waarom steeds weer?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Natasja22
Berichten: 707
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rijsenhout

Re: waarom steeds weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:28

Botervlieg schreef:
Bedoel je nou te zeggen dat ze met jou hadden moeten overleggen
over de verkoop van HUN paard?

Serieus?


Het inderdaad hun paard en als ze die verkopen dan is het hun beslissing. Ik vind dat ze het nog netjes afgehandeld hebben, want ze laten je het op tijd weten. Ik heb meerdere keren bij verzorgpaarden gehad dat ze er opeens niet meer waren en dat het mij niet verteld was dat ze weggingen. Je kan tenminste afscheid nemen en later nog een keertje gaan kijken wees daar in ieder geval blij om ik had die kans niet!
Als je een paard wil waar je volledig over wilt beslissen naar je eigen inzicht dan zul je toch echt een eigen paard moeten kopen Knipoog
Het lot van een verzorger kan hard zijn maar je hebt in ieder geval de kans om met paarden/pony's bezig te zijn Knipoog

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Re: waarom steeds weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:35

lorie schreef:
Inmiddels ben ik de woede kwijt.. heb gister n lang gesprek gevoerd met een buitenstaander die heeft zijn fisie ook gegeven en of ik het leuk vind of niet er veranderd tog niks aan de situatie..


Nosje? MIJN nosje? of nee, nu jouw nosje, das waar Knipoog

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Re: waarom steeds weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 11:49

ShamalArabs schreef:
lorie schreef:
Inmiddels ben ik de woede kwijt.. heb gister n lang gesprek gevoerd met een buitenstaander die heeft zijn fisie ook gegeven en of ik het leuk vind of niet er veranderd tog niks aan de situatie..


Nosje? MIJN nosje? of nee, nu jouw nosje, das waar Knipoog


die ja....


@botervlieg..
als werkelijk alle beslissingen via mij gaan vind ik het wel zo eerlijk dat ze mij iig de mogelijkheid hadden gegeven om te kijken of ik haar zou kunnen overkopen! Die mogelijkheid heb ik niet gehad en ze is al aan die manege verkocht...
Of ze haar laten keuren? geen flauw idee.. Houd ik me ook niet mee bezig dat is iets tussen hun en de huidige eigenaar..

Ik laat het rusten ga van de week op bezoek bij het paardje van een kennis..
Mijn ouders willen niet dat ik nog contact heb met deze mensen dus afscheid kan ik niet nemen.
Ik heb dit topic puur geplaatst om van mij afteschrijven..

garny95
Berichten: 5277
Geregistreerd: 05-11-06

Re: waarom steeds weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 12:18

Als je de mogelijkheden hebt om haar over te kopen en je wilt dat ga dan in gesprek met de eigenaar, ik ga er vanuit dat ze het beste voor hebben met dat paardje en neem anders contact op met die manege, zoveel zijn er toch niet in de buurt. ? Succes

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Re: waarom steeds weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 12:35

wij zitten hier met een heleboel maneges in de buurt Knipoog

hebben hier 8 maneges op 10km afstand..

mja eerst maar eens kijken welke manege ze heen gaat

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Re: waarom steeds weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 15:17

Ik snap best dat die mensen dat paard weg doen, is beter voor hem zo te lezen
Wel heel erg balen voor jou Ach gut
En ik vind het een ontzettend rare manier om het jou te vertellen, ze kunnen het je ook IRL vertellen of opbellen. Nu lijkt het net of ze dat niet durven.
Ik zou denk ik precies hetzelfde als jij doet, echt geen contact meer willen hebben met die mensen. Weet alleen niet of dat altijd de juiste manier is...

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Re: waarom steeds weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 15:20

Voor mij wel denk ik.. Ik ben niet iemand die erg sterk in haar schoenen staat.. Paard heeft mij al die tijd bezig gehouden en dat ben ik nu kwijt..
Heb de afgelopen 2/3 jaar bij deze mensen erg veel negativiteit over mij heen gekregen.. en Ik laat hun mij niet weer in de grondstampen. Ik heb nooit iets verkeerds gedaan en pik het niet meer.

garny95
Berichten: 5277
Geregistreerd: 05-11-06

Re: waarom steeds weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 15:23

goed zo, hou dat gevoel vast.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Re: waarom steeds weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 15:33

lorie schreef:
(...) vind ik het wel zo eerlijk dat ze mij iig de mogelijkheid hadden gegeven om te kijken of ik haar zou kunnen overkopen! Die mogelijkheid heb ik niet gehad en ze is al aan die manege verkocht...


Maar heb jij ooit aangeven dat jij interesse in Laukje had als ze haar ooit weg zouden doen?

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Re: waarom steeds weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 15:34

lorie schreef:
wij zitten hier met een heleboel maneges in de buurt Knipoog

hebben hier 8 maneges op 10km afstand..

mja eerst maar eens kijken welke manege ze heen gaat


En werken die allemaal met gehandicapten (zoals je schreef)?

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Re: waarom steeds weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 15:35

Botervlieg schreef:
lorie schreef:
(...) vind ik het wel zo eerlijk dat ze mij iig de mogelijkheid hadden gegeven om te kijken of ik haar zou kunnen overkopen! Die mogelijkheid heb ik niet gehad en ze is al aan die manege verkocht...


Maar heb jij ooit aangeven dat jij interesse in Laukje had als ze haar ooit weg zouden doen?


ja.. Zelfs nu ik ik er niet meer op kan rijden..
Ik rijd er overigens al een aantal weken niet meer op ondat ik t onverantwoord vind.. de eigenaaresse vond dat t wel kon..
Maar ik wil dat paardje niet naar de knoppe rijden dus heb er andere dingen mee gedaan..

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Re: waarom steeds weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 15:44

Misschien kun je Laukje dan van de manege kopen?

Van mijn paard heb ik vanaf zijn vijfde tegen de eigenaresse
(goeie vriendin ook nog!) gezegd dat ik hem wilde overnemen als er
ooit sprake van was dat hij wegging.
Toen dat negen jaar later nodig was, deed ze hem - zonder iets
te zeggen - naar een handelaar.
Daar kwam ik bij toeval (?) achter en ik kon hem gelukkig nog kopen!

En met die vriendin ben ik het uit gaan praten. Lachen

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Re: waarom steeds weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 15:47

Botervlieg schreef:
Misschien kun je Laukje dan van de manege kopen?

Van mijn paard heb ik vanaf zijn vijfde tegen de eigenaresse
(goeie vriendin ook nog!) gezegd dat ik hem wilde overnemen als er
ooit sprake van was dat hij wegging.
Toen dat negen jaar later nodig was, deed ze hem - zonder iets
te zeggen - naar een handelaar.
Daar kwam ik bij toeval (?) achter en ik kon hem gelukkig nog kopen!

En met die vriendin ben ik het uit gaan praten. Lachen


Ik ga eerst met de oude eigenaaresse om de tafel zitten.. heb inmiddels al weer iemand gesproken die mij wil voor zijn paard wil hebben alleen weet ik niet of ik zo snel over wil gaan.. laukje blijft toch bijzonder..
ik zal eens kijken hoe ik dit op ga lossen gister moest ik gewoon echt van mij afschijven en praten en dat is me gelukt ben nu iig de woede kwijt en ga nu kijken of ik iig kan zorgen dat ze een lekker leven krijgt

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Re: waarom steeds weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 15:49

Nou, kijk es, ben je toch al weer een heel eind verder dan gisteren. Top! OK dan!

Bienotje

Berichten: 10887
Geregistreerd: 09-09-04

Re: waarom steeds weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 16:07

Helaas gebeuren veel dingen anders dan je zou willen, dat is niet alleen hiermee maar zul je nog veel vaker tegen komen.

Hoe dan ook, jij hebt blijkbaar het gevoel gekregen dat ze veel met jouw overlegden en dat zelf ook belangrijk vonden. Maar aan de andere kant denk ik dat ze misschien ook wel een beetje gek werden van zoveel kritiek (het is niet leuk om almaar te horen van een ander dat het paard naar de smid moet, dat je als eigenaar dit fout doet bij je eigen paard, dat je dat anders moet doen etc.).

Daarbij is er niets oneerlijk aan van de eigenaar dat ze niet met jouw overlegd hebben. Alleen voel jij je zo in de maling genomen. Onthoud gewoon, dat de eigenaar je niets verschuldigd is. Alhoewel het misschien wel fatsoenlijker was geweest als het je gewoon was meegedeeld, Maar niet iedereen is zo sociaal. De eigenaar heeft je toch al die tijd een gunst gedaan om je nog bij het paard langs te laten komen, het contact was niet goed tussen jullie en ze hadden je ook kunnen meedelen dat ze je bezoekjes naar het paard niet meer nodig vonden. Als je vond dat ze je oneerlijk behandelden of iets dergelijks dan had je al eerder zelf de stap moeten nemen om weg te gaan, hoe pijnlijk ook.

Succes verder, laten we duimen dat het paardje op een goede plek terechtkomt en er zijn (zoals ik het zie) belangrijkere dingen op aarde dan een paard. Een paard missen omdat deze weggaat doet iedereen wel eens, maar de wereld vergaat nog niet. Soms heb je weinig te willen en kun je inderdaad alleen maar dingen gewoon accepteren.

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Re: waarom steeds weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 16:21

Ik ben er vorig jaar december vertrokken..
heb toen later contact met ze gehad en zei vroeg of ik niet trug wilde komen!

Hun waren de mensen die bij hoorde te houden wanneer de hoefsmid hoort te komen waneer de entingen gedaan horen te zijn en wormenkuren..

Toen ik weer op stal kwam hebben ze al die tijd 6 maand dus! geen wormenkuur gehad!
Ik was de persoon die ze daar nogal eens op wees ivm de gezondheid van al hun 7!! paarden..

van de 7 paarden die ze hebben werdt er met 2 wat gedaan.. met laukje en sunset.. sunset wordt door een andere bokker gereden en ook zij weet hoe de eigenaar is

woppiedoppie
Berichten: 163
Geregistreerd: 04-05-06

Re: waarom steeds weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 22:07

ik weet niet hoe die mensen zijn, maar k weet wel hoe het is als een paardje verkocht word, en je nog maar 2 dagen hebt zoals ik. Jij hebt nog 2 maanden.

Vind het wel raar dat je van je ouders geen contact meer hebben mag..

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Re: waarom steeds weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 23:13

woppiedoppie schreef:
ik weet niet hoe die mensen zijn, maar k weet wel hoe het is als een paardje verkocht word, en je nog maar 2 dagen hebt zoals ik. Jij hebt nog 2 maanden.

Vind het wel raar dat je van je ouders geen contact meer hebben mag..

2 maand waar ik dus niks aan heb ja..
Mijn ouders doen dit uit bescherming voor mij en weetje ik denk dat ik het niet anders zou hebben gedaan...

Kan je wel vertellen dat of het nu 2 dagen of 2 maanden zijn dat het afscheid er echt niet makkelijker van wordt

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Re: waarom steeds weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 00:08

Tja dat weet je van tevoren als je andermans paard rijdt... het is niet jouw paard en je kan hoogstens hopen dat ze je netjes op de hoogte houden van wat er allemaal gebeuren gaat. nou weet ik niet hoe jullie normaal communiceren maar via de mail vertellen dat de pony weg gaat vind ik niet zo netjes. Ik heb ook wel eens via mail gehoord dat een paard verkocht was, maar dan wist ik dat het dier voor de handel was, dat is toch anders.
Ik weet ook niet meer precies hoe het nou zit met Laukje, maar wel dat er een hele geschiedenis aan vast zit en jullie al eerder over kopen gedacht hebben, maar het toen niet gedaan hebben oa vanwege haar medische achtergrond. Wees nou eens eerlijk tegen jezelf. Als je ECHT het geld en de tijd en de toewijding voor een eigen paard hebt, zijn er dan niet honderden andere paarden die veel beter voor jou geschikt zijn? Ik zou toch eens serieus gaan denken over een eigen pony of paard. Hoef je niet meer bang te zijn dat ie weg gaat. Laukje is wat dat betreft een beetje een gebed zonder einde lijkt het wel, dat dier blijft in de buurt "circuleren" maar is niet van jou, en jij blijft er achter aan lopen en het is telkens weer ellende. Daar wordt je zelf ook niet beter van. Maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Succes er mee in ieder geval.

Bienotje

Berichten: 10887
Geregistreerd: 09-09-04

Re: waarom steeds weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 10:18

Als je weet dat de eigenaar zo is, bind je er dan niet aan. Kan me voorstellen dat je dat allemaal erg makkelijk praten vind van mijn kant. Ik sta niet in jouw schoenen. Maar geloof me, ik heb vele verzorgpaarden gehad. Allemaal bijzonder voor me. Maar het is en blijft het paard van iemand anders, ik ben ook een keer op stal aangekomen om tot de conclusie te komen dat deze leeg was. Dat is uiteraard van een eigenaar niet helemaal netjes, maar op dat moment is er niets anders aan te doen.

Helaas zijn er inderdaad mensen die je goedheid dan gaan uitmelken, als puntje bij paaltje komt krijg je er helemaal niets voor terug. En helaas is jouw dat dus overkomen, allemaal omdat je je zo aan één bepaald dier hebt vastgeklampt.

Nogmaals, succes. Probeer het te relativeren, er zijn nu eenmaal _&%%$%_ mensen. Ook in de paardenwereld. Maar gelukkig zijn er meer paarden dan één in de wereld, ga op zoek naar een eigen paard. Of zoek een paard die je mag verzorgen/ rijden van iemand anders met wie je goed op kan schieten. Dat voorkomt de volgende keer een verloop als dit, voorkomen dat je ooit nog eens afscheid zult moeten nemen van een paard dat je dierbaar is. Dat is namelijk minder goed te voorkomen.

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Re: waarom steeds weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 11:25

Bienotje schreef:
Als je weet dat de eigenaar zo is, bind je er dan niet aan.

Tja de vorige eigenaar was dus absoluut niet zo.. En daar heb ik haar al 4 jaar lang verzorgt en gereden.. en toen ging ze hier heen.
Zal wel zien wat ik ga doen..

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Re: waarom steeds weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 11:27

Ja Ellebel daar heb je wel een groot punt..

Bienotje

Berichten: 10887
Geregistreerd: 09-09-04

Re: waarom steeds weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 11:29

lorie schreef:
Bienotje schreef:
Als je weet dat de eigenaar zo is, bind je er dan niet aan.

Tja de vorige eigenaar was dus absoluut niet zo.. En daar heb ik haar al 4 jaar lang verzorgt en gereden.. en toen ging ze hier heen.
Zal wel zien wat ik ga doen..


Dat klinkt altijd heel erg leuk, mee verhuizen met een paard. Maar achteraf dus niet zo leuk uitgepakt als dat je had gewild. Jammer..

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Re: waarom steeds weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 11:30

Ja jammer.. meer valt er ook niet over te zeggen..

Anoniem

Re: waarom steeds weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 11:36

Wees alsjeblieft niet zo boos. Je hebt daar geen enkele reden voor. Je kon niet verwachten dat je je hele leven kon slijten met andermans paard. Zo te horen zijn de eigenaren erg goed voor het paard, en denken ze vanuit het belang van het dier. Goede zaak, zo zie je er maar weinig. Ze informeert je netjes, wat wil je nog meer? Dat ze haar houden omdat jij dat wil... dat is gekkenwerk. Je speelt nu enorm het slachtoffer rolletje, misschien een beetje hard, maar ik snap ook niet wat het feit dat jij vroeger gepest bent met deze situatie te maken heeft.

Dit WEET je wanneer je voor andermans paard zorgt.