Amazone beboet nadat ze bijna van haar paard werd getrokken!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Is de politie je beste vriend?

JA
Geen stemmen
NEE
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0


Ilse1979

Berichten: 499
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Delfzijl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 11:37

Missy schreef:
Dames en heren, wat we hier zien is typisch kudde gedrag. Een koe zegt iets, bij voorkeur negatief wat dan kunnen we lekker zeiken, en de rest van de kudde volgt netjes. Het punt van het verhaal is vergeten en we gaan over op andere zaken die meer modder bevatten om mee te gooien. Ten eerste gaan we allemaal doen alsof we erbij waren, we bedenken dat er 534289423 kids op het veldje speelden, het veld ook volstond met 'verboden voor paarden' bordjes en die beesten natuurlijk ook aan de diarree waren en het veld compleet hebben ondergepoept.
De TS was natuurlijk bezig iedereen en alles uit te schelden, en toen die zielige meneer er iets van zei werdt ie 80 keer geslagen met een houten lat, die de TS ook gebruikte als zweep. Ja, we maken van haar een dieremishandelaar, BRING ON MORE MUD!
Haar paard heeft het hele veld omgeploegd, want ja, wij waren erbij en we hebben gezien hoe erg dat grasveld er nu aan toe is.


Overdrijven is ook een vak zeg

JoeyRosso

Berichten: 159
Geregistreerd: 08-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 11:43

Ik zit nu te denken aan alle keren dat ik ergens heb gereden waar dat misschien helemaal niet mocht. Gewoon gezien het feit dat om te komen waar je wel zeker buiten kon rijden, je via plekken moest waar het niet had gemogen, of op zijn minst vervelend had kunnen zijn voor omwonenden.

En ik heb een keer een oudere man gehad die me (helemaal niet vriendelijk) verzocht weg te gaan. Dat doe je dan maar gewoon. Zeker als iemand al agressief overkomt. Niet leuk, maar wel het netst en zeker het verstandigst.

Nog los gezien van het feit dat het een speelplek was, als jij een paard hebt, moet je er altijd rekening mee houden dat sommige mensen een hekel hebben aan paarden, er niets mee hebben, het vinden stinken, bang zijn dat een paard mest en het niet opgeruimd wordt, of wat dan ook. Daar moet je rekening mee houden en daar kies je voor wanneer je de paardensport ingaat.

Ik sta nu ergens met mijn paarden waar je buiten kunt rijden, maar veel mensen tegen komt die het minder prettig vinden. Daar moet je dan een beetje op letten toch?

Die man zat fout, maar TS eigenlijk al op het moment dat ze zei dat het openbaar was en dus niet weg zou gaan. Puur gezien vanuit waarden en normen (en wat haat ik het om dit te noemen in de tijd dat er al zoveel over gepraat wordt) ga je weg op het moment dat je dat al dan niet vriendelijk verzocht wordt. Daarnaast was je dus blijkbaar ergens waar je niet mocht zijn. En ja, die man had met zijn handen van je af moeten blijven. Maar het is geen mishandeling. Dus aangifte doen heeft weinig zin, want slaan met een zweep is wel mishandeling. Tuurlijk is het zo krom als een banaan dan de politie je wel de boete laat betalen als je aangifte doet en niet als je geen aangifte doet, maar ja, jij hebt wel iemand mishandeld, want slaan met een zweep is mishandeling. En de situatie is voor de wet niet zo dreigend geweest dat jij zelfverdediging nodig had. Dat mag pas, en is zelfs dan vaak moeilijk te bewijzen, op het moment dat er geen andere uitweg meer is.

Ik zou het laten rusten meis. Je had daar niet mogen zijn, hebt in feite (en dat haal ik echt alleen uit dat wat je schreef over het antwoord dat je gaf op verzoek te vertrekken, puur objectief) redelijk uitdagend gehandeld. Man had van je af moeten blijven. Jij had nooit met zweep mogen slaan. Je kunt hier dus nooit een rechtzaak tegen winnen. Zelfs al zouden ze die kerel een boete geven of wat dan ook: dan klaagt hij jou aan voor mishandeling en staat hij volledig in zijn recht.

Shadow0

Berichten: 43536
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 12:09

Ik vind het erg jammer dat een discussie hierover zo in het extreme getrokken wordt.
Het lijkt me dat de TS een zinvolle les kan leren dat mensen niet zo begripvol zijn als ze iets doet wat voor overlast zorgt.
Het lijkt me voor iedereen goed om te beseffen dat fysiek geweld in zo'n geval nooit goed te praten is.

Helaas zie ik dat veel mensen hun eigen advies niet opvolgen: probeer rustig met elkaar te praten, en niet fel op elkaar te reageren. Verplaats je ook eens in de andere kant van het verhaal.

Ik sluit het topic nu nog niet, maar persoonlijke aanvallen en beledigingen zijn niet toegestaan, en hou het beschaafd aub.

StOoRzEnDeR
Berichten: 616
Geregistreerd: 01-05-05

Re: Amazone beboet nadat ze bijna van haar paard werd getrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 12:18

even voor ik mijn verhaal begin het is niet mijn bedoeling om partij te kiezen (zoals de meeste mensen hier neem ik aan...)

stel je eens voor, vrouw zit rustig kopje koffie te drinken en ziet jullie nou alweer over het veldje rijden waar haar kindjes altijd willen voetballen(zeg maar wat.) maar komen altijd met schoenen onder de paardenpoep thuis.(je rijdt daar immers vaker.) kindjes banjeren vervolgens door een net gepoetst huis heen en dat al enkele maanden iedere dag(bij wijze van spreken). moeders heeft er genoeg van en besluit er volgende keer wat van te zeggen... ziet jullie rijden en vraagt jullie weg te gaan....krijgt een wat zei waarscheinlijk opvatte als een grote bek terug... en haalt manlief die het verhaal maar van een kant hoort en dat was waarscheinlijk, zei heeft een grote bek tegen mij, en het verhaal een beetje verdraait om haar in het voordeel te zetten man is dus ontzettend boos en komt aan ziet jullie daar nog steeds staan en gebiedt jullie weg te gaan jullie weigeren opnieuw waarna de man de zweep wil afpakken geen id wat hij hier mee wil maar okey waarop jij die je bedreigt voelt van je af begint te slaan...
als jij de politie niet had gebeld had die man dat waarscheinlijk gedaan en dat is zijn goed recht....

sorry meid aanklacht laten vallen of boete betalen en tjaa ik zie je punt wel je vraagt hoe wij dit zouden oplossen maar bij vele van ons zou het niet eens zover zijn gekomen.....

en ik rij ook wel eens op plaatsen waar ik niet mag komen en als iemand mij daar op wijst.. antwoord ik beleeft dat ik dat niet wist en vertrek ik en ik kom daar een tijdje niet....

ben wel benieuwd wat je uiteindelijk gaat doen....

alex66

Berichten: 1773
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Re: Amazone beboet nadat ze bijna van haar paard werd getrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 12:36

ik heb dit topic even snel doorgelezen, maar wat me dus opvalt is dat er niemand door heeft dat de desbetreffende agent buiten zijn boekje gaat door de TS de keuze te laten tussen wel aangifte en een boete en geen aangifte en dan ook geen boete.

hij heeft als wedshandhaver een overtreding gezien en moet daar dus een boete voor geven of een waarschuwing, welke het wordt mag hij zelf bepalen.

ook heeft hij een melding gekregen van de TS dat zij aangifte wil doen, dat zou los moeten staan van de overtreding die de TS heeft gemaakt.

door de TS mee te delen dat waneer zij aangifte doet er ook een boete aan vast zit voor haar zet hij haar onder druk om geen aangifte te doen.

dat komt op mij nogal krom over.

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Amazone beboet nadat ze bijna van haar paard werd getrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 12:40

Ik vind dat die politieagent het heel goed heeft aangepakt door voor te stellen de boete te verscheuren als TS geen aangifte doet. Er was natuurlijk een hoop emotie op dat moment en op deze manier kan hij de boel een beetje de-escaleren. Ik kan me ook niet echt voorstellen dat het OM en de politie op dit soort zaken zit te wachten.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 12:45

Ik hoop dat de TS nu voortaan wel met paard een andere rijplek uitkiest.
De aanleiding voor het conflict lag bij TS, meneer regeerde idd overdreven, maar om nou kinderachtig met de zweep terug te meppen???? Weet je wel hoe hard een zweep kan aankomen? Beetje sneu gedrag voor iemand die volwassen is... Was het nou zoveel moeite geweest toen hij je verzocht om weg te gaan, ook daadwerkelijk weg te gaan???

Raveltje
Berichten: 681
Geregistreerd: 06-11-04
Woonplaats: Voorne Putten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 13:23

Laura1989 schreef:
Saningie schreef:
Als mijn dochter thuis komt met een zielig verhaal dat een leraar haar na laat komen, en het ligt volgens haar zeggen niet aan haar... Ga ik toch echt niet mee in het verhaal, en vraag ik aan haar wat zij heeft gezegd, en gedaan..


We moeten er toch vanuit kunnen gaan dat de TS niet zit te liegen. En ik denk dat als je dochter thuis komt met het verhaal dat een man haar aan haar arm bijna van haar paard getrokken heeft je daar toch niet echt al te blij van zal zijn. Tuurlijk zijn er meerdere kanten aan het verhaal, maar ik vind het raar als je zo'n verhaal op internet zet om te liegen. Besides we hebben haar toch gevraagd wat ze gezegd en gedaan heeft?


Dat is zo, en daar ga ik ook niet vanuit, maar ik sta wel altijd open voor de andere kant van het verhaal! En dan ga ik zolang ik geen duidelijkheid heb niet mee in het verhaal van mijn dochter, of zoals hier bij TS...

Daarbij moet ik zeggen, dat mijn dochter waarschijnlijk in zo'n geval als TS, eieren voor haar geld had gekozen. En gewoon de aftocht geblazen had.. En dat is weer een verschil he..
Ik trouwens ook

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 13:28

Bij ons is het precies het zelfden bijna naast de manege is ee onwijs groot speel(gras)veld. Wij reden daar ook welleens alleen een vrouw die tegenover het veld woont belde elke keer de politie ( ook wij reden heel erg netjes, dus alleen draven en stappen niet als er kinderen waren) maar wij kregen dus ook te horen als we er nog op kwamen dat we boetes kregen. Maarja er lopen wel over het hele veld honden en dat mag blijkbaar weer wel.

Wel belachelijk dat die man zo reageerd hij heeft zijn handen maar thuis te houden.

luuntje

Berichten: 14005
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 13:45

Tja dat je niet op een speelveldje met je paard mag rijden lijkt mij wel logisch. Daar hoef je echt geen borden voor neer te zetten met verboden voor ruiters.

Kan mij de reactie van die man wel voorstellen. Zijn vrouw vraagt jou om weg te gaan en dat doe je niet. Hij komt er bij en je hebt er maling aan.
Ik kan mij wel voorstellen dat hij je (je zweep) heeft vastgepakt.

Wat had die man anders moeten doen om je van dat veld af te krijgen?
Ik denk dat wat hij ook gedaan zou hebben het toch niet goed zou zijn geweest.

Maar om die man te slaan met een zweep vind ik overdreven.
Als je dat mij mij had gedaan, zou je geluk gehad hebben dat ik aangifte tegen je zou doen. Ik denk nl dat ik die zweep op jou zou hebben gebruikt.

Probeer een plek te zoeken waar jullie wel kunnen en mogen rijden met de paarden.
Zoals al eerder aangegeven is het misschien een optie om te gaan praten met de gemeente.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 14:45

randie schreef:
Bij ons is het precies het zelfden bijna naast de manege is ee onwijs groot speel(gras)veld. Wij reden daar ook welleens alleen een vrouw die tegenover het veld woont belde elke keer de politie ( ook wij reden heel erg netjes, dus alleen draven en stappen niet als er kinderen waren) maar wij kregen dus ook te horen als we er nog op kwamen dat we boetes kregen. Maarja er lopen wel over het hele veld honden en dat mag blijkbaar weer wel.

Wel belachelijk dat die man zo reageerd hij heeft zijn handen maar thuis te houden.


honden maken het veld niet stuk paarden zijn toch een stuk zwaarder dan honden
Ik vind het belachelijker dat TS niet gewoon het veld verliet en ook nog die man sloeg terwijl die gelijk had, dát is pas kinderachtig. Bah.. sommige mensen...

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 16:04

Ik zou iedereen er toch nog een keer op willen wijzen dat je behoorlijk hoog zit op een paard of zelfs op een pony. Iemand die jou (al of niet terecht) ergens op wil aanspreken, moet naar jou omhoog kijken. Dat wordt als intimiderend ervaren.

Dus dames en heren, mocht je in een discussie geraken, wees dan fatsoenlijk en stijg even af. Dat komt wel zo sociaal over en helpt vaak veel meer om wederzijds begrip te kweken.

(ik heb het natuurlijk niet over extreme situaties als je echt belaagd wordt. Dan is het: de verstandigste zijn en wegwezen! Maar dat was hier niet aan de orde)

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 16:24

Laura1989 schreef:
nickyu schreef:

door dit soort acties word de tolerantie van niet paarden mensen wel behoorlijk op de proef gesteld

maar miss werkt die man wel de gehele week heeft die eindelijk tijd wil die met kindlief op het gezellig met zijn koter vertoeven stapt die nog in een paarden vijg ook


Eerlijk gezegd vind ik het raar dat je begint over een kapot getrapt veldje wanneer er iemand overheen galoppeerd terwijl het gaat over het feit dat iemand je bijna van je paard af trekt. Die man heeft hoe dan ook zijn handen thuis te houden en ik denk dat als iemand het bij jou zou doen je daar ook heel erg van zou schrikken. Het is wel zo dat zij daar niet mag rijden, maar hij mag niet aan haar komen.

Dus vind ik het ook een beetje krom dat je begint over de reputatie van mensen met paarden. Mensen met honden laten hun hond toch ook overal scheiten en als ik op het ruiterpad rij en er 7 kleine rotkeffertjes naar me toe komen rennen en onze paarden schrikken daarvan zegt het baasje in kwestie; "Dat weet je toch als je in het bos rijd?! Dat er dan honden op het ruiterpad zijn?" Dat is toch ook een niet relevante opmerking in dit geval?


had ts niet over het veldje waar ze niet mocht rijden gereden en had ts gewoon vertrokken toen ze daar (al dan niet vriendelijk) om verzocht werd had meneer nooit naar buiten gekomen om de vrouw bij te staan en had meneer niet de zweep (niet de arm om zo van het paard afgetrokken te worden ..)geprobeerd te pakken

natuurlijk heeft meneer met zijn handjes thuis te blijven , ook dat staat in het stukje waar je dit van gequot hebt (selectief quoten heeft dat ) maar als ts a daar niet had geweest of gewoon had weggegaan had het hele voorval niet plaatstgevonden

niet alle mensen met honden laten die overal maar scheiten (die van mij doen het in onze eigen tuin bv )
en ja ben in een duinpad ook regelmatig spelen de koters zelfs complete gezinnen die midden op het ruiterpad zaten te picknicken
en ik spreek die mensen dan ook aan dat dat niet zo'n strak plan is

en loslopende honden die je paard achterna komen heb je bijna overal
zegt idd iets over die paar honden eigenaren

de meeste houden echter hun hond bijzich

en ja kan me heel goed voorstellen dat mensen het NIET prettig vinden dat er door paarden over een speelweide word gereden

buiten het feit dat dat dus verboden is ...

jennyk
Berichten: 3618
Geregistreerd: 05-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 16:29

Ik denk dat, als we even eerlijk zijn, iedereen wel eens ergens rijdt waar hij/zij eigenlijk niet mag komen. Daar kom je nml. niet altijd onderuit, omdat er steeds meer stukken natuur verboden terrein voor ruiters worden. Als je dan niet altijd het zelfde rondje wil rijden en 'betrapt' wordt, heb je pech gehad en moet je dus inpricipe betalen. Maar ik vind het nogal vreemd dat je alleen moet betalen als je aangifte doet.

butengeweun

Berichten: 3667
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 16:34

je mag op speelbelen niet komenwant het is een speelveld geen rijveld. en als je een beetje de regels kan dt had je dat geweten. Maar iedereen rijd denk wel een waar het niet hoort bij ons is een fietspad naast een weg waar je niet op mag je moet eigenlijk op de weg. Niemand doet het het i te gevaarlijk voor bijden dus is het gedochen.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 16:35

jennyk niet om daar te rijden, maar omdat die man haar van het paard "trok"

Nienke86

Berichten: 2478
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: Herbaijum Fryslân

Re: Amazone beboet nadat ze bijna van haar paard werd getrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 16:46

JustBepr0ud schreef:
'De jeugd' is dan wel even 22,
en ik vind dat als je als 22jarige, niet zo reageert, zowiezo die man mag je niet van ja paard trekken en ik weet niet hoe erg het wat, ma ik vind als je hem een knal verkoopt met de zweep dat hij net zoveel (en zelfs meer) reden heeft om aangifte te doen

waarom die man meer? : je reed op een plek waar niet mocht ze verzochte jou om weg te gaan heb je niet gedaan
en je sloeg hem met de zweep (nadat hij jou er af wou trekken)

reden zat



Dus als iemand jou van je paard af wil trekken laat je je eraf vallen :S???
Ik had em ook een dreun gegeven hoor :S zeker weten niet aan mij komen als ik op een paard zit en als je dan een klap uit kan delen met je zweep ja had ik ook gedaan !!

Nienke86

Berichten: 2478
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: Herbaijum Fryslân

Re: Amazone beboet nadat ze bijna van haar paard werd getrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 16:56

freespirit schreef:
of je op dat veldje mocht rijden of niet doet er niet toe.....die vent heeft met z'n tengels van je af te blijven. Als ie ergens problemen mee heeft moet ie de politie bellen, echter geen eigen rechtertje spelen.

Serieus, ik had aangifte van lichamelijk geweld/mishandeling gedaan, da's een MISDRIJF. Laat maar voorkomen die hap ! Zeker weten dat je een sterke zaak hebt.

Daarnaast politie die boete maar laten uitschrijven voor een simpele OVERTREDING.....en dan ga je lekker in beroep tegen die boete; hoe kun je achteraf een boete krijgen voor iets wat de politie zelf niet heeft geconstateerd !!!

ooooo...dit zou ik echt niet op me laten zitten }> }> !!!



Ben ik het wel mee eens ..geloof ik
Die kerel zit aan haar en hij mag dat niet ,dus wat zij doet is zelfverdedeging hij had dus van mij ook een beste mep kennen krijge !

( heb nog niet alles gelezen ben nog bezig )

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 17:02

Ik heb niet alles gelezen, maar je was zelf ook fout bezig. Die man had zeker niet op deze manier mogen reageren maar jij had ook zeker niet op een speelveld mogen rijden.

Een speelveld is gemaakt voor kinderen uit de buurt om te spelen, of die er nu zijn of niet, je mag daar niet rijden. En met je paard rijdt je altijd een veld kapot, zeker in deze tijd van het jaar.

Kortom, ik vind je reactie nogal overdreven. Als jij je gewoon aan de regels houdt die er gelden, was er geen probleem geweest. En ja iedere burger hoort de wet te kennen, net zoals iedere sporter de reglementen van zijn sport moet kennen. Als jij dan fout zit moet je dat accepteren en niet afdoen als: "hoe moet ik dat nou weten." Dat kan je tenslotte opzoeken.

Een paard hoort op de weg en niet op een speelveld voor kinderne.

Nienke86

Berichten: 2478
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: Herbaijum Fryslân

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 17:02

regine schreef:
Jee hier wordt echt het punt gemist, heb zelf maar eens de politie nodig dan piep je wel anders!!!
Het gaat er hier inderdaad om dat de wetgeving in Nederland zo krom is als een hoepel of zij nou wel of niet op dat plekje mocht rijden, ZIJ belt de politie en wordt vervolgens ZELF bekeurd! Dat is achterlijk.

[...]




AMEN
Laatst bijgewerkt door Shadow0 op 29-04-06 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Lange tekst uit quote geknipt

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 17:04

freespirit dit vind ik dus een ongelooflijke domme reactie. Want wanneer de man een litteken overhoudt van die mep van haar, kan zij haar leven lang betalen!!
Bovendien zij maakt geen schijn van kans, als zij op dat politiebureau net zo zit te bleren als hier in dit topic, nou dan het heel simpel net als 1 + 1 Het zal haar woord tegen het zijne zijn. En dit heb ik al eerder vermeld, het is niet van 1x op dat veldje rijden. Anders gaan die mensen niet zo uit hun stekker!
En klopt hij had haar arm niet vast mogen pakken, maar zij had niet mogen slaan.Zo is de wet en dar doe je helaas erg weinig aan

Nienke86

Berichten: 2478
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: Herbaijum Fryslân

Re: Amazone beboet nadat ze bijna van haar paard werd getrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 17:07

ninja2 schreef:
Volgens mij heb je gewoon met een stinkmodder agent te maken die zijn aantal boetes wil halen.

Ik vind sommige hier op het forum echt scheinheilig want ik geloof echt niet dat jullie nooit ergens hebben gereden waar je niet mag rijden.

Volgende keer gewoon geen politie meer bellen maar die vent een klap met je zweep geven.
Aan de politie heb je toch niest zo zie je maar weer.



haha zo denk ik er ook over maja als er 1 iemand begint die het niet met de TS eens is gaat iedereen er tegenin en blijven er maar een paar over die zo denken als wij denk ik maja ze had er niet mogen rijden maar voor de rest vind ik dit heel erg krom!!!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 17:12

als je zo als ruiter gaat gedragen. Om alles wat niet mag, te gaan schreeuwen en te gaan meppen met je zweep. Nee daar doen we de ruitersport echt goed mee. Tjee zeg. Wij als ruiter worden toch al niet hoog ingeschat en als dit soort akties als "gewoon" gaat beschouwen, dan kan je dadelijk enkel met je paard in de manege rijden !!!

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 17:13

Die man mag jou idd niet van je paard trekken. Maar als jij op een veldje rijdt waar je niet mag komen, heb je geen poot om op te staan.

Als je ergens met de auto rijdt, waar je niet mag komen (een uitgezonderd bestemmings verkeer weg bijv.) en je rijdt dan achter een trekker met aanhanger waar een strobaal vanaf valt, kun je niks doen! Want als jij daar niet geweest was, was het ook niet gebeurd.

Ik rijd ook weleens op stukken weg/terrein waar geen paarden mogen komen. Maar daar gaat het nu niet om, het gaat erom of het terecht is dat de agent gaat achterhalen of de TS wel op het veldje mocht rijden.

Ik snap echt heel goed dat het zwaar kl*te is. En ik zou ook erg boos worden als iemand aan mij of aan mijn paard zat. Ik begrijp je reactie ook volkomen, maar punt is dat de agent gelijk heeft.

Dees

Berichten: 18937
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 18:42

Wendy schreef:
Niemand beweert dat ze zit te liegen, mensen geven alleen aan dat ze het een sterk gekleurd verhaal vinden.

Volgens mij bestaat het verhaal uit de volgende onderdelen:
1. ts rijdt op het speelveldje
2. vrouw spreekt hen aan dat het niet mag
3. kerel komt erbij omdat de vrouw het alleen niet redt
4. kerel pakt arm van ts
5. ts slaat met de zweep om de man op afstand te houden
6. ts belt politie
7. politieagent meldt dat als de ts aangifte wil doen, ze ook de boete zal moeten betalen.

Als ts bij punt 2 al had aangegeven dat ze fout zat en het netjes had afgehandeld was er volgens mij niks aan de hand geweest...


Hihi, goed opgesomd!
Maar eh...
Als TS met haar rijdier al meteen niet bij punt 1 was gekomen, was er helemaal niets aan de hand geweest