gevallen van het paard op me hoofd!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jaimpjuh

Berichten: 790
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: ergens

gevallen van het paard op me hoofd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 13:17

2 weken geleden ben ik in de springles van een paard afgevallen, het paard weigerde. Ze weigerd wel vaker en dan voel je het aankomen en kan je jezelf opvangen. Maar we waren een parcour aan het rijden en er zat een hele moeilijke bocht in, we kwamen er iets te groot op af en dus niet uit. Ze was wel al in de afzet dus ik zat in de verlichte zit, maar toch twijfelde ze en sprong ze niet! Toen vloog ik zo over haar heen en over de hindernis, maar viel recht naar benede. Zo op me hoofd! Me nek klapte dubbel en met me rug klapte ik op de grond.
Heel even kreeg ik geen lucht en dat was heel eng, en ik voelde ook helemaal niets! Daar schrok ik wel erg van. Toen ik weer gewoon kon ademen moest ik van alles bewegen. Dat ging allemaal. Toen ging ik staan en wou ik weer verder rijden en springen alleen mocht dat niet van iedereen ik moest eerst even zitten. Toen ik naar een stoel heen liep deed alles heel erg pijn. Toen de les was afgelopen had ik het toch voor elkaar gekregen dat ik er nog even op mocht, en zelfs nog 2 hindernissen mocht springen!
De volgende dag had ik concour en ging ik toch, had ik eigenlijk niet moeten doen maar ja ik ben nou eenmaal heel erg eigenwijs. Maar toch 2 winstpunten gehaald en een 6de plaats. Maar tijdens het inspringen dacht ik ik stop. Toch maar het parcour in gegaan en op de helft van het parcour dacht ik het zelfde maar ja ik had ook zo iets van het zijn nog maar 4 hindernissen niet wetend dat ik ook nog een barrage moest rijden haha!
Maar met alle klachten heb ik toch nog 3 dagen rond gelopen en gewerkt, maar het bleef super pijn doen en het werd steeds erger dus toen ben ik toch maar even naar de fysio gegaan. Nou bleek dat ik al me wervels in nek en rug zwaargekneusd heb en al me spieren er om heen. En de fysio zei dat ik heel erg geluk heb gehad, want ik had ook me nek kunnen breken!
En even een bewijs dat we het wel ku nnen, dit was een week er voor. Is een stil uit een filmje (p.s. het was niet me eigen paard)

Afbeelding

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Re: gevallen van het paard op me hoofd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:32

Dit hoort niet op [MW] Lachen Ik heb even geTeMt.
Heb je nog wat over gehouden aan je val?

jaimpjuh

Berichten: 790
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: ergens

Re: gevallen van het paard op me hoofd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 15:16

Ohw okey, ik wist niet waar ik het anders moest plaatsen.. haha, ja ik heb al mijn wervels in nek en rug zwaar gekneusd maar verder niets.. gelukkig..

milo

Berichten: 4914
Geregistreerd: 26-11-04
Woonplaats: Lelystad

Re: gevallen van het paard op me hoofd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 16:54

jakkes. ik heb ook een keer met springen op mijn hoofd gevallen. gelukkig was ik toen nog jong en was de sprong niet hoog. evenals de manegepony, haha Tong uitsteken

ik hoop voor je dat alles goedkomt. ik ben in maart hard gevallen en heb daar nog een half jaar last van gehad. gewoon rustig aandoen. en als het zeer doet kan je het laten kraken. want mijn spieren hadden mijn wervel opzijgedrukt, jekkes.

sterkte!!

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Re: gevallen van het paard op me hoofd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 17:01

-> PP

jaimpjuh

Berichten: 790
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: ergens

Re: gevallen van het paard op me hoofd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 20:36

Okey dan weet ik dat voor de volgende keer dat ik dit soort topics hier moet plaatsen Haha!