[VOLG] Het leven van Aslan

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NikkivanOlst

Berichten: 7829
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-24 21:48

Coco4life schreef:
Die laatste foto, zaten jullie toen het zadel te passen of niet?
Want zo niet, waarom heeft hij dan geen dekje/sjabrak om?

Aslan en ik zijn het iig met elkaar eens, er zijn nooit te veel koekjes :+


Hahaha, nee we waren aan het passen!
Ligt nu braaf op zolder want moet andere boom in enzo :=

Assie wordt weer wat chiller, doel deze week is van het terrein af... morgen beginnen!

Vandaag wel even de tijd genomen om sneeuwfotos te klikken met zijn nieuwe halster <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Coco4life
Berichten: 1217
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Re: [VOLG] Het leven van Aslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 21:58

Oh gelukkig ik dacht al :+
Leuk halster heeft Aslan!
Aslan doet op de laatste foto dezelfde move als het paard van ja account plaatje haha.

Lokii

Berichten: 176
Geregistreerd: 20-08-19
Woonplaats: Overijssel

Re: [VOLG] Het leven van Aslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 14:46

Ontzettend leuk paard! Fijn dat hij weer geland is en je weer lekker aan de slag kunt. De angst rondom oud en nieuw doet dan toch meer als dat je soms ziet/denkt. :(

NikkivanOlst

Berichten: 7829
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-24 19:53

Coco4life schreef:
Oh gelukkig ik dacht al :+
Leuk halster heeft Aslan!
Aslan doet op de laatste foto dezelfde move als het paard van ja account plaatje haha.


Hahaha ja dat is mijn vorige paard Django, die kon alles van A tot Z aan dat soort oefeningen <3


Lokii schreef:
Ontzettend leuk paard! Fijn dat hij weer geland is en je weer lekker aan de slag kunt. De angst rondom oud en nieuw doet dan toch meer als dat je soms ziet/denkt. :(


Dankjewel! Ja het is bizar... hij was ogenschijnlijk rustig, maar in z'n koppie dus écht wel flink van zijn padje :j


Gelukkig is hij nu inmiddels echt wel geland en hebben we een heerlijke grondwerk sessie gehad vanmiddag!

Eindelijk had ik dat echte "connectie" gevoel waar je op elkaar in kan spelen waar ik zo op hoopte dus ik ben al mega blij.

Ook weer even lekker geoefend met hangen en kriebelen, gewoon toppie!

Alleen van het terrein af durf ik dus gewoon nog niet... dus zondag de moed maar bij elkaar rapen en met een stalgenootje wandelen :+



Afbeelding

Afbeelding

NikkivanOlst

Berichten: 7829
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Re: [VOLG] Het leven van Aslan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-24 14:33

Wat een HEERLIJKE week met Aslan <3
Hij begint echt fijn te worden, elke dag wat fijn grondwerk en spelen met hem kunnen doen, ondanks de sneeuw en een harde bak. Hij was chill, kwam in werkmodus en kreeg zelfs praatjes, iets waar ik heel blij van wordt :=

Afbeelding

Gisteren hadden we een hele leuke fotoshoot op de wei, naast de fotografe leek Assie een heel paard :+ ondanks dat hij los mocht op de wei voor de foto's bleef hij redelijk zen en stuurbaar :D


Afbeelding

En vandaag was de grote dag, van het terrein af... gelukkig ging er een stalgenootje mee met haar knappe jonge trekpaard. De beste billen om te volgen!

Het ging zo enorm veel beter dan verwacht, Aslan heeft maar 1 schrik gemaakt, verder waren dingen wel spannend maar moesten ze ook onderzocht worden...

Op naar veel meer wandelingen en avonturen :+:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: [VOLG] Het leven van Aslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 09:59

Wat heerlijk dat het zo goed gaat! Ik geniet enorm van je updates.

NikkivanOlst

Berichten: 7829
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-24 17:20

Maanlicht schreef:
Wat heerlijk dat het zo goed gaat! Ik geniet enorm van je updates.


Ja we zitten nu echt in een fijne flow


Afbeelding
De eerste foto van onze shoot :D

Op maandag dacht ik eigenlijk dat ik Aslan vrij zou moeten geven ivm de storm. Dit viel alles mee, dus we gingen wandelen!

Afbeelding

Op dinsdag was er al iemand bezig in de bak, dus hebben we aan een kort lijntje werk in de hand gedaan, Spaanse pas en steigeren geoefend. En natuurlijk met zijn vrouwelijke tegenhanger op de foto :=

Afbeelding

Afbeelding

Op woensdag was het lekker rustig op stal, dus wat werk aan de longe gedaan! Vooral zoeken naar ontspanning, maar ook balans vinden in de galop! Linksom gaat dat nu heel aardig, rechtsom is nog wel een uitdaging. Maar 100x beter dan 3 maanden geleden :j

Afbeelding

En vandaag hebben we voor de 2e keer met de dubbele longe getraind, maar dan "voor het echie" dus met lijn achter de billen en al een klein beetje spelen met hulpen :D wel tot de conclusie gekomen dat paars een hele fijne kleur is op een gouden ponnie:+


Afbeelding

Afbeelding


Morgen staat er weer wandelen op de planning! Ben blij dat we inmiddels veel hebben om te kunnen doen, lekker afwisselen!

NikkivanOlst

Berichten: 7829
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-24 16:43

Tsja, waar te beginnen :+
We zijn in een flinke dip gekomen door een enorme schrikreactie door een rondvliegende dakplaat. Sindsdien wilde Aslan amper ontspannen eten, was er weinig meer mee te beginnen. Daarnaast wijzigden de plannen van de staleigenaar zodanig dat ik me er helaas niet meer helemaal thuis voelde.

Dus inmiddels staat Aslan bijna een week op zijn nieuwe plekje, en dat gaat eigenlijk heel erg goed! Hij is gelijk geïntroduceerd in de ruinen groep, inmiddels al een keer wezen wandelen (veeeeel fijner hier ook gezien we nu aan de Loonse en Drunense duinen staan <3 ) en heb ik gisteren voor t eerst weer aan de longe getraind.

We doen nog rustig aan ivm verhuizen, maar het voelt allemaal erg fijn en paard lief is ook echt veel lekkerder op zn plek hier :D en ik ook


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Coco4life
Berichten: 1217
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 17:50

Lief <3

Zinzi_jewel

Berichten: 8808
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 21:11

Ziet er fijn uit , je nieuwe plekje.
Denk dat ik de bonte eerder zag ergens waar ik ooit gestaan heb ;)
Nu heb je geen show maatje meer om mee te nemen ?
Wij hebben nog wel n slimme knappe 2 jarige valk die straks boven 1m uit gaat komen

NikkivanOlst

Berichten: 7829
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-24 22:33

Zinzi_jewel schreef:
Ziet er fijn uit , je nieuwe plekje.
Denk dat ik de bonte eerder zag ergens waar ik ooit gestaan heb ;)
Nu heb je geen show maatje meer om mee te nemen ?
Wij hebben nog wel n slimme knappe 2 jarige valk die straks boven 1m uit gaat komen


Hahaha ja zou dolgraag een mooie match voor een "duo team" aanschaffen, maar moet even sparen voor een nieuwe auto, wie weet eind van het jaar een leuk valkje, palomino, cremello of ander matchend kleurtje er bij :=

Zinzi_jewel

Berichten: 8808
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: [VOLG] Het leven van Aslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 23:41

Dan hoop ik de mijne al verkocht/ vergeven te hebben .
Stop met m'n weide huur ! En zoek voor de pony's een leuke thuis . Jaxx lijkt me heel geschikt voor je shows , vandaar

NikkivanOlst

Berichten: 7829
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Re: [VOLG] Het leven van Aslan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-24 21:11

Vandaag na een lange dag werk nog even snel naar stal! Gelukkig is t langer licht en konden we tot bijna half 7 rommelen :D

Eerst wat aan de longe gewerkt, meneer was een beetje druk :=

Afbeelding

Stap terug gezet, wat meer nadenk en focus werk aan de hand en weer even aan de longe was al een stuk beter resultaat

Afbeelding

En toen er voor de 2e keer opgezeten :):)
3 keer in totaal op en af gestapt, en ook al wat stukjes gestapt onder begeleiding van mijn lieftallige man :+:
Die overigens niet veel van paarden weet, behalve welke kant de koekjes in moeten :')

Afbeelding

jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Het leven van Aslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 22:02

Dat is het aller belangrijkste vanuit het oogpunt vh paard toch? Dat met die koekjes en die kant...

Captain

Berichten: 21377
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 22:20

Ik moet gelijk denken aan:



:') :') :') :') :') :')

Super tof dat je er weer op gezeten hebt! *\o/* het wordt nog wat! <<)

NikkivanOlst

Berichten: 7829
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-24 14:55

jeetje77 schreef:
Dat is het aller belangrijkste vanuit het oogpunt vh paard toch? Dat met die koekjes en die kant...


Koekjes zijn leven :')


Captain schreef:
Ik moet gelijk denken aan:
[video]https://youtu.be/MrHUB_wCHLI?si=v8O5GNeDLe-D-0IR[video]


:') :') :') :') :') :')

Super tof dat je er weer op gezeten hebt! *\o/* het wordt nog wat! <<)


Hahaha :+ :+
Ja wie weet op een dag! Tijd zat iig :D


Vandaag gespeeld met "het vierkant" bestaande uit wat balken en pionnen, heel leuk om mee bezig te zijn. Assie was wat rennerig vandaag dus mooie oefeningen om zn focus in het hier en nu te houden :Y)


Afbeelding

Afbeelding

Ook was de hoefsmid op stal, dus gelijk zn voetjes even laten bijwerken, hij is vrij recent nog geweest maar de smid had toen geen tijd om goed af te werken, "zou de volgende keer wel komen" maarja we zijn verhuisd :=
En er kwamen alweer flapjes aan dus moest echt even :j

Daarnaast heb ik op stal nu ook wat extra paarden staan die ik altijd mag pakken, heel leuk en prikkelt mij als trainer *D


Afbeelding

Afbeelding

Andalusier Shiro, heb mijn hart al wel een beetje verloren aan dit ventje... Zag m op de Hedelse markt staan en liep heel hard door want vond m zo leuk. Toen had mn zusje m gekocht als project, en nu staat hij dus bij mijn stalbaas :+

En vandaag ook met Friese hengst Twan gewerkt, weer zo wat anders dan die spanjaarden!

Afbeelding

hannelot
Berichten: 974
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Re: [VOLG] Het leven van Aslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 17:32

Leuk dat je meerdere paarden kan/mag gebruiken! Twan is heel mooi <3

NikkivanOlst

Berichten: 7829
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Re: [VOLG] Het leven van Aslan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-24 19:08

Druk weekend, maar wat een weertje zeg :+:

Gisteren na het lesgeven met Aslan aan de longe en aan de hand gewerkt, heel veel kunnen spelen met de zijgangen, ook in vrijheid, en fysiek maakt hij sprongen :D

Afbeelding

Vandaag na het lesgeven lekker op pad geweest
*\o/*
Best een flinke ronde gedaan, hondje lekker mee en ondanks het heerlijke weer was het enorm rustig op de route dus echt fijn kunnen wandelen, hondje los... Lekker met zn 4tjes op pad :+: echt wel de reden waarom we zijn verhuisd :j

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

NikkivanOlst

Berichten: 7829
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Re: [VOLG] Het leven van Aslan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 20:26

Afgelopen maandag even fijn aan de dubbele longe gewerkt, deed hij ook weer mega braaf :D

Afbeelding

Ook leert meneertje nu weer "grote paarden dingen" zoals vaststaan, en gewassen worden. Stukje voetjes en borst was maandag ook al gelukt :j dus kon gelijk beginnen met leren liggen op commando :')

Afbeelding

Dinsdag een dagje vrij, hij staat nu iets verder van huis dus 7 dagen in de week gaan is niet helemaal meer haalbaar... En dat is oke!

Vandaag een slachtoffer op stal gevonden die er wel op durfde, dus na wat grondwerk mocht hij 5 minuten stappen met een "lifter" op zijn rug :):) was overigens dikke prima!

Afbeelding
Afbeelding

Verder aard hij echt super op zn nieuwe plekkie, morgen gaan we naar het water, zaterdag echt het bos in, zo heerlijk om lekker op pad te kunnen!
Afbeelding

Lokii

Berichten: 176
Geregistreerd: 20-08-19
Woonplaats: Overijssel

Re: [VOLG] Het leven van Aslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 16:54

Wat doet hij dat allemaal knap! Ik weet niet of je het al had vermeld maar hoe oud is Aslan nu?

NikkivanOlst

Berichten: 7829
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-24 19:18

Lokii schreef:
Wat doet hij dat allemaal knap! Ik weet niet of je het al had vermeld maar hoe oud is Aslan nu?


Het ventje is begin januari 4 geworden! Dus heel zachtjes aan weer wat verder :+:

Gisteren een heel leuk uitje gehad naar het water! Met 10/15 minuutjes stappen ben je er, dus echt super, super leuk :D
Assie vond het ook echt wel grappig, dat water aan zn lijf :=


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook vandaag weer gekke avonturen, Uil Topia kwam op stal om te trainen, ik werk inmiddels zelf ook 3 jaar voor een roofvogel bedrijf en met de paarden, dus superleuk om mee te trainen! Nu ken ik Uil Topia trouwens ook alweer dik 5 jaar, dus we zijn geen onbekenden :') liep toevallig nu allemaal weer samen! "Gezel" :+

Aslan vond de vogels totaal niet spannend gelukkig! Hier kennismaken met Kuif Caraca "Punky"

Afbeelding

Afbeelding


Morgen gaan we een lange wandeling de Drunense Duinen in maken :D heel benieuwd hoe dat weer gaat lopen :=

NikkivanOlst

Berichten: 7829
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Re: [VOLG] Het leven van Aslan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-24 19:02

Nog even 2 fotos van de training gisteren :=
Afbeelding
Afbeelding

En vandaag de Drunense duinen in geweest met man, hond en ponnie! Heerlijk was het en hij was ZO BRAAF... Zo relaxed kon ik destijds met Django echt niet wandelen... Dus als hij zo blijft straks onder het zadel... Dan ben ik een HEEL gelukkig mens :+:


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En er stond een open trailer op het erf, daar heb ik m nog nooit op gehad, dus met goedkeuring van de eigenaar even snel geoefend, had toch nog koekjes in mn zak :') na even kijken stond hij er zo op :D


Afbeelding

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: [VOLG] Het leven van Aslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 10:03

Wat een rijkdom, zo samen op pad en dan zo braaf. Heerlijk!

NikkivanOlst

Berichten: 7829
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-24 14:54

Maanlicht schreef:
Wat een rijkdom, zo samen op pad en dan zo braaf. Heerlijk!


Jaaaa dit is wel echt mn droom die uitkomt hoor :+:


En alweer een sprong in de tijd verder, ik ben niet zo heel goed in dit topic bijhouden :')

Laten we zeggen dat t ventje super vooruit gaat! Momenteel zijn we veel aan het longeren, daar afwisseling op, werken in de hand, vrijheidsdressuur en wandelen :D


Afbeelding

Van de week voor het eerst aan de dubbel mét bit!


Afbeelding

Sprongetjes gedaan en balkjes gedraafd

Afbeelding

Afbeelding

Fenna kwam langs om te kijken hoe het was en heeft zelfs "gereden", los rondgestapt, maar wel net echt :j


Afbeelding

Afbeelding

Aslan vond het zelf op stal ook heel gezellig ...

Afbeelding

Gisteren en vandaag weer heerlijk kilometers gemaakt met zijn 4tjes!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ik kan nu wel echt zeggen dat ik enorm veel naar dit paardje toe groei, en het zeker heb getroffen met hem. Nu hij mentaal wat beter in balans raakt is hij eigenlijk hardstikke chill en stoer. Buiten kijkt hij ook echt bijna nergens van op, behalve mensen met HELE FELLE kleren aan. Maar dat is ook gewoon heftig hahaha

Ook het stukje inrijden, nieuwe dingen doen etc is allemaal heel erg prima! Als ik maar bewust blijft en hem niet ga over prikkelen, hij kan echt al heel veel hebben :D gisteren was hij dan ook officieel 6 maandjes bij me. Time flies!

Lief vriendje <3

Afbeelding

NikkivanOlst

Berichten: 7829
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Re: [VOLG] Het leven van Aslan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-24 15:32

Maandag begonnen met lekker even goed poetsen, nieuwe vlechtjes, en zien hoe mega knap maatje eigenlijk al is :D
Afbeelding

Daarnaast lekker gespeeld, het steigeren begint echt ergens op te lijken nu :):)

Afbeelding

Woensdag een goede training aan de dubbele longe, voor de 2e keer met bit gewerkt, want mijn zusje komt hem vanaf half april langzaam wat doorrijden, die had graag dat hij het bit iig goed gewend was, dus daar gaan we mee aan de gang de komende tijd!

Afbeelding

Vandaag ook alweer geweest, lekker eenvoudig werk aan de longe en kat geknuffeld :+

Afbeelding
Afbeelding

Hij is mentaal énorm weer aan het groeien nu, steeds weer wat stabiel ... Ook zijn lijf gaat heerlijk :+:

Komend weekend weer lekker aan de slag, zondag kennis maken met het "maatje voor EquiDay" en zelf heb ik vandaag mijn laatste werkdag op de boerderij gehad!

Dus weer een normaler slaapritme en "rust", al zit ik de komende 2 weken gewoon alweer vol met lesklanten :')