijn niet te stoppen.’

En ja, ze kregen een vergoeding voor de schade, maar dat haalt het leed niet weg, vertelt Koppelaar, terwijl ze zuchtend haar bril afzet, de tranen uit haar ogen wrijft en op haar telefoon foto’s laat zien van schapen die rondlopen terwijl hun ingewanden uit hun buik hangen. ‘Dat dierenleed, het is onacceptabel. Die beelden raak ik nooit meer kwijt.’
felle tegenreacties

Aan de keukentafel in hun boerderij vlak bij Dwingeloo vertellen ze hun verhaal, want ze willen dat er iets gebeurt. Van Triest: ‘Een wolvenroedel heeft een territorium van 200 vierkante kilometer nodig. Hier in Drenthe hebben we maar 100 vierkante kilometer aan natuurgebied en zijn er te weinig prooidieren voor de wolf. Dus pakken ze onze landbouwdieren.’

Daarbij zijn de Drentse wolven - verdeeld over twee roedels - volgens Van Triest ‘echte schapendoders’. ‘Op de Veluwe leven wolven die nog nooit betrokken zijn geweest bij een aanval, maar de wolven hier zijn niet te stoppen. Het zijn ‘probleemwolven’. Waarom zouden we zulke wolven laten leven?’
Naast hun gedrevenheid om te laten zien waar de wolf toe in staat is, zijn Van Triest en Koppelaar ook bang om hun verhaal te vertellen. Want het roept felle tegenreacties op. Zo zijn er boeren aangeklaagd omdat ze hun dieren niet goed zouden beschermen tegen de wolf en halen wolvenliefhebbers soms hard uit.
machteloosheid

Koppelaar leest een reactie voor die iemand achterliet op een forum: ‘Voor deze boeren is het woord nazi nog te goed.’ Ze vindt het schokkend: ‘We worden neergezet als dierenhaters, terwijl ik alleen maar boeren ken die het beste willen voor hun dieren.’

‘We horen alleen maar: ‘We zijn ermee bezig’. In de tussentijd moeten wij het land in om dode schapen te ruimen.’

Ze ligt er wakker van. ‘Mijn gevoel van rust en veiligheid is weg. De wolf zit 24 uur per dag in mijn hoofd.’ Ze heeft haar telefoon altijd binnen handbereik, want via verschillende WhatsApp-groepen houden buren elkaar op de hoogte over aanvallen of de plek waar een wolf gesignaleerd is. ‘Onze kerstvakantie naar Berlijn hebben we laten schieten, want we wilden niet weg bij onze dieren.’

Wat overheerst is een gevoel van machteloosheid en frustratie. Van Triest: ‘We bellen met de provinciale wolvencommissie, gaan in gesprek met politieke partijen en de Drentse gedeputeerde. Maar we horen alleen maar: ‘We zijn ermee bezig’. In de tussentijd moeten wij het land in om dode schapen te ruimen.’
ophokken

Koppelaar noemt hun ervaringen traumatisch. ‘Zelfs een stoere boer als Albert-Jan moest na de eerste wolvenaanval met hartritmestoornissen naar het ziekenhuis. Heeft u stress? vroeg de arts hem.’

De toenemende wolvenaanvallen zijn voor verschillende buren aanleiding geweest om te stoppen met het houden van hun dieren. Ook voor Koppelaar is dat een reële optie. ‘Als er nog een aanval komt, geloof ik dat ik mijn schapen liever wegdoe. Maar met de dieren gaat ook een stuk levensvreugde weg.’

‘Gruttokuikens vallen dood neer door de stroom en egels, dassen en hazen raken in de draden verstrikt.’

De wolf moet weg uit het noorden van ons land, vindt het paar. Hij moet worden afgeschoten, of verplaatst naar Tsjechië of Polen, waar veel meer ruimte is voor de wolf. Koppelaar: ‘We kunnen heel Drenthe vol zetten met rasters om de wolf tegen te houden, maar ook andere dieren ondervinden daar hinder van: gruttokuikens vallen dood neer door de stroom en egels, dassen en hazen raken in de draden verstrikt.’ Daarnaast is het volgens het stel financieel niet haalbaar om overal hekken te plaatsen en is het onderhoud ‘intens’ veel werk.

Het vee dan maar binnen laten staan - iets wat verschillende partijen opperen -, is geen optie, zegt Koppelaar, omdat de weilanden dan de begrazing door schapen missen. ‘Dieren horen in de wei, ophokken is niet goed voor hun groei en het dierenwelzijn. En lege weilanden… dat willen we toch niet?’
https://www.nd.nl/nieuws/nederland/1216 ... n-voortdur

tienus63

Berichten: 12157
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 10:32

Bezorgde inwoners van Elburg zijn een petitie gestart om de probleemwolf te kunnen beheren.
Zij vragen om een 0-stand in agrarisch gebied

Voor wie de petitie ondertekent, bevestig je stem via de link in je mail. Stemmen is anoniem tenzij je uitdrukkelijk anders aangeeft.

https://beheerdewolf.petities.nl/?fbcli ... OC_0TjxlzM

dierenfan
Berichten: 9663
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 10:43

tienus63 schreef:
Dan wordt ie vast gemist…..
Vreemd dat zo’n hond daar toch al eventjes ronddoolt.
Geen berichten in die hoek van vermiste husky?


Is zeker vreemd en geen vermist berichten gezien.

Update https://www.internetbode.nl/woensdrecht ... oFORckEsQI

Zou wel een stunt zijn. In Frankrijk al maanden vermist en dan hier 300 km verder boven water komen


HUIJBERGEN - Gisteren zette een Tsjechische wolfshond of een Saarloos Huijbergen en omstreken op stelten. Want het betreffende dier leek wel verdacht veel op een wolf. Volgens boswachter Erik de Jonge is het dier echter 100% zeker geen wolf, maar een wolfshond. En laat er in Frankrijk nu sinds oktober vorig jaar een wolfshond vermist zijn, luisterend naar de naam Tépa.

Sinds 20 oktober 2023 is de jonge, witte, wolfshond van twee jaar oud vermist uit het Franse Villeneuve sur Bellot, ten oosten van Parijs en op bijna 300 km van de gemeente Woensdrecht. Volgens de eigenaar, Alex Akira, die op Facebook diverse oproepen doet om de hond terug te vinden, is het vrouwtje en is het dier erg bang. Hij roept op niet met haar te praten, op haar af te komen of haar te vangen, maar verzoekt mensen zichtmeldingen rechtstreeks te melden via Facebook Messenger of via diverse telefoonnummers. Dit zijn Duitse en Franse nummers: +49 160 7547010, +33 6 33805901 en +33 6 47503440. De laatste waarneming van Tépa was in het Belgische Weywertz op 20 december 2023, zo’n 170 kilometer van ons vandaan, dichtbij de grens met Duitsland en Nederlands Limburg. Het is dus heel goed mogelijk dat Tépa inmiddels door is gelopen richting Nederland, maar zeker is dit allerminst. Of er op dit moment een andere wolfshond vermist wordt, is niet bekend.

Het signalement van Tépa luidt als volgt:
Wolfshond, twee jaar oud, gechipt en gesteriliseerd, antraciet-witte kleur, amberkleurige amandelvormige ogen, metalen halsband, niet agressief, maar erg angstig

tienus63

Berichten: 12157
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 10:51

Ik denk niet dat het die Franse vermiste hond is.
Die heeft blijkbaar geen witte hoge voorpoot.

En deze oogt alles behalve angstig.

Dit is Tepa

Afbeelding

Bron zoek pagina Tepa.
https://m.facebook.com/photo.php?fbid=1 ... 9084190482

Foto’s en berichtje doorgestuurd naar de zoekpagina van Tepa.
Maar het lijken mij twee verschillende dieren.

tienus63

Berichten: 12157
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 11:23

Zichtmelding 2 wolven Ede vanochtend vroeg

Citaat:
Ede Gelderland
22-03-2024
05.15 uur

2 wolven gezien ter hoogte van de Hessenweg/ wouterseweg Ede.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://m.facebook.com/groups/933854610 ... tid=K35XfP

dierenfan
Berichten: 9663
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 11:33

tienus63 schreef:
Ik denk niet dat het die Franse vermiste hond is.
Die heeft blijkbaar geen witte hoge voorpoot.

En deze oogt alles behalve angstig.

Dit is Tepa

[ [url=m/FqqiIH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bron zoek pagina Tepa.
https://m.facebook.com/photo.php?fbid=1 ... 9084190482

Foto’s en berichtje doorgestuurd naar de zoekpagina van Tepa.
Maar het lijken mij twee verschillende dieren.


Lijkt mij ook ze zou van grijzig naar meer bosbruin zijn veranderd. Hoewel het toverballen zijn is dat erg lastig

Skessa_
Berichten: 10698
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 11:44

Schuw is die iig niet :')

DubbelFun

Berichten: 88826
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 11:53

tienus63 schreef:
Zichtmelding 2 wolven Ede vanochtend vroeg
Ede Gelderland, 22-03-2024, 05.15 uur

2 wolven gezien ter hoogte van de Hessenweg/ wouterseweg Ede.

Wow, nog even en ik zie ze hier achter door het weiland lopen ;(

Ik blijf het sneu vinden voor mijn paarden, maar ben dan toch blij dat ze tegenwoordig 's nachts op stal staan.

tienus63

Berichten: 12157
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 12:25

Schreef net in andere topic dat de beelden van levend aangevreten veulens weer actueel worden.
Vooralsnog in Duitsland en Spanje.
Kudde ezels afgeslacht in Portugal.
Ik ben bang dat er hier zo dadelijk als er merries met veulens buiten lopen, we deze taferelen ook hier gaan zien.
En of de roedels in Drenthe dat eerder zullen gaan doen of die onlangs in Otterlo bezig is geweest, durf het niet te voorspellen.
Ik benijd de fokkers in wolvengebied in ieder geval niet!
De stress van je paarden tijdig naar binnen en naar buiten te zetten, hopen dat je afdoende maatregelen hebt getroffen.

DubbelFun

Berichten: 88826
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 12:39

Ik was laatst bij een voerboer en die sprak ook al zijn onrust uit over de komende veulens bij hem.