merk je dat je beter rijdt dan vroeger?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siria

Berichten: 695
Geregistreerd: 19-09-06

merk je dat je beter rijdt dan vroeger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 21:49

ik wist niet waar ik het anders moest plaatsen, het past net niet echt bij andere fora

het drong vandaag tot me door, dat ik eigenlijk toch wel veel vooruit ben gegaan sinds ik wedstrijd rij in de dressuur en het rijden algemeen ook verbetert is

merken jullie dat nou ook zo, dat je beter rijdt dan een paar maanden terug of een paar jaar geleden? (misschien is dit wel een beetje een voor de hand liggende vraag hoor, ik weet het ook niet precies)

en dan bedoel ik niet zozeer dat je van de b nu in de m zit ofzo, maar echt dat het rijden is verbetert

Zandoo
Berichten: 168
Geregistreerd: 03-05-06
Woonplaats: leeerdam

Re: merk je dat je beter rijdt dan vroeger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:50

Ja dat merk ik zeker Lachen En zie het ook op fotos Tong uitsteken

Anoniem

Re: merk je dat je beter rijdt dan vroeger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:51

Ik merk het gelijk, ik zie het zoals hier boven gezegd als ik foto's zie e.d. Lachen

cissy

Berichten: 19840
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: merk je dat je beter rijdt dan vroeger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 09:32

het zou niet goed zijn als dat niet zo was.... Lachen

Anoniem

Re: merk je dat je beter rijdt dan vroeger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 09:33

--> PP

Phillipa
Berichten: 1996
Geregistreerd: 10-05-06

Re: merk je dat je beter rijdt dan vroeger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 09:37

Ja ik merk het ook Lachen ik zie het alleen niet op foto's terug, maar ik kan mn paard beter "voelen" (hoe zeg je dat Tong uitsteken) dan eerst Haha!

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Re: merk je dat je beter rijdt dan vroeger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 10:50

Het lijkt me inderdaad geen goede zaak als je dit niet zou merken Knipoog Ik ben naar mijn idee de laatste 2 jaar zeker vooruit gegaan! Vooral het ''gevoel'' begint zich nu echt te ontwikkelen. Ik heb het idee dat mijn paard en ik elkaar nu echt beginnen te begrijpen en aan te voelen.

_Lorette_

Berichten: 12111
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: merk je dat je beter rijdt dan vroeger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 10:53

Natuurlijk, ik leer nog elke dag bij. En dat is maar goed ook.
Toen ik begon met rijden (nog op een manege) was mijn zit wel mooier. Niet beter qua blijven zitten op een fris paard, maar ik zat ontzettend stil. Nu rijd ik veel actiever (niet meer meeliften) en beweeg ik wat teveel. Daar stoor ik me erg aan.

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: merk je dat je beter rijdt dan vroeger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 10:55

Bij is het heel gek. Ik heb jaren gereden en toen kon ik er weinig van. Toen ben ik een hele poos gestopt, en sinds ik weer begonnen ben, gaat alles ineens veel makkelijker. Ik ben wat ouder geworden dus, misschien ook wat rustiger. Bovendien ben ik de afgelopen twee jaar enorm vooruitgegaan doordat ik een instructrice heb gevonden die me wel ligt, in tegenstelling tot eerdere mensen waarvan ik alleen maar krommende tenen kreeg. En ik rijd nu hele fijne paarden, dat is ook wel eens anders geweest. Daardoor heb ik nu veel meer gevoel gekregen.

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Re: merk je dat je beter rijdt dan vroeger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 10:57

Ik merk dat ik vooral veel bewuster ben gaan rijden. Waarom vraag ik dit, wat maak ik sterker en wat wil ik sterker maken, waarom lukt het niet, ed. Ik vind dat dat me een betere ruiter maakt. Ik denk meer na voor ik iets doe.

Ik ben in verhouding tot een aantal jaar geleden veel rustiger geworden. En heb meer respect en inzicht naar het paard gekregen. Daardoor rijdt ik makkelijker.

immerslief

Berichten: 405
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: vleuten

Re: merk je dat je beter rijdt dan vroeger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:35

was aan het leren zonder piano handen en me hakken goed uitdrukken. me zit was niet zo erg zat altijd goed rechtop ma nu mag ik niet meer rijden. de eigenares wil nu alleen zelf. dus dat is wel vervelend.

Siria

Berichten: 695
Geregistreerd: 19-09-06

Re: merk je dat je beter rijdt dan vroeger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 16:20

@ immerslief ja inderdaad is wel vervelend

@Ludora dat merk ik ook, dat ik meer gestructureerd bezig ben zeg maar:wat ik bereiken en wanneer ga ik wat oefenen en ik probeer niet meer alles door elkaar te oefenen Bloos

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Re: merk je dat je beter rijdt dan vroeger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:40

ja! momenteel rij ik voor school bij keuzegym ook paard.. maar daar rijden natuurlijk ook mensen die nog nooit op een paard hebben gezeten, en dan merk ik toch wel dat ik sinds 10 jaar geleden wat vooruit ben gegaan Tong uitsteken

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Re: merk je dat je beter rijdt dan vroeger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:46

Het is wel te hopen Clown.
Nee hoor merk duidelijk verschil, er is iig nog steeds hoop!.

Michelle_

Berichten: 3189
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Rotterdam/Rhoon

Re: merk je dat je beter rijdt dan vroeger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:49

Een jaar geleden ben ik gestopt met paardrijden.(pony werd te klein)
En nu ben ik sinds 1,5 week weer aan het lessen , en ben het stiekem wel een klein beetje verleerd.
Eerst vond ik doorzitten heerlijk , en nu stuiter ik nogal haha. Bloos
Misschien is het ook wel dat ik altijd op c pony's heb gereden en nu opeens op paarden zit. Knipoog
Komt vanzelf wel weer goed hoop ik Cool

Siria

Berichten: 695
Geregistreerd: 19-09-06

Re: merk je dat je beter rijdt dan vroeger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 16:53

Loesje88 schreef:
ja! momenteel rij ik voor school bij keuzegym ook paard.. maar daar rijden natuurlijk ook mensen die nog nooit op een paard hebben gezeten, en dan merk ik toch wel dat ik sinds 10 jaar geleden wat vooruit ben gegaan Tong uitsteken


vet ik wou dat dat bij ons ook kan, maar bij ons kun je alleen fitness en skien doen enzo (vergeef me voor offtopicheid Bloos )

Jamezy
Berichten: 1382
Geregistreerd: 06-09-05

Re: merk je dat je beter rijdt dan vroeger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 17:33

Sinds april rijd ik pas weer actief, daarvoor reed ik een paar jaar lang slechts enkele keren per jaar. Qua spierpijn is het wel verbeterd Haha! Qua rijstijl... ben inmiddels prima ingespeeld op mijn paardje. Het gaat ook merkbaar beter en beter, we boeken vooruitgang, dus in dat opzicht durf ik wel met ja te antwoorden op je vraag. Maar zet me op een ander paard en ik lijk net de eerste beste beginner Clown

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: merk je dat je beter rijdt dan vroeger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 17:41

ik reed eerst veel meer volgens het boekje om het zo maar te zeggen! nu rij ik puur recreatief met mijn paard en hebben mijn paard en ik veel meer plezier Haha!

_Christine

Berichten: 6363
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: USA (NC)

Re: merk je dat je beter rijdt dan vroeger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 17:43

Zeker! Overstap naar de instructrise van nu heeft me zeer goed gedaan! En idd, op de foto's is het zeker goed te zien bij mij Tong uitsteken

_Anouck

Berichten: 4310
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Twente

Re: merk je dat je beter rijdt dan vroeger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 17:43

Het was ook niet best dat je achteruit ging!
En sinds ik nu weer les heb (na 3 maanden ofzo geen les) merk ik dat ik wel hard vooruit ga eigenlijk!

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Re: merk je dat je beter rijdt dan vroeger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 18:28

ik vond dat ik vroeger beter reed Haha! althans, voor mijn gevoel is dat zo.
vroeger reed ik lekker op manege paardjes en als je dan bij zo'n paard vooruit ging was dat super.

nou ik willem al 4 jaar rij en eigenlijk nooit meer een ander heb ik het gevoel stil te staan. moeilijk uit te leggen..

Soniador
Berichten: 475
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: Sint-truiden,Belgiƫ

Re: merk je dat je beter rijdt dan vroeger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 20:04

Ik ben echt met sprongen vooruit gegaan sinds ik een nieuwe instructeur heb.
En ja ik merk heel erg veel verschil Haha!
in juli heb ik mijn eerste wedstrijdje met mijn paard gereden,dat ging helemaal niet zo goed.
Na hard werken en doorzetten ben ik terug begonnen en mijn punten zijn veel hoger,maar dan ook echt veel hoger.
Ik merk het ook steeds aan de foto's,protocollen van op wedstrijden.
Galop is niet het sterkste punt van mijn paard,maar we werken hier hard aan.
Vroeger had ik ook echt heel weinig gedult,maar sinds ik les neem bij mijn nieuwe instructeur heb ik veel meer gedult en gaat alles veel beter.
Ik vind het heel erg belangrijk een goede band met je paard te hebben,gedult en respect.Dat speelt ook een belangrijke rol vind ik zelf.
Bij mijn vroegere instructeur werd ik ook vaak afgebroken en in de grond geboort,kon nooit iets goed doen en overal en altijd had hij wel ergens commentaar op.
Had er toen wel degelijk genoeg van en ben dan opzoek gegaan naar een andere instructeur.
En we hebben na lang zoeken iemand gevonden.
Hij geeft me complimenten wanneer ik iets goed doe enzo.
Wanneer ik iets fout doe zegt hij dat ook en schreeuwt hij zichzelf niet de longen uit het lijf omdat ik het niet goed doe zoals de meeste.Ik ben dus echt heel erg tevreden over mijn nieuwe instructeur en heb op korte tijd veel bijgeleert en ook vooruitgegaan.
Natuurlijk zijn er nog altijd punten die beter kunnen bij het rijden,maar daar werken we aan Lachen

xxx

Eva_
Berichten: 6698
Geregistreerd: 23-05-04

Re: merk je dat je beter rijdt dan vroeger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 20:49

Ik heb het idee dat ik iedere week beter begin te rijden, en dat mijn pony iedere week beter begint te lopen. Bloos! Dit is sinds ik een nieuwe instructrice heb.

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: merk je dat je beter rijdt dan vroeger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 20:50

Ik heb nu al zo'n anderhalf jaar geen les meer gehad, dus merk aan mezelf dat ik juist slechter ben gaan rijden qua zit en handigheidjes. Nou rij ik ook voornamelijk buitenritten dus echt moeite doe ik er niet voor.

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: merk je dat je beter rijdt dan vroeger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 21:32

Ik merk het ook. Ik rij dan nu ongeveer 6 jaar, maar vooral sinds het voorjaar ( toen nam ik priveles met romeo ) zijn we ongeloofelijk vooruit gegaan.