waarom steeds weer?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

waarom steeds weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 21:32

Van kleins af aan was ik al iemand die snel bedonderdt werdt...

Ben van groep 5 tot groep 8 gepest op school.. Mocht niet met de meiden mee doen alleen met de jongens.

Toen 4 jaar n leuke tijd gehad po het vmbo.. Leek erg goed met mij te gaan.
Had n nieuwe sport gevonden.. western riding en Laukje.. Laukje was mijn alles.. Nara school was ik tot laat op stal te vinden de hele dag bij Laukje..
Echt ik heb nog nooit zoon band met een mens of ander dier gehad..

Naar 4 jaar moest laukje van stal verkocht worden de eigenaaresse van toen heeft mij ruim op tijd voorbereid en uiteindelijk was het zo ver..

Ze werdt verkocht naar mensen uit de buurt die meerdere paarden hadden, de vrouw zei dta ik ook mocht komen!

Inmiddels heb ik daar met n pauze van een aantal maand 3 jaar gereden dag in dag uit altijd was is er voor Laukje.. en voor die mensen

Heb t ongeluk van de man mee gemaakt met zijn paard.. en zo nog veel meer..
vorige week zaterdag is een van hun paarden aangereden toen ze ze s ochtends naar de weide brachten ik heb er niet veel van mee gekregen..
De paarden waren allemaal gelukkig heel de auto was wel totall los verklaart.. Paard laten checken door de da maar de schade viel mee..

Ik heb de afgelopen 2 jaar geen leuke schooltijd gehad door alles wat er gebeurt is.. Ben ik een depressie gerraakt en dit paard was de enige die ik vertrouwde die mij er echt door heen heeft gesleurd.. en nu raak ik haar kwijt..
Heb altijd al t gevoel gehad dat ik puur voor haar leefde maar wat nu als ze er niet meer is?!

Zondag ben ik op stal geweest dat ik vandaag pas weer kon komen was bekend vanwege t werk..

Kijk ik vanmidag op mijn mail.. zie ik n mail van de eigenaaresse! met de volgende mededeling:


Citaat:
Hallo,

Laukje is weer veel te vet, en ik ga haar nu regelmatig bewegen. Wandelen, stappen, of longeren maar dan alleen stappen. Ze mag niet bereden worden, dat is nu veel te zwaar voor haar.

We hebben ook een ander tehuis voor haar gevonden, zodat we niet iedere keer in de problemen komen met haar. Ze past kwa eetgedrag gewoon niet tussen de paarden, het zou zonde zijn als we haar straks een spuitje moeten geven, en haar alleen op stal laten staan vind ik ook dierenmishandeling. Ze gaat naar iemand die met gehandicapten werkt en western met ze rijdt. Daar krijgt ze veel aandacht, veel meer beweging dan hier en staat ze met een groep die allemaal dezelfde eet beperkingen hebben, dus dan blijft ze lekker gezond. Half januari gaat ze daar naar toe, dus je hebt nog uitgebreid tijd om met haar te tuttelen voor ze weg is.

Ze gaat dan in ******** wonen. Niet zo vreselijk ver weg, dus dan kun je haar ook nog best bezoeken.


Groetjes,


Ik schrok me rot toen ik dit las.. heb haar 7 jaar lang verzorgt weet haar complete geschiedenis.. Kijk dat ze haar willen verkopen vind ik echt niet leuk begrijp me niet verkeerd maar dat dit op deze manier wordt medegedeelt..

Ben er echt kapot van.. Ben net op stal geweest heb mijn spulle gepakt paard een knuffel gegeven en een wortel.. mijn ouders willen niet dat ik verder nog contact met ze heb..

garny95
Berichten: 5277
Geregistreerd: 05-11-06

Re: waarom steeds weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 21:39

Neem je tijd met je paardje, het is hun beslissing en ik ga ervan uit dat ze dit met de beste bedoelingen voor het paard doen en niet om jou te kwetsen.
De manier waarop is nooit een goede manier als ze je beestje weghalen. wees blij dat ze niet ineens weg is, je heb nog even de tijd met haar. Het is alleen nooit makkelijk, ik heb het zelf ook vaak ervaren. Wees dankbaar voor de mooie 7 jaren die je met haar had en ze blijft toch nog een beetje in de buurt ?
In ieder geval heel veel sterkte.

Lonan
Berichten: 1960
Geregistreerd: 25-03-05
Woonplaats: plaggehut

Re: waarom steeds weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 21:41

jeetje...das niet zo mooi maar heb je al geprobeert met die mensen te praten. Misschien vinden ze het wel zo erg voor je , dat ze het niet durven te vertellen (daar kan ik me nl ook iets bij voorstellen) en dan is mailen de makkelijkste weg. Niet meer heen gaan vind ik ook maar wat, misschien kun je op die andere stal wel gewoon doorgaan met rijden en verzorgen, misschien moet je eens contact opnemen met die stal en je verhaal doen.
sterkte !

Lynn_Nikita

Berichten: 25531
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: waarom steeds weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 21:44

inderdaad niet zo`n leuke manier om te weten te komen dat ze weggaat. bel hun op of ga bij hun langs. Zo kan je ook vragen waarom z ehet via een mailtje gedaan hebben.
succes

Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Re: waarom steeds weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 21:45

Misschien vond ze het moeilijk om het je rechtstreeks te vertellen. Ze geeft je wel de kans en tijd om afscheid te nemen.....
Voor het zelfde geld vertellen ze je het een dag van te voren of als ze al weg is.
Ga is met ze praten, misschien is het niet rot bedoeld, de deur achter je dichtdoen kan je altijd nog.

Vliendertje

Berichten: 5105
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: T is wa

Re: waarom steeds weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 21:46

Met hun praten is niet zo makkelijk....
Het zijn 'moeilijke' mensen zeg maar... weet niet hoe ik het kan uitleggen..

Lorie: Heel veel sterkte... Kusje Ach gut

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Re: waarom steeds weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 21:46

Met deze mensen valt niet te praten..
Nonixjuh op bokt kent ze onderandere persoonlijk.. Ik mag van mijn ouders niet meer trug omdat die gruwlijk kwaad zijn op de manier waarop..

woppiedoppie
Berichten: 163
Geregistreerd: 04-05-06

Re: waarom steeds weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 21:47

ff een abo, lees volgende keer verder en dan ook meer tijd
x

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Re: waarom steeds weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 21:48

mijn pony werd ok met een week voor me af gepakt dacht dat ik der nooit meer over heen kwam. week daarvoor al voor me toenmalige vriendje gedumpt..
ik wilde niet meer rijden, niet meer op me stage komen. tot ik heel voorzichtig een x moest komen om op de kindere te passen Knipoog kon het toch niet laten om even een rondje te lopen..
2dagen later zijn we bij een paardje wezen kijken, helaas werd dat niks, maar de zelfde avond stond me nieuwe paardje op stal.
had nooit gedacht dat ik met 2 maanden weer zou lachen..
maar het is goed dat ik op nieuw ben begonnen, anders was ik nooit verder gekomen als dat...
ben zelfs weer verliefd!
heel erg veel sterkte en als je wil praten mag je altijd PBen

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Re: waarom steeds weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 21:52

Ik begrijp je teleurstelling heel goed,
maar ik vind ook dat je je druk maakt om de
verkeerde dingen en je ouders begrijp ik al
helemaal niet?

Die mensen hebben het beste met het paard
voor. Boverdien is het HUN paard en zijn ze
jou beslist geen verantwoording schuldig.

Vind dat ze je heel netjes behandelen.
Kan me voorstellen dat je het liever mondeling
gehoord had, maar als dat nou alles is?
Moet je daarvoor je spullen ophalen en het paard
in de steek laten?

Je kunt gewoon verder met dat paard, ook op het
nieuwe adres.
Realiseer je je dat wel?

Hopelijk zie je een en ander helderder als je er
een nachtje over geslapen hebt..
Laatst bijgewerkt door Botervlieg op 29-11-06 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Re: waarom steeds weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 21:53

Jammer dat je van je ouders niet meer mag, je hebt anders nog wel even de tijd om een en ander af te sluiten met het paard, en ik weet niet waar ze heengaat maar misschien kan je dan in ieder geval nog eens bij haar langs...........

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Re: waarom steeds weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 21:55

Botervlieg schreef:
Ik begrijp je teleurstelling heel goed,
maar ik vind ook dat je je druk maakt om de
verkeerde dingen en je ouders begrijp ik al
helemaal niet?

Die mensen hebben het beste met het paard
voor. Boverdien is het HUN paard en zijn ze
jou beslist geen verantwoording schuldig.

Vind dat ze je heel netjes behandelen.
Kan me voorstellen dat je het liever mondeling
gehoord had, maar als dat nou alles is?
Moet je daarvoor je spullen ophalen en het paard
in de steek laten?

Je kunt gewoon verder met dat paard, ook op het
nieuwe adres.
Realiseer je je dat wel?

Hopelijk zie je een en ander helderder als je er
een nachtje over geslapen hebt..



Dat kan ik dus NIET...
Paard gaat naar n manege! een stal die ik ken die paarden lopen 4 uur per dag! dan geloof je tog niet dat ik daarna nog iets met dat paard kan beginnen?!

Daarbij is dit niet het enige die mensen hebben mij van alle kanten genaaid.. En netjes afhandelen nee vind ik absoluut niet

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Re: waarom steeds weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 21:57

En het beste met je paard voor hebben?! Laat me niet lachen beest heeft hoefbevangenheid omdat hun te eigenwijs waren niet luisterde naar mijn raad om dr apart te zetten.. Nu is ze chronisch hoefbevangen.. wordt te duur in dierenartskosten dag paard.. ze hebben met dit paard nog 7 andere paarden..

garny95
Berichten: 5277
Geregistreerd: 05-11-06

Re: waarom steeds weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 22:01

Als iemand jouw paardje verzorgt, daar een band mee heeft en elke dag met weer en wind ( dit vul ik zo maar even in ) jouw paardje komt verzorgen, dan ben je zeker verantwoording schuldig. Het gaat vaak om jonge meiden die alles over hebben voor zo'n beestje en dan heb je dat zeker netjes af te handelen.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Re: waarom steeds weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 22:07

lorie schreef:



Dat kan ik dus NIET...
Paard gaat naar n manege! een stal die ik ken die paarden lopen 4 uur per dag! dan geloof je tog niet dat ik daarna nog iets met dat paard kan beginnen?!

Had ik dat hieruit moeten begrijpen???

Citaat:
Ze gaat naar iemand die met gehandicapten werkt en western met ze rijdt.


(Je zou daar ook kunnen gaan helpen met begeleiden van gehandicapten. Pling )


Citaat:
Daarbij is dit niet het enige die mensen hebben mij van alle kanten genaaid.. En netjes afhandelen nee vind ik absoluut niet


Jij mag met HUN paard spelen en ZIJ hebben JOU genaaid?

Wat heb ik gemist??

Ze laten je bijna twee maanden tevoren weten dat paard vertrekt.
Niet netjes?
Wat mis ik nu weer?

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Re: waarom steeds weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 22:08

lorie schreef:
En het beste met je paard voor hebben?! Laat me niet lachen beest heeft hoefbevangenheid omdat hun te eigenwijs waren niet luisterde naar mijn raad om dr apart te zetten.. Nu is ze chronisch hoefbevangen.. wordt te duur in dierenartskosten dag paard.. ze hebben met dit paard nog 7 andere paarden..


Weet de nieuwe eigenaresse dat het paard chronisch hoefbevangen is?

Gabon

Berichten: 1208
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Diemen

Re: waarom steeds weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 22:24

Kan jij het paard anders niet kopen? Of mag dat niet van je ouders?

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Re: waarom steeds weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 23:16

-> PP

Vliendertje

Berichten: 5105
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: T is wa

Re: waarom steeds weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 08:09

Botervlieg schreef:
lorie schreef:
En het beste met je paard voor hebben?! Laat me niet lachen beest heeft hoefbevangenheid omdat hun te eigenwijs waren niet luisterde naar mijn raad om dr apart te zetten.. Nu is ze chronisch hoefbevangen.. wordt te duur in dierenartskosten dag paard.. ze hebben met dit paard nog 7 andere paarden..


Weet de nieuwe eigenaresse dat het paard chronisch hoefbevangen is?


Ja, die weten dat donders goed!!
Als lorie hun aanwijzing gaven.. van 'de bak is te zwaar' of 'Het paard is te zwaar' Ect. dan wisten ze het altijt beter..... Nouja, oké het is hun terrein.
Een week later kreeg ze van hun te horen: 'weet ik wat ik nu eens heb bedacht? de bak is veeel te zwaar!' etc...
Kijk.. als je nou eens toe geeft van, ja ik zal eens kijken... of Hé je hebt gelijk! Bedankt!

Laukje was kreupel... lorie liet het merken aan de eigenaresse.. 'Ja, had je daar en daar maar niet moeten lopen he!' Of ; 'Nee dat is niet zo. vast een klein misstapje!' En een dag later liep ze nog kreupel. toen maar de DA erbij gehaalt, en warempel? Ze was te dik!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Re: waarom steeds weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 08:24

Ik bedoelde eigenlijk de eigenaresse waar Laukje in januari naartoe gaat.

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Re: waarom steeds weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 08:54

Het blijft altijd moeilijk dit soort situaties. Het doet veel pijn en verdriet, het gevoel van onmacht omdat het nou eenmaal niet jouw beslissing is, het is niet jouw paard. Ik ken de verhalen, ik lees ze hier ook vaak op bokt, meiden die hun verzorgpaard van de ene op de andere dag kwijtraken. In dit geval heb je nog wat tijd, je weet het ruim van te voren. Realiseer je dat wel goed, ze had ook ineens weg kunnen zijn! Dat de eigenaren je zo bijtijds op de hoogte hebben gebracht en ook duidelijk hebben uitgelegd waarom en waar ze heen gaat, dat is meer dan netjes, want ze zijn je simpelweg geen verantwoording verschuldigd. Je hebt zelfs na ze weg is nog de mogelijkheid haar op te zoeken, dat is meer dan menig verzorgmeisje in soortgelijke situatie heeft. Natuurlijk word het verdriet er niet minder om, maar misschien als je je voorhoud hoe gelukkig je wel niet bent dat je deze mogelijkheden hebt en dat je nog zoveel meer tijd hebt als een ander, misschien dat het een beetje helpt om het los te kunnen laten.
Ze had ook van het ene op het andere moment dood kunnen zijn, of het dan om een eigen paard gaat of een verzorgpaard, dat kan ook gebeuren, ook dan moet je het toch los kunnen laten en verwerken enz. Als ze zo ziek is geworden bij deze eigenaren, dan kun je ook bedenken dat ze waarschijnlijk een wat betere toekomst tegemoet gaat, want iedereen zeurt altijd wel over manege's, maar de paarden daar doen gemiddeld meer als een eigen paard en ze zullen dan ook best in een goede conditie en algemene gezondheid zijn, er word dus wel beter voor gezorgd als mensen vaak denken, anders zouden ze het werk niet aankunnen! Ze zullen haar heus niet stokkreupel achtereen in de lessen laten lopen, dan is het een dure aankoop want dat zou ze niet aankunnen dan.
Lieverd, probeer het een plaatsje te geven, je hebt daarin geen andere keus. Je kan haar blijven bezoeken en er komt in de loop van de tijd wel een ander paard wat de leegte en het gemis in je hart weer op wil vullen, geef het daar de ruimte en ook een kans toe. Je hele leven baseren op 1 paard is niet gezond, dat paard gaat nou eenmaal eerder van de wereld af als jij. Er zijn nog zoveel dingen die het leven te bieden heeft waar ook jij plezier en geluk aan kunt beleven! Ik wens je heel veel sterkte met het verwerken en ik hoop dat je het snel een plaatsje kunt geven zodat je je weer kunt concentreren op andere dingen. Zoals CC bijv. Knipoog

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Re: waarom steeds weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 11:02

ShamalArabs schreef:
Ik wens je heel veel sterkte met het verwerken en ik hoop dat je het snel een plaatsje kunt geven zodat je je weer kunt concentreren op andere dingen. Zoals CC bijv. Knipoog


Heb je zeker gelijk in...
Mijn ouders weigeren me bij deze eigenaar er nog heen te brengen dus dat kan ik vergeten. Zoals Nonixjuh al zei eigenaresse draait alle verhalen altijd om..
Maargoed ik ben absoluut niet kwaad dat ze haar wegdoen.. Maar wel om de reden dat ze het zo drastisch besloten hebben. Alles wat daar gebeurde werdt met mij overlegd.. De bak de dierenarts de hoefsmid wormenkuren etc etc..
En als het om de verkoop gaat van het paard waar ik al die tijd voor heb gezorgt `vergeten` ze het in eens..
Ik heb thuis al overlegd vrijdagavond ga ik trug naar de stal waar ik laukje heb leren kennen en waar ze toen ook verkocht werdt.. Die mensen hadden wel de ballen het mij in mijn gezicht te vertellen en hebben er alles aan gedaan om mij zo veel mogelijk te helpen en de mogelijkheid te geven om haar te blijven zien dat is hun dus ook gelukt.

Dat ze nu weer naar een manege gaat is niet zo zeer mijn probleem.. waar ik wel tegenopzie is dat deze merrie heel erg uitprobeerd en dat ze absoluut niet geschikt is om met meerdere paarden in 1 bak te rijden.
Ik ken de aankomende eigenaar niet, weet niet of ze hebben vertelt dat ze chronish hoefbevangen is (zullen ze wel zijn vergeten denk ik zo)
En ben er nog niet achter waar ze heen gaat. Dat gaan we nog uitzoeken van huis uit.

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Re: waarom steeds weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 11:04

Inmiddels ben ik de woede kwijt.. heb gister n lang gesprek gevoerd met een buitenstaander die heeft zijn fisie ook gegeven en of ik het leuk vind of niet er veranderd tog niks aan de situatie..

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Re: waarom steeds weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:15

lorie schreef:
Alles wat daar gebeurde werdt met mij overlegd.. De bak de dierenarts de hoefsmid wormenkuren etc etc..
En als het om de verkoop gaat van het paard waar ik al die tijd voor heb gezorgt `vergeten` ze het in eens..


Bedoel je nou te zeggen dat ze met jou hadden moeten overleggen
over de verkoop van HUN paard?

Serieus?

----------

De nieuwe eigenaresse zal toch wel zo wijs wezen om te laten keuren?

Nado
Berichten: 3356
Geregistreerd: 23-11-04

Re: waarom steeds weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:25

Ik weet de geschiedenis niet van jou en de huidige eigenaren van Laukje, maar ik moet zeggen dat ik dit geen verkeerde manier van doen vind. Het was misschien fijner geweest als jou dit persoonlijk verteld was, maar misschien waren ze bang voor juist deze reactie van jou en je ouders. Ze geven je ruim de tijd om afscheid van haar te nemen, wat heel netjes is, ze hadden je ook in het ongewisse kunnen laten en je in januari kunnen vertellen dat ze weg ging. Dat ze alles met jou overlegden en dit niet, moet je anders zien. Je hebt geluk gehad dat ze dat overleg met jou voerde, dit niet overleggen is de normale gang van zaken als het gaan om een verzorgpaard. Het is hun paard en jij hebt daar gewoon niets over te melden. Ook niet over het nieuwe adres waar ze naar verkocht is. Wil je dat wel, dan zal je haar zelf moeten kopen. Dan is ze van jou, jouw eigendom en heb jij de zeggenschap over wat er met haar gebeurd. Nu niet.

Een chronisch hoefbevangen paard is niet niets, mijn pony is chronisch hoefbevangen. Je bent continue bezig met dat ene hapje gras extra, zoveel mogelijk laten bewegen, maar als ie kreupelt kan dat niet, wel genoeg binnen krijgen, maar niet teveel. Het is enorm moeilijk om zo'n paard in een kudde te houden, gelukkig gaat het met mij goed met mijn andere paard samen, die hoeft niet al teveel te hebben. Maar, hij heeft ook met een Haflinger gestaan, dat ging niet: zij werd te dun als zij zijn voedingspatroon aan moest houden en hij is meteen weer acuut hoefbevangen geworden toen de eigenaresse van de haf hem 2 dagen op haar voedingspatroon had gezet. Zo nauw luistert dat. En niet te spreken van alle moeite en kosten die erin zitten als hij weer acuut bevangen is. Minimaal 2x per dag erheen voor medicatie, het zand nathouden waar hij in staat (leuk joh, midden in de zomer), dierenarts er 1x per week bij en natuurlijk ook de pijn die je zelf voelt als je dier pijn heeft. Ik doe mijn pony hier niet voor weg, het is mijn maatje en zal altijd bij mij blijven. Ik zorg ook dat hij niet bij andere paarden staat die een andere voederbehoefte hebben, omdat dat gewoon niet goed gaat. Echter, ik kan me goed voorstellen als je 8 paarden hebt, dat dan degene die erbuiten valt en veel extra moeite kost, degene is die weggaat. Daarnaast is het alleen maar goed dat ze zoveel gaat bewegen. Op een manege wordt er daarnaast ook heel goed op haar gelet, dus ook maar een hint van hoefbevangenheid zal opgemerkt worden, ze is er gewoon beter af en het is heel goed van de huidige eigenaresse om zich dat te realiseren.

Dus, hou op met boos zijn, ik snap dat je verdrietig bent, maar boos zijn slaat gewoon nergens op, geniet nog die laatste maand van Laukje en zoek haar af en toe op op die manege. En wie weet, misschien doen zij daar ook wel aan vaste verzorgers en kan de huidige eigenaresse een goed woordje voor je doen...