[VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BvdV
Berichten: 17
Geregistreerd: 12-03-21

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 21:13

Mooie foto's zeg! Leuk, ik ga volgen.

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 21:26

Nieuwe volger! Benieuwd naar Marietje op Texel!

njiloj

Berichten: 1274
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Vlissingen

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 21:31

Wat een tof avontuur! Ik volg!

Mariett

Berichten: 4438
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-23 13:24

Wat leuk dat jullie volgen!

Marie heeft de bonte shetlander ingeruild voor een Fjord. I knew it :+ Marie is nooit de hoogste in rang maar 'valt' wel op ze, ze wordt altijd vrienden met de baas van de kudde. Niet de verantwoordelijkheid, wel de status. Slim.

Gisteren ons eerste buitenritje gemaakt. Stalhouder was een beetje bezorgd dat ik zonder bit ga, maar was er wel lief over. Dat had mijn stalhouder thuis ook heel erg, had me zelfs nog één van zijn hoofdstellen aangeboden toen ik met de autumn desert trail mee ging doen. Hij zag ons al oncontroleerbaar over de vlaktes racen denk ik :D

Maar Marie gaat heel goed met ons bitloos hoofdstel. Ook handig dat hij als halster te gebruiken is, dan kan ik er makkelijk af als ze iets spannend vind.
Marietjes manen zijn nu los omdat dat thuis nooit kan en dat leek me wel lekker voor haar, maar jemig wat is het onhandig om met losse manen te rijden als het hard waait :+
Afbeelding

We zijn de duin op gegaan tot we de zee konden zien, toen ben ik afgestapt en zijn we zo weer teruggewandeld. Marie heeft helaas nogal last van verlatingsangst en heeft wat minder steun aan me als ik op haar rug zit. Ze doet dan niks engs maar staat vooral veel stil. Wat bij haar dan helpt is een aai over haar hals, die is dan erg gespannen en ik heb het gevoel dat ze die spanning makkelijker los kan laten als ze er bewust van is. Het is een pukkie en ik ben onwijs trots op haar! Stoer beest.
Afbeelding

Als het weer mee zit gaan we binnenkort ook foto's maken! 12 of 13 november hopelijk. Twee vrienden komen langs en één neemt zijn waadpak mee :o Dus hopelijk toffe foto's vanuit de zee. We gaan het zien!

hannelot
Berichten: 994
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 07:58

Leuk! Ben benieuwd naar de foto's!!

amsterdam10
Berichten: 592
Geregistreerd: 03-05-16

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 08:26

Leuk om dit topic te volgen! Ik vind Marie een prachtig paard.

Ook over je werk lees ik graag mee, ben heel benieuwd wat je precies doet voor werkzaamheden als ecoloog :)

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 03:39

Oooohh!!

Mariett

Berichten: 4438
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-23 15:43

Het gaat goed hier! Het was de afgelopen tijd rotweer, ik heb zin in een tijdje met iets minder wind en iets minder regen :+ Gelukkig staat Marie dichtbij en ben ik er zo.

Heb gisteren een proefdag gehad in het lab, ik heb bijna geen ervaring met labwerk dus erg veel zin om daarmee bezig te gaan! Gelukkig zit het er nog een klein beetje in en ging het pipetteren en de lab-logica nog gewoon goed.

Marie heeft het ondertussen onwijs naar haar zin <3 Echt heel erg blij mee. De mensen zijn heel vriendelijk en het is echt lekker dat ze zo'n grote kudde heeft waar ze mee kan opschieten. Ze voelt zich nu kalm genoeg dat we gewoon in de bak kunnen rijden en ik heb vandaag haar hoefjes kunnen doen, die moesten even opnieuw afgerond worden.
Afbeelding

Haar benen zijn heel vies zoals je ziet! En dit in een grote wei die vrij hoog ligt, met een groot droog deel. Waarom? De wei heeft een extra stukje met bomen waar ze tussendoor kunnen lopen, Marie is daar groot fan van. Ze is een stukje avontuurlijker dan de meeste paarden die ik ken, dan zie je de hele buts braaf in de wei staan en dan staat Marie ergens op een heuvel tussen de bomen met een kleine kliek shetten. Om in dit bosje te komen moet je wel door de modder, maar dat vindt ze allemaal helemaal niet erg.


Gelukkig wil ze ook nog wel naar me toe komen.


Ooit hoop ik dat ik zelf een plekje heb waar ik dat kan bieden, ze wil echt graag bewegen en krijgt door de andere ondergrond en takken in de weg ook de kans om wat zekerder te worden met waar ze staat.


Komend weekend dus foto's maken, en die week erop misschien ook :D Even kijken naar het weer natuurlijk, maar één van mijn favoriete fotografen wilde graag een keertje op het strand foto's maken, dus die zou dan misschien eind volgende week komen.
Twee shoots dicht op elkaar zou een beetje veel kunnen zijn, maar mijn vrienden komen komend weekend dus ik weet dat dat gewoon een hoop lol wordt zonder veel verwachtingen. De week erop zou dan Rianne van Wieren komen, dat is zo'n onwijs leuk iemand die er altijd voor zorgt dat Marie en ik het leuk hebben, dus dat wordt ook vooral leuk.


Lang verhaal, maar gaat goed hier dus! Ondanks het weer.

Jolien87

Berichten: 17482
Geregistreerd: 27-08-06

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 19:26

Och, kijk nou. Wat geweldig!
Lekker op avontuur.

jeetje77

Berichten: 3474
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 19:45

Klinkt als een heel fijn plekje voor Marie

mysa

Berichten: 10503
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 20:00

Wat een super plek zeg!

marga1
Berichten: 906
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 21:08

Nou wen maar aan de wind want het waait hier (bijna) altijd.
Meestal gaat de regen om het eiland heen maar niet altijd.

Mariett

Berichten: 4438
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-23 21:36

De windkracht is op texel gemiddeld 26 km/h in het najaar, in de tijd dat ik er ben (17 oktober t/m 7 november) is de windkracht gemiddeld 34 km/h geweest, met ook echt rustige dagen (onder 30 km/h) er tussen. Het was ook uitzonderlijk nat en regenachtig, volgens weerstations.

Het was gewoon rotweer in Nederland, en ik zit op een nieuwe plek met mensen die ik niet ken en een paard verderop. Alles onder de 30 km/h wind vind ik prima en voelt ondertussen als weinig. Tussen de 30 en 40 is even doorzetten op de fiets. Ben ook nog met 55 km/h wind gewoon naar Marietje gegaan. Maar nogmaals: ben gewoon toe aan iets mooier weer en ik denk niet dat ik de enige Nederlander ben die dat gevoel heeft {:}

jeetje77

Berichten: 3474
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 22:10

Ik woon ook in zon gebied aan de (Wadden) kust en ik herken wat je schrijft. En ook ik ben best wel toe aan wat mooier weer.
Verder heb je leuke vooruitzichten komend weekend.

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 23:09

Heb je omwille van Marie’s eczeem zo nooit zin om aan de zee te wonen ? Lijkt mij ideaal voor zo’n paard, maar je moet het zelf maar willen natuurlijk.

TinkerTreas

Berichten: 3705
Geregistreerd: 03-08-04

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 10:57

Dichtbij zee is helaas niet altijd de oplossing. Mijn vorige paard had erge eczeem en stond pal achter de duinen, dus dichter bij zee kon haast niet. Maar doordat we achter de duinen stonden, was het er erg beschut en zaten er alsnog veel knuten. Toen ik haar verhuisde naar een meer open gebied (en dus winderiger) ging het beter met haar eczeem.

Ik vind het trouwens erg leuk om jullie topic te volgen. Lijkt me ook heerlijk voor Marie om eens lekker zonder deken te kunnen staan. Want die natte maar warme herfst is een ramp voor eczeem paarden.

Mariett

Berichten: 4438
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-23 11:19

Oh man ik zou zo graag dichter bij zee wonen voor haar <3 om heel eerlijk te zijn het liefst op een eiland, maar dan wel eentje dichter bij huis/familie.

Als student is het alleen heel lastig, ik heb natuurlijk geen auto en ook geen geld voor een eigen plekje ergens. Ik studeer in Groningen en moet daar natuurlijk ook kunnen komen. Na mijn master wil ik dan ook nog misschien een PhD gaan doen, maar die zijn dan betaald dus dan heb ik misschien iets meer opties.

Vorig jaar zijn Marie en ik anderhalve maand bij vrienden bij het Lauwersmeergebied wezen logeren, dat hielp ook al heel erg en was voor haar ook heel fijn.

Deze herfst is inderdaad vreselijk voor paarden met eczeem, als je de deken ophoudt ligt schimmel op de loer (daar zijn eczemers ook gevoeliger voor vaak) en als je hem af doet zijn die stomme knutten er. Het gevoel om met dit weer/deze warmte mijn pony zo zonder deken met een vrij koppie en losse manen in de wei te zien staan is lastig uit te leggen. Wordt een beetje emotioneel bij het typen zelfs :+
Ik ben er normaal de hele dag mee bezig, kan niet zomaar bij iemand op bezoek of een nachtje slapen (laat staan twee). Dus heel erg blij om haar nu met haar smerige poten door de bosjes te zien banjeren zonder dat ik bang hoef te zijn dat ze die bomen gebruikt om zich open te krabben.

Ze is het wel allemaal waard natuurlijk hoor <3

Mariett

Berichten: 4438
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 15:41

Marie en ik zijn gisteren samen op de foto gegaan! Gisteren was een mooie dag, het is nu weer terug naar vies weer gegaan :+ Maar gelukkig gisteren wel mee kunnen pakken.


Ze was onwijs braaf, echt heel stoer. Heel trots op haar!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jeetje77

Berichten: 3474
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 16:23

Wauw die lucht op de laatste foto. Verder sws mooie foto's.

hannelot
Berichten: 994
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 16:59

Mooie foto's! Jullie zijn allebei knapperds!

Mischa

Berichten: 3502
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 17:20

Prachtig sfeertje! Echt ff genieten hè zo’n dagje tussen het gure weer door.

ikkedus
Berichten: 3294
Geregistreerd: 24-09-05

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 18:23

Weer eens wat anders dan kasteel en bos, maar ook weer heel gaaf! Mooi ruig met die dreigende lucht en de zee.

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 22:57

Die 2de ! <3

Hevonen

Berichten: 5631
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 23:59

Tss, alweer van die mooie foto's!

Laurora

Berichten: 2650
Geregistreerd: 19-07-14

Re: [VOLG] Marietje en ik, ons avontuur naar Texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 00:05

Wauw wat een prachtige foto's weer! <3