Gisteren geopereerd van koliek

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nikkessen
Berichten: 150
Geregistreerd: 16-04-06

Re: Gisteren geopereerd van koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:44

Ze ziet er goed uit. We blijven duimen dat het zo mag blijven gaan.

Chivance

Berichten: 822
Geregistreerd: 03-09-05
Woonplaats: België

Re: Gisteren geopereerd van koliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 19:26

Met Kerstmis laten wij even onze gedachten gaan,
naar mensen die ons het afgelopen jaar
speciaal hebben bijgestaan.
Voor 2007 willen wij jullie het beste wensen,
bedankt voor jullie steun en berichtjes
toen U2 ziek was lieve mensen!


Afbeelding

Ps:het gaat nog steeds heel erg goed met U2!

aartlover
Berichten: 1625
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: preau :-)

Re: Gisteren geopereerd van koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 19:46

haha leuk gemaakt zeg Lachen jullie ook een fijne kerst en gelukkig nieuwjaar Haha!
Fijn trouwens dat het zo goed gaat met U2 Lachen

Chivance

Berichten: 822
Geregistreerd: 03-09-05
Woonplaats: België

Re: Gisteren geopereerd van koliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 19:48

Dank je wel!!!

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Re: Gisteren geopereerd van koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 20:15

Hoi,
Bedankt voor de leuke kerstgroet! Heb je hem zelf in elkaar gezet, creatief hoor!
Fijn dat het zo goed gaat met U2!
Ik wens jullie en de dieren ook fijne kerstdagen en vooral een gezond en gelukkig 2007!

CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Re: Gisteren geopereerd van koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 20:16

gelukkig nieuwjaar!!
ik ga m uitprinten en bij de rest hangen!

Chivance

Berichten: 822
Geregistreerd: 03-09-05
Woonplaats: België

Re: Gisteren geopereerd van koliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 17:20

singasong schreef:
Hoi,
Bedankt voor de leuke kerstgroet! Heb je hem zelf in elkaar gezet, creatief hoor!
Fijn dat het zo goed gaat met U2!
Ik wens jullie en de dieren ook fijne kerstdagen en vooral een gezond en gelukkig 2007!


De foto's is getrokken door Marinka, U2's baasje in augustus. Nadien heeft iemand die het hele verhaal kende hem spontaan bewerkt (dit al in augustus) en wij vonden het resultaat zo prachtig dat we besloten hier ons kerstkaartje van te maken (als het in december nog goed zou gaan met U2). De teksten heb ik gemaakt. Dit is het eerste jaar dat ik de foto niet zelf heb bewerkt omdat dit ook een hobby van mij is, maar deze bewerkte foto vonden wij gewoon de allerleukste.

Carpediem, bedankt om hem bij je andere kaarten te hangen, jij hebt U2 ook wel een hele tijd gevolgd hé! Als je het leuk zou vinden en mij je adres wilt PB'en, stuur ik je een originele toe!

lennie
Berichten: 482
Geregistreerd: 22-07-06

Re: Gisteren geopereerd van koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 09:25

Hey! Wat een leuke foto! Goed te horen dat het goed gaat!

Freedom1
Berichten: 1954
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Gisteren geopereerd van koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 18:26

hey! ben blij te horen dat het heel goed gaat met je paard!!
met mijn paard gaat het ook goed, ze had vorige week wel weer eens koliek mja ze zal er nu eenmaal gevoelig aan blijven. wel is er de angst nog wat dat ze zou weer een operatie moeten hebben.
voor jou ook prettige feesten en gelukkig nieuwjaar!!

Chivance

Berichten: 822
Geregistreerd: 03-09-05
Woonplaats: België

Re: Gisteren geopereerd van koliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 09:33

Hallo

Aan alle mensen die de afgelopen tien maanden dit topic hebben gevolgd wil ik nog even een updatje geven.
Waarom wil ik hier nu nog iets plaatsen bijna een jaar (12 april) na de eerste operatie? Wel om alle mensen die dit ook moeten meemaken met hun paard een beetje een hart onder de riem te steken. Toen onze U2 geopereerd werd van koliek zeiden veel mensen dat ze nadien afgeschreven zou zijn voor de sport. Het kan ook anders, want onze U2 heeft haar oude niveau van voor de operatie met glans overschreden. Ze gaat nu veel beter als voordien. We hopen alleen dat haar gezondheid ook heel goed mag blijven, dan gaat ze samen met haar baasje (ons dochtertje van 11) een mooie toekomst tegemoet.
Afbeelding

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Gisteren geopereerd van koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 09:43

OK dan! Super!

lennie
Berichten: 482
Geregistreerd: 22-07-06

Re: Gisteren geopereerd van koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 10:01

Wist je dat elke keer als ik de post open van dit item ik denk: "o, nee he, het zal toch niet fout zijn?" elke keer weer goed bericht. Dat is fijn. Hier gaat het met mijn Koliekertje ook heel goed. Ja ze wordt oud, mag ook bij 21 jaar...HIEPERDEPIEP!!!!!

Freedom1
Berichten: 1954
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Gisteren geopereerd van koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 15:33

hey!
leuk dat het zo goed gaat!!
bij ons ook, ze heeft haar niveau van voor haar operatie ook al overstegen, zeker!!
met dat ze op een aangepast voerschema staat gaat het goed met haar. mja je weet maar nooit e, het moet weer lente worden en dat gras dan is hmm.
groetjes!

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Re: Gisteren geopereerd van koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:16

Kijk dat is nog eens leuk om na zo'n lange tijd te horen dat het hartstikke goed gaat!!! Geweldig!!!

Lotte29
Berichten: 59
Geregistreerd: 20-02-07
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Gisteren geopereerd van koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:23

Gaaf zeg, super. Dat geeft mensen tenminste meod om door te gaan als het even tegen zit met onze hobby/Passie....

Deniies

Berichten: 604
Geregistreerd: 26-03-06
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Gisteren geopereerd van koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 20:54

het klopt wat je zegt over de wormenkuren.
Mijn vriendin der KWPN die liep s'zomers op het land met de hele kudde ( o.a mijn paard). En op zondag mocht je nooit komen vanwege de eigenaars godsdienst. Toen der op een zondag middag een vrouw kwam langs gelopen die naar de kerk ging dacht ze al wat doet dat paard raar. Op de terug weg van de kerk zag ze het weer. Toen is ze naar Arie (de eigenaar van de stal) gegaan die zij ' ahhh dat paard rolt een beetje'. Nee zei die vrouw dat paard doet het al een tijdje. Toen ging Arie bellen naar aantal mensen o.a de eigenaar van Update(kwpn) en toen moest ze met spoed naar het kliniek van zware koliek en daar is ze onderzocht. ware wormen in der buik dus onze hele stal ontwormen en haar de schult geven dat ze niet ontwormt. Maar ze zij van wel natuurlijk. Ik dacht nou bel gewoon eerst het kliniek zelf en dan pas naar haar. Ja hoor ze had der niks aan kunnen doen wel was het beter onze paarden nog keer te ontwormen.

Chivance

Berichten: 822
Geregistreerd: 03-09-05
Woonplaats: België

Re: Gisteren geopereerd van koliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 21:53

Bedankt voor de leuke reacties. Bloos

Lennie: dat gevoel blijft bij ons ook altijd. Het minste wat U2 zich een beetje anders gedraagd als anders dan houden we haar extra in het oog. Dat hoeft maar bijv. te zijn een keertje extra met haar hoef schrapen (ik zeg zo maar iets). Dat zal wel zo blijven die bezorgdheid om haar, maar we hebben dan ook al wat met haar meegemaakt hé. Anderzijds is het natuurlijk zo dat zij door haar ziekte erg verwend is. Vorige week was er een kandidaat-koper voor een hengst van ons en die kandidaat-koper bood een bedrag waar je normaal niet neen tegen kunt zeggen en toen zeiden we nog tegen elkaar 'voor U2 mogen ze ons bieden wat ze willen, die gaat hier nooit weg'. Trouwens die hengst waar we een koper op hadden is ook niet weggegaan. Ik kan het niet over mijn hart krijgen, hij was ons eerste veulentje en alle paarden die we hebben blijven hier tot hun dood. De band met onze dieren is veel te sterk.

Charlotvanre: probeer der opkikker bij te geven van de paardendrogist, dat bereid hun voor op weidegang! WIj hebben hier met een merrie (niet u2) goede resultaten.

Deniies: wormen kunnen inderdaad gluipers zijn, wij houden bij al onze paarden nu een zesweken schema aan, dat moesten we minstens twee jaar volhouden is ons gezegd toen U2 geopereerd werd.

lennie
Berichten: 482
Geregistreerd: 22-07-06

Re: Gisteren geopereerd van koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 08:10

Ja, ja ik hebeergisteren ook maar weer eens ontwormd en meteen resultaat gezien!!!! Terwijl ik ook een strak ontworm schema heb. Eigenlijk snap ik daarom ook niet zo goed hoe dat dan kan, maar dat valt buiten het topic.

Bij koliekers is heel regelmatig ontwormen van levensbelang! Absoluut met jje eens!

Freedom1
Berichten: 1954
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Gisteren geopereerd van koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 10:40

mja ze loopt elke dag al op de weide hoor, daar niet van. elke dag een half uur. maar als het gras weer fel gaat groeien dan moet je opletten!!
maar wat ook goed helpt, het gras is al twee jaar niet meer bemest geweest!!
en idd ons paard is ook mega verwend!! zou haar voor geen geld meer kunnen missen. dat is sterk begonnen na haar operatie!!
groetjes

Chivance

Berichten: 822
Geregistreerd: 03-09-05
Woonplaats: België

Re: Gisteren geopereerd van koliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 19:45

Hallo

Morgen, 12 april, is het een jaar geleden dat U2 voor de eerste keer van koliek werd geopereerd.
Ik weet nog heel erg goed dat ik op die nacht, een jaar geleden, dacht 'kon ik maar in de toekomst kijken en weten waar we binnen een jaar zullen staan'. Ondertussen heb ik die blik in de toekomst kunnen gooien, want we zijn een jaar verder Haha! en het gaat nog steeds heel goed met haar.
Ze loopt ondertussen terug wedstrijden en ze doet het heel erg goed!
Hier nog een allerlaatste fotootje van de LRV-training gisteren!
Afbeelding

nikkessen
Berichten: 150
Geregistreerd: 16-04-06

Re: Gisteren geopereerd van koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:31

Wat fijn dat alles zo goed is afgelopen. De pony ziet er heel goed uit. Mooie combinatie. In wat voor klasse komen ze uit.
Hier gaat ook alles goed. Klair wordt weer recreatief gereden en ze is volgens mij wel weer gelukkig. We laten haar alleen niet meer dekken. We hebben zoveel problemen gehad dat we het met haar niet meer aandurven. Groeten Wilma

lennie
Berichten: 482
Geregistreerd: 22-07-06

Re: Gisteren geopereerd van koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 06:34

Mooi dat het zo goed gaat!

Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Re: Gisteren geopereerd van koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 08:54

Verplaatst MD --> PP.

Chivance

Berichten: 822
Geregistreerd: 03-09-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-21 20:35

Voor iedereen die dit topic 14 jaar geleden heeft gevolgd of uiteraard ook voor bokkers die interesse hebben. De pony uit dit verhaal wordt morgen 20 jaar. Indertijd toen ze als jonge pony van 5 jaar op een maand tijd tweemaal van koliek werd geopereerd, hadden we hier nooit van durven dromen. Indertijd was de pony, Kantjes U2, 5 jaar en onze dochter 11. Morgen wordt onze U2 dus 20 en onze dochter wordt er dit jaar 26. Onze dochter rijdt ondertussen met paarden, U2 is dus op pensioen, maar die band is er nog steeds. Scheelt er iets met U2, dan waakt zij nog steeds bij haar!

Afbeelding

Afbeelding

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Gisteren geopereerd van koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 20:42

Topic destijds niet gevolgd (was toen 9), maar wat ziet de pony er nog goed uit en wat fijn dat die bij jullie kan genieten van z’n pensioen! :D