Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaja

Berichten: 3880
Geregistreerd: 14-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 22:43

Niet meer dan logisch dat de toeristische sector ook onder druk komt te staan. Het heeft een soort domino effect en verspreid zich als een olievlek.
Eerder dit jaar werd het nieuws verspreid dat de ponykampen in het bos afgelast worden. De reactie was lacherig en het nieuws werd als overdreven ervaren. De kennis van een zelfbenoemde Nederlandse wolvendeskundige is ontoereikend.

Skessa_
Berichten: 10646
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 06:36


Elisa2

Berichten: 37313
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 08:46

Er komen steeds meer nieuwsberichten, goede ontwikkeling!

En ja, natuurlijk gebeurd dat afschieten..dat krijg je door zulk wanbeleid.

tienus63

Berichten: 12096
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 10:12


DuoPenotti

Berichten: 29697
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 10:14

Ik heb net zitten kijken op de Bij12 lijst

DuoPenotti schreef:
Dit jaar, dit jaar, dus deze paar maanden tot aan 10 april al 455 dna bewezen dode dieren door de wolf zijn.
6 door een hond.

Nog eens 535 dieren zijn gedood maar daar moet de dna uitslag nog van binnen komen.
Maar gezien bovenstaande cijfers zal ook daar de wolf het meeste de dader zijn.
Dus tot nu toe, dit jaar een 1000!!!! dode dieren

Tot 10 april, verder gaat de lijst nog niet.
11 dode ponys. En nog eens 5 gewonde.
1 gewonde hond.
2 dode runderen ( zonder die van natuurclubs, die melden niet bij bij12)
2 dode alpaca's
7 dode geiten
1 dode Wallaby

Sanet

Berichten: 7965
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 10:35

DuoPenotti schreef:
Dit jaar, dit jaar, dus deze paar maanden tot aan 10 april al 455 dna bewezen dode dieren door de wolf zijn.
6 door een hond.


Dit dus he... "Je mag niet aannemen dat het dan maar een wolf is.."
Nee, maar de kans is dus wel 98,7% dat het een wolf is. Dat vind ik wederom vrij significant...

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 11:03

Sanet schreef:
DuoPenotti schreef:
Dit jaar, dit jaar, dus deze paar maanden tot aan 10 april al 455 dna bewezen dode dieren door de wolf zijn.
6 door een hond.


Dit dus he... "Je mag niet aannemen dat het dan maar een wolf is.."
Nee, maar de kans is dus wel 98,7% dat het een wolf is. Dat vind ik wederom vrij significant...

Ja daarbij weet Bij12 ondertussen ook wel hoe een wolven aanval eruit ziet. Het gebied, de wonden, soms ook sporen… dat zegt vaak al genoeg.

Maar dat mag dan nog niet gezegd worden volgens sommige mensen. Ik ben liever gewaarschuwd. De kans is in bepaalde gebieden nou eenmaal groot dat het om een wolf gaat en ik stel het op prijs om de bewegingen een beetje in de gaten te kunnen houden.

DuoPenotti

Berichten: 29697
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 11:22

Precies dat.
Ik snap de weerstand van de waarschuwing ook niet.
Het zijn ondertussen gewoon feiten geen verzinsels omdat we toch o zo graag tegen de wolf zijn.
Want denk dat niemand op zich tegen de wolf is, wel tegen de wolf die niet enkel wild eet zoals ons eerder is voorgehouden...

En is het dan wel 1 van die honden, dan wil ik het ook weten, want een baas die zo'n mormel los laat lopen wil je ook niet in je buurt.

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 11:59

Nou inderdaad. Ook als het een hond is geweest dan is het waardevolle informatie. Al pakt een hond volgens mij niet snel een koe of paard… maar goed. We geven de wolf het voordeel van de twijfel. ;)

Vanmorgen is opnieuw de wolf in Austerlitz gespot las ik FB. Weer lastig weg te jagen en geïnteresseerd in de hond. Ik liep daar net voor de eerste zicht melding en blijf daar sindsdien dus weer uit de buurt. Voor mij dus waardevolle informatie ook al weet ik ook wel dat hij ook in andere delen van het bos ineens kan opduiken.

Hettieheks
Berichten: 1252
Geregistreerd: 13-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 12:29

Jessix schreef:
Ja daarbij weet Bij12 ondertussen ook wel hoe een wolven aanval eruit ziet. Het gebied, de wonden, soms ook sporen… dat zegt vaak al genoeg.

Maar dat mag dan nog niet gezegd worden volgens sommige mensen. Ik ben liever gewaarschuwd. De kans is in bepaalde gebieden nou eenmaal groot dat het om een wolf gaat en ik stel het op prijs om de bewegingen een beetje in de gaten te kunnen houden.


Je mag hopen voor de dieren van deze mensen dat ze die net zo scherp in de gaten houden als alle veehouders die het volgens hun verkeerd doen.

Tja als een boer er niks aan doet, ze niet verplaatst bijv als dat mogelijk is, vind ik er ook wel wat van. Maar waarom zo blijven roepen, ik kan er met mijn verstand niet bij.

Elisa2

Berichten: 37313
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 13:45

Nou ik kwam net weer een pareltje tegen..een facebookbericht.


'Veredelde hond'
De laatste tijd zijn er verschillende video's in de media verschenen van wolven die zogenaamd abnormaal gedrag zouden vertonen. Zo werd er op de Ermelosche heide een fietser 'achterna gezeten' door een wolf. De wolf sprong met een huppeltje uit de hei en zette de achtervolging in. Gelukkig heeft de fietser het overleefd. Niet zozeer omdat hij wild van zich afsloeg met een machete of dat hij op het laatste moment nog een verlossende kogel kon afvuren door de schedel van het bloeddorstige monster. Nee, niets van dit alles. De vrolijke welp wilde gewoon spelen. Wanneer de wolf de fietser echt als prooi had gezien zou de achtervolging beduidend korter hebben geduurd, was zijn darmpakket tientallen meters verderop gevonden, zijn ribben kapot geknaagd en lagen zijn ledematen verspreid over de heide.
Na zo'n gevaarlijke 'schijnaanval' van een wolf zoals deze krijg ik vaak de vraag of deze wolf wel natuurlijk, gewenst en normaal gedrag vertoond. Vaak is het niet eens een vraag maar wil men een bevestiging van wat men denkt. De combinatie wolf en speels gedrag is veelal onbekend. Niet vreemd natuurlijk als wolven alleen met een bebloede bek in de media verschijnen en een gevaar zijn voor kinderen en hulpeloze kebabrollades. Maar een wolf is niet altijd bezig uw pony te vermoorden, uw schaap uit elkaar te trekken of achter uw kinderen aan te kwijlen. Een wolf is vooral bezig wolf te zijn en dat bestaat voor een groot deel uit spelen. Uw hond doet hetzelfde, uw hond is een aftreksel van een wolf en een wolf is een veredelde hond, of naargelang uw voorkeur andersom.
Hoe dan ook wordt het de hoogste tijd dat we de wolf als een normaal dier gaan zien. Als nu een wolf zich overdag vertoond in een weiland is het land te klein, maar is het een ree dan vindt iedereen het normaal. Door zowel voor- als tegenstanders wordt de wolf in autistische hokjes gedrukt. Een wolf mag zich alleen op gezette tijden laten zien, mag geen onbeschermd snackvee pakken, mag niet speels achter fietsers aan rennen etc. Je hebt je als wolf te houden aan vele (door ons opgestelde) regels. Wolven zijn bijzonder intelligente dieren, kunnen prima anticiperen op ons, passen zich feilloos aan, maar kunnen nog steeds niet lezen. Volgens mij is het makkelijker dat wij onszelf een paar regeltjes opleggen hoe om te gaan met natuur in het algemeen. Regel 1 zou misschien kunnen zijn dat wij niet altijd boven de natuur hoeven te staan. Een beetje meer ecocentrisch dan egocentrisch zeg maar. Maar een beetje anticiperen en aanpassen blijkt nogal moeilijk te zijn voor ons.
Terwijl de 'no wolvers' het beest afschilderen als een moordlustige duivel, is hetzelfde dier volgens de voorstanders de ecologische kroning van natuurbeschermend Nederland. Vooral het nut van de wolf wordt veelvuldig gebruikt om deze kroning daadkracht bij te geven. Maar als het bestaansrecht zou afhangen van hoe nuttig een soort is, kunnen wij meteen wel ons boeltje pakken.
Ik weet oprecht niet wat het is maar ik denk de complete vervreemding van de natuur bij ‘beide partijen’. Nederland kan prima zonder de wolf, dit hebben we immers 150 jaar gedaan. Ik zou het alleen beschamend vinden dat wij als volk niet instaat zijn om met zo’n veredelde hond samen te kunnen leven. De grootste wolvenhaters op social media hebben vaak een profielfoto met of van een hond. Misschien een openbaring maar hond en wolf behoren tot dezelfde soort. Uw dwergkeeshond zou graag een gewillige wolvin dekken, mits hij erbij kon. Er zouden zelfs vruchtbare nakomelingen uitkomen. Denkt u daar maar eens aan als u de wolf weer eens beschuldigd van onnatuurlijk gedrag terwijl u een stok weggooit voor uw lieve viervoeter.
Toen ik in Afrika was waren er twee Duitse dames de grond ingetrapt door olifanten. Een week later werd er een Italiaanse toerist vermist en later teruggevonden in een boom. De beste man was een maaltijd geworden van een Luipaard. En dan klagen wij over een veredelde hond. Als ze in Afrika alle olifanten, leeuwen, luipaarden en cheeta's die te dicht bij mensen of auto's komen zouden paintballen, staat Afrika er mooi gekleurd op.
Eigenlijk benijd ik die fietser wel. Dieren gaan voor mij altijd op de loop en komen nooit achter mij aan. Ik kan geen haas bijhouden maar toch vluchten ze voor mij. Een ree ben ik niet de baas maar ook die verkiest het hazenpad. Zelfs een Oehoe vliegt voor me weg terwijl ie donders goed weet dat ik niet kan vliegen. Vol schaamte kijk ik de vluchtende dieren altijd na. Dus ik zou graag met een wolf willen rollebollen in de Ermelosche hei, waar het niet dat het waarschijnlijk als niet natuurlijk, niet gewenst en zeker als niet normaal wordt bevonden.
Maar een grotere eer is er niet. Schiet u maar, met de kleur die u wilt.
Op de video spelende wolven.

Onali

Berichten: 18467
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-24 13:49

Nou die voeren we dus één van de eerste op aan zo'n veredelde spelende 'hond'

>;)

DuoPenotti

Berichten: 29697
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 13:59

Die gun ik ook wel een stoeipartijtje met zijn grote vriend de wolf...

Elisa2

Berichten: 37313
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 14:08

Echt he..jemig wat een stupiditeit. :o

Heb er onder geantwoord dat we een hond die mensen of vee bijt laten inslapen..

Bielsje

Berichten: 1395
Geregistreerd: 17-09-09

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 14:15

Wel "grappig" dat die schrijver in de media voornamelijk horrorverhalen over de wolf ziet, terwijl ik dat idee helemaal niet zo heb maar dat het juist wat richting romantiseren gaat.

Ik hoop voor de schrijver dat hij zijn droom uit kan laten komen om te rollebollen met een wolf op de hei en ben enorm benieuwd naar de afloop :Y)

DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 14:20

Ja na zo'n bericht zou je idd gaan hopen dat die eens een 'speelse' wolf tegen komt...

Captain

Berichten: 21394
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 14:52

Ik hoop het ook voor hem. <3 Eens kijken of z'n darmpakket inderdaad zo ver komt.
#goals.

tienus63

Berichten: 12096
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 16:20


pillow
Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 18:18

Dat is dan ws die pony die hier al gemeld is. Zeer twijfelachtig of dat wel een wolvenaanval was.

tienus63

Berichten: 12096
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 18:23

pillow schreef:
Dat is dan ws die pony die hier al gemeld is. Zeer twijfelachtig of dat wel een wolvenaanval was.

Dat zal die wel zijn geweest.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 6721468253

Blijkbaar was er wel reden genoeg voor BIJ12 om onderzoek te doen. Anders was ie niet op die lijst gekomen.

journee
Berichten: 762
Geregistreerd: 17-08-10
Woonplaats: 1 van de mooiste plekjes in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 18:49

Elisa2 schreef:
Echt he..jemig wat een stupiditeit. :o

Heb er onder geantwoord dat we een hond die mensen of vee bijt laten inslapen..


Inderdaad, als een hond zoveel dieren dood wordt hij minimaal gemuilkorfd of opgesloten. Dus als we hond en wolf gelijk moeten trekken, dit ook maar bij de wolf gaan toepassen. Dan is het probleem ook gelijk opgelost.....

Nyaleti

Berichten: 6230
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 19:04

tienus63 schreef:
pillow schreef:
Dat is dan ws die pony die hier al gemeld is. Zeer twijfelachtig of dat wel een wolvenaanval was.

Dat zal die wel zijn geweest.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 6721468253

Blijkbaar was er wel reden genoeg voor BIJ12 om onderzoek te doen. Anders was ie niet op die lijst gekomen.



Pff.. Hieruit maak ik toch op dat een wolf ìn een stal is gekomen..

Zal fijn zijn voor mensen uit die omgeving als er meer gedeeld wordt over de hoe en wat.

Celebi
Berichten: 3695
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 19:30

Dat stuk hierboven is toch helemaal koekoek? Toen de term 'autistische hokjes' werd gebruikt vond ik het wel mooi geweest. Als je dat soort dingen erbij gaat betrekken ben je wel erg ver heen. Dat is gewoon echt niet netjes, totaal nutteloos en wellicht nog kwetsend ook.

Sanet

Berichten: 7965
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 19:47

Ik lees dat soort dingen gewoon niet meer, reacties op Facebook enzo ook niet. Ik word daar heel erg boos van en daar schiet niemand wat mee op…

Bielsje

Berichten: 1395
Geregistreerd: 17-09-09

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 22:04

Nou ja, er staat geen naam bij hè.... Voor hetzelfde geld is het een satire stuk :Y)