100 % verkeersmak

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Superbabey

Berichten: 217
Geregistreerd: 21-05-06

100 % verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 15:01

Ik wil even iets zeggen voor degene die denken dat hun paard 100% verkeersmak is. (gewoon voor de lol) Er komen iedere keer weer nieuwe auto's en nieuwe vrachtwagens bij met andere, engere geluiden (voor paarden dan) dus ik vind dat paarden nooit verkeersmak zijn helemaal eigenlijk. Wat vinden jullie? (verplaats deze discussie maar als hij niet goed staat)

jari

Berichten: 280
Geregistreerd: 17-02-06

Re: 100 % verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 15:04

uuuhm ik weet het niet,, .. het niet blijft een beest dus kan overal nog van schrikken dus je hebt wel gelijk vindt ik een paard is nooit 100% verkeersmak

Goof

Berichten: 28978
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: 100 % verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 15:23

Superbabey schreef:
Ik wil even iets zeggen voor degene die denken dat hun paard 100% verkeersmak is. (gewoon voor de lol) Er komen iedere keer weer nieuwe auto's en nieuwe vrachtwagens bij met andere, engere geluiden (voor paarden dan) dus ik vind dat paarden nooit verkeersmak zijn helemaal eigenlijk. Wat vinden jullie? (verplaats deze discussie maar als hij niet goed staat)


Volgens mij worden nieuwere auto's juist steeds stiller, dus dit klopt sowieso niet helemaal.

Ziron

Berichten: 483
Geregistreerd: 12-04-06

Re: 100 % verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 15:26

ja ik heb dus een knol die echt voor de volle 100% verkeersmak is maakt niet uit wat er langs der dendert of het nu een vrachtwagen is of een trekker of een opgevoerde subaru met vier uitlaten,
skeelers doen der niks, racefietsen, dus ja.
of ze is gewoon doof hahahaha nee hoor ze is gewoon heel mak

Superbabey

Berichten: 217
Geregistreerd: 21-05-06

Re: 100 % verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 15:35

Ok,maar er ziijn nog wel auto's die niet aan dieren denken en met veel herrie voorbij sjeesen

Ziron

Berichten: 483
Geregistreerd: 12-04-06

Re: 100 % verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 16:43

ja dat bedoelde ik dus ook , mijn stal is helaas aaneen weg die mensen gebruiken als sluiproute nou die scheuren dus voorbij vaak nog even met extra gas geven ook, ook daar geeft ze geen kik om,
opeens opvliegende vogels of eenden uit het water ook echt niet,

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: 100 % verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 17:36

mijn pony is 100% verkeersmak, mijn paard niet. ik zou zeggen dat hij 95% verkeersmak is. eigenlijk nergens bang voor, maar soms heeft hij zijn dagen...
mijn pony Flicka kan overal tegen. treinen, bussen, rotondes met langsrazend verkeer, niks maakt haar aan het lopen. ze kijkt er niet eens naar. dat wil niet zeggen dat ze niet kan schrikken, maar als ze schrikt is dat in elk geval niet van verkeer oid. ze is zowiezo erg mak. alleen angstig met de zweep, omdat ze dat niet kent, zeker nu in combinatie met oogkleppen (zie de link in mijn onderschrift). maar dat heeft niks met het verkeer te maken.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re: 100 % verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 19:30

Ik verplaats je topic even naar PP. Wel een interessante discussie!

Nannoe

Berichten: 1621
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Jubbega

Re: 100 % verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 19:42

ik vind ook dat je een paard nooit als 100% verkeersmak kan beschrijven. je komt altijd wel 'vreemde' dingen tegen en een paard blijft een dier dus nee 100% verkeersmak kan je nooit zeggen

Felies_xx

Berichten: 5455
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Rijnsburg

Re: 100 % verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 19:43

jari schreef:
uuuhm ik weet het niet,, .. het niet blijft een beest dus kan overal nog van schrikken dus je hebt wel gelijk vindt ik een paard is nooit 100% verkeersmak

idd..! *LOL*

Superbabey

Berichten: 217
Geregistreerd: 21-05-06

Re: 100 % verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 19:46

Ook al zeg je dat hij mak is, over een paar jaar komen er misschien nieuwe voertuigen, die misschien geen lawaai maken maar wel er raar uitzien. Ook daar kan een pony misschien van schrikken.

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: 100 % verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 20:00

En toch kende ik vroeger een pony en ik weet zeker dat die 100% verkeersmak was. De enige overigens die ik ken. Daar kon echt de wereld voor vergaan en die keek nog niet op of om.

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: 100 % verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 21:21

zo is mijn pony dus ook. ze is één keer (goed) geschrokken (zie zwarte link in mijn onderschrift), maar in het verkeer, of wat dan ook, ze is nooit ergens bang voor. voor de zweep inmiddels ook niet meer. ik vind dat je best kunt zeggen dat een paard VERKEERSmak is, maar ze kunnen nog best ergens van schrikken, dat hoeft niks met verkeer te maken te hebben.

Shenavallie
Berichten: 11669
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Re: 100 % verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 22:49

Een paard kan ook niet helemaal voor 100% verkeersmak zijn, er kan te allen tijde iets gebeuren waardoor het paard ineens wel schrikt. Net als bij de mens: het gaat honderd keer goed en de 101ste keer gaat het ineens fout. Mijn veulentje lijkt op dit moment verkeersmak, maar ik verwacht dat er een dag komt waarop ze ineens alles eng vindt. Nu kan er een vrachtwagen met oplegger langs sjezen of een trekker of toeterende auto's, er kan zelfs een groep ganzen ineens uit het weiland opvliegen, het geeft haar niets. Het enige waar ze nu moeilijk over doet, is als ze dat ene hapje gras niet mag pakken. Dan heb ik het wel even moeilijk met haar! Haha!

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: 100 % verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 22:54

Shenavallie schreef:
Een paard kan ook niet helemaal voor 100% verkeersmak zijn, er kan te allen tijde iets gebeuren waardoor het paard ineens wel schrikt. Net als bij de mens: het gaat honderd keer goed en de 101ste keer gaat het ineens fout. Mijn veulentje lijkt op dit moment verkeersmak, maar ik verwacht dat er een dag komt waarop ze ineens alles eng vindt. Nu kan er een vrachtwagen met oplegger langs sjezen of een trekker of toeterende auto's, er kan zelfs een groep ganzen ineens uit het weiland opvliegen, het geeft haar niets. Het enige waar ze nu moeilijk over doet, is als ze dat ene hapje gras niet mag pakken. Dan heb ik het wel even moeilijk met haar! Haha!


als je blijft oefenen zal het ook goed blijven gaan, mijn pony is net zo. ze schrikt dan ook helemaal nergens van, ook niet meer van de zweep! twee dagen terug nog wel, maar nu niet meer. ik noem het 100% verkeersmak. van de zweep schrikken reken ik dan niet mee bij 'verkeersmak'.

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: 100 % verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 23:08

Ik vind dat 100% verkeersmak niet bestaat. Het braafste paard buiten kan nog wel eens schrikken van iets onverwachts.
Een knetterende motor die opeens om de hoek komt, een aanhanger met vreemde dingen die opeens opduikt o.i.d.
Natuurlijk heb je paarden die nagenoeg nergens bang voor zijn en die worden 100% verkeersmak genoemd. Daar heb ik verder geen problemen mee, maar toch vind ik dat er rekening mee gehouden moet worden dat ze altijd ergens van kunnen schrikken.

annemiek1989

Berichten: 342
Geregistreerd: 16-08-06
Woonplaats: Friesland

Re: 100 % verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 23:53

ik denk dat geen enkel paard 100% verkeersmak is, dat mag je niet van een paard verwachten aangezien het een vluchtdier is! Sowieso ieder mens en dier schrikt weleens

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: 100 % verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 08:41

dat is waar, maar je hebt schrikken en schrikken. sommige paarden zetten het op een lopen, en sommige kijken even en lopen weer verder. daar zit ook een heel verschil in natuurlijk. verder vind ik het ook heel wat anders als een paard schrikt van een auto, of van iets dat niks met verkeer te maken heeft.

lennie
Berichten: 482
Geregistreerd: 22-07-06

Re: 100 % verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 09:01

Dat lijkt me niet! Een paard is een vluchtdier! Natuurlijk zijn er hele brave paarden die alle vertrouwen in de ruiter hebben en ook in zichzelf. Die paarden zullen niet zomaar wegschieten. Zulke paarden heb ik. Ze komen bijna dagelijks in het bos en op de weg. We maken dan "vreemde" ( lees jalourse) mensen mee die het juist leuk vinden om het paard te laten schrikken. Meestal lopen ze gewoon door. Soms niet........

Ik maakte het laatst nog mee: ik was lekker buiten aan het rijden, gewoon relaxed, netjes aan het stappen. Komt opeens de boswachter uit de bosjes gevlogen. Die sukkel Boos! wilde de auto die achter mij bekeuren, op een paar centimetr na. lagen we bijna onder die auto!!!!! Boos! Want het paard draaide zich ineens om en wilde er in volle galop vandoor.

Dus zelfs oude, wijze, gehoorzame, zelfverzekerde paarden zijn niet 100% verkeersmak bij onverwachte geluiden/bewegingen.

_rosita_

Berichten: 6800
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: 't dorpie

Re: 100 % verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 09:55

mijn paard is absoluut heeeel mak buiten, auto's die scheuren een vrachtwagentoeter naast dr oor, gillende voetballende kids waarbij de bal tegen dr aan rolt, een hond die tussen haar benen door schiet het interesseerd haar werkelijk niets.... maar ik blijf altijd nog beseffen dat ook zíj eens ergens van kan schrikken, dus 100% kun je nooit garanderen vind ik

_Susan_

Berichten: 2939
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Denekamp

Re: 100 % verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 10:02

Ik ben ook van mening dat je paard nooit 100% verkeersmak is.
Het is en blijft immers een dier en ookal ken je hem nog zo goed of heb je hem al zo lang.
Ze kunnen er altijd een keer anders overdenken, en het ineens wel eng vinden.
Heel simpel voorbeeld, ik kan met mijn paard gaan rijden gewoon in de manege.
Ook al ben ik er al 20 keer voorbij gegaan, bij de 21 ste keer kan hij in eens denken hee dat vind ik eng.
Ook ben ik van mening dat hij zich dan aansteld, omdat ik op dat moment te veel van hem wil en meneer daar even geen zin in denk te hebben Haha!.
Maar goed ik steun je mening wel

Anne_GTI

Berichten: 18209
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: 100 % verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 10:13

Het is maar net wat de "normale" schrikreactie is van je paard. Je hebt paarden die stil gaan staan kijken naar iets apart en even later de schouders ophalen en weer doorlopen, je hebt paarden die juist met de neus even willen snuffelen en vervolgens ergens langs dansen en je hebt paarden die compleet van de kook raken en met de staart tussen de benen aan de kletter gaan.

Issake
Berichten: 239
Geregistreerd: 08-10-04
Woonplaats: borgloon (Belgie)

Re: 100 % verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 13:34

100% verkeersmak bestaat volgens mij niet echt,Maar hoe meer je buitenkomt, hoe rustiger ze gaan blijven onder verschillende situaties, ik zie dit bij mijn paarden erg goed. ik heb erg brave paarden, ze verschieten hun ook niet echt,zijn niet snel onder de indruk van dingen, ze kijken alleen maar en mss een sprongetje opzij maken ofzo. Hangt meer van paard tot paard af, denk ook wel wat van karakter. Hangt ook veel af van vertrouwen denk ik, als je paard je vertrouwt en voelt aan je dat het niets is om bang van te zijn, dan zal hij niet zo snel verschieten.

Douni

Berichten: 1940
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: Axel

Re: 100 % verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 13:37

100% verkeersmak kan wel, maar ik vind dat die term erg snel gebruikt word.
Zo staat er bij bijna elke advertentie bij verkoop van paarden dat ze 100% verkeersmak zijn, maar wel af en toe schrikken van een vrachtwagen of tractor, dan is je paard dus helemaal niet 100% verkeersmak.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: 100 % verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 15:08

geen enkel dier is 100% verkeersmak, zelfs mensen eigenlijk niet Knipoog
nog nooit geschrokken doordat je even niet oplette op het verkeer? tuurlijk wel! kan altijd gebeuren.

Mijn Tinker is 99% verkeersmak, schrikt nergens van, zelfs een keertje per ongeluk middel in een carnavals stoet terecht gekomen en ze gaf geen kik.
alleen van die vuilnis tonnen ( otto's) jaaahhh die vallen aan hoor Ja