Gisteren geopereerd van koliek

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Freedom1
Berichten: 1954
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Gisteren geopereerd van koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 19:12

JollyJumper schreef:
Het eerste jaar zal je hart ook nog wel gaan overslaan als je pony ligt en naar jou gevoel niet snel genoeg overeind komt. Of als ie maar een keer naar zijn buik omkijkt etc.
Het is bij ons nu 4 jaar geleden dat Jumper geopereerd is en nu pas begin ik minder panisch te reageren als ik maar denk dat ie iets mankeert....


uhu dat hebben wie hier ook, wij zijn echt super benauwd dat ze het weer zouden hebben.
mja op 25 julli is het precies een jaar geleden haar koliekoperatie... een dag om te onthouden:s

ben blij dat het met u2 zo goed gaat!!

Chivance

Berichten: 822
Geregistreerd: 03-09-05
Woonplaats: België

Re: Gisteren geopereerd van koliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 08:06

Hallo

Vandaag is het dan net 2 maanden geleden. Ik ga dadelijk met mijn dochtertje een kaarsje laten branden in de kerk dat het allemaal zo goed mag blijven doorgaan.

Bedankt aan iedereen die ons steunt!

Cindy

aur0ra_h0rse
Berichten: 389
Geregistreerd: 24-10-05

Re: Gisteren geopereerd van koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 08:29

mijn pony is niet geopereerd aan koliek, maar er aan dood gegaan, Boos! ze konden niet vinden wat er was Boos! maar nna het onderzoke bleek dat ze koliek had

Chivance

Berichten: 822
Geregistreerd: 03-09-05
Woonplaats: België

Re: Gisteren geopereerd van koliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 16:08

aur0ra_h0rse schreef:
mijn pony is niet geopereerd aan koliek, maar er aan dood gegaan, Boos! ze konden niet vinden wat er was Boos! maar nna het onderzoke bleek dat ze koliek had

Wat erg voor jou Aurora. Dat laat een hele sterke indruk achter hé! In elk geval, ik zal een kaarsje voor jou paardje laten branden op onze website.

Chivance

Berichten: 822
Geregistreerd: 03-09-05
Woonplaats: België

Re: Gisteren geopereerd van koliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 16:12

Hallo

Vanaf maandag mogen we beginnen met logeren, en dan eind van de week zou Marinka er RUSTIG AAN terug op mogen zitten.
Dan is het 12 weken geleden dat ze werd geopereerd.
Hoop dat alles goed gaat, ben best wel zenuwachtig hoor. In elk geval, als ze er terug op gaat rijden de eerste keer mag ik niet mee van mijn man, omdat ik in staat ben iedereen zenuwachtig te maken en weet je wat ik daarvoor moet doen? Gewoon aanwezig zijn, ferm hé Bloos . Maar in ieder geval, ik zal nooit vergeten wat jullie de afgelopen maanden voor ons hebben betekend en natuurlijk hou ik jullie op de hoogte hoe het gaat en zo.

Bedankt lieve bokkers!!!

lennie
Berichten: 482
Geregistreerd: 22-07-06

Re: Gisteren geopereerd van koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 16:34

Hier ook een kolieker. Mijn merrie is nu 2 jaar geleden in de kliniek opgenomen geweest. Ze is niet geopereerd. Nu, twee jaar later ben ik nog steeds elke dag voorzichtig en oplettend. Ik mag nu zeggen dat ik het aan kan zien komen: ze laat dan veel winden en knijpt met haar staart, gaat bovendien iets kreupelen. De tijd rond de hengstigheid is op de een of andere manier het gevaarlijkst.

En ja, zoals je ziet, koliekverhalen grijpen me nog altijd aan.

Vind het heel fijn om te lezen dat je zo goed met het paard omgaat. Dat doet niet iedereen, helaas....

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Re: Gisteren geopereerd van koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 17:16

Zoals ik al elders schreef, mijn merrie is tien jaar geleden geopereerd van koliek, heeft ervoor nooit koliek gehad en erna ook nooit meer tot onlangs. Ik had maisolie bij haar voer gedaan om meer energie te hebben uit vetten, het was geen grote hoeveelheid maar blijkbaar is ze er gevoelig op. Geen erg, het waren gewoon maar krampen door diarree maar voor alle zekerheid is de DA wel geweest.

lennie
Berichten: 482
Geregistreerd: 22-07-06

Re: Gisteren geopereerd van koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 07:12

Owwww, gisteren was ik weer met merrie aan de wandel. En niet willen lopen he! Dus ik alweer bang dat ze zich zou laten vallen , net als toen ze met spoed naar de kliniek moest.

Toch weer over gegaan. Deze keer kwam het door het verse stro. Er lag van het lossen wat van het nieuwe stro op het erf. (Die ik in de stallen deed.)
Vingers aflikken Mevrouw had dus die 2 kruiwagens met los stro helemaal opgegeten! Hoewel ik het met wat vies stro had vermengd!!!!!

Het blijft bij mij een constant koliek gevaar. Verdrietig

Elodie1

Berichten: 2561
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Gisteren geopereerd van koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 17:34

toen mijn merrie 7 maanden drachtig was is ze geopereerd an koliek de darmen zaten in de knoop, dit is nu een half jaar geleden en moeder en zoon maken het prima!

Chivance

Berichten: 822
Geregistreerd: 03-09-05
Woonplaats: België

Re: Gisteren geopereerd van koliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 10:57

lennie schreef:
Owwww, gisteren was ik weer met merrie aan de wandel. En niet willen lopen he! Dus ik alweer bang dat ze zich zou laten vallen , net als toen ze met spoed naar de kliniek moest.

Toch weer over gegaan. Deze keer kwam het door het verse stro. Er lag van het lossen wat van het nieuwe stro op het erf. (Die ik in de stallen deed.)
Vingers aflikken Mevrouw had dus die 2 kruiwagens met los stro helemaal opgegeten! Hoewel ik het met wat vies stro had vermengd!!!!!

Het blijft bij mij een constant koliek gevaar. Verdrietig


Amia dat is dan weer even schrikken hé maar gelukkig is het goed afgelopen.

Vers stro is heel erg gevaarlijk voor hen. Hopelijk komt he tniet te snel terug!

Chivance

Berichten: 822
Geregistreerd: 03-09-05
Woonplaats: België

Re: Gisteren geopereerd van koliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 10:58

luwaniej1 schreef:
toen mijn merrie 7 maanden drachtig was is ze geopereerd an koliek de darmen zaten in de knoop, dit is nu een half jaar geleden en moeder en zoon maken het prima!


Dat is wel heel uitzonderlijk hé!
Zal jij gelukkig geweest zijn toen dat kleine ding gezond en wel geboren werd, niet?

Waar is je paard geopereerd?

Elodie1

Berichten: 2561
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Gisteren geopereerd van koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 22:41

Chivance schreef:
luwaniej1 schreef:
toen mijn merrie 7 maanden drachtig was is ze geopereerd an koliek de darmen zaten in de knoop, dit is nu een half jaar geleden en moeder en zoon maken het prima!


Dat is wel heel uitzonderlijk hé!
Zal jij gelukkig geweest zijn toen dat kleine ding gezond en wel geboren werd, niet?

Waar is je paard geopereerd?


ze is in utrecht geopereerd, we zijn daar echt super behandeld, ik was blij dat de kleine goed geboren was maar ook heel blij dat men pony het hele gedoe overleefd heeft...

Chivance

Berichten: 822
Geregistreerd: 03-09-05
Woonplaats: België

Re: Gisteren geopereerd van koliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 11:00

Gisteren was het een emotioneel moment voor Marinka. Ze heeft voor het eerst terug op U2 gereden. Wonder boven wonder ging ze beter dan ze ooit gegaan heeft. Ze gebruikt volgens Marinka ook haar rug anders.
Ik was er niet bij en kwam pas een uur of zo later thuis, dat gezichtje glunderde. Zo fijn vond ze het terug op haar eigen pony te kunnen zitten.
Ik wil niet te vroeg juichen om niks, maar wou dit toch even met jullie delen!
Duimen jullie mee dat het zo blijft gaan??? Please????
Donderdag gaat ze er weer op!

lennie
Berichten: 482
Geregistreerd: 22-07-06

Re: Gisteren geopereerd van koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 13:43

Duim, duim! En wat een goed nieuws he!, duim duim!

Chivance

Berichten: 822
Geregistreerd: 03-09-05
Woonplaats: België

Re: Gisteren geopereerd van koliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 15:11

lennie schreef:
Duim, duim! En wat een goed nieuws he!, duim duim!


Wat een fijne reactie van jou. Hoe is het met je kolieker?

lennie
Berichten: 482
Geregistreerd: 22-07-06

Re: Gisteren geopereerd van koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 19:19

Nu weer prima, nieuwe ijzertjes eronder, lekker weer en maar crossen door de bossen Haha! met mijn oude dame! Ze heeft haar beweging echt voor haar darmen nodig anders gaat het niet goed en dat was voor haar kliniek-opname niet zo. Ik heb het allemaal over voor haar.

Over mijn reactie: ik kan het me zo goed voorstellen hoe dat gevoel voor je dochter moet zijn geweest, vandaar Pling

Chivance

Berichten: 822
Geregistreerd: 03-09-05
Woonplaats: België

Re: Gisteren geopereerd van koliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 22:13

Hallo

Eerst hadden we iedereen apart een PB willen sturen, maar omdat dit telkens in het 100 Bloos liep Bloos hebben we beslist het zo op de site te zetten.
U2 haar revalidatieperiode is voorbij, Marinka mag er terug op rijden onder zadel. Natuurlijk houden we de eerste weken nog rekening met het feit dat ze terug moet getraind worden. Ze zal dan ook pas terug starten met de LRV trainingen na het zomerseizoen. Dit ook uit dankbaarheid aan de mensen waarvan Marinka het hele zomerseizoen pony Mariska heeft mogen rijden. Het lijkt ons ondankbaar om nu zomaar te stoppen hiermee en Mariska niet meer te trainen.
Wij van onze kant hopen dat U2 haar problemen voorbij zijn, dat alle angst, tranen en verdriet niet voor niets zijn geweest. Op het moment dat ze voor een tweede keer geopereerd werd, hebben waarschijnlijk vele mensen gedacht dat ze het niet zou halen (wij ook soms hoor). Misschien kan dit topic ooit nog eens als troost of hoop dienen voor mensen die in éénzelfde situatie als ons terecht komen. Mocht je bij ons in de buurt wonen en je paardje komt in de problemen, ik kan je vertellen dat Tom Mariën van paardenkliniek Equitom in onze ogen het allerbeste adres is waar je terecht kan.
Ook als dit topic ooit gesloten wordt en je zit in de situatie waarin wij verkeerden, stuur gerust een pb'tje of mailtje als je vragen hebt of erover wilt babbelen. Wij willen altijd luisteren ...

Lieve Bokkers die in dit topic of via PB gereageerd hebben en waarvan velen weten wat het is een paard met koliek te hebben, ik hoop dat wij regelmatig nog horen hoe het met jullie paardje gaat.
Echt waar, uit de grond van ons hart een dank je wel!

Hierbij een foto van de pony en het meisje (vandaag getrokken) waarover dit topic vier maanden geleden gestart werd!

Afbeelding
Afbeelding

Marinka, Kantje's U2, Patrick & CIndy

lennie
Berichten: 482
Geregistreerd: 22-07-06

Re: Gisteren geopereerd van koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 07:05

Owwww, wat lief, jullie zijn echt byzonder he?!

Elodie1

Berichten: 2561
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Gisteren geopereerd van koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 09:18

wat een super mooi gedicht!

Freedom1
Berichten: 1954
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Gisteren geopereerd van koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 17:50

oh dat gedicht is echt super mooi! ik weet wat het is de eerste keer er terug mogen opzitten. das echt super! hoop dat het verder goed blijft gaan. bij ons is er nu al een jaartje geleden. maar die schrik blijft er toch mja tijd doet dat wel verminderen...
groeten

Chivance

Berichten: 822
Geregistreerd: 03-09-05
Woonplaats: België

Re: Gisteren geopereerd van koliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 09:46

charlotvanre schreef:
oh dat gedicht is echt super mooi! ik weet wat het is de eerste keer er terug mogen opzitten. das echt super! hoop dat het verder goed blijft gaan. bij ons is er nu al een jaartje geleden. maar die schrik blijft er toch mja tijd doet dat wel verminderen...
groeten

Dank je wel chartlotvanre! Wij hopen hetzelfde voor jou paardje!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Re: Gisteren geopereerd van koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 09:57

Weet helemaal wat je doormaakt. Zie mijn profiel wat ik met leys had. Hij leeft nu nog heeft het afgelopen 3 jaatr zwaar gehad omdat hij maar niet dikker werd. Onlangs is hij van stal verhuisd en nu helemaal oude. Ik denk er nog vaak aan zal het niet nog een keer doen voor beide een verschrikkelijke weg.

Ben blij dat ik een goede da had die mij vooral RUSTIG aan heeft laten doen. Helaas van de 4 die die avond zijn geopereerd leeft alleen leys nog meeste gaat het toch nog binnen een jaar mis.

Doe vooral nog rustig aan is het enige.

Chivance

Berichten: 822
Geregistreerd: 03-09-05
Woonplaats: België

Re: Gisteren geopereerd van koliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 13:23

Hallo

Hier nog eens een fototje van onze U2 vandaag in de wei getrokken.
Nog beetje blijven duimen hé dat het zo mag blijven gaan!!!
Als ik naar deze foto kijk, krijg ik een brok in mijn keel en weet ik dat we heel erg dankbaar mogen zijn dat ze er nog is!

Afbeelding

lennie
Berichten: 482
Geregistreerd: 22-07-06

Re: Gisteren geopereerd van koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 13:40

Leuk! Pling

Freedom1
Berichten: 1954
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Gisteren geopereerd van koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 16:17

u2 ziet er echt goed uit! blijven zo hé!
groeten