Moeilijk verkoopbaar paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mavantos

Berichten: 3615
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 21:01

MarjanB schreef:
Vind je tekst je paard niet echt verkopen. Dit is nou echt zoiets waar mensen denken tussen de regels door dat ie niet braaf is


Ik vind het ook echt geen goede tekst. Ik zou gewoon de vraagprijs erbij zetten. De tekst doet ook aan alsof het een dure is met de "niet voor koopjesjager"

Ik zou zo'n paard overigens ook op sporthorses.nl te koop aanbieden. Niet alleen op Marktplaats.

KabayoJarig

Berichten: 14065
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 21:02

0000 schreef:
Ik snap het hoor, nogmaals ik vind het echt een super aansprekend type maar ik zou inderdaad veel meer benadrukken waarin hij wel braaf is. De meeste mensen die naar een 4 jarige gaan kijken, weten dat ze naar een 4 jarige gaan kijken. En die snappen echt wel dat hij nog levenservaring moet op doen. De 4 jarigen die geadverteerd staan als nog wat groen, sensibel ed, zeker dit type paarden, zijn meestal echt wel prof paarden, niet geschikt voor de amateur. Ik denk dat jij (onbewust) je paard ook in die hoek hebt weggezet. En die worden alleen verkocht als ze extreem goed bewegen want dan wil een handige prof met minder budget daar nog wel een gokje mee wagen. Dus dan snap ik dat je weinig reactie krijgt. Ik denk met een iets persoonlijker advertentie, waarin je vertelt waarom hij zo leuk en braaf is, benadrukt dat hij fijn gereden is en grote sprongen maakt maar niet is overvraagd gezien de leeftijd, je hele andere potentiële kopers gaat aantrekken. Zou hij geschikt zijn voor de overstap van pony naar paard voor een ruitertje dat bijvoorbeeld als M of Z gereden heeft? Een handig nuchter ruitertje waar hij ontzettend veel aandacht van krijgt? Zet dat er dan vooral bij, dat is een passende doelgroep bijvoorbeeld. Probeer te matchen met het type mens en ruiter dat je zoekt ipv alleen de beginners af te schrikken...dat laatste kan je altijd nog doen als je ze aan de telefoon hebt en ze vertellen dat ze net van de manege komen haha. Dan kan je nog zeggen joh dit lijkt me geen match. Maar door bij voorbaat te willen afstoten, pak je een veel te grote groep weg. Althans, zo kijk ik er tegenaan.

Oja en de opmerking over koopjesjagers, ook weghalen wat mij betreft...komt onvriendelijk over en staat meestal synoniem voor heel duur paard. Wederom, als mensen echt laag bieden kan je ze persoonlijk nee verkopen...maar stoot niet bij voorbaat al een grote groep af. Onder de 10 staat ook weer niet onwijs veel te koop en je wil de kopers met dat budget niet mislopen omdat ze bang zijn je te beledigen met hun budget oid.

Goede tips!! Enorm bedankt. Hier kan ik zeker wat mee

Hij zou zeker geschikt zijn voor overstap pony paard. Er komt zondag een leaser kijken en ze is 14 jaar oud. Dat durf ik prima aan met hem. Dus ik denk zeker dat hij in veel profielen kan passen. Ik denk alleen niet dat hij geschikt is voor bijvoorbeeld iemand die een jaar bij een manege heeft gelest. Maar meer omdat hij nog groen is. Niet omdat hij onbetrouwbaar is

KabayoJarig

Berichten: 14065
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 21:03

mavantos schreef:
MarjanB schreef:
Vind je tekst je paard niet echt verkopen. Dit is nou echt zoiets waar mensen denken tussen de regels door dat ie niet braaf is


Ik vind het ook echt geen goede tekst. Ik zou gewoon de vraagprijs erbij zetten. De tekst doet ook aan alsof het een dure is met de "niet voor koopjesjager"

Ik zou zo'n paard overigens ook op sporthorses.nl te koop aanbieden. Niet alleen op Marktplaats.

Ik zal het aanpassen :j
Hij staat ook op sporthorses. Ook op marktplaats en meerdere FB groepen

Spenk
Berichten: 21802
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Moeilijk verkoopbaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 21:04

Ik zou hem toch laten keuren.

Mensen laten een paard toch erop staan. Als een paard al gekeurd is heb je met overkeuren toch een stuk meer kans dat die gewoon goed blijkt!

Als ik 4 paarden laat keuren die nooit gekeurd zijn en het is 4x afkeur ben ik al zo 3000 verder en heb ik nog helemaal niks.

KabayoJarig

Berichten: 14065
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 21:05

Spenk schreef:
Ik zou hem toch laten keuren.

Mensen laten een paard toch erop staan. Als een paard al gekeurd is heb je met overkeuren toch een stuk meer kans dat die gewoon goed blijkt!

Als ik 4 paarden laat keuren die nooit gekeurd zijn en het is 4x afkeur ben ik al zo 3000 verder en heb ik nog helemaal niks.

Ik zit er inderdaad wel over na te denken
Trouwens, bij afkeur is de kosten toch altijd voor de eigenaar van het dier? Wij betalen bij afkeur wel de keuringskosten. Dat is geen probleem en lijkt mij meer dan schappelijk

MyWishMax

Berichten: 25399
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 21:06

En een duidelijk filmpje erbij met 3 gangen. Die zag ik er ook niet bij, want ook al staat er talentvol in de titel, dat is niet aan de foto's te zien imo en is eigenlijk nietszeggend tegenwoordig waar iedereen elk paard zo noemt in een advertentie. Plus dat idd de meeste paarden een stuk kleiner zijn als er in de advertentie staat en het idd overkomt alsof hij stout is.

Benadruk dat hij vorig jaar ingereden is en daarna nog een tijd het land op zodat hij nu weer opgepakt kan worden.

En ongekeurd is inderdaad een nadeel

0000
Berichten: 5483
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 21:07

Kabayo schreef:
Spenk schreef:
Ik zou hem toch laten keuren.

Mensen laten een paard toch erop staan. Als een paard al gekeurd is heb je met overkeuren toch een stuk meer kans dat die gewoon goed blijkt!

Als ik 4 paarden laat keuren die nooit gekeurd zijn en het is 4x afkeur ben ik al zo 3000 verder en heb ik nog helemaal niks.

Ik zit er inderdaad wel over na te denken
Trouwens, bij afkeur is de kosten toch altijd voor de eigenaar van het dier? Wij betalen bij afkeur wel de keuringskosten. Dat is geen probleem en lijkt mij meer dan schappelijk


Dat is ook niet meer standaard tegenwoordig maar wederom een plus voor jullie als verkoper, zet dat zéker ook erbij in de advertentie!

Spenk
Berichten: 21802
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 21:09

Kabayo schreef:
Spenk schreef:
Ik zou hem toch laten keuren.

Mensen laten een paard toch erop staan. Als een paard al gekeurd is heb je met overkeuren toch een stuk meer kans dat die gewoon goed blijkt!

Als ik 4 paarden laat keuren die nooit gekeurd zijn en het is 4x afkeur ben ik al zo 3000 verder en heb ik nog helemaal niks.

Ik zit er inderdaad wel over na te denken
Trouwens, bij afkeur is de kosten toch altijd voor de eigenaar van het dier? Wij betalen bij afkeur wel de keuringskosten. Dat is geen probleem en lijkt mij meer dan schappelijk

Heel vaak is dat gewoon kosten koper...

Dus dat schrikt mensen af. Of je moet in de advertentie duidelijk zetten keuren is mogelijk bij goedkeuring kosten koper bij afkeur zijn het onze kosten. Dan trek je ook echt mensen!

Maar als je hem al keuren laat en hij is helemaal goed dan kan je er ook bij zetten dat die helemaal goed is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41726
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 21:11

Kabayo schreef:
Eefbam in het begin had ik die erbij maar dat holp destijds ook niet. Kan het wel weer erbij gaan zetten
Bedankt voor de tip. Zal het mee nemen!

Zinzi dikke knuffel :knuffel: Ik heb je topic mee gevolgt... wat een naar einde

Hagelslag goede tip. Ik zal gaan brainstormen. Wordt dan vaak zo'n lang verhaal :+ En vaak haken mensen dan ook af als er een lap tekst bij staat

San87 Nee klopt er is zeker een middenmoot. Maar tegenwoordig zie je dat mensen meer neigen naar een 5 jarig paard te beleren omdat ze dan wat ouder zijn. Ik dacht juist dat we een beetje met de tijd meegingen :') verkeerd gedacht. Ik zit er zeker aan te denken hem eens naar een B wedstrijdje te sturen. Even zien hoe en wat.
Wellicht heb ik het woord sensibel verkeerd uitgedrukt. Hij moet inderdaad nog wat dingen leren onder het zadel. Maar hij zal nooit ervandoor gaan of je er af smijten. Als hij eens iets eng vind staat ie na 2 meter stil om te kijken :+ ipv dat hij weg racet.
Wat vind jij hem waard? Als ik vragen mag

Ik denk 5, misschien 5,5k. Gebaseerd op de info in je advertentie.

Je advertentieteksten aanpassen met de tips die hier staan lijkt me echt een goed idee :j. Filmpjes doen het altijd goed.

rien10
Berichten: 14749
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 21:12

Heb even je MP advertentie bekeken.
Persoonlijk krijg ik altijd de kriebels van opmerkingen als "Pijn in mijn hart" (dat zeg jij niet hoor, het is als voorbeeld) "koopjesjagers" etc. Net wat hierboven benoemd wordt.
Gewoon verkopen wat het is.
4 jarige groene ruin, 1.60M Vader: JW. MV:xxx
Wellicht kunnen je foto's beter. Veel van de heldere foto's staat hij niet helemaal op. Je rij foto's zijn donker en missen iets. Of hebben wat te veel :) Een boom die uit zijn rug of uit zijn hoofd groet. Ik denk dat je met niewe foto's ook nog wel wat kan bereiken.
Succes!

KabayoJarig

Berichten: 14065
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 21:13

MyWishMax schreef:
En een duidelijk filmpje erbij met 3 gangen. Die zag ik er ook niet bij, want ook al staat er talentvol in de titel, dat is niet aan de foto's te zien imo en is eigenlijk nietszeggend tegenwoordig waar iedereen elk paard zo noemt in een advertentie. Plus dat idd de meeste paarden een stuk kleiner zijn als er in de advertentie staat en het idd overkomt alsof hij stout is.

Benadruk dat hij vorig jaar ingereden is en daarna nog een tijd het land op zodat hij nu weer opgepakt kan worden.

En ongekeurd is inderdaad een nadeel

Filmpje bijvoegen wil helft van de tijd niet. Heb daar wat ruzie mee. Maar ik kan altijd filmpjes sturen via WhatsApp.

Ik heb de advertentie aangepast. Is dit beter? :=

Rien10 bedankt. Ik ben verder alleen totaal geen fotograaf en was best trots op deze plaatjes haha!

Babootje

Berichten: 26389
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 21:14

Kabayo schreef:
Spenk schreef:
Ik zou hem toch laten keuren.

Mensen laten een paard toch erop staan. Als een paard al gekeurd is heb je met overkeuren toch een stuk meer kans dat die gewoon goed blijkt!

Als ik 4 paarden laat keuren die nooit gekeurd zijn en het is 4x afkeur ben ik al zo 3000 verder en heb ik nog helemaal niks.

Ik zit er inderdaad wel over na te denken
Trouwens, bij afkeur is de kosten toch altijd voor de eigenaar van het dier? Wij betalen bij afkeur wel de keuringskosten. Dat is geen probleem en lijkt mij meer dan schappelijk


Ja het is wel beter om vooraf te laten keuren. Ik vind het een leuk paardje hoor. Je moet er een beetje doorheen kijken hoe dat gaat worden maar dat wordt echt wel een leuk goed verkoopbaar paard lijkt me zo.
Die van mij was krap 156 toen we hem kochten met 3 jaar. Hij meet nu 163. Hij was en is nog wel apart met bewegen. En die van mij was helemaaal niet braaf. Nu is hij wel goed te verkopen, want loopt Z1. Heeft echt potentie voor het hogere werk. En dan gaat het iets opleveren. Ook die kleintjes.
Maar dat werk moet je er wel insteken en kunnen.

mavantos

Berichten: 3615
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 21:15

Kabayo schreef:
Spenk schreef:
Ik zou hem toch laten keuren.

Mensen laten een paard toch erop staan. Als een paard al gekeurd is heb je met overkeuren toch een stuk meer kans dat die gewoon goed blijkt!

Als ik 4 paarden laat keuren die nooit gekeurd zijn en het is 4x afkeur ben ik al zo 3000 verder en heb ik nog helemaal niks.

Ik zit er inderdaad wel over na te denken
Trouwens, bij afkeur is de kosten toch altijd voor de eigenaar van het dier? Wij betalen bij afkeur wel de keuringskosten. Dat is geen probleem en lijkt mij meer dan schappelijk


Tegenwoordig is dat bijna nooit meer zo. Vrijwel altijd keuringskosten voor kopen, ook bij afkeuren. Juist omdat er veel al gekeurd zijn bij verkoop.

Ik zou erbij zetten dat hij nog niet gekeurd is, maar dat bij een negatief advies van de keuringsarts jullie de keuringskosten betalen. Dat is voor een geïnteresseerde weer een drempel minder.

Mocht dat allemaal toch niet baten kan je altijd nog de keuring laten doen.

Overigens vind ik 'm geen 5-5,5k waard. Inmiddels is die beleerd en braaf. Prijs is ook naar het feit dat je ervanuit gaat dat hij gezond is. Die kosten altijd meer dan 5k.

KabayoJarig

Berichten: 14065
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 21:16

Ja precies. Het lijkt mij ook leuk zelf met hem aan de slag te gaan. En ook te gaan starten. Maar dat zou dan augustus of later worden. Ik ben 8 juli uitgerekend. Ik denk dat ik hem direct wel L1 kan starten. Maar voor nu is het gewoon lastig. Ook om iemand te vinden die een paard wil rijden die te koop staat

0000
Berichten: 5483
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 21:17

Ik vind hem veel leuker overkomen zo! Persoonlijk vind ik dat hij best 7,5 of meer mag opbrengen (mits goed op fotos). Eerlijke, brave en niet verreden paarden zijn helemaal niet zo makkelijk te vinden.

Anomien

Berichten: 7410
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 21:17

_San87_ schreef:
Ik denk dat ie voor veel mensen te klein wordt gevonden. En hij is groen. Niet gekeurd. En blijkbaar ook te duur.

Ik zou zelf geen 8k voor een klein, groen, mannelijk paard betalen.


Ik houd zelf wel van kleine paarden, mits goed rond geribt. En ben meer van de merries.

Maar voor deze had ik ook geen 8k betalen.. is dat ook de vraagprijs? Want dan is het echt de vraagprijs die het hem doet. Voor dat geld zou ik er zeker een keuring bij verwachten en iets meer ervaring onder het zadel.

Ik zou zelf meer denken aan 6k

rien10
Berichten: 14749
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 21:18

Is het een optie om hem door te (laten) rijden naar het Z1? Ik weet dat in het buitenland vraag naar kleine, goed ingereden Nederlandse paarden is.

Balou_k

Berichten: 14078
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 21:20

_San87_ schreef:
Kabayo schreef:
Eefbam in het begin had ik die erbij maar dat holp destijds ook niet. Kan het wel weer erbij gaan zetten
Bedankt voor de tip. Zal het mee nemen!

Zinzi dikke knuffel :knuffel: Ik heb je topic mee gevolgt... wat een naar einde

Hagelslag goede tip. Ik zal gaan brainstormen. Wordt dan vaak zo'n lang verhaal :+ En vaak haken mensen dan ook af als er een lap tekst bij staat

San87 Nee klopt er is zeker een middenmoot. Maar tegenwoordig zie je dat mensen meer neigen naar een 5 jarig paard te beleren omdat ze dan wat ouder zijn. Ik dacht juist dat we een beetje met de tijd meegingen :') verkeerd gedacht. Ik zit er zeker aan te denken hem eens naar een B wedstrijdje te sturen. Even zien hoe en wat.
Wellicht heb ik het woord sensibel verkeerd uitgedrukt. Hij moet inderdaad nog wat dingen leren onder het zadel. Maar hij zal nooit ervandoor gaan of je er af smijten. Als hij eens iets eng vind staat ie na 2 meter stil om te kijken :+ ipv dat hij weg racet.
Wat vind jij hem waard? Als ik vragen mag

Ik denk 5, misschien 5,5k. Gebaseerd op de info in je advertentie.

Je advertentieteksten aanpassen met de tips die hier staan lijkt me echt een goed idee :j. Filmpjes doen het altijd goed.


Dat meen je toch niet?
Een brave 4 jarige voor een habbekrats weg doen!

Ik denk eens wat mooie nieuwe rij foto’s en een filmpje. En bij afkeur kosten verkoper dat vind ik reuze netjes! Dat heb ik liever dan reeds gekeurd, wat ik daarna toch opnieuw doe. :+

hagelslag
Berichten: 9092
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Moeilijk verkoopbaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 21:22

Teveel info is idd niet goed, maar te weinig ook niet....

KabayoJarig

Berichten: 14065
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 21:24

rien10 schreef:
Is het een optie om hem door te (laten) rijden naar het Z1? Ik weet dat in het buitenland vraag naar kleine, goed ingereden Nederlandse paarden is.

Dat is zeker mogelijk en dit zou ik ook zelf kunnen. Alleen paarden moeten 6 jaar of ouder zijn om Z te mogen starten. Dat betekend dat hij hier dan nog 2 jaar moet staan.

Ik zal even kijken naar een goede fotograaf voor nieuwe foto's. En de rijfilmpjes zijn inmiddels ook al weer verouderd. Daar is hij echt nog wel (nog) groener haha.

Amoniem er zijn soms niet eens mensen die überhaupt vragen naar een prijs. Je hebt ook hele asociale mensen die alleen zeggen "laagste prijs". Vind ik zo raar. Alsof je een stoel koopt :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41726
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 21:25

Balou_k schreef:
_San87_ schreef:

Ik denk 5, misschien 5,5k. Gebaseerd op de info in je advertentie.

Je advertentieteksten aanpassen met de tips die hier staan lijkt me echt een goed idee :j. Filmpjes doen het altijd goed.


Dat meen je toch niet?
Een brave 4 jarige voor een habbekrats weg doen!

Ik denk eens wat mooie nieuwe rij foto’s en een filmpje. En bij afkeur kosten verkoper dat vind ik reuze netjes! Dat heb ik liever dan reeds gekeurd, wat ik daarna toch opnieuw doe. :+

Gebaseerd op wat er in de oorspronkelijke advertentie stond, ja.

Ineke2

Berichten: 33163
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 21:32

Het is dat ik niet op zoek ben, maar n.a.v. wat je hier omschrijft is het een heel leuk lief paard waar ik zeker interesse in zou hebben.
Je hebt al tips gekregen. Ik zou vooral benadrukken hoe braaf hij is en dan bijvoorbeeld zeggen door zijn leeftijd niet geschikt voor beginners. Het zou eventueel wel kunnen onder goede begeleiding.
Dat geeft ook zijn lieve karakter wel weer.

Blacky94

Berichten: 3494
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 21:35

Ik heb alleen je "nieuwe" advertentie gezien, maar ik zou idd ook de prijs erbij vermelden en hem al laten keuren. Dan weet je wat je verkoopt en kunnen kopers er voor kiezen om foto's te laten herbeoordelen of dit op eigen kosten opnieuw te laten doen. Daarnaast zal je de eerste niet zijn waarbij mensen hem toch niet willen kopen indien er een kleine bemerking gevonden wordt die wellicht helemaal niet negatief hoeft te zijn voor het doel. En de prijs voor foto's kan daarnaast behoorlijk verschillen per kliniek, dan zit je wellicht straks met een dure rekening waar het ook voor minder had gekunt.
En verder, zoals al gezegd omdat notk idd al wegvalt bij zoekfuncties en ik zelf ook al sneller zou denken dat ie boven mijn budget zou vallen.

De markt voor groene paarden is gewoon echt prut op dit moment. Vriendin van mij heeft recent voor een appel en een ei een groen dier gekocht omdat de markt voor groene/jonge paarden echt niet hard loopt momenteel.

Elisa2

Berichten: 37453
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 21:54

Ik vind het een knap paard hoor, denk vooral dat het ongekeurde in de weg zit.

Gewoon keuren, zorgen voor een net filmpje en dan komt het wel goed.

Edit, inderdaad duidelijk de vraagprijs vermelden. Hoe duidelijker, hoe beter.
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 15-04-24 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

lies

Berichten: 9634
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 21:55

Ik heb ook alleen de nieuwe advertentie gezien.

Het is (mocht ik op zoek zijn) echt eentje waar ik bij zou willen gaan kijken. Ik was destijds op zoek naar eentje tot zo'n 8000, maar had wrs niet naar de jouwe geinformeerd, omdat ik zou denken dat ie er ruim boven zou zitten.
Je raakt ontmoedigd als je de zoveelste leuke bok ziet, waarbij staat; 'normale prijsklasse' of 'prijs is onderhandelbaar' en je informeert naar die vraagprijs en vervolgens een appje terug krijgt waarin staat dat het dier 15 of 20k moet kosten.. Dus ik zou zeker de vraagprijs erbij zetten.

Gekeurd is natuurlijk sowieso een pre.

Ik vind het een heel leuk paard!