Peiling voor een nieuwe app.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
re_ne
Berichten: 3
Geregistreerd: 28-11-23

Peiling voor een nieuwe app.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-24 18:08

Beste bokkers,

Ik loop al een tijdje met een bepaald idee rond en vraag mij af of er behoefte is voor een app die zich richt op alles rondom de verzorging van een paard.

Mijn idee is om een app te creëren waarin er bijvoorbeeld een weekplanning gemaakt kan worden voor de training van een paard. Op welke dag wordt er gelongeerd, op welke dag wordt er gereden en op welke dag is het paard vrij? Vooral voor ruiters met meerdere paarden of paardeneigenaren met een bijrijder zou dit een fijn overzicht kunnen zijn. Het idee hierbij is dat elk paard een eigen "mapje" krijgt, waar alles in kan komen te staan. Denk hierbij dus aan een weekplanning, bijzonderheden, ruimte voor media etc. Eigenaren en eventuele bijrijders kunnen hier allemaal in.

Wat er verder in de app zou kunnen staan, is een soort logboek. Hier zou de ruiter kunnen reflecteren op de training. Dit zou ook fijn kunnen zijn voor paardeneigenaren met een bijrijder, maar denk ook aan een paard dat bij iemand anders in training staat. Op deze manier krijgt de eigenaar van het paard regelmatig een update van de trainingsstal. Denk hierbij aan een leerlingvolgsysteem.


Hoe de app zou worden vormgegeven weet ik nog niet, dat is het volgende punt om over na te denken :)

Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden, of misschien dat jullie nog een ander idee hebben!
Laatst bijgewerkt door re_ne op 02-01-24 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

jowien
Berichten: 977
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 18:20

Is die app dan zo dat bijrijders en de eigenaar van elkaar kunnen zien wat de ander ingevuld heeft? Want dan heb je een echt overzicht van wat er gebeurt. En ook foto's bij kunnen voegen, bv van een wond die heelt of iets raars dat je opmerkt. En voor meerdere paarden is handig voor mensen die er meer dan 1 hebben, en dan per paard instellen welke mensen er mee kunnen doen (de bijrijders).
Alleen lijstjes en wat eigen notities zijn niet 'genoeg' voor een nieuwe app lijkt mij.

re_ne
Berichten: 3
Geregistreerd: 28-11-23

Re: Peiling voor een nieuwe app.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-24 18:24

Bedankt voor je reactie!
Ja precies, zo zie ik het wel voor ogen, alleen dat is het stukje vormgeving waar nog echt over nagedacht moet worden! Waar ik in ieder geval aan zit te denken, is dat elk paard dan een eigen "mapje" krijgt, waar een planning gemaakt kan worden, rapportages gemaakt kunnen worden en inderdaad foto's en videos in kunnen worden gezet die zowel bijrijder(s) als eigenaar kan zien!

Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Peiling voor een nieuwe app.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 18:34

Dit lijkt me een fijne app als het zo uit te werken is. Een soort uitgebreide Equilab :)

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Re: Peiling voor een nieuwe app.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 18:41

Er bestaan al wel een aantal van dat soort apps, maar de meesten zijn betaald. De (gratis) app die ik nu heb is Stalmanager. Ik gebruik dit om met mijn bijrijdster bij te houden wanneer we wat doen met mijn paard.

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Peiling voor een nieuwe app.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 23:51

Zo’n app zocht ik en kon ik niet vinden… Heb uiteindelijk maar zelf iets in Excel gemaakt. :')

BoktVerlaten
Berichten: 429
Geregistreerd: 29-10-21

Re: Peiling voor een nieuwe app.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 00:31

Klinkt top!

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70551
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 11:23

Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat.

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Peiling voor een nieuwe app.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 18:32

Klinkt heel interessant!