Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pillow
Berichten: 7825
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 22:30

Anne_GTI schreef:
Evil gedachte... hoe moeilijk zou het zijn om er eentje te vangen en weer los te laten in de waterleidingduinen?

Hertjes zat....

Die gedachte is hier al veel vaker geuit. Maar dat kan natuurlijk niet, stel dat een wandelaar geconfronteerd wordt met een aangevreten hert.

pillow
Berichten: 7825
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 22:34

Het rommelt enorm binnen de partij vd dieren, nu hopen dat Koffeman zijn koffertje met het sprookjes boek gaat pakken.

Wintu

Berichten: 3033
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 00:15

pillow schreef:
Anne_GTI schreef:
Evil gedachte... hoe moeilijk zou het zijn om er eentje te vangen en weer los te laten in de waterleidingduinen?

Hertjes zat....

Die gedachte is hier al veel vaker geuit. Maar dat kan natuurlijk niet, stel dat een wandelaar geconfronteerd wordt met een aangevreten hert.
Vind dat even naar als een dood schaap.

Sanet

Berichten: 7982
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 06:52

Ik denk wel dat ze een hert eerder vermoorden ipv levend gaan aanvreten omdat die veel sneller zijn en meer bewegingsvrijheid hebben.
Dat maakt het wat minder gruwelijk.

Sandra_H

Berichten: 2717
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 08:11

Anne_GTI schreef:
Evil gedachte... hoe moeilijk zou het zijn om er eentje te vangen en weer los te laten in de waterleidingduinen?

Hertjes zat....


want?? daar/in de randstad is iedereen pro wolf denk je?
Maar idd....herten zat. Het zal dus een kwestie van tijd zijn, maak je geen zorgen 8-)

pillow
Berichten: 7825
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 08:53

Wintu schreef:
Vind dat even naar als een dood schaap.

Jij begrijpt vlgs mij niet hoe ik het bedoel.

tienus63

Berichten: 12122
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 09:07

In Speuld in het ook weer raak. 2 dode schapen en 1 schaap zwaargewond.

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 09:54

Waar ik woon is ook een wolf gesingaleerd. Ben hem gelukkig zelf nog niet tegen gekomen. Maar schijnt gewoon in de bossen van austerlitz/zeist rond te dwalen .Tot nu toe lijkt het maar dat 1 wolf is.

bang nee dan ben ik niet. Kans is klein dat ik hem tegen kom. Ik zou me wel meer zorgen maken als deze wolf zich echt een roedel gaat vormen. Daar is het gewoon te dicht bevolkt voor.

Ik vind nog steeds dat ze wolven moeten castreren/steriliseren. Ze zijn dan wel beschermd maar op gegeven moment wordt de populatie toch te groot dat het geen beschermd diersoort meer is? OP gegeven moment moet je maatregelen nemen lijkt mij.

Hier is wel eens een herten poot gevonden. buuvrouw die het vond dacht nog nou moet een flinke hond geweest zijn. Maar waarschijnlijk achter zal het wel de wolf geweest zijn. Wolf schijnt ook wel eens in dorp gezien te zijn.

Dreamboy

Berichten: 2462
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 10:18

plutolover schreef:
Waar ik woon is ook een wolf gesingaleerd. Ben hem gelukkig zelf nog niet tegen gekomen. Maar schijnt gewoon in de bossen van austerlitz/zeist rond te dwalen .Tot nu toe lijkt het maar dat 1 wolf is.

bang nee dan ben ik niet. Kans is klein dat ik hem tegen kom. Ik zou me wel meer zorgen maken als deze wolf zich echt een roedel gaat vormen. Daar is het gewoon te dicht bevolkt voor.

Ik vind nog steeds dat ze wolven moeten castreren/steriliseren. Ze zijn dan wel beschermd maar op gegeven moment wordt de populatie toch te groot dat het geen beschermd diersoort meer is? OP gegeven moment moet je maatregelen nemen lijkt mij.

Hier is wel eens een herten poot gevonden. buuvrouw die het vond dacht nog nou moet een flinke hond geweest zijn. Maar waarschijnlijk achter zal het wel de wolf geweest zijn. Wolf schijnt ook wel eens in dorp gezien te zijn.

Castreren en sterriliseren is leuk voor de lange termijn maar daarmee voorkom je niet dat ze vee aanvallen.

anjali
Berichten: 15151
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 10:27

Dreamboy schreef:
plutolover schreef:
Waar ik woon is ook een wolf gesingaleerd. Ben hem gelukkig zelf nog niet tegen gekomen. Maar schijnt gewoon in de bossen van austerlitz/zeist rond te dwalen .Tot nu toe lijkt het maar dat 1 wolf is.

bang nee dan ben ik niet. Kans is klein dat ik hem tegen kom. Ik zou me wel meer zorgen maken als deze wolf zich echt een roedel gaat vormen. Daar is het gewoon te dicht bevolkt voor.

Ik vind nog steeds dat ze wolven moeten castreren/steriliseren. Ze zijn dan wel beschermd maar op gegeven moment wordt de populatie toch te groot dat het geen beschermd diersoort meer is? OP gegeven moment moet je maatregelen nemen lijkt mij.

Hier is wel eens een herten poot gevonden. buuvrouw die het vond dacht nog nou moet een flinke hond geweest zijn. Maar waarschijnlijk achter zal het wel de wolf geweest zijn. Wolf schijnt ook wel eens in dorp gezien te zijn.

Castreren en sterriliseren is leuk voor de lange termijn maar daarmee voorkom je niet dat ze vee aanvallen.

Precies. Want ook gecastreerd en gesteriliseerd blijven ze dooreten.

Sanet

Berichten: 7982
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 10:27

Kunnen ze niet allemaal zo’n schokband om krijgen? Dan kunnen ze vrij rond lopen, behalve bij terreinen/weilanden waar zo’n omheining is. Dan hoef je geen kilometers hoge omheiningen neer te zetten. Alleen de weilanden waar je vee staat op dat moment moet zo’n omheining hebben. Bij voorkeur gewoon een pilaar ofzo. En dat ze dan minimaal 20 meter uit de buurt moeten blijven anders schok :)

DuoPenotti

Berichten: 29811
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 10:32

Hoe laad je die batterij op? :)

Waar ik vroeger op stal stond daar had type berg hond die.
Werkte prima. Behalve als zijn haar te lang was. Mocht ik ff plekje scheren zodat dat blokje weer contact had.

Zo denk ik dus ook met onder de omheining door gaan dat ze helemaal geen stroom krijgen.
Draad raakt zeker in de winter de huid niet.

Sanet

Berichten: 7982
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 10:44

DuoPenotti schreef:
Hoe laad je die batterij op? :)

Waar ik vroeger op stal stond daar had type berg hond die.
Werkte prima. Behalve als zijn haar te lang was. Mocht ik ff plekje scheren zodat dat blokje weer contact had.


Er is vast wel een pro-wolver die zich beschikbaar stelt om elke 2 weken dat stukje bij een worf te scheren en ook even een uurtje met de wolf aan de oplader te hangen :)
Overigens lijkt me dat zelf ook nog wel leuk, als de wolf gesedeerd is ;)

Dreamboy

Berichten: 2462
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 10:45

DuoPenotti schreef:
Hoe laad je die batterij op? :)

Waar ik vroeger op stal stond daar had type berg hond die.
Werkte prima. Behalve als zijn haar te lang was. Mocht ik ff plekje scheren zodat dat blokje weer contact had.

Zo denk ik dus ook met onder de omheining door gaan dat ze helemaal geen stroom krijgen.
Draad raakt zeker in de winter de huid niet.


Elke week even aan de laadpaal vast knopen :j

Onali

Berichten: 18486
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-23 10:52

plutolover schreef:
Waar ik woon is ook een wolf gesingaleerd. Ben hem gelukkig zelf nog niet tegen gekomen. Maar schijnt gewoon in de bossen van austerlitz/zeist rond te dwalen .Tot nu toe lijkt het maar dat 1 wolf is.



Er zit er al heel lang één bij Austerlitz.
Wordt steeds gespot achter een manege.
Al zeker sinds deze winter.


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Onali op 13-09-23 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

sterregoud
Berichten: 1864
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 10:53

Sanet schreef:
Kunnen ze niet allemaal zo’n schokband om krijgen? Dan kunnen ze vrij rond lopen, behalve bij terreinen/weilanden waar zo’n omheining is. Dan hoef je geen kilometers hoge omheiningen neer te zetten. Alleen de weilanden waar je vee staat op dat moment moet zo’n omheining hebben. Bij voorkeur gewoon een pilaar ofzo. En dat ze dan minimaal 20 meter uit de buurt moeten blijven anders schok :)


Zonder beheer van aantallen krijg je dan toch een onbeheersbare situatie.
Het wild raakt op, en ze gaan dan ook huisdieren en wandelaars belagen.

anjali
Berichten: 15151
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 11:00

Wolven zijn helemaal niet zeldzaam of bedreigd en als het zo doorgaat dan wordt (of is het al) het een echte plaag. Als het nu om vreedzame en echt zeldzame dieren ging als pandaberen dan zou de bescherming logisch zijn, temeer omdat van dergelijke dieren helemaal niemand last kan hebben. Dat is met wolven helaas wel anders.

DuoPenotti

Berichten: 29811
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 11:02

Ja die beschermde status is zo achterhaald.
Dat die in 1979 zo was begrijp ik.
Maar nu is het idd een plaag.

tienus63

Berichten: 12122
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 11:09

DuoPenotti schreef:
Ja die beschermde status is zo achterhaald.
Dat die in 1979 zo was begrijp ik.
Maar nu is het idd een plaag.

Dat is ook gebeurd met de ooievaars.
De vogelgriep was bijna een zegen onder de ooievaars.
In het voorjaar en vroege zomer, zagen we weinig ooievaars. Waar er normaal soms 30-100 zitten.
Inmiddels zien we zeer regelmatig met een stuk of 10 bij elkaar.
En verspreiden ze zich ook weer. Ook buiten de regio.
Ooievaarsstation is in mijn regio.

tienus63

Berichten: 12122
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 12:24


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34696
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 12:26

pillow schreef:
Anne_GTI schreef:
Evil gedachte... hoe moeilijk zou het zijn om er eentje te vangen en weer los te laten in de waterleidingduinen?

Hertjes zat....

Die gedachte is hier al veel vaker geuit. Maar dat kan natuurlijk niet, stel dat een wandelaar geconfronteerd wordt met een aangevreten hert.


Ik las vorige week een verhaal op Facebook wandelaars op de Veluwe overdag, hert kwam in doodsangst voorbij. Wolf erachter aan. Mensen schrokken zich kapot. Niet alleen de vaart waarmee het ging ook het geluid wat ze hoorden ging door merg en been ( schijnbaar maken herten in doodsangst veel geluid) zij vonden het verschrikkelijk om mee te maken.

tienus63

Berichten: 12122
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 12:49


Onali

Berichten: 18486
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-23 12:54

RTV Utrecht heeft het verhaal van Driebergen gedeeld:


Afbeelding


Honden en vossen doen 'het' wel, maar nee wolven gaan niet achter schapen aan om energie te besparen.

_-:( |o

tienus63

Berichten: 12122
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 12:57

Ik heb enkele reacties gelezen.
Niet goed voor de bloeddruk.
Maar wel blij dat de omroep er aandacht aan besteed.

Kunnen de schrijvende pers, noordelijke regionale media en landelijke media een voorbeeld aan nemen.

Maar goed NOS meldt ook niet eens een rapport over piekbelasters. Dat rapport breekt een lans voor de boeren……

Jessix

Berichten: 16466
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 13:03

Ik lees nooit de reacties op SM. Ik kan daar echt niets mee. Dat je pro wolf bent is helemaal prima maar je zou vandaag de dag toch echt je mening moeten bijstellen over wat een wolf wel of niet doet.