Amazone beboet nadat ze bijna van haar paard werd getrokken!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Is de politie je beste vriend?

JA
Geen stemmen
NEE
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0


ninja2

Berichten: 3645
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: de rips

Re: Amazone beboet nadat ze bijna van haar paard werd getrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:34

Volgens mij heb je gewoon met een klote agent te maken die zijn aantal boetes wil halen.

Ik vind sommige hier op het forum echt scheinheilig want ik geloof echt niet dat jullie nooit ergens hebben gereden waar je niet mag rijden.

Volgende keer gewoon geen politie meer bellen maar die vent een klap met je zweep geven.
Aan de politie heb je toch niest zo zie je maar weer.

Ilse1979

Berichten: 499
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Delfzijl

Re: Amazone beboet nadat ze bijna van haar paard werd getrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:36

ninja2 schreef:
Ik vind sommige hier op het forum echt scheinheilig want ik geloof echt niet dat jullie nooit ergens hebben gereden waar je niet mag rijden.


Klopt. Maar ik ga gewoon weg als mensen me dit vragen of ik ga in een beleefd gesprek. Ik ga geen politie bellen... Dat is het verschil.

Achterom
Berichten: 23060
Geregistreerd: 28-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:37

Als je ergens rijdt, waar je op je vingers kunt natellen dat je er niet mag komen, dan maak je toch dat je wegkomt als iemand je er op aanspreekt? Een grote bek opzetten is dan wel het laatste wat je moet doen.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: Amazone beboet nadat ze bijna van haar paard werd getrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:38

ninja2 schreef:
Volgens mij heb je gewoon met een stinkmodder agent te maken die zijn aantal boetes wil halen.

Ik vind sommige hier op het forum echt scheinheilig want ik geloof echt niet dat jullie nooit ergens hebben gereden waar je niet mag rijden.

Volgende keer gewoon geen politie meer bellen maar die vent een klap met je zweep geven.
Aan de politie heb je toch niest zo zie je maar weer.


Tuurlijk rij ik ook weleens waar ik niet mag komen. Maar als ik dan mensen tegen kom die mij erop wijzen dat hier niet gereden mag worden, dan maak ik een excuses en rij weg. Daarmee hou je de eer aan jezelf en aan alle overige ruiters in je nabije omgeving. En je slaat neit iemand met een zweep, en nee je trekt niet iemand van een paard. Maar nogmaals er is hier meer aan de hand dan de ts neer zet!!

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:39

Waar in Almelo was dit?
Ik woon zelf namelijk ook in Almelo!
Ik vind het volstrekt belachelijk. Er worden alleen maar huizen bij gebouwd en er wordt geen rekening gehouden met mensen die graag eens buiten zouden willen rijden (in Almelo dan).
Ik ben ook wel eens aangesproken door een politie agent toen ik langs het kanaal reed. Waar dat op sloeg weet ik nog steeds niet.

Nagini
Berichten: 11283
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Amazone beboet nadat ze bijna van haar paard werd getrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:39

@ ninja2
Sorry, ik vind echt niet dat je iemand zomaar een klap met een zweep kan geven, dat doet hartstikke erge pijn,
en als je dan ook boos bent, kan er best eens kracht achter zitten vooral als ie een '' woesj'' geluidje zou maken (als dat zo zou zijn geweest).
en ze is niet van haar paard afgetrokken, en hier kan best eens een overdrijving plaats hebben gevonden,
want dat gebruik ik ook wel eens als ik een klap heb gekregen zeg ik ook wel eens, '' hij sloeg me kei hard'' terwijl het reuze mee viel. of als een paard een bokje maakt 'hij bokte kei hoog'
maar we waren er allemaal niet bij, dus dat weten we niet maar ik vind niet dat je iemand zomaar een klap met een zweep kan geven..

x

ninja2

Berichten: 3645
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: de rips

Re: Amazone beboet nadat ze bijna van haar paard werd getrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:40

Ilse1979 schreef:
ninja2 schreef:
Ik vind sommige hier op het forum echt scheinheilig want ik geloof echt niet dat jullie nooit ergens hebben gereden waar je niet mag rijden.


Klopt. Maar ik ga gewoon weg als mensen me dit vragen of ik ga in een beleefd gesprek. Ik ga geen politie bellen... Dat is het verschil.



Nou ik ga mensen echt niet beleefd vragen of ze me aub niet van mijn paard willen trekken.
Die mensen hadden gewoon beleefd moeten vragen of dat zei daar aub niet meer wilden rijden.
En op een gewoon nette toon en niet als ma flodder beginnen met heee je mag hier niet rijden.....

Laura1989

Berichten: 600
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: achter de computer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:40

gabyfedde schreef:
Als ik die man was geweest had ik aangifte gedaan wegens mishandeling. Want iemand slaan met een zweep kan dus echt niet.


Iemand van ze paard af trekken mag ook niet. Ze zitten allebei fout. Voor hetzelfde geld schrikt haar paard ervan en slaat op hol. Die man mag haar en haar eigendom blijkbaar in gevaar brengen omdat ze zich niet aan de regels houd?

Nagini
Berichten: 11283
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:41

zou ik ook zeggen.. als ik een hond zie poepen midden op de stoep zeg ik ook tegen het baasje, kunt dat niet in de struiken laten doen..

ninja2

Berichten: 3645
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: de rips

Re: Amazone beboet nadat ze bijna van haar paard werd getrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:42

JustBepr0ud schreef:
@ ninja2
Sorry, ik vind echt niet dat je iemand zomaar een klap met een zweep kan geven, dat doet hartstikke erge pijn,
en als je dan ook boos bent, kan er best eens kracht achter zitten vooral als ie een '' woesj'' geluidje zou maken (als dat zo zou zijn geweest).
en ze is
niet
van haar paard afgetrokken, en hier kan best eens een overdrijving plaats hebben gevonden,
want dat gebruik ik ook wel eens als ik een klap heb gekregen zeg ik ook wel eens, '' hij sloeg me kei hard'' terwijl het reuze mee viel. of als een paard een bokje maakt 'hij bokte kei hoog'
maar we waren er allemaal niet bij, dus dat weten we niet maar ik vind niet dat je iemand zomaar een klap met een zweep kan geven..

x



Het is ook niet zomaar he....
Dus als jij je bedrijgt voelt weer je jezelf niet af.

Maar goed hier gaat het niet over natuurlijk dus weer effe on topic

Laura1989

Berichten: 600
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: achter de computer

Re: Amazone beboet nadat ze bijna van haar paard werd getrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:43

ninja2 schreef:
Volgens mij heb je gewoon met een stinkmodder agent te maken die zijn aantal boetes wil halen.


Ik heb ook een keer wel wat aan een agent gehad toen ik bedreigd was in de winkel, maar het is zo dat een agent een minimaal aantal boetes moet uitschrijven binnen een bepaalde periode.!

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:45

Tjaa.. iedereen heeft hier eigelijk wel gelijk vind ik.
Aan iemand zijn paard gaan trekken is natuurlijk not done.
Slaan met een zweep kan je afweren noemen maar hoedanig trok hij aan jou paard en aan jou? Normaal met elkaar praten en naar een oplossing zoeken is toch wel het meest verstandige.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:46

volgens mij is het hier gewoon een kwestie van niet normaal met elkaar kunnen praten!! Zolang je elkaar niet in waarde hou, dan bereik je er weinig mee. Vind het allemaal erg bekrompen overkomen. Erg veel korte lontjes. Nogmaals is er geen genoeg plek voor de ruitersport, praat met je gemeente, zorg voor handtekeningen. En praten helpt

ninja2

Berichten: 3645
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: de rips

Re: Amazone beboet nadat ze bijna van haar paard werd getrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:46

Laura1989 schreef:

Ik heb ook een keer wel wat aan een agent gehad toen ik bedreigd was in de winkel, maar het is zo dat een agent een minimaal aantal boetes moet uitschrijven binnen een bepaalde periode.!

[/quote]

Ik zeg ook niet dat iedere agent hetzelfde is.
Maar om hier nou een boete om te geven vind ik wel een beetje overdreven.
[/quote]

Raveltje
Berichten: 681
Geregistreerd: 06-11-04
Woonplaats: Voorne Putten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:46

_Laura schreef:
Wat had ze dan moeten doen?
Wachten tot die man haar van dr paard had getrokken? Wat moet er dan gebeuren voor ze zichzelf mag verdedigen?


Ze had zich niet hoeven verdedigen als ze gewoon het grasveldje had verlaten zonder die grote mond!! Per slot van rekenening was zij verkeerd bezig, en daar werd ze op aangesproken..

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:52

Billy schreef:
ze zal wel een enorm grote bek gehad hebben, en dan wil je wel eens boos worden. Als die man haar vastpakte hoefde ze toch ook niet met de zweep te slaan? Ze had toch gewoon weg kunnen rijden?



Billy was er blijkbaar bij.. -.-


-


Dames en heren, wat we hier zien is typisch kudde gedrag. Een koe zegt iets, bij voorkeur negatief wat dan kunnen we lekker zeiken, en de rest van de kudde volgt netjes. Het punt van het verhaal is vergeten en we gaan over op andere zaken die meer modder bevatten om mee te gooien. Ten eerste gaan we allemaal doen alsof we erbij waren, we bedenken dat er 534289423 kids op het veldje speelden, het veld ook volstond met 'verboden voor paarden' bordjes en die beesten natuurlijk ook aan de diarree waren en het veld compleet hebben ondergepoept.
De TS was natuurlijk bezig iedereen en alles uit te schelden, en toen die zielige meneer er iets van zei werdt ie 80 keer geslagen met een houten lat, die de TS ook gebruikte als zweep. Ja, we maken van haar een dieremishandelaar, BRING ON MORE MUD!
Haar paard heeft het hele veld omgeploegd, want ja, wij waren erbij en we hebben gezien hoe erg dat grasveld er nu aan toe is.



Ik vraag me af of jullie dat in het echte leven ook doen. Komt een vriendin aan om haar verhaal te doen en jij gebruikt je smoesje 'als je geen schreeuwerige kritiek wilt moet je je verhaal niet vertellen' om haar volledig af te bekken, het liefst met zaken die een klein beetje betrokken zijn bij het orginele verhaal.
Sorry, maar mensen die dit soort excuus gebruiken om hun eigen frustratie kwijt te kunnen zijn lichtelijk respectloos.
Hou je nog wel vrienden over?

Raveltje
Berichten: 681
Geregistreerd: 06-11-04
Woonplaats: Voorne Putten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:59

Missy schreef:
Billy schreef:
ze zal wel een enorm grote bek gehad hebben, en dan wil je wel eens boos worden. Als die man haar vastpakte hoefde ze toch ook niet met de zweep te slaan? Ze had toch gewoon weg kunnen rijden?



Billy was er blijkbaar bij.. -.-


-


Dames en heren, wat we hier zien is typisch kudde gedrag. Een koe zegt iets, bij voorkeur negatief wat dan kunnen we lekker zeiken, en de rest van de kudde volgt netjes. Het punt van het verhaal is vergeten en we gaan over op andere zaken die meer modder bevatten om mee te gooien. Ten eerste gaan we allemaal doen alsof we erbij waren, we bedenken dat er 534289423 kids op het veldje speelden, het veld ook volstond met 'verboden voor paarden' bordjes en die beesten natuurlijk ook aan de diarree waren en het veld compleet hebben ondergepoept.
De TS was natuurlijk bezig iedereen en alles uit te schelden, en toen die zielige meneer er iets van zei werdt ie 80 keer geslagen met een houten lat, die de TS ook gebruikte als zweep. Ja, we maken van haar een dieremishandelaar, BRING ON MORE MUD!
Haar paard heeft het hele veld omgeploegd, want ja, wij waren erbij en we hebben gezien hoe erg dat grasveld er nu aan toe is.



Ik vraag me af of jullie dat in het echte leven ook doen. Komt een vriendin aan om haar verhaal te doen en jij gebruikt je smoesje 'als je geen schreeuwerige kritiek wilt moet je je verhaal niet vertellen' om haar volledig af te bekken, het liefst met zaken die een klein beetje betrokken zijn bij het orginele verhaal.
Sorry, maar mensen die dit soort excuus gebruiken om hun eigen frustratie kwijt te kunnen zijn lichtelijk respectloos.
Hou je nog wel vrienden over?



Hier wil ik wel even op reageren!

Als mijn dochter thuis komt met een zielig verhaal dat een leraar haar na laat komen, en het ligt volgens haar zeggen niet aan haar... Ga ik toch echt niet mee in het verhaal, en vraag ik aan haar wat zij heeft gezegd, en gedaan..

Kijk er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal, en we weten dat bij het 1 kant vertellen van een verhaal, gemakshalve de andere kant van het verhaal wordt weggelaten om er zelf gunstiger uit te komen.. En daar is mijn dochter echt geen uitzondering in!!

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Amazone beboet nadat ze bijna van haar paard werd getrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 11:08

Bulsara schreef:
Daarop haalde die vrouw haar man erbij. Die liep agressief op mij af en zei: luister eens mevrouwtje, als jij nou niet heel gauw oprot dan dan....!!! Daarop trok hij mij aan mijn onderarm omlaag en wilde hij mijn dressuurzweep afpakken. Ik hield vast en schreeuwde een aantal malen: blijf van me af! Ik wist me los te rukken en
ik heb die man geslagen met de zweep.

Toen bleef hij op afstand.


Je mag blij zijn als hij geen aangifte tegen jou doet.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 11:19

zeg Missy niet om het een of ander, maar zij vraagt hier om een advies/,mening, en die word niet door iedereen gedeelt. Hij was fout, maar zij ook. En we zitten hier met een paar honderd man/vrouw die dit stukje met andere ogen lezen, zoals de ts misschien had gewenst.

Laura1989

Berichten: 600
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: achter de computer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 11:24

Saningie schreef:
Als mijn dochter thuis komt met een zielig verhaal dat een leraar haar na laat komen, en het ligt volgens haar zeggen niet aan haar... Ga ik toch echt niet mee in het verhaal, en vraag ik aan haar wat zij heeft gezegd, en gedaan..


We moeten er toch vanuit kunnen gaan dat de TS niet zit te liegen. En ik denk dat als je dochter thuis komt met het verhaal dat een man haar aan haar arm bijna van haar paard getrokken heeft je daar toch niet echt al te blij van zal zijn. Tuurlijk zijn er meerdere kanten aan het verhaal, maar ik vind het raar als je zo'n verhaal op internet zet om te liegen. Besides we hebben haar toch gevraagd wat ze gezegd en gedaan heeft?

Nagini
Berichten: 11283
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Amazone beboet nadat ze bijna van haar paard werd getrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 11:28

ja maar zoals Saningie zegt, er zitten altijd twee kanten aan heen verhaal
en wij weten alleen haar kant, en dus weet je niet het gehele oorzaak gevolg probleem

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Re: Amazone beboet nadat ze bijna van haar paard werd getrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 11:33

Als we dan dat de topicstart nog even doorlezen, dan zie ik heel iets anders staan dan wat sommige andere mensen daar zien staan.

Ik zie als eerste staan;

Citaat:
Maar goed, wij deden lekker ons ding en ineens stond daar een vrouw die ons gebood weg te gaan omdat we het veldje kapot zouden rijden. Ik zei: nee, ik ga niet weg, dit is een openbare gelegenheid


Er is dus al eerste door de mevrouw gevraagd weg te gaan (we laten even in het midden op welke toon dat gegaan is, dat is nl. geen vrijbrief voor een imo nogal brutale reactie). Je had op z'n minst even kunnen vragen wààrom zij dat graag wilde. Maar goed, dat zal mijn mening zijn.

Vervolgens staat er;

Citaat:
Daarop haalde die vrouw haar man erbij. Die liep agressief op mij af en zei: luister eens mevrouwtje, als jij nou niet heel gauw oprot dan dan....!!! Daarop trok hij mij aan mijn onderarm omlaag en
wilde hij mijn dressuurzweep afpakken
.


Het spijt mij; maar ik zie hier nergens dat die man haar aan haar arm pakte om haar van haar paard te trekken. Nee, om haar dressuurzweep af te pakken. Wie zegt er dus dat er meteen sprake zou zijn van mishandeling als zij niet gemept had? Imo was in het ergste geval haar zweep afgepakt.


Het is gewoon van algemene bekendheid dat je op speelveldjes/voetbalveldjes niet met paarden mag komen. Klaar. Daar kun je gewoon heel kort over zijn, daar heeft niemand de wet voor nodig. En als jij je tekortgedaan voelt door het bouwen van huizen (ppfff ja, ze gaan bij de gemeente echt de afweging maken; ruiters en hun rijgedrag aan de ene kant en het woongemak van een groot deel van de inwoners aan de andere kant) dan moet je een andere stalling gaan zoeken, daar heeft niemand anders iets mee te maken/verantwoordelijkheid voor. De keuze van een stalling ligt volledig in jouw handen.

lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Re: Amazone beboet nadat ze bijna van haar paard werd getrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 11:35

Om nog even terug te komen op die agenten die hun boete quota willen halen.

Ts heeft helemaal geen boete gekregen!

De agent is blijkbaar best bereid om door de vingers te zien dat ze op een plaats rijd waar ze helemaal niet mag rijden en hen vervolgens ook nog laat komen opdraven voor iets wat gemakkelijk voorkomen had kunnen worden als ze gewoon bij het eerste verzoek van die man was weggereden. In die tijd hadden ze ook iets belangrijkers kunnen doen.

En dat we er vanuit moeten gaan dat TS niet zit te liegen. Ze schrijft zelf ik ben niet gewoon boos ik ben furieus. Ze heeft ook zelf de politie gebeld. Die wil haar aangifte ook best opnemen (dus hoezo niet meewerkend) maar dan wordt het voorval natuurlijk onderzocht en wordt de tegenpartij ook gehoord.

Dan blijkt dat de TS daar zelf het slechts van af komt. Ze zal een boete krijgen voor het rijden op een plaats waar ze niet mag komen. Als de man ook aangifte doet kan ze beschuldigd worden van mishandeling omdat ze de man met een zweep heeft geslagen.

Daarmee vergeleken is iemand even bij een arm pakken minder erg.
Dus raden ze TS af om aangifte te doen. Vervolgens is TS boos op de politie. Tja die bekijkt de zaken nu eenmaal onpartijdig.

Ilse1979

Berichten: 499
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Delfzijl

Re: Amazone beboet nadat ze bijna van haar paard werd getrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 11:36

ninja2 schreef:
En op een gewoon nette toon en niet als ma flodder beginnen met heee je mag hier niet rijden.....


Als iemand zo naar me toe komt, dan zeg ik dat ik altijd daar rijd en dus niet wist dat dit niet mocht. Ik ga zeker niet op dezelfde toon terug krijsen. Bereik je niks mee. Blijkt wel weer

Achterom
Berichten: 23060
Geregistreerd: 28-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 11:37

Niemand beweert dat ze zit te liegen, mensen geven alleen aan dat ze het een sterk gekleurd verhaal vinden.

Volgens mij bestaat het verhaal uit de volgende onderdelen:
1. ts rijdt op het speelveldje
2. vrouw spreekt hen aan dat het niet mag
3. kerel komt erbij omdat de vrouw het alleen niet redt
4. kerel pakt arm van ts
5. ts slaat met de zweep om de man op afstand te houden
6. ts belt politie
7. politieagent meldt dat als de ts aangifte wil doen, ze ook de boete zal moeten betalen.

Als ts bij punt 2 al had aangegeven dat ze fout zat en het netjes had afgehandeld was er volgens mij niks aan de hand geweest...