Rij insectvrij (muhah)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Trieske_

Berichten: 3790
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 10:24

Bij ons ben je ook bijna verplicht om er een flink drafje in te zetten anders word je echt lekgestoken.
Stappen is vrijwel onmogelijk zonder deken, die sprays houden niet als je paard zweet..

dravergekkie

Berichten: 9266
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Re: Rij insectvrij (muhah)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 11:14

dat zal me echt niet intreseren he om daar mee te rijde als je paard zo minder last heeft van al die beestjes waarom niet

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 14:34

Als je een manier hebt je paard te beschermen tegen die rotdazen vraag ik me af wat daarop tegen is
Een paard moet je vooral paard laten, helemaal mee eens, maar betekent dat dan dat je hem maar gewoon lek moet laten steken terwijl je er iets tegen kunt doen? Niet in mijn ogen.

Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 15:17

runningkawa schreef:
Volgensmij zitten er in de polder geen dazen, of heb ik dat verkeerd?

Of je moet 5 dazen, al dazen noemen
Hier hangen er ongelogen 50 om je paard.


jaja die zitten er echt wel!
Geen 50 misschien, maar ze zitten er echt wel. Komt denk ik ook omdat grote recreatieplas vlakbij ligt.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:22

Ja juist, die 5 of 10

dan zeggen wij in brabant, goh, er zitten geen dazen vandaag
We hebben lekker kunnen rijden.

Daarom zei ik eerder al, al die zeggen onzin, eerst ff woonplaats vermelden

Hier zitten er met een buitenrit echt een zwerm van 50 en dan weet ik zeker dat ik niet overdrijf.

Ook in de zomer in de wei, zit er zo zo'n zwerm.

Ze komen zelfs aangevlogen op een warme moterkap, daar zitten er al snel 10 op

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re: Rij insectvrij (muhah)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:26

Ik vind het dr niet uitzien.
Ik heb een hele goede vliegenspray en ik heb bijna nergens last van..

Roxx
Berichten: 4481
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: Norg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:32

RUBYWHITE schreef:
dan ben ik ook zo`n lomperik heb voor mijn merrie ook een vliegendeken met uitsparing voor het zadel. Daarbij is die deken nog blauw ook en mijn paard wit maar het werkt wel...


Nou, dat lijkt me voor buitenritten best handig! Welk merk heb je en wat kost zo'n deken ongeveer?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:32

Ja, bijna aan de kust

Jij doet pesten


Verosjaak

Berichten: 8387
Geregistreerd: 02-10-05
Woonplaats: Molenaarsgraaf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:36

hey die heb ik ook gezien.. vind het er egt lelijk uitzien, maar als een paard er egt super veel las van heb is het handige oplossing

wizewoJarig

Berichten: 2603
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: regio Antwerpen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 18:11

@RK: ZO herkenbaar...

*zucht* ik neem me ieder jaar voor om de doden te tellen. Binnen de 2 dagen raak ik de tel kwijt en hou ik het bij "veel".

Misschien een andere manier om duidelijk te maken hoe erg ze het kunnen vinden en hoe zo'n deken een oplossing kan zijn:

Mijn paard de grootste "freetzak" die er rond loopt, laat voor niks zijn eten staan. Nou ja voor bijna niks. Manentrekken en dazen. Hoe lekker hij het ook vind. Komen de dazen en groupe(een enkeling boeit hem niet zo), galoppeert hij tot hij binnen gehaald wordt (hij maakt zelfs schijnbewegingen om van ze af te komen) of dat nu paar min is of meer als een uur (terwijl hij echt geen voorstander is van zulke korte bochten en al dat gesprint).

Hij komt ook voor een rotslag (op die beesten moet je goed doorslaan of platrollen*maar dat is weer zo vies* want anders verdoof je ze allen maar en komen ze alsnog terug) bedelen om van die krengen af te komen. Krijg je van die lekker tintelende handen van, maar het is wel eens heerlijk om al je frustaties op af te werken en het erge is dat je paard er nog blij mee is ook.

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: Rij insectvrij (muhah)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 23:32

mijn paard zat ook onder. nou is hij niet zo'n pieperd, maar ik heb toch en vliegenfrontje gekocht. dan zijn er geen vliegen. maar mooi is het niet nee, maar om zo'n deken nou onzin te noemen? nee, het kan erg nuttig zijn. het voeren van knoflook helpt ook, alleen zijn het er bij ons met dat warme weer zoveel dat het niet meer helpt.

ineke_

Berichten: 1631
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Fryslan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 19:15

Ik woon vlak bij een veengebied met dus echt VEEEEEL ongedierte, mijn paard heeft eczeem dus gaat echt met dek op de wei in. Buitenritjes maak ik alleen met slecht weer in de periode dat er het meeste vliegen zitten en in herfst winter kan dat ook prima. In de bak dressuur of springen alleen vliegenspray want daar valt het wel wat mee.

Ik ken ook iemand die steevast met een ivanhoe hals rijd omdat dat paard anders ook echt flipt.

Mijn paard wil haar dek wel op hoor als ze er met legers tegelijk de bosjes uit komen vliegen, anders staat ze de hele dag in de stal en wil ze er niet uit (uitloop van box naar weide = ideaal)

lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 22:16

Hey, ik rijd ook daar waar Suusiej rijd. Ik kan me wel voorstellen dat zo'n deken uitkomst bied. Onder het rijden komen die dazen mij en Charlie ook pesten... als er dan één om hem heen vliegt dan is hij daar op gefocust... en hoe ik ook mijn best doe, als dat beest niet dood is kan ik niet geconcentreerd met hem aan het werk!
Zo te horen zitten er bij jullie nog veel meer (ik leef mee ) dus als mijn paard al uit zijn concentratie is door één daas, wat moeten jullie paarden dan wel niet denken van die tientallen.
Het ziet er misschien niet uit, maar dat zal wel wennen zijn. Het maakt mij toch helemaal niet uit hoe ik of mijn paard er dan uitziet, als het maar functioneel is!
~xXx~

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Re: Rij insectvrij (muhah)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 22:41

Mijn paard staat ook in het Brabantse land en heeft omdat zij overdag buiten staat ook zo'n deken op minus dan die hoofdkap maar die krijg ik van een stalgenoot.

Idd 5 of 10 dazen betekent bij ons een dazenvrije dag, probeer hier maar eens een bosrit maken overdag en zonder deken. En of je paard zal galloperen....

Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 22:55

Maar rijd jij ook met zo'n deken Lisette?

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: Rij insectvrij (muhah)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 22:57

Lisette schreef:
Mijn paard staat ook in het Brabantse land en heeft omdat zij overdag buiten staat ook zo'n deken op minus dan die hoofdkap maar die krijg ik van een stalgenoot.

Idd 5 of 10 dazen betekent bij ons een dazenvrije dag, probeer hier maar eens een bosrit maken overdag en zonder deken. En of je paard zal galloperen....


de mijne laat zich meestal niet kisten, een vliegenfrontje vindt hij erger dan de vliegen. maar op een erge dag, als het stikt van de horzels en andere etters, dan wordt zelfs hij gek.

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Rij insectvrij (muhah)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 01:15

Voor dazen helpt vliegenspray niet maar ik ga echt niet met die onzin rijden kan ik nog beter in een circus piste gaan rijden moehaha nee ik gebruik me eigen middeltje badedas met knoflook poeder en appelazijn en geen daas meer te vinden en niemand meer die bij me paard in de buurt wil komen haha

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 08:45

Ook jou nodig ik uit om over een maandje gezellig met me een buitenrit te gaan maken in de brabantse bossen

Kijken wie er dan moehaha lacht

Trieske_

Berichten: 3790
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 09:02

over een maandje!!! ik vind het nu al een ramp bij ons.
Ben zaterdag de bossen nog in geweest (poging tot) we hebben het een kwartier volgehouden, flink gedraaft en weer snel die bossen uit.
We werden door een hele zwerm achtervolgd....
En dan word het nog erger aaaaahhhhhhhh
volgende keer maar een rondje in het dorp gaan rijden denk ik....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 09:06

Het is nu idd al een ramp, zonder deken ga ik nu hier al niet meer weg. Maar over een maandje zitten er nog meer bij, mogen ze wel genieten van het hoogseizoen van de dazen
Wel genoeg plezier beleven als je zover komt gereden

Trieske_

Berichten: 3790
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 09:12

ja dat is waar, maar een goede conditie is toch wel een voorwaarde hi hi
Zonder deken zie je mij ook niet hoor, vriendin van mij dacht ach laat ik alleen de deken erop doen en niet de hals.... nou daar had ze al snel spijt van hoor, dat was voor die dazen een heerlijk stukje om op te landen.......
Oh ja je moet ook rijden met je mond dicht.... heb ik ook al ondervonden....

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:12

Ik rij elke dag in het bos:| waar dus ook diverse venntjes liggen! en het is echt heel erg daar. Maar dat eigen gemaakte goedje helpt perfect de fokker van mijn merrie heeft die tip gegeven ik gebruik het nu al 2 jaar en het is een wondermiddel! en het nadeel is van vliegen netten/dekens daar steken die hufters gewoon doorheen!

Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 21:11

runningkawa schreef:
Ja juist, die 5 of 10

dan zeggen wij in brabant, goh, er zitten geen dazen vandaag
We hebben lekker kunnen rijden.


Daarom zei ik eerder al, al die zeggen onzin, eerst ff woonplaats vermelden

Hier zitten er met een buitenrit echt een zwerm van 50 en dan weet ik zeker dat ik niet overdrijf.

Ook in de zomer in de wei, zit er zo zo'n zwerm.

Ze komen zelfs aangevlogen op een warme moterkap, daar zitten er al snel 10 op


hahaha juist

Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Rij insectvrij (muhah)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 15:04

Je kan ook een keer hier komen rijden Haha!

IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Rij insectvrij (muhah)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 15:17

In Brabant zitten de dazen niet alleen bij water maar gewoon OVERAL in de bossen, ze komen gewoon met zwermen achter je aan! Ik doe zelf niet zo'n deken op maar vind het niet gek als iemand dat wel doet. Met mijn oude paard mag ik alleen nog maar stappen, ik ga met haar ECHT de bossen niet meer in tot september! Beetje over de weg stappen kan nog wel. Ook leuk... NOT.

En ik kom gezellig bij Runningkawa kijken als jullie allemaal met je eigen gebrouwen/gekochte middeltjes komen rijden!