Wat geef jij mee bij verkoop paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Albert

Berichten: 5732
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: Wat geef jij mee bij verkoop paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 11:25

Halster, touw, alle bijhorende papieren/foto's en een tientje zegengeld.

Zinzi_jewel

Berichten: 8809
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Wat geef jij mee bij verkoop paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 11:26

Ja dat zegengeld , dat doe ik ook !
Vindt het een mooi gebruik.

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 11:29

Bij de 1e kreeg ik het paard van de eigenaar (gratis) omdat ik hem al 9 jaar verzorgde en kocht ik de spullen die bij um hoorde over (western zadel, hoofdstel etc.) en bij de 2e kreeg ik halster, touw en 2 dekens (en betaalde uiteraard wel voor het paard haha).

Edit: toen het 1e paard overleed heb ik het zadel weer teruggegeven aan de vorige eigenaar als aandenken. Ze had daar zulke mooie herinneringen aan en ik vond dat het bij haar thuis hoorde.
Laatst bijgewerkt door Em_ op 19-02-24 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali
Berichten: 15091
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 11:33

Ik heb er 8 keer een gekocht. Tientje geluksgeld maar 1 keer gekregen (van een handelaarster). Verder alleen halster en touw, echter in 1 geval (van een particulier) ook oud zadel en goed hoofdstel erbij. Halster en touw moet toch eigenlijk ook wel, hoe wil je het paard anders vervoeren?

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 12:10

De mensen waar ik mijn pony van kocht stopten helemaal met de paarden dus ik mocht in principe alles wat ze hadden meenemen, inclusief haar minishet weidemaatje :').

Maar ik kon de shet er echt niet bij hebben, dus daar hebben we samen een andere oplossing voor gezocht en die is bij een goed doel terecht . Zelf had ik niet veel nodig dus ik heb alleen haar dekens, een halster, hoofdstel en een baaltje hooi voor de overgang meegenomen.
De rest hebben we allemaal aan de nieuwe eigenaren van de shet gedoneerd, daar ging echt een trailer vol zooi heen haha.

Mijn eerste pony was net een jaar oud, kreeg zijn halster en ik geloof ook een zak voer mee. Het halster heb ik weinig gebruikt maar hangt hier wel nog steeds, sentimentele waarde :+

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 12:12

Ligt ook aan hoe duur maar ik vind het netjes om een nieuw halster en halstertouw met een net fleece dekentje mee te geven.

Ik heb ooit een duur paard gekocht en kreeg het goedkoopste halster wat er bestond erbij en een flut fleece deken dat te kort was. Ik vind dat persoonlijk niet netjes.

Ik heb een paar ponys verkocht voor de handel en dan kocht ik een heel mooi harry's horse halster en een leuk dekentje in de uitverkoop. Hoe blij mensen dan zijn en dat geeft een goede indruk. Een keer vond het meisje mn eskadron dekje zo fantatisch en dat heb ik er toen ook bij meegegeven.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 12:16

Ibbel schreef:
Officieel hoor je een paard aan een halster plus touw af te leveren. Hoe moet een ander anders dat paard meenemen?


Sinds het taboe op de plastic tasjes ben je dat inderdaad wel verplicht :D

Gekheid natuurlijk!
Een goed halster met touw is het wel het minste, maar ik heb ook wel voer meegegeven of een paar pakken stro voor in de trailer.
Omdat er hier altijd wel dieren overbleven eigenlijk nooit dekens ofzo, die gebruiken we sowieso niet standaard, alleen voor noodgevallen.

Lieser
Berichten: 1503
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 12:35

We kregen niks mee. Gelukkig hadden we zelf aan een halster + touw gedacht.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Wat geef jij mee bij verkoop paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 12:44

Allereerste paard dat ik kocht kwam met al zijn spulletjes inclusief zadel/hoofdstel wegens stoppen met de sport.

De anderen kwamen alleen met halster en touw. Eentje kwam met een gelukstientje.

Huidige paard kwam met een halster, touw en een blik wilheminapepermunt aangezien hij altijd een pepermuntje kreeg van de vader van de verkoopster :D .

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Wat geef jij mee bij verkoop paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 12:47

Dat is schattig, Apple <3

Mando

Berichten: 15695
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 12:48

Em_ schreef:
Edit: toen het 1e paard overleed heb ik het zadel weer teruggegeven aan de vorige eigenaar als aandenken. Ze had daar zulke mooie herinneringen aan en ik vond dat het bij haar thuis hoorde.


Wat lief en een mooie gedachte. <3

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 13:43

Van letterlijk geen halster tot een dame die ook stopte en toen kreeg ik 2 zadels, echt 7 hoofdstellen, een berg dekjes (ze reed met vzh en westernzadel, dus voor alles een heus assortiment),zadeltassen, bandages, tot chaps en haar rijhelm… 2 uur na aankomst met paard thuis belde ze dat ze nog een bak met singels en ander spul vergeten meegeven was… is ze nog een half uur gaan rijden om op de supermarkt parking langs de snelweg af te spreken op die ook nog mee te geven.

En ooit een shet gaan halen en die mensen hadden nog een 10-tal baaltjes hooi, die mochten ook mee…. Gelukkig 2-paards trailer, pony aan de ene kant en de baaltjes hooi maar aan de andere kant ingeladen.

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 13:45

Een net halster met touw en het paspoort.

Ik kreeg bij mijn laatste aankoop een Penny erbij, daar stond hij als veulen in :-)

BoktVerlaten
Berichten: 429
Geregistreerd: 29-10-21

Re: Wat geef jij mee bij verkoop paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 13:52

Halstertouw en zegengeld
Beiden voor geluk!

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 14:01

10 jaar geleden bij mijn paard zijn dekens(2 of 3 stuks dacht ik) en volgens mij was het dat wel haha.

Ik weet al niet meer of ik überhaupt een halster erbij gekregen heb. Zadel zou ik erbij krijgen maar uiteindelijk nooit gekregen omdat ze erachter kwam dat de boom gebroken was.

Toen we een half jaar geleden onze jaarling gekocht hebben kregen we ook niks erbij, halster en touw hadden we zelf maar al mee genomen namelijk.
Ik heb zelfs nog een chip lezer moeten lenen van iemand omdat die van de verkoopster het niet deed :')

alixblanc
Berichten: 95
Geregistreerd: 19-07-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 14:33

Ik kreeg het hoofdstel en het zadel mee, een regendeken, een bak paardenbrokjes (zodat mijn paard aan de nieuwe brokjes kon wennen) en 2 zadeldekjes. ;)

Equipro
Berichten: 399
Geregistreerd: 18-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 14:44

Ik heeft voortaan alleen nog een deken en halster mee.

Ik heb laatst een heel duur hoofdstel met myler bit meegegeven en een bucas smartex en een bucas power turnout. Die wilde de koper er perse bij....Stonden een paar dagen later op markplaats, vond ik niet zo netjes :(

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Re: Wat geef jij mee bij verkoop paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 15:02

Halster en touw.

Of ik moet andere afspraken maken. Maar ivm ik meerdere paarden had, had ik de dekens altijd wel weer nodig. En anders moet ik ze weer aanschaffen. Daar werd wel duidelijk van te voren over gecommuniceerd, dus koper bracht altijd een deken mee bij het ophalen.

RanjaRietje

Berichten: 548
Geregistreerd: 04-10-10

Re: Wat geef jij mee bij verkoop paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 15:45

Bij Maddy kreeg ik: zomer deken, hoofdstel met bit, zak brokjes (20kg) beschermers, 3 dekjes, goede poetskoffer met inhoud. En uiteraard halster met touw

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 15:56

Gekocht bij een professional:

Halster + touw. De simpele kwaliteit
Deken +onderdeken: de gerepareerde maar nette schone dekens
tientje voor geluk

En had ook eigenlijk niet meer mee willen krijgen. Kies graag zelf mijn spullen passend bij mijn situatie en smaak.

Kirrietje
Berichten: 492
Geregistreerd: 09-11-10

Re: Wat geef jij mee bij verkoop paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 15:56

Ik kreeg niks behalve een contract waar het verkeerde paard op stond :')

Zonnebloem24
Berichten: 36
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 15:58

Geef een halster, touw mee en eventueel een deken.
De rest is eventueel per overname.

Krijg een halster en touwtje mee bij koop.

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 16:10

Ik kreeg bij mijn eerste paard enkel een halster mee.

Bij mijn tweede paard kreeg ik haar westernzadel, pad en hoofdstel mee.

Ik heb mijn eerste paard ook gewoon "kaal" verkocht. Droeg geen dekens oid.
Mijn tweede paard, de liefde van mijn leven, is in mijn armen over de regenboogbrug gegaan.
Haar dekens heb ik aan vriendinnen gedoneerd. Haar halster hangt in de gang.

Nu, een jaar later, overweeg ik om mijn zadel en toebehoren te verkopen.
Maar haar hoofdstel blijft bij mij :)

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 16:11

Ik denk achteraf gezien helemaal niets. :=
Zij kwamen hem brengen en namen het halster ook weer mee.

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 16:22

Wat een leuk topic om te lezen. Ik kreeg bijna alles mee bij mijn paard, inclusief zadel, hoofdstel, dekens, dekjes, teugels, singels en ook de resten supplementen die ze nog had staan. Heel fijn was dat, het was mijn eerste eigen paard. Ik had toen gelijk alles wat ik nodig had (en meer :P), en dan kan je op je gemak uitzoeken welke spullen je zelf fijn vindt om te gebruiken, welk voer je eventueel anders zou willen geven ed.