Mogelijk winterveulentje op komst

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ponytante

Berichten: 209
Geregistreerd: 10-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 16:59

Die plopjes kan ik dus niet plaatsen :o? Zien is geloven maar vanaf nu geloof ik dus niets wat ik zie.

Mijn geloof in een veulen was sterk en wankelt nu ook niet. Niemand kan bewijzen dat God bestaat, dus misschien is het veulen van Skyla ook zoiets. Dat het er wél is. Alleen zien we die niet. :+

Mijn leven wordt wel een enigma zo. Wat ik zie geloof ik niet en wat ik niet zie geloof ik wel? :')

Geniet van de chocolade!

En ik moet een staatslot gaan kopen, want mijn diepgaande mijmeringen zijn warempel bericht één op pagina 100. *\o/*

Koper

Berichten: 30271
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 19:58

Ik wil ook graag een stukje sok als het mag :P

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 21:08

ik was ( net als zoveel anderen) elke keer weer ontzettend benieuwd of er nu uiteindelijk toch een veulentje was geboren. Ik vond het erg leuk om van alles te lezen, foto's kijken - is ze nu wel drachtig of toch niet- en de avonturen van je kudde te volgen. Wel fijn dat Skyla qua gedrag positief veranderd is. Het is een bijzondere pony en dat is het.

tiwi1969

Berichten: 7641
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 23:16

Ja hoor Koper, ik heb nog wel een hapje over. Ik moet afvallen dus alles opeten is geen optie

Ro0sje
Berichten: 538
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Zuid holland

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 00:13

By far het meest favoriete topic van 2024.
Wat een lieve foto van Skyla en je dochter.
Ik zat in team veulen en ik weiger er uit te gaan. Ontkenningsfase of gewoon óntzettend recalcitrant ;)

Mondy

Berichten: 11829
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 08:24

Leuk dat het topic nog kan blijven ! De chocolade ziet er iig goed uit, al had ik t je ook anders gegund.

DWensink
Berichten: 500
Geregistreerd: 08-01-14
Woonplaats: Groenlo

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 08:40

Stille meelezer hier. Stiekem had ik ook gehoopt op een veulentje voor Skyla. Desondanks is en was het echt genieten hoe iedereen hier mee leeft. Ik blijf jullie zeker volgen! <3

Artimes

Berichten: 494
Geregistreerd: 21-02-15

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 09:50

Ik help ook wel mee met de sokken, het is niet anders!

Wel fijn dat het goed gaat met Skyla, ik hoop dat het zo goed blijft gaan in de kudde!

Swift
Berichten: 2099
Geregistreerd: 20-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-24 11:00

Ik vind het zo geweldig dat jullie nog steeds betrokken zijn. Ik vind het echt heel bijzonder, zoveel meeleven dat we op 100 pagina's zitten!
Ik ben ook heel dankbaar dat het weer goed gaat in onze kudde, dat geeft zoveel rust! Ik heb veel liever een stabiele kudde dan een  veulen! En ik krijg zelfs toch nog een stukje veulen van chocolade, thanks Shirley  :D
De ontkenners snap ik goed :D ik kan het soms ook nog steeds bijna niet geloven dat er geen veulen komt. Als we geen laarste dekdatum hadden gehad was ik nu zeker nog aan het waken want ik zie nog steeds bijzondere dingen  :') Er zijn ook een aantal jonge cliënten die het niet kunnen geloven gister zag er één een ooievaar over vliegen "zie je wel dat er toch een veulen komt"  :D
Misschien kunnen we rust vinden in het Ietsisme; er is iets geweest met Skyla maar wat het precies was is lastig te bepalen  :D Maar dat Skyla iets bijzonders heeft kunnen we denk ik wel vaststellen <3 Onze honden zijn minder vatbaar voor Skyla haar aantrekkingskracht, ik wilde een foto met  honden en pony. De ene hond vond dat echt geen goed idee, de andere voelde zich er ook niet zo comfortabel bij  :')
Ze kleuren wel heel leuk bij elkaar :))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo dacht de andere hond erover :')

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Swift op 16-03-24 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Berichten: 30271
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 11:25

Dank je wel tiwi. Lekker crunchy gebakken wel +:)+

Zie ik daar nou een toller? <3

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 11:30

Kwa kleur kan de hond prima voor veulentje door :D

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 12:47

Leuke honden ook <3

En Skyla heeft gewoon de gave om mensen te verbinden, zelfs op kilometers afstand, door alle moderne apparatuur heen.
Dat is heel bijzonder te noemen :*

Zo fijn dat het lekker gaat onderling en dat je nu weer kracht kunt putten uit je paardjes in plaats van dat ze stiekem een hoop stress geven!

tiwi1969

Berichten: 7641
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 13:53

Dit is helemaal duidelijk, Skyla wil gewoon iets kleins om voor te zorgen.

paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 19:20

Hardop gelachen om je virtuele traktatie, leuk gedaan!! En je hebt een prachtpony.

Hevonen

Berichten: 5621
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 20:29

Het blijft leuk, ik blijf volgen!

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 23:02

Ik lees ook nog steeds mee hoor :)

Swift
Berichten: 2099
Geregistreerd: 20-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-24 14:00

Super leuk dat er nog steeds mensen blijven volgen! Ik heb Skyla haar naam gegeven omdat ze een verbinder is, het element lucht verbind ook alles met elkaar. Zelf online komt dat dus over, inderdaad heel bijzonder!

De hond is inderdaad een Toller, hij kleurt inderdaad heel goed bij Skyla maar hij vindt paarden niet zo geslaagd -O- Hij wil af en toe wel even contact maken maar het liefst wil hij heel hard naar de paarden blaffen (maar dat mag natuurlijk niet). Ons Roemeense straathondje blijft voor de zekerheid maar liever helemaal uit de buurt van de paarden...

Het gaat nog steeds fijn in de kudde, gister stonden Skyla en Sterra heel gezellig samen in de stal en ze leken even te gaan kroelen maar dat was toch nog een stapje te ver. Maar dat er aanstalte gemaakt wordt vind ik al top!  Ik ben zo blij dat ik mijn fijne kudde weer terug heb! Zelfs met eten is er harmonie:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Skyla is van haar The Cure fase naar haar cousin Itt fase gegaan :D
Afbeelding

En ze traint zichzelf *\o/*
Afbeelding

Afbeelding

Melzazu
Berichten: 1785
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 16:59

Wat een leuke foto die van ieders met een eigen emmer.

Hevonen

Berichten: 5621
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 16:51

100 pagina's Skyla... Je mag best doorgaan hoor :)

tiwi1969

Berichten: 7641
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 17:26

Wat heb je toch een mooi plekje! Gaat heel gemoedelijk zo! En Princes Skyla lijkt weer helemaal op haar gemak zo.

Mendi

Berichten: 2288
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 18:35

Hier nog een volger van Skyla :D
Trouwens je hele kudde is leuk <3 kan je ze een keer voorstellen?

imaudy
Berichten: 5046
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 20:47

Mendi schreef:
Hier nog een volger van Skyla :D
Trouwens je hele kudde is leuk <3 kan je ze een keer voorstellen?

Ow dat is idd een leuk idee!

tamary

Berichten: 29185
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 20:48

imaudy schreef:
Mendi schreef:
Hier nog een volger van Skyla :D
Trouwens je hele kudde is leuk <3 kan je ze een keer voorstellen?

Ow dat is idd een leuk idee!

Ja :j

Swift
Berichten: 2099
Geregistreerd: 20-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-24 21:08

Een leuk idee om de kudde ook voor te stellen! Skyla heeft al zo lang geprofiteerd van de exclusieve aandacht dat het hoog tijd wordt dat ze de spotlights wat gaat delen :j

Afbeelding
Tristan is onze Haflinger, hij is mijn eerste eigen pony hij is nu 21 en in mei is hij alweer 18 jaar mijn beste vriend! Ik heb niks van hem cadeau gekregen en daardoor ontzettend veel geleerd. Inmiddels is hij zijn wilde haren gelukkig wat kwijt en is hij niet alleen braaf bij kinderen maar gewoon bij iedereen. We hebben echt een gouden pony aan hem! Nadat hij 3 jaar geleden hoefbevangen is geweest staat hij met actief pensioen, dat past perfect bij hem (hij is liever lui dan moe) en hij geniet ervan!

Afbeelding
Tara de Tinker is het verrassingsveulen dat wel kwam :D Ze wordt in april alweer negen! Tara is een heel bijzonder contact gericht paard en daardoor fantastisch voor mijn werk. Als veulen lag ze al bij mij op schoot te slapen en dat zou ze het liefst nog steeds doen. Ze is echt gek op aandacht en knuffels en zou het liefst de hele dag geborsteld willen worden <3 Ze is soms wel een uitdaging om te houden want ze is best lomp en slopen is één van haar hobby's |o

Afbeelding
Agodi is een IJslander met een heel specifiek karakter. Ik vind hem fantastisch en wij begrijpen elkaar heel goed. Niet veel mensen hebben dat gevoel bij hem, hij was een uitdaging qua gedrag toen hij kwam.  Agodi is de enige pony waarop ik (na een zware val op mijn 18e met twee operaties tot gevolg) compleet relaxed en zonder angst durfde te rijden. Helaas is hij maar 1,30 en vind ik mijzelf momenteel te zwaar, hopelijk lukt het ooit weer om het rijden met hem op te pakken. Agodi is 13 en is ook alweer bijna negen jaar bij ons.

Afbeelding
Naski is ook een IJslander van 13. Hij is de enige pony die is aangeschaft zonder dat hij een verhaal had of heel zielig was (hij stond wel alleen maar werd goed verzorgd). We hebben hem 3,5 jaar geleden gekocht als een ongecompliceerd rijpaard voor mij. Dat plan is (vrij letterlijk) in het water gevallen na een nare val en daardoor nog meer angst bij mij. Doordat ik zelf angstig/onzeker ben kan ik Naski onder het zadel nog niet begeleiden op de manier die hij nodig heeft. Naski is gelukkig ook een fantastisch, heel betrouwbaar en super lief hulpverlenings paard!

Afbeelding
Sterra is 15 en nu ruim twee jaar bij ons. Ze heeft duidelijk het nodige meegemaakt, in het begin dook ze trillend in elkaar als we met een bezem aan kwamen lopen. En nog steeds durft ze bijvoorbeeld niet in de stal te blijven staan als je daar gaat vegen. Ik werk voornamelijk met doven en slechthorenden en Sterra vind het ook heel spannend als iemand te dicht bij haar hoofd aan het gebaren is maar daar went ze gelukkig steeds meer aan. Sterra is ontzettend lief en doet altijd haar uiterste best voor iedereen. Als ze uit zichzelf echt contact komt maken kan dat me nog steeds raken, ze is een hele bijzondere pony <3

En Skyla en haar verhaal kennen jullie natuurlijk allemaal al :D Ze wordt gelukkig weer steeds meer haar eigen vrolijke, onbevangen, grappige en slankere zelf. Skyla is 8 en ruim een jaar bij ons, het plan was een ervaren pony te kopen om Sterra, Tristan en Naski wat te helpen in het werken met kinderen (Agodi en Tara zijn daar niet voor in de wieg gelegd). Dat mislukte dus jammerlijk maar Skyla heeft gelukkig wel een heel fijn karakter en is heel leergierig dus uiteindelijk pakte ze alles best vlot op. Ik merk ook dat ze het nu heel leuk vindt dat ze weer mee mag doen met de sessies.
Deze foto van Skyla is van vandaag, ik vind dat ze haar figuur al steeds meer terug krijgt:
Afbeelding

justdiesel
Berichten: 4949
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 21:26

Wat een mooie kudde heb je, heel leuk om ze allemaal eens te zien.
En wat is die kleine fop merrie van je van formaat buik veranderd :+